Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alan vaihtajat, mistä vaihdoit ja mihin?

Vierailija
05.04.2017 |

Olen suunnitellut vaihtavani alaa. Millaisia kokemuksia asiasta, onnistuiko, oletko tyytyväinen?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaisi, onko muuten olemassa jotain palstaa tmv. ryhmää, missä voisi keskustella tästä aiheesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhustyön lähihoitajasta sihteeriksi. Nyt työskentelen sihteerinä taloushallinnon puolella. Olen tyytyväinen alanvaihtoon. Työ on kevyttä ja nyt jaksan paremmin.

Vierailija
4/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suunnitellut vaihtoa sote-sektorilta muuhun työhön. Pohdinta alavaihtoehdoista on vielä kesken. Jotakin täysin toisenlaista kuitenkin.

Vierailija
5/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajastasihteeriksi kirjoitti:

Vanhustyön lähihoitajasta sihteeriksi. Nyt työskentelen sihteerinä taloushallinnon puolella. Olen tyytyväinen alanvaihtoon. Työ on kevyttä ja nyt jaksan paremmin.

Sihteerin työ voisi olla kiinnostavaa, mutta eikö sihteereistä ole ylitarjontaa tällä hetkellä? Saitko sujuvasti uuden työpaikan?

Vierailija
6/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku käyttänyt TE-toimiston palveluja ammatinvaihdon tukena? Jos niin saitko  tarvitsemaasi informaatiota?

Vierailija
7/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajasta sosionomiksi. Kyllästyin perseiden pesuun, haistatteluun sekä asiakkaiden että heidän omaistensa toimesta, työn kuormittavuuteen, alhaiseen palkkaan, ala-arvoiseen kohteluun, työpaikan johtoon jne. Lista on loputon. Tällä hetkellä vielä opiskelen, mutta parempi sekin kuin hoitajan työt. Toivon, että tulevassa ammatissani saisin edes vähän enemmän vaikuttaa asioihin ja töihin.

T. N22, jo kaksi bönäriä töiden takia sairastanut.

Vierailija
8/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajasta sosionomiksi. Kyllästyin perseiden pesuun, haistatteluun sekä asiakkaiden että heidän omaistensa toimesta, työn kuormittavuuteen, alhaiseen palkkaan, ala-arvoiseen kohteluun, työpaikan johtoon jne. Lista on loputon. Tällä hetkellä vielä opiskelen, mutta parempi sekin kuin hoitajan työt. Toivon, että tulevassa ammatissani saisin edes vähän enemmän vaikuttaa asioihin ja töihin.

Miksi et vaihtanut kokonaan erityyppiselle alalle?

Vierailija
9/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarha-ala olisi kiinnostavaa, mutta ei taida olla työpaikkoja ja kausityötä muutenkin.

Vierailija
10/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska pidän ihmisläheisestä työstä ja tuolla alalla voin ehkä työskennellä hieman siistimmässä ja inhimillisemmässä ympäristössä. Myös päivätyö on plussaa, toki ei kaikilla osa-alueilla mahdollista.

Vierailija
11/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska pidän ihmisläheisestä työstä ja tuolla alalla voin ehkä työskennellä hieman siistimmässä ja inhimillisemmässä ympäristössä. Myös päivätyö on plussaa, toki ei kaikilla osa-alueilla mahdollista.

Ok, minä taas haluan nimenomaan pois ns. ihmissuhdetyöstä. Taide- ja kulttuuriala eniten kiinnostaisi, mutta ei juurikaan työllistä.

Vierailija
12/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, minä taas haluan nimenomaan pois ns. ihmissuhdetyöstä. Taide- ja kulttuuriala eniten kiinnostaisi, mutta ei juurikaan työllistä.

Samoin!

Vierailija
13/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisöpedagogista diplomi-insinööriksi.

Vierailija
14/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteisöpedagogista diplomi-insinööriksi.

Mielenkiintoista, saitko helposti töitä ja oletko tyytyväinen uuteen työhön?

Vierailija
15/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas sihteeristä (harvassa nämä paikat) lähihoitajaksi. En omasta tahdosta, mutta pakko oli kouluttautua ammattiin, jos sain varmasti työpaikan. Pienet lapset ja heidän vuoksi tätä jaksan. Jos olisin yksin, niin en tekisi tätä työtä päivääkään. :( 

Vierailija
16/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelen vaihtavani sosiaalialalta kirjasto- tai arkistoalalle. Tulee muutaman vuosi lisää opiskelua, mutta ei se mitään.

Vierailija
17/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanope olen ja aikeina vaihtaa alaa, kunhan keksisin minne..

Vierailija
18/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastonhoitajasta perhepäivähoitajaksi. Nyt on paljon vähemmän ihmiskontakteja kuin kirjastotyössä, saan olla oma itseni eikä ole työkavereita. Olen äärettömän tyytyväinen vaihdokseen, vaikka palkka on pienempi ja päivät pitemmät. 

Vierailija
19/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luokanope olen ja aikeina vaihtaa alaa, kunhan keksisin minne..

Saako kysyä, miksi haluat alalta pois? Mietin juuri hakisinko opiskelemaan luokanopeks.

Vierailija
20/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin huolettoman juopon elämän raittiiseen harmaaseen arkeen.