Pakotetaanko teitä apteekkimyyjät ahdistelemaan asiakkaita?
Todella ärsyttävää ja ahdistavaa, kun saman tien ollaan kuin paarmat kimpussa, kun apteekkiin astut sisään. "Parhaassa" tapauksessa moni eri myyjä tulee kyselemään vuorotellen. Miksi? Usein vielä aivan turhaan. Osaan nimittäin kyllä kysyä apua, jos sitä koen tarvitsevani. Kyllä mä osaan ihan itse valita liukuvoiteeni ja käsirasvani, en tarvitse ketään pitämään kädestä. Vähän aikaa sitten kuuntelin vierestä, kun epävarma myyjä neuvoi asiakasta ihan väärin. Ilmeisesti kun pakko vaan on neuvoa. Myös itselleni suositeltiin tuotetta, jollaista nimenomaan EN halunnut tuotteen olevan, mutta kun en ollut itse kokeillut ja päätin luottaa työntekijän ammattimaiseen suositukseen niin ostin huonon tuotteen. Oletan, että on pakko neuvoa. Ei muuten niin säännönmukaisesti hyökättäisi kimppuun jopa monen eri myyjän taholta ja neuvota väärienkin neuvojen uhalla.
Kommentit (270)
Heh, kävin eilen apteekissa ja kotona avauduin juuri tästä aiheesta! :D En oikeasti käsitä miksi joka kerta lääkettä ostaessani minulle selitetään käyttöohje. Myös "onko tuttu lääke" on ihan vitun perseestä, kun olen viimeiset 20 vuotta sitä syönyt joka helvetin päivä - NO ON TUTTU JOO! Ymmärrän kysymyksen jos resepti on upouusi, mutta en ymmärrä miksi joka kerta pitää samasta asiasta kysyä. Vittu. Niin ja viimeksi sain motkotusta siitä, että umpiväsyneenä kaivoin esiin Kela-kortin. "Niin, enäähän ei tarvitse näyttää kuin sitä vihreää".
Vierailija kirjoitti:
bisnes on bisnestä kirjoitti:
Minä olen tulkinnut apteekin 10 seisovaa myyjätärtä hyökkäysvalmiina aina siten, että apteekissa on niin julmetun suuret tuloprosentit yhä edelleen, vaikka kilpailua on avattukin. Missä muussa kauppatyyppisessä liikkeessä on varaa pitää myyjiä seisoskelemassa ja odottelemassa asiakkaita? Ja tästä HUOLIMATTA apteekkari (eli luvan omistaja) on joka kunnassa ja kaupungissa verotilaston kärjessä.
Ja mitenköhän apteekin kilpailua on avattu? Kyllä Suomessa edelleen apteekki on se väylä, josta lääkevalmisteet on hankittava.
Rinnakkaisvalmisteet.
Nettiapteekkiluvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apteekin väki pitää äärimmäisen tärkeänä huolehtia apteekissa vallitsevasta hierarkiasta, ja juu lakia täytyy noudattaa, mutta onhan se niin, että asiakaspalvelukulttuuri Suomen apteekeissa on todella nuori. Tutkintoon ei kuulu nykyaikaista myyntikoulutusta. Jotkut apteekkarit ovat hankkineet henkilökunnalleen toimipaikkakoulutusta päivän tai pari, ja sitten näitä opittuja fraaseja toistellaan ymmärtämättä myyntiä tai asiakaspalvelua kokonaisuutena. Näihin koulutuksiin ei myöskään kuulu seurantaa ja palautetta, jolloin kehittyminen olisi edes teoriassa mahdollista.
Odottelen innolla apteekkijärjestelmän purkamista. Apteekeissa on aika paljon löysää väkeä, jonka ylläpitämiseen yrityksillä/apteekeilla ei sitten enää ole varaa, kun normaalit yritystoiminnan lait astuvat voimaan.
Ja kyllä, minulla on mm. farmaseutin koulutus. En työskentele apteekissa.
Siinä se ongelma sitten onkin, miten taataan turvallisuus asiakkaiden kannalta jos ja kun apteekkijärjestelmää aletaan purkaa. Mistä saadaan reseptilääkkeet, miten koulutetaan lääketoimitushenkilökunta jos heillä ei ole farmaseuttista koulutusta, kuka tunnistaa virheellisen annosteluohjeen, millä taataan lääkeseuranta ettei tule tilannetta että käytetään useaa samaa lääkettä, joilla eri kauppanimi (jota tavallinen asiakas ei välttämättä ymmärrä), nousevatko hinnat jos jakelu muuttuu jne.
Ja en minäkään enää työskentele apteekissa, mutta vähän liikaa niihin on tullut kaikenmaailman tavaraa, jolla ei ole apteekin kanssa mitään tekemistä. Onhan apteekissa esim. vitamiineja, jotka on aivan samoja kuin kaupan luontaistuoteosastoilla, mutta niin vain niitä ostetaan kalliimmalla apteekista, koska oletetaan niiden olevan jotenkin parempia siellä, koska apteekki. Kai sama pätee kynsilakkaankin, jota sitäkin olen apteekeissa nähnyt :D
Nuo on kyllä ihan sun omia harhakäsityksiä. Ei kukaan ole missään esittänyt koulutusvaatimusten alentamista.
Minkä koulutusvaatimusten? Päättäkää nyt jo kun tämän topikin mukaan siellä apteekissa ei ole mitään koulutusta vaan myyjät siellä vaan häiriköi ja lääkeneuvontaakin antavat milloin kassat ja milloin hyllyttäjät, mutta nyt yhtäkkiä koulutusta onkin eikä sitä olla alentamassa.
??????
Voi elämä pitääkö se sulle rautalangasta vääntää. Kukaan ei ole sanonut etteikö sielä olevilla ole koulutusta paitsi ehkä niillä jotka sielä hyllyttävät ja ovat kassalla. Kaikki tajusi jo että näillä ei ole mitään oikeutta opastaa lääkkeistä. Kukaan ei täällä luule että sielä olisi koukuttamatonta väkeä. Mitä sinä et selkeästi ymmärrä on se että ketään ei kiinnosta mikä koulutus kenelläkään on vaan kaikki apteekin henkilökunnasta nyt vaan on myyjiä tai apteekin tätejä ja setiä. Mikä ihmisiä kiinnostaa on se että sielä ei ahdistella ja hengitetä niskaan mutta tarvittaessa ja kyseessä saa asiantuntevaa apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä4030 kirjoitti:
Kuten jo edellä mainittiin, apteekin myyjä ei ole mikään vaatekaupan myyjän kaltainen asiakaspalvelija, vaan yliopistotutkinnon suorittanut lääketieteen asiantuntija. Se sun farmaseutti tietää siitä lääkkeestä yhtä paljon kuin lääkäri, joka sen lääkkeen sulle määräsi. Se apu kannattaa ottaa vastaan, vielä kun ihan ilmaiseksi saa.
Osa neuvontaa antavista on farmaseutteja osa lääketeknikoita ja -apulaisia. Mutta todellakin tuo jatkuva tyrkytys neuvoista on varmaan koko maanlaajuista koska se on myös täällä Itä-Suomessapäin voimassa. Mitäpä jos sovitaan, että me kysymme jos tarvitsemme apua, kun olemme niin kohteliaita että ei kehdata sanoa että mee pois, kyllä osaan sen aspiriinin ottaa itsekin. Toisaalta tiedetään, että apteekin omistaja kyttää sieltä valvontakamerasta kuka seisoo eikä palvele asiakasta ja sen vuoksi emme viitsi sanoa mitään kun teille tulle noottia. Jos neuvontapakko loppuisi niin vuorossa ei tarvittaisi niin paljon henkilökuntaa kun taas toisaalta apteekkarilla on varaa maksaa palkkoja kun on aina kylän eniten tienaava.
LÄÄKEneuvontaa EIVÄT ANNA muut kuin farmaseutit ja proviisorit. Eivät saa antaa, jos antavat se on lainvastaista. Lääketeknikot ja tekniset apulaiset voivat neuvoa esim. ei-lääkkeellisissä ihonhoitotuotteissa, mutta eivät lääkkeissä edes käsikaupassa.
Kysykää tämä kuka neuvoo-asia nyt vaikka apteekista seuraavan kerran kun ei kerran apteekkilaisia uskota.
Kyllä uskotaan, mutta ei vittujakaan kiinnosta mikä sen kimppuunhyökkääjän koulutus on! Menkää nyt kuusen inttämään proviisoreista ja lakatkaa käyttäytymästä asiakkaita kohtaan kuin verenhimoiset hyönteiset!
Musta se on parasta, että ei tarvi itse etsiä, verrata hintoja tai tietää mitään! Kunhan kävelee sisään ja kertoo mitä etsii, mihin etsii ja mikä hintaluokka. Miksi itse esim etsiä halvinta hyllystä kun voi saman tien kysyä mikä tuote on halvin ja ottaa sen? :D
Vierailija kirjoitti:
On muuten tosi vaikeaa sanoa apteekissa tai missä nyt tullaankin tarjoamaan palvelua, että kiitos haluan katsella itse.
Mistä se farmaseutti voi tietää mitä kukakin ovesta sisään tulija haluaa? Ja haluaako tulija vaikka kuinka innokkaasti palvelua, ellei kysy? Ja nämä "kauhean noloa ostaa intiimituotteita"-ihmiset estoineen on varmaan niitä samoja, jotka ostaa innoissaan sitä uutta vessasuihketta, kun muuten hävettää käydä vessassakin. Ja lapsiakin varmaan vaan tulee siksi kun on noloa ostaa "sellaisia" tuotteita.
Eihyvääpäivää......
Huoh! Ongelma on siinä että ei riitä kun sanoo ettei halua palvelua, ei vaikka sen sanoo kolmelle-neljällä myyjälle. Silti joku jää taakse väijymään mille hyllylle menet. Ja auta armias jos otat jonkin pakkauksen käteesi, niin heti tuo farmaseutti-proviisori on vierellä, nappaa paketin käteensä ja alkaa lukea sen tuoteselostetta aivan kuin en itse osaisi lukea ja tarjoaa viereltä kalliimpia vastaavia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuakin tämä ahdistelu ottaa päähän, mutta osaan kyllä sanoa, etten tarvitse apua, jolloin jätetään kyllä rauhaan. Toinen asia, joka ottaa päähän, on saarnaaminen lääkkeiden yhteisvaikutuksista, vaikka ymmärrän kyllä, että sekin pitää tehdä "viran puolesta". Käyn harvoin apteekissa täydentämässä lääkevarastoja ja saatan silloin ostaa esim. useampaa särkylääkettä samalla kertaa. Aina tulee hirveä saarna, ettei näitä saa käyttää yhdessä ja useamman kerran on minulle kieltäydytty myymästä kahta samaan tarkoitukseen olevaa lääkettä samalla kertaa. Kun totesin, että käyn apteekin ulkopuolella ja tulen ostamaan kohta toisen, annettiin minun ostaa molemmat särkylääkkeet nikotellen.
Vähän vastaavaa on tapahtunut minullekin. Kävin apteekissa ostamassa minulle määrättyä verenohennuslääkettä. Mies pyysi tuomaan itselleen paria käsikauppalääkettä. Kassalla alkoikin sitten varsinainen mesoaminen, että nämähän eivät sovi yhteen tuon reseptilääkkeen kanssa. Ja että ei näitä nyt voi myydä minulle, kun on tuo yhteisvaikutus ja jäkäjäkäjäkä. Lopulta kajautin niin, että koko apteekki kuuli, että ei kai missään laissa ole kielletty ostamasta samalla apteekkireissulla myös miehen itselleen pyytämiä tuotteita ja että tämähän alkaa mennä jo ihan Stasitouhuksi. Sen jälkeen siinä apteekissa ei ole kyselty ostoistani. Mutta olen alkanut harkita siirtymistä nettiapteekkiasiakkaaksi. Saisin käsikauppatuotteet ilman, että henkilökunta kyylää selän takana, kun ostan vaikka edullisinta perusvoidetta sen kalleimman sijasta. On joskus meinaan miltei pakolla yritetty saada ostamaan se kallein voide.
Että oikein mesoaminen. Älä viitsi, en ole eläissäni kuullut apteekissa mitään mesoamista.
Entäpä jos olisit ostanut itsellesi noita käsikauppalääkkeitä eikä apteekissa olisi varoitettu? Ja olisit saanut sisäisen verenvuodon?
Harvoinhan noita vahinkoja sattuu onneksi, mutta kenen kohdalle osuu, niin eihän se mukavaa ole.
Lääkäri kertoo mutta jos on ollut paljon uutta , saattaa joku asia unohtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituista suhtautumista korkeakoulutukseen ja tutkinnon suorittaneisiin ihmisiin täällä. Tokko ammattitaitoinen LVI-asentajakaan olisi hyvillään kun häntä sanottaisiin röörinrassaajaksi.
Huvittavaa, kun tuotteita kaupassa tyrkyttävä konsulentti on nykyään promoottori ja puhelinmyyjä on markkinointiassistentti, mutta yliopistosta valmistuneen lääkealan ammattilaisen olisi oltava myyjä.
Sen kun menee korkeakouluun tai yliopistoon, jokainen sinne voi hakea, ei tarvitse olla myyjänä yhtään missään.
Ihan normaali ihmiset puhuvat putkimiehestä, myyjästä ja puhelinmyyjästä. Jostain syystä vaan tietyillä ammateilla on mennyt virtsa päähän ja pitää itsetehostaa hienoilla nimikkeillä vaikka ketään muuta ei kiinnosta.
Niin no, farmaseutti on farmaseutti, tradenomi on tradenomi, insinööri on insinööri. Ei ne sen kummempaa "tehostusta" ole kuin vaikka että joku on parturi-kampaaja tai asentaja.
Vaikka itsellä ei olisikaan korkeakoulututkintoa, ei se tarkoita että se jolla sellainen on, sillä jotakin "tehostaisi". Se kun on aivan yhtä tavallinen tutkinto olla vaikka farmaseutti tai tradenomi kuin olla parturi-kampaaja. Em. on vaan opiskelleet vähän pitempään ja vaativammin, mutta siihen parturi-kampaajallakin on oikeus niin ei tarvitse olla katkera.
Huti meni vaikka yritätkin vihjailla ettei minulla olisi korkeakoulututkintoa. Minulla sellainen on mutta en vaadi että jotkut minua millään hienolla nimellä kutsuisi. Minulle riittää ihan vaan se kansanomainen nimitystapa.
Joka on mikä?
Itse tykkään kun apteekeissa on niin hyvä palvelu. En käy usein samassa apteekissa, vaan poikkean matkan varrella milloin missäkin. On mukava kun heti kysytään mitä tarvitsen niin ei tarvitse itse etsiä hyllystä ja pääsee muutamassa minuutissa ovista ulos. Paljon tehokkaampaa. Jos ei halua apua niin sen voi sanoa.
Kuinka monen pitää vielä tulla kertomaan, että "jos ei halua apua, niin sen voi sanoa"? Kun koko tässä ketjussa on kyse siitä, että se ei perkele riitä, vaan asiakasta jahdataan ympäri apteekkia ja vielä neljän avusta kieltäytymisen jälkeenkin seistä törötetään vieressä melkein innosta täristen ja sitä apua tyrkytetään taas sillä sekunnilla, kun asiakas erehtyy koskettamaan tuotetta! Kyllä, on hienoa, että paikalla on asiakaspalvelija tai useampi, joilta saa apua PYYDETTÄESSÄ. Mutta EI ole hieno juttu eikä hyvää asiakaspalvelua, että ei sen vertaa rauhaa saa, että ihan itse saisi katsoa mitä haluaa ostaa!
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monen pitää vielä tulla kertomaan, että "jos ei halua apua, niin sen voi sanoa"? Kun koko tässä ketjussa on kyse siitä, että se ei perkele riitä, vaan asiakasta jahdataan ympäri apteekkia ja vielä neljän avusta kieltäytymisen jälkeenkin seistä törötetään vieressä melkein innosta täristen ja sitä apua tyrkytetään taas sillä sekunnilla, kun asiakas erehtyy koskettamaan tuotetta! Kyllä, on hienoa, että paikalla on asiakaspalvelija tai useampi, joilta saa apua PYYDETTÄESSÄ. Mutta EI ole hieno juttu eikä hyvää asiakaspalvelua, että ei sen vertaa rauhaa saa, että ihan itse saisi katsoa mitä haluaa ostaa!
Höpöhöpöhöpö. Et kyllä sinäkään käy ihan täysillä.
Vierailija kirjoitti:
Joku Koulutustaan Vastaavassa Työssä Oleva Yliopistotutkinnon Omaava FARMASEUTTI (ei myyjä!!) veti herneen nenään, kun sanottiin myyjäksi. Sori apteekin täti/setä! Voisitko silti antaa minun katsella tuotteita rauhassa? Kiitos!
Joo, huvitti tuo päteminen. Eikös se farmaseutin tutkinto sitä paitsi ole vain 180op eli saman verran opiskelua kuin kandin tutkinnossa (joka ei ainakaan meidän tiedekunnassa ole yhtään mitään). Itsellänikin tutkinto, joka laajuudessaan 2x farmaseutin tutkinto, mutta en tiennytkään, että sillä voi/pitää päteä joka paikassa :D
Joo, farmaseutin tutkinto on siis ALEMPI korkeakoulututkinto, ei maisteri, saati mitään sen enempää.
Jos laki määrää heidät antamaan neuvoja niin miksi sitä ei sitten tehdä oston jälkeen. Eli kun nähdään mitkä tuotteet asiakas on valinnut niin kassan jälkeen farmaseutti neuvoo sitten sen peräpukamavoiteen käytössä. Haluaisin joskus katsella rauhassa apteekkikosmetiikkaa, mutta kun sanon että ei mä vaan tässä katselen ja vertailen niin tulee ihan hölmö (varas) olo kun eihän apteekkiin yleensä mennä vaan "pyörimään". Farmaseuttikin varmuuden vuoksi jää siihen metrin päähän ja huikkailee hyvässä lykyssä neuvoja. Joskus ihan oikeasti olen katsellut niitä saakelin *mätinvoiteita/geelejä ja vaikka olen halunnut tutkia ihan omin päin niin eikö siihen tungeta neuvomaan. Mä voin ottaa ne neuvot sit vastaan kun olen päättänyt mikä tuote. Kai nyt jokainen aikuinen osaa kysyä sitä neuvo kun sitä tarvitsee.
lisäksi tuntuu, että niillä apteekkihaukoilla on kyky lukea ajatuksia ja ahdistella niitä, jotka eivät halua palvelua. Olen useammankin kerran mennyt apteekkiin ajatuksenani ostaa vaan nopeasti liukkaria. En ole tarvinnut enkä halunnut palvelua. Joka s*******n kerta viereeni on ilmestynyt asiakaspalvelija joka kysyy voinko auttaa. 'Kiitos ei', vastaan minä ja otan hyllystä liukuvoiteen. 'Niin, meillä on tässä myös vastaava tuote, joka blaa, blaa'.... Ei tarkoittaa EI!
Vaan annas olla, kun tarvitsin silmätippoja. Hyllyssä oli tsiljoona purkkia ja pipettiä, geelimäistä, nestemäistä ym, ym. 'Minkä ihmeen näistä valitsen', mietin ihmeissäni? Arvaatkaa kiinnostiko ketään?
Kuinkahan monella ahdistuneella tai sosiaalisia tilanteita pelkäävälle jää käsikauppalääkkeet kokonaan ostamatta tungettelevan apteekkihenkilökunnan takia? Onneks on nettiapteekkejakin, mutta niistä tilatessa toimituksessa kestää ja vituttaishan se maksella postikuluja jos kävelymatkan päässä olis apteekki, johon ei kuitenkaan hyökkäävien Korkeakoulutettujen Farmaseuttien takia uskalla nenäänsä pistää.
Onneksi avomies käy nykyään mun puolesta apteekissa jos sieltä jotain tarvitsen. Mun ripulit tai hiivat ei kuulu apteekin henkilökunnalle. Edes maitohappobakteereita en voinut ostaa ilman, että syytä udeltiin, kun viimeksi nenäni apteekkiin pistin. Ymmärrän, että neuvontaa on hyvä olla, ja että osa ihmisistä on oikeastikin juuri niin kujalla että vetelee särkylääkkeitäkin vastoin ohjeita, mutta suurin osa kuluttajista lienee suhteellisen valistuneita nykyään. Voisi vaikka luottaa siihen, että asiakas lukee itse pakkausselosteen ja jos ei sitä lue, vastuu on hänellä itsellään.
Vierailija kirjoitti:
Jos laki määrää heidät antamaan neuvoja niin miksi sitä ei sitten tehdä oston jälkeen. Eli kun nähdään mitkä tuotteet asiakas on valinnut niin kassan jälkeen farmaseutti neuvoo sitten sen peräpukamavoiteen käytössä. Haluaisin joskus katsella rauhassa apteekkikosmetiikkaa, mutta kun sanon että ei mä vaan tässä katselen ja vertailen niin tulee ihan hölmö (varas) olo kun eihän apteekkiin yleensä mennä vaan "pyörimään". Farmaseuttikin varmuuden vuoksi jää siihen metrin päähän ja huikkailee hyvässä lykyssä neuvoja. Joskus ihan oikeasti olen katsellut niitä saakelin *mätinvoiteita/geelejä ja vaikka olen halunnut tutkia ihan omin päin niin eikö siihen tungeta neuvomaan. Mä voin ottaa ne neuvot sit vastaan kun olen päättänyt mikä tuote. Kai nyt jokainen aikuinen osaa kysyä sitä neuvo kun sitä tarvitsee.
Eikös se näin ollutkin joskus 10-20v sitten? Siis että kassalla oli vähintään farmaseutti? Onko kyse siis siitä että apteekkeihin on haluttu halpaa työvoimaa ja sinne on siksi palkattu näitä jotka eivät koulutuksen puutteen vuoksi saa neuvoa kassalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuakin tämä ahdistelu ottaa päähän, mutta osaan kyllä sanoa, etten tarvitse apua, jolloin jätetään kyllä rauhaan. Toinen asia, joka ottaa päähän, on saarnaaminen lääkkeiden yhteisvaikutuksista, vaikka ymmärrän kyllä, että sekin pitää tehdä "viran puolesta". Käyn harvoin apteekissa täydentämässä lääkevarastoja ja saatan silloin ostaa esim. useampaa särkylääkettä samalla kertaa. Aina tulee hirveä saarna, ettei näitä saa käyttää yhdessä ja useamman kerran on minulle kieltäydytty myymästä kahta samaan tarkoitukseen olevaa lääkettä samalla kertaa. Kun totesin, että käyn apteekin ulkopuolella ja tulen ostamaan kohta toisen, annettiin minun ostaa molemmat särkylääkkeet nikotellen.
Vähän vastaavaa on tapahtunut minullekin. Kävin apteekissa ostamassa minulle määrättyä verenohennuslääkettä. Mies pyysi tuomaan itselleen paria käsikauppalääkettä. Kassalla alkoikin sitten varsinainen mesoaminen, että nämähän eivät sovi yhteen tuon reseptilääkkeen kanssa. Ja että ei näitä nyt voi myydä minulle, kun on tuo yhteisvaikutus ja jäkäjäkäjäkä. Lopulta kajautin niin, että koko apteekki kuuli, että ei kai missään laissa ole kielletty ostamasta samalla apteekkireissulla myös miehen itselleen pyytämiä tuotteita ja että tämähän alkaa mennä jo ihan Stasitouhuksi. Sen jälkeen siinä apteekissa ei ole kyselty ostoistani. Mutta olen alkanut harkita siirtymistä nettiapteekkiasiakkaaksi. Saisin käsikauppatuotteet ilman, että henkilökunta kyylää selän takana, kun ostan vaikka edullisinta perusvoidetta sen kalleimman sijasta. On joskus meinaan miltei pakolla yritetty saada ostamaan se kallein voide.Että oikein mesoaminen. Älä viitsi, en ole eläissäni kuullut apteekissa mitään mesoamista.
Entäpä jos olisit ostanut itsellesi noita käsikauppalääkkeitä eikä apteekissa olisi varoitettu? Ja olisit saanut sisäisen verenvuodon?
Harvoinhan noita vahinkoja sattuu onneksi, mutta kenen kohdalle osuu, niin eihän se mukavaa ole.
Lääkäri kertoo mutta jos on ollut paljon uutta , saattaa joku asia unohtua.
Kyllä se oli mesoamista. Olen käyttänyt verenohennuslääkettä jo kohta 10 vuotta, ja tiedän tark"alleen, mikä sopii esim. särkylääkkeistä sen kanssa ja mikä ei. Mutta olin niin monta kertaa kieltäytynyt tuon kassalla olleen henkilön "avusta" käyntieni yhteydessä, että hän päätti vähän "kouluttaa" minua. Ei onnistunut. Nyt ko. henkilö ei ole enää tuossa apteekissa töissä, kuulin että hänen käytöksestään oli tehty paljon valituksia apteekkarille.
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä siis tuosta tuotteesta, joka oli huono, että olin siis sanonut myyjälle, että en missään nimessä halua tuotetta, jossa on ominaisuudet a ja b. No myyjä suositteli mulle just tätä tuotetta, jolla on ominaisuudet a ja b. Hädissään kai koki, että on jotain keksittävä, vaikkei tietoa tuoteryhmästä selkeästikään ollut. Meneekö jo pikkusen yli tuo pakkoneuvominen?
ap
Ei sitä ole pakko ostaa idiootti
Kannattaisi varmaan pyytää resepti siihen lääkkeeseen siltä lääkäriltä, tulee todennäköisesti halvemmaksikin kuin ostaa käsikaupasta. Jonka asian voi tarkistaa kysymällä farmaseutilta.