***ELOmassujen torstai***
Kommentit (43)
Täällä on ollut mukavan kannustavaa keskustelua esikoistaan odottavista, kiitos siitä!
Mekin odotetaan siis esikoista, ja olenkin kotiutunut aika pitkälti tuonne Ensikoiden pinoon. Käyn kuitenkin elokuistenkin kuulumisia lueskelemassa joka päivä ja kivalta vaikuttaa tämäkin pino, vaikka kaikki jutut ei tunnukaan ihan vielä itselle ajankohtaisilta (esim. miten käsitellä uhmaikäistä jne:)
Täällä odotellaan ja jännätään ensi viikon rakenneultraa... Viime viikosta lähtien olen tuntenut jonkinlaista surinaa tai pörräystä masusta aina välillä, mutta en uskalla varmaksi sanoa, että olenko sittenkään tuntenut mitään. Joka päivä alkaa vaan jännittää enemmän, että onko kaikki sittenkään kunnossa. Kamalan pitkiä välejä on noissa neuvoloissa! Olin viimeksi siellä 15+0 eli 3,5 viikkoa sitten ja seuraava käynti on vasta 21.4.! Siinä välissä on onneksi kuitenkin rakenneultra ja neuvolalääkäri, niin pääsee taas näkemään ja kuulemaan pikkuista.
Mulle kiinalainen hömppä ennusti tyttöä, mutta se perinteinen testi taas poikaa. Itselläni on ihan poikaolo. Saas nähdä kuullaanko ensi viikolla kätilön arvio vaavin sukupuolesta! Me haluttais tietää se etukäteen, joten toivottavasti vauveli on sopivissa asemissa :)
Nyt sohvalle potemaan flunssaa
Nuhanenä -Q- ja -q- 18+3
Tosi kivan paljon viestejä tullut. Niinhän se taitaa olla, että mitä pidemmälle mennään sitä useampi aktivoituu. Tosi kivaa näin ;) Ja myös minä toivotan kaikki vaan tervetulleeksi mukaan keskusteluihin. Ihanaa lukea eri elämäntilanteissa olevien ihmisten kokemuksia.
Minäkin teen/yritän tehdä kuten OPEMAMMA eli pistän listalle ylös, mitä pitikään kommentoida. Aina en taida kuitenkaan kaikkea hokata vaan antaumuksella vaan luen muiden kommentteja.
BABYPERHONEN taisi muutamaa juttua mietiskellä ja niihin muutama oma pohdinta. Vitamiineja enkä muutakaan en ole koskaan ollut hyvä popsimaan. Täytyy myöntää, etten d-vitamiiniakaan ole ottanut koskaan...hyi minua. En nyt tiedä, onko ruokavalioni kaikkein monipuolisin, mutta yritän ainakin nykyään enemmän siihen panostaa.
Sitten siitä tuoksusta iholla, niin musta tuntuu, että mä haisen pahalle. Siis hiki on ruvennut haisemaan tosi voimakkaalle. Esikoista odottaessa oli sama homma. Nyt olen yrittänyt joatkin apteekinkin dödöä käyttää, mutta en tiedä, onko mitään apua :( Eihän sitä kehtaa kohta kotoa mihkään lähteä.
Nipistelystä alavatsalla sen verran, että eilen oli mulla aika pahis päivä sen suhteen. Esikoisen kohdalla en muista tällaisia nippasuja, mutta nyt kyllä olin kipeenä. Tänään on taas ollut ihan normaali olo. minäkin luulen, että tästä se varmaan pahnee viikkojen lisääntyessä.
Siteen omakin KYSYMYS kehiin eli särkeekö kenelläkään pakaroita? Tai siis mulla esim. kävellessä vihloo ihan kamalasti jo toista viikkoa vaikka menisin lyhyitä matkoja ja ihan tosi hiljaa. On kyllä ihan kumma vaiva.
Hih, tein minäkin näitä HANNELIN linkin kautta huuhaatestejä ja myös ne näyttäisivät tyttöä, kuten myös madam mamma ja ennustaja elli. Mieskin on tytön kannalla. Itse olen vielä kyllä ihan epävarma vaikka aluksi tuon kammottavan pahoiinvoinnin aikaan ajattelin myös tytön tulevan.. Ehkä se ens kuun rakenneultrassa selviää, jos selviää.
MÖMMELI, kun siitä janosta mainitsit, niin minäkin olen ihan vapaaehtoisesti ruvennut juomaan lasikaupalla vettä. Hassua, kun olen muuten niiin kovin huono juomaan. nyt tosiaan suuta kuivaa keskellä yötäkin, kuten muutamalla muullakin.
Jepulis, jos tästä häippäsis tekemään jotakin muutakin kehittävää tänään vielä...
Terkuin
Air+masu16+6+poika12/04
Tervehdys ! Minulla oli mukava loma Ruotsissa ja ensimmäiset vaatteet vauvalle ostin sieltä. En voinut vastustaa pikkuista Hard Rock Cafe –bodya, vaikka olikin aika hintava. Tutin sai kaupan päälle..
Tänään olin rakenneultrassa. Kaikki vaikutti olevan ok, hyvin oli vauva kasvanut ja liikkui todella vilkkaasti. Ultraaja oli mukava, mutta jotenkin tutkimus tuntui pintapuoliselta sen perusteella, mitä olen täältä lukenut ja kuullut kaverilta. Kesti vain jotain 15 min. Vauvan kasvoista ei saatu sellaista hienoa kuvaa, jossa näkyisi profiili. Hänellä oli koko ajan leuka rintaa vasten, eikä hän vaihtanut asentoa, vaikka nousin kävelemään välillä. Myöskään jalkoväliä ei esitellyt. Itse olen koko ajan ajatellut tätä tyttönä uneni perusteella, ja sykkeetkin viittaisivat siihen. Tuo vanhan kansan testi antoi pisteitä molempiin suuntiin ja kiinalaisen mukaan poika. Joten tiedä sitten, salaisuus säilyy.
Ensikoista: Minäkin olen esikoisen odottaja, mutta en ole tuohon ensikot-pinoon liittynyt. Tykkään tästä pinosta, mukava lukea muitten juttuja, joilla odotus suunnilleen samoilla viikoilla. Minustakin on kivaa, kun mukana on myös kokeneita äitejä.
Muitten reaktioista raskauteen: ystävät ovat tietysti onnitelleet ja myös lähisuku tuntuu olevan iloinen ja kiinnostunut odotuksesta. Etenkin siskoni on aivan innoissaan. Hänelläkin on vauvakuume, mutta hänelle se ei ole ihan vielä ajankohtaista elämäntilanteen takia. Töissä en ole vielä kertonut kuin muutamille, ensi viikolla on kai pakko… mitähän kommenttia sieltä tulee.
Pari kuukautta ennen kuin tämä raskaus sai alkunsa, minulla oli alkuraskauden keskenmeno. Kun silloin ensimmäisen kerran tuli positiivinen testi, olin ylettömän onnellinen, ja oli ihanaa, kun mies osti minulle odotus-lehden ja kimpun valkoisia ruusuja. Sitä iloa ei sitten kauan kestänyt, ja kun ruusut kuihtuivat, ei ollut kohdussakaan enää mitään. Toisella kertaa ei osannut iloita positiivisesta testistä samalla tavalla, kun pelko astui mukaan. Nyt kyllä uskon, että tämän pikkukaverin kanssa menee kaikki hyvin, näin pitkällä jo ollaan!
Mitähän vielä piti kommentoida… Jano vaivaa täälläkin, usein herään yöllä juomaan, kun suu on rutikuiva. Ja suonikohjujakin on ilmaantunut, onkohan se nyt hyvästi lyhyet hameet. Hikoilukin lisääntynyt. Nyt poistun ruoanlaittoon. Lämpimästi teitä ajatellen, Mantse 19+4