Onko oikeesti paljonkin aikuisia joiden omat vanhemmat maksaa heille jopa TALON?
Hämmästyin kun kuulin että murhaaja Scott Petersonin vanhemmat maksoi lellipentunsa koko elämän, talon, ja jopa golf velat. Tekivät pojastaan vastuuttoman vetelyksen. No tunnen mä yhden jonka vanhemmat antoi hänelle jo nuorena asunnon, ja mutakin merkittävää omaisuutta, mutta oon pitänyt tota enemmänkin harvinaisuutena. Tunnetko moniakin jotka myös ovat saaneet paistatella vielä aikuisena kuin pikkuvauvana, kun vanhemmat maksaa hänelle asunnon ja muut, autot ja velat? MIllaisia luonteita heistä kehittyi?
Toi mun ystävä oli niin kaamee että lopetin ystävyyden.
Kommentit (258)
Mä en toistaiseksi ole murhaajaksi ryhtynyt kohtuullisen avokätisistä avustuksista huolimatta. Enkä nyt ihan heti ymmärrä miksi mun pitäisi lähteä listimään joku sen takia, että talo on velaton jo näin nuorena.
Laiska mä kyllä olen, mutta sitä mä olin jo kauan ennen kuin mulle alkoi valkenemaan etuoikeutettu asema.
Varmaan on noitakin, mutta meillä vanhemmat avustivat taloudellisesti todella paljon silloin, kun lapset olivat pieniä, niin pystyttiin molemmat tekemään osa-aikaista työtä ja olemaan enemmän lasten kanssa ja silti maksamaan normaalisti asuntolainaa ja elämään muutenkin ilman rahahuolia. Ihan tekivät sen omasta aloitteestaan ja kun heillä siihen oli mahdollisuus, mulle se omaisuus joku päivä kuitenkin jää (ellen kuole ennen).
rekisteröity kirjoitti:
Varmaan on noitakin, mutta meillä vanhemmat avustivat taloudellisesti todella paljon silloin, kun lapset olivat pieniä, niin pystyttiin molemmat tekemään osa-aikaista työtä ja olemaan enemmän lasten kanssa ja silti maksamaan normaalisti asuntolainaa ja elämään muutenkin ilman rahahuolia. Ihan tekivät sen omasta aloitteestaan ja kun heillä siihen oli mahdollisuus, mulle se omaisuus joku päivä kuitenkin jää (ellen kuole ennen).
Ja jatkan vielä, että ei minusta silti mitään kriminaalia ole tullut, vaan vanhemmilleen kiitollinen perheenäiti :)
Tunnen erään, jolle vanhemmat ostivat opiskelupaikkakunnalta asunnon. Tämä entinen kaverini tuli sitten käymään luonani, kun olin saanut omasta opiskelukaupungistani vuokra-asunnon. Ääneen sanoi, ettei voisi asua tällaisessa vuokraslummissa. En yleensä vedä herneitä nenuun pikkuasioista, mutta tuon lausahduksen jälkeen en ole tyyppiin pitänyt yhteyttä.
Tunnen muitakin, joita vanhemman auttaneet avokätisesti läpi elämän, mutta tuollaista tapausta toista kertaa ei ole onneksi tullut vastaan.
Aiks yleistä eihän ne kovinkaan paljon maks pk-seudun ulkopuolella.
eikö teitä oikeesti hävetä? Tai ole halua salata asiaa kavereilta ja muilta? Minua hävettäisi, en ainakaan kertoisi kenellekkään, jos vanhemmat elättäisi vielä 3-kymppisenä...Huh huh, no on meitä moneksi. Itse ainakin haluan olla ylpeä omasta elämästäni, enkä niin että olen joku ilmasimatkustaja, lellikki, tms, vauva. Eri asia tietty että jokun lahjan vois toki ottaa vastaan apuna, vaikka auton syntympäivälahjaksi, tai kertaluonteisen asuntolainan kk maksun, mutta että koko talo? Hmmm..mihin vastapalvelukseeen sen otaminen sitten sitookaan?
Toi mun ystävä...siitä kyllä näki ettei oikein olut aikuistunut ollenkaan...mielipiteet ihan syvältä, lapsellisia, piti itseään jonain "parempana", kommentit niin tolloja että.....
Monet vanhemmat ostavat lapsilleen asunnon. Se on järkevää, jos siihen on varaa. Näin lapsen ei tarvitse ottaa asuntolainaa. Ja lapsi sitten taas ostaa asunnon lapselleen. Tapasin muutama vuosi sitten miehen, joka oli juuri ostamassa tytölleen asuntoa Helsingin keskustasta. Sanoi, että hänellekin vanhemmat olivat ostaneet asunnon.
Vierailija kirjoitti:
eikö teitä oikeesti hävetä? Tai ole halua salata asiaa kavereilta ja muilta? Minua hävettäisi, en ainakaan kertoisi kenellekkään, jos vanhemmat elättäisi vielä 3-kymppisenä...Huh huh, no on meitä moneksi. Itse ainakin haluan olla ylpeä omasta elämästäni, enkä niin että olen joku ilmasimatkustaja, lellikki, tms, vauva. Eri asia tietty että jokun lahjan vois toki ottaa vastaan apuna, vaikka auton syntympäivälahjaksi, tai kertaluonteisen asuntolainan kk maksun, mutta että koko talo? Hmmm..mihin vastapalvelukseeen sen otaminen sitten sitookaan?
Toi mun ystävä...siitä kyllä näki ettei oikein olut aikuistunut ollenkaan...mielipiteet ihan syvältä, lapsellisia, piti itseään jonain "parempana", kommentit niin tolloja että.....
Voi itku miksi hävettäisi. Eihän me enää olla ala-asteella
Tekulla oli aika montakin luokkakaveria joilla oli opiskelukämppänä vanhempien omistama "vuokra-asunto". Tuolloin sai vielä asumistuen vanhempien asuntoon.
Suurin osa noista valmistui aikataulussa ja johtavat nyt keski-ikäisinä sitä vanhempiensa perheyritystä.
Joo - ei vi...ta enkä ole kateellinen. Itse olen ollut isän kuoleman jälkeen 15-vuotiaasta tilanteessa, jossa olen koko ajan ja yhä hommannut ja antanut rahaa äidilleni (ja silloin sisaruksillenkin, jotka ovat minua nuorempia). En voinut mennä lukioonkaan kun en olisi jaksanut töiden vuoksi.
Sitten täällä on ketju, että muka perhetausta ei vaikuttaisi ihmisen mahdollisuuksiin Suomessa (tai elämässä yleensä).
Vierailija kirjoitti:
Itsehän varmasti jättäisit talot ja muut ottamatta tarjottaessa?
Miksi ei saisi tukea nuorena, kun silloin sitä eniten tarvitsee? Onko periminen myöhäiskeski-iässä jotenkin arvokkaampaa, kun ensiasunnon sijaan ostaa hienon kesämökin ja unelmiensa auton?
Jos on paljon ylimääräistä rahaa, miksei sitä haluaisi lapsiinsa käyttää? Anteliaisuus on hyve, ja lahjan saaja on usein aivan yhtä antelias omille lapsilleen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi tukea nuorena, kun silloin sitä eniten tarvitsee? Onko periminen myöhäiskeski-iässä jotenkin arvokkaampaa, kun ensiasunnon sijaan ostaa hienon kesämökin ja unelmiensa auton?
Periminen on ihan eri asia, ja se kuuluu elämään. Mutta nuorena aikuisena se oma elämä on kuitenkin meidän jokaisen rakennettava, ja jollainlaila osoitettava olevansa kunnollinen jäsen yhteiskunnalle. Ihan järkyttävää että ei olisi mitään velvollisuuksia tai motiivia tähdätä johonkin hyvään elämään, jota varten herää aamuisin ja lähtee töihin. Toki varmaan ottaisin asunnon itsekin vastaan, mutta en sillä ainakaan ylpeilisi, ekä puhuisi kenellekkään, olisin ihan hiljaa vaan tästä "lottovoitostani" ja että olen vapaamatkustaja kun muut vaan rehkii ja taistelee elämässään asuntolainojen kanssa.
Minusta jotenkin utopistinen ajatus että joku muu maksaisi minulle jotain. Vanhemmat on semivarakkaita ja ovat maksaneet alaikäisenä minulle ajokortin jne mutta kotoa muuttamisen jälkeen ei mitään, miehen vanhemmat taas ostelevat milloin mitäkin, uutta sohvaa ja kallista.. Aina yllättää.
Mun kaverin äiti osti kaverin siskolle talon, kun sisko ei halunnut mennä töihin. Mitään varsinaista sairautta ei todettu. Ei vain ole motivoitunut käymään töissä. Haluaa asua kuitenkin omakotitalossa.
On se usein vanhempienkin vika, jos ovat kasvattaneet lapsesta lellityn luonnevikaisen vetelyksen.
Juu tiedän, yhden ihan useamman lapsen vanhemmankin jolle on maksettu ja maksetaan vieläkin vanhempien toimesta ihan peruselämiseen vaadittavia asioita ja erityisesti sitä "ekstraa".
Ajatus mielestäni hyvä mutta lieveilmiöt ikäviä. Kun katsoo kolmekymppistä ,4 lapsen vanhempaa kerjäävän vanhempien maksettavaksi jotain perustarviketta, niin itselläni nousee karvat pystyyn kammotuksesta.
Mutta lopulta asia ei minulle kuulu, joku lypsäköön vanhempiaan kuivaksi ja vanhemmat rampauttakoon lapsiaan rahoittamalla heidän elämänsä. Se on kai jokaisen oikeus.
Köyhälistön ulinoita. Ette edes ymmärrä mitä rahallinen vapaus tarkoittaa.
Tunnen aika monta. Tätä kutsutaan verosuunnitteluksi eli lahjoitetaan/annetaan ennakkoperintönä omaisuutta lapsille, jotta perintöveroa ei tarvitse myöhemmin maksaa. Samalla omat lapset saavat helpotusta niihin ruuhkavuosiin, kun ei ole tarvetta tehdä ylitöitä tms. siksi, että saa maksettua kotinsa.
Usko tai älä, kaikki asunnon vanhempiensa maksamana saaneet eivät ole potentiaalisia murhaajia tai vetelyksiä. Suurin osa heistä on erittäin menestyviä veronmaksajia.