Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alan vaihtajat, mistä vaihdoit ja mihin?

Vierailija
05.04.2017 |

Olen suunnitellut vaihtavani alaa. Millaisia kokemuksia asiasta, onnistuiko, oletko tyytyväinen?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteisöpedagogista diplomi-insinööriksi.

Mielenkiintoista, saitko helposti töitä ja oletko tyytyväinen uuteen työhön?

Eka kesätyöpaikka uudelta alalta jäi vakituikseksi paikaksi, jossa olen edelleen. Olen todella tyytyväinen nykyiseen työhöni joka on vienyt minua ympäri maapallon.

Vierailija
22/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjastonhoitajasta perhepäivähoitajaksi. Nyt on paljon vähemmän ihmiskontakteja kuin kirjastotyössä, saan olla oma itseni eikä ole työkavereita. Olen äärettömän tyytyväinen vaihdokseen, vaikka palkka on pienempi ja päivät pitemmät. 

Miksi koit ettei kirjastossa voinut olla oma itsensä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatusalalta tekniikan alalle.

Opettajasta insinööriksi.

Vierailija
24/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteisöpedagogista diplomi-insinööriksi.

Mielenkiintoista, saitko helposti töitä ja oletko tyytyväinen uuteen työhön?

Eka kesätyöpaikka uudelta alalta jäi vakituikseksi paikaksi, jossa olen edelleen. Olen todella tyytyväinen nykyiseen työhöni joka on vienyt minua ympäri maapallon.

Hyvä tuuri sulla, kun insinöörejä on jäänyt paljon työttömiksi viime vuosina. En tiedä susta, mutta hyvät työpaikat tuntuu menevän nykyään pelkästään suhteilla.

Vierailija
25/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä, joka vaihdoit yhteisöpedagogin töistä pois vaihdoit alaa? Itse olen harkinnut vaihtaa hr-tehtävistä muihin tehtäviin ja alkaa opiskelemaan yhteisöpedagogiksi.

Vierailija
26/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan vaihto itselläkin edessä, kunhan tilanne selkiytyy. Insinöörin työ on varmaan palkitsevaa ja itsenäistä, eikä tarvitse olla liikaa ihmisten kanssa tekemisissä. Toisaalta työpaikkoja on heikosti. Yleisestikin paremmilla aloilla on huonosti paikkoja, kun kaikki haluavat niihin.

Suomessa on ammatinvalinnanohjaus surkeissa kantimissa ja merkittävä osa väestöstä vaihtaa alaa viimeistään keski-iässä, kun tuli tietämättään hakeuduttua väärälle alalle.

Vierailija
27/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjastonhoitajasta perhepäivähoitajaksi. Nyt on paljon vähemmän ihmiskontakteja kuin kirjastotyössä, saan olla oma itseni eikä ole työkavereita. Olen äärettömän tyytyväinen vaihdokseen, vaikka palkka on pienempi ja päivät pitemmät. 

Tuntui, että jouduin teeskentelemään pirteää ja iloista asiakaspalvelijaa. Lasten kanssa olen iloinen luonnostaan, mutta aikuisten kanssa se on paljon vaikeampaa. Tällainen teeskentely väsytti.

Vierailija
28/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntui, että jouduin teeskentelemään pirteää ja iloista asiakaspalvelijaa. Lasten kanssa olen iloinen luonnostaan, mutta aikuisten kanssa se on paljon vaikeampaa. Tällainen teeskentely väsytti.

Olit ilmeisesti kirjastossa asiakaspalvelutiskillä.

Vierailija
29/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajasta lääkäriksi, koska kaipasin haasteita.

Vierailija
30/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä kaikki kirjaston työntekijät joutuvat vuorollaan olemaan, ainakin niissä kirjastoissa, joissa itse olin töissä. Yksi kammotus oli myös oppituntien pitäminen päiväkoti- ja kouluryhmille. Meinasin paniikkikohtauksen aina saada.

Vierailija
31/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä kaikki kirjaston työntekijät joutuvat vuorollaan olemaan, ainakin niissä kirjastoissa, joissa itse olin töissä. Yksi kammotus oli myös oppituntien pitäminen päiväkoti- ja kouluryhmille. Meinasin paniikkikohtauksen aina saada.

Eikö tuo ole ristiriidassa sen kanssa, että olet lasten kanssa luonnostaan iloinen.

Vierailija
32/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, en vaihtanu alaa mutta jättäydyin töistä pois kun palkka oli niin paskaa. Vaan 1600 kuussa. Ei sillä rahalla perheellinen elä. Nyt on sitten tuilla eletty ja huomenna työhaastatteluun uuteen paikkaan. Saa nähhä jos kahteen tonniin sais palkan. 

Vierailija
33/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diplomi-insinööristä lääkäriksi. Palkka laski mutta ainakaan työ ei ole jatkuvaa puhelinpalaveri-powerpoint-rumbaa.

Vierailija
34/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorison pitelemätön häiriköinti ja älämölö on tehnyt kirjastoista sietämättömiä työpaikkoja. Lisäksi päiväkodit ja koulut tunkevat tehtäviään kirjastoille. Palkkauskin on huono.

Vierailija
35/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vaihtaa johonkin hiljaiseen ja rauhalliseen työympäristöön, missä on vähän sosiaalisia kontakteja. Olen tympääntynyt ja kyllästynyt ihmisiin.

Vierailija
36/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puutarha-ala olisi kiinnostavaa, mutta ei taida olla työpaikkoja ja kausityötä muutenkin.

Ihanaa työtä, työpaikat kiven alla :(

Vierailija
37/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puutarha-ala olisi kiinnostavaa, mutta ei taida olla työpaikkoja ja kausityötä muutenkin.

Ihanaa työtä, työpaikat kiven alla :(

Ongelma on se että kaikilla kivoilla tai edes siedettävillä aloilla työpaikat on kiven alla. 

Vierailija
38/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät joudu esim. tiedekirjastoissa tai kunnankaan suuremmissa kirjastoissa.

Vierailija
39/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luokanope olen ja aikeina vaihtaa alaa, kunhan keksisin minne..

Täällä toinen luokanopettaja, sillä erotuksella, että mä tiedän jo minne vaihdan, enkä mene enää syksyllä opehommiin.

Vierailija
40/50 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistotutkijasta siirtymässä kuljetusalalle. Työt yksinkertaisesti loppuivat, enkä vain jaksa ikuisia projekteja. Rahoituksen hakemiseen voi mennä vuosia ja sitten olet puoli vuotta jossain projektissa. Turhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme