Kertokaa pelottavin/erikoisin/selittämättömin kokemuksenne!
Kertokaa näin illan ratoksi kokemuksianne jotka olivat jollain tapaa erikoisia, pelottavia tai selittämättömiä. Mahdottomalta tuntuva sattuma? Olitko joutua rikoksen uhriksi? Näitkö tai koitko jotain yliluonnollista, jotain millä ei tunnu olevan järkevää selitystä?
Kommentit (1151)
Tää menee varmaan salaliittoteoriat, mutta olen jo pitkään miettinyt ja myös kysynyt esimerkiksi lääkärissä ja neuvolassa kun hetuista on tullut puhetta yhtä erikoista asiaa. Nyt alkoi tuntua vielä erikoisenmmalta, kun luin tästä keskustelusta, miten henkilötunnuksen pitäisi määrättyä...
miten voi olla mahdollista että lapsillani, joilla on 4v ikäeroa ja ovat eri sukupuolta, hetut voivat olla loppuosastaan seuraavanlaiset: (numerot on muutettu, mutta kaava on sama)
A7715 (Poika)
A7725 (tyttö)
Oletin ensi alkuun, että saman perheen lapset saavat jotenkin samanlaiset hetut ja kommentoin asiaa neuvolassa, mutta neuvolantäti sanoi, ettei se mene sillä tavalla. Joku täällä kirjoitti että pojilla on parittomat numerot ja tytöillä parilliset, muttei se täsmää tässä. Jotenkin musta tosi outoa, ja olen usein miettinyt, onko sillä joku merkitys "koneistossa" että nämä on näin. Kolmannella lapsella ei (onneksi) ole samaan sarjaan tunnusta, olisin friikahtanut varmaan😁
Vierailija kirjoitti:
Tää menee varmaan salaliittoteoriat, mutta olen jo pitkään miettinyt ja myös kysynyt esimerkiksi lääkärissä ja neuvolassa kun hetuista on tullut puhetta yhtä erikoista asiaa. Nyt alkoi tuntua vielä erikoisenmmalta, kun luin tästä keskustelusta, miten henkilötunnuksen pitäisi määrättyä...
miten voi olla mahdollista että lapsillani, joilla on 4v ikäeroa ja ovat eri sukupuolta, hetut voivat olla loppuosastaan seuraavanlaiset: (numerot on muutettu, mutta kaava on sama)
A7715 (Poika)
A7725 (tyttö)
Oletin ensi alkuun, että saman perheen lapset saavat jotenkin samanlaiset hetut ja kommentoin asiaa neuvolassa, mutta neuvolantäti sanoi, ettei se mene sillä tavalla. Joku täällä kirjoitti että pojilla on parittomat numerot ja tytöillä parilliset, muttei se täsmää tässä. Jotenkin musta tosi outoa, ja olen usein miettinyt, onko sillä joku merkitys "koneistossa" että nämä on näin. Kolmannella lapsella ei (onneksi) ol
Se on toiseksiviimeinen numero joka on pojilla pariton ja tytöillä parillinen - eli 1 pojallasi, 2 tytölläsi.
Katsoin yksin Babadok kauhuelokuvaa. Oli yö.
Elokuva oli melkein loppu kun poikani, tuolloin päiväkoti iässä alkoi itkeä hysteerisesti ja huutaa äitiä.
Poika istui sängyssä ja osoitti avonaista vaatekaapin ovea, olin varmasti sen sulkenut. Kysyin avasitko tämän mutta poika pudisti päätään.
Nostin pojan syliin ja sanoin että pääset loppuyöksi äidin sänkyyn.
Ripustin pyykkejä kuivumaan kun vaatekaapin ovi alkoi pitää ääntä,kuin henkari hakkaisi ovea vasten ja ovi myös liikkui. Ikkuna oli kiinni koska siinä ei ole ötökkäverkkoa ja pelkään ampiaisia. Kissa oli ulkohäkissään ja olin yksin kotona. En jotenkin osannut edes pelästyä kun kaunis kesäpäivä,olin vain että "ööh ok" ja ripustin loput pyykit ovea vilkuillen. Sitten oven päälle kuivumaan heittämäni pussilakanan sisältä lensi sukka kaaressa lattialle ja siinä vaiheessa päätin mennä keittämään kahvit.
Asuin eräässä kaksiossa vuoden ja suurimman osan ajasta olin yksin. Ensinnäkin ihmettelin miksi vessassa haisi oudolle, niinkuin ummehtuneelle. Todella outo haju, vaikka sitä kuinka kuurasi. Ei kuulemma ollut kosteusvaurioita ollutkaan. Makkarissa alkoi haista ajoittain yömyöhällä sellainen pilven katku, ettei huoneessa pystynyt nukkumaan, ja tarkistin vielä ettei katku tullut naapurista jne. Ei tullut, se oli kuin itse huoneessa olisi joku vieressä tupruttanut. Myös verhot pariin otteeseen liikkuivat ja poikaystäväni näki myös sen. Lisäksi kuulin miehen äänen huutavan korvaani, näin pienen pojan kurkistavan vessasta ja siskoni näki jalat parvekkeen oven takana, siis pelkät jalat. Lopulta yksin ollessani nukuin aina olohuoneessa, tv päällä, koska ahdisti niin paljon. Tuntui kuin joku vihainen mies tuijottelisi koko ajan, eikä halunnut että olen siellä.
Tapahtui joskus toistakymmentä vuotta sitten; Olin yksin kotona eräänä iltapäivänä ja menin suihkuun. Kesken suihkun kuului kuinka joku kokeili kylpyhuoneen ovenkahvaa ja muistikuvan mukaan näin kuinka kahva kääntyi alaspäin. Oletin, että vaimo tai lapset (silloin jo lähes aikuiset) olivat tulleet kotiin. Suljin suihkun ja huhuilin. Ketään ei kuitenkaan ollut kotona.
Tästä on aikaa, mutta vieläkin elävästi muistan. Olin mennyt juuri makuulle ottaakseni päikkärit, ja en ollut kerenny kuin silmät sulkemaan, mutta ne olivatkin yhtäkkiä auki. Tuijotin kattoa selälteni ja tajusin että nousin pikkuhiljaa sitä kohti. Se tapahtui sen verran hitaasti, että ymmärsin olevani kehoni ulkopuolella. Kun pääsin katonrajaan, tuntui että olin kuitenkin fyysisesti vielä kehossa ja käytin käsiäni kääntääkseni itseni ympäri. Näin itseni alhaalla silmät kiinni nukkumassa. Leijuin kuin ilmapallo ja siirryin eteiseen ja ihmettelin miten tämä on mahdollista. Ensin ajattelin, että menisin ulos, koska tämähän on aivan mahtavaa, mutta sitten iski pelko, että miten pääsen takaisin kehooni. Ahdistus kasvoi mitä enemmän ajattelin, jos en pääsekään koskaan takaisin. Yhtäkkiä avasin silmät ja olin taas sängyssä paikallani. Tuntui etten ollut nukkunut silmäystäkään. En ole vastaavaa kokenut sen jälkeen.
Melko pian äitini miesystävän kuoltua rupikomna pyrki yllättäen mökkiin sisään. Koskaan ennen, eikä sen jälkeen, yli 50 vuotta, ei ole siellä mökin ympäristössä rupikonnia liikkunut.
Meillä oli kaverin kanssa riitaa siitä että hän pettää vaimoaan. Kaveri katsoi minua silmiin ja sanoi ettei muuten petä. Tiesin että pettää. Se oli erikoisin ja selittämättömin kokemus, jonka olen koskaan kokenut. Se katse ja valhe mikä tuli suustaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli kaverin kanssa riitaa siitä että hän pettää vaimoaan. Kaveri katsoi minua silmiin ja sanoi ettei muuten petä. Tiesin että pettää. Se oli erikoisin ja selittämättömin kokemus, jonka olen koskaan kokenut. Se katse ja valhe mikä tuli suustaan.
Olit vakuuttunut ties minkä assosiaation kautta, mutta et välttämättä oikeassa oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapasin puolisoni 18-vuotiaana muutettuani satojen kilometrien päähän lapsuudenkodistani. Tässä hauskaa oli se, että puolisoni oli lapsuudessaan viettänyt kaikki kesänsä mökillä, joka oli ihan parinkymmenen kilometrin päässä kodistani!
Kasvattisiskoni muutti koulunsa päätettyään toiselle puolen Suomea. Tapasi siellä miehen ja päättivät mennä naimisiin. Perheeni matkusti kaupunkiin ja kävelivät kirkkoon, isoisäni etunenässä. Eteisessä oli sulhasen isänisä ja äidinisä tupakalla. Nähdessään isoisäni sulhasen isänisä huudahti: "XXX p**rkle mitä sä täällä teet?!". Sulhasen äidinisä katsoi hämmästyneenä molempia ja kysyi sitten sulhasen isänisältä: "Mistä prkleestä sää ton YYYn tunnet?!"
Maailma on pieni.
Vähän vanha viesti jo, mutta sulhasen isänisä k
XXX oli sukunimi, YYY etunimi. Molemmat tunsivat isoisäni mutta perhe ei tiennyt että tunsivat. Olivat samasta kylästä alunperin mutta eivät vieläkän taida tajuta stä.
Kun silmässä värisee, tulee sahalaitaisia valoja, puuttuva näkökenttä, .... se on migreeni kohtaus.
Kerran vei puhekyvyn muutamaksi minuutiksi. Se oli tosi pelottavaa, koska en ollut vielä kuullut, että halvaus oireitakin voi olla migreenissä.
Tulin tutuksi taudin kanssa: heti kun ekasta oireesta ymmärtää, että se on tulossa TÄYTYY OTTAA SÄRKYLÄÄKE ennen pää säryn tuloa.
Mummo soitti peloissaan ja sanoi että pihalla on niitä ufoja nyt.
Menin sinne. Oli talvi ja jo pimeää.
Mummo selitti että ne näkyy ikkunasta, kaksi ufoa, sellaisia palloja, mutta kun hän katsoi avoimesta ikkunasta pihalla ei ollut mitään. Pistin tiskipöydän valon päälle ja kysyin montako nyt näkyy. kolme sanoi mummo. Mummo valot heijastui ikkunasta.
Näin unta, että Suomessa oli Orpo-Purra-hallitus.
Heräsin painajaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Näin unta, että Suomessa oli Orpo-Purra-hallitus.
Heräsin painajaiseen.
Hohhoijaa.
Viitisentoista vuotta sitten teini-ikäisenä olin mennyt juuri nukkumaan, mutten ollut vielä lainkaan nukahtamassa tai väsynyt. En muista, olivatko muut perheenjäseneni jo menneet nukkumaan. Huoneeni ovi oli auki pimeään aulaan, ja yhtäkkiä huomasin, että aulan seinän isosta peilisyvennyksestä loisti koko peilin korkuinen kirkkaan valkea valo. Pomppasin kontalleen sängyn jalkopäähän katsomaan hoo moilasena, että mitä ihmettä tapahtuu. Tuijotin valoa pari sekuntia kunnes räpäytin silmiäni ja valo hävisi sen siliän tien.
En silloin yhtään säikähtänyt outoa valoilmiötä, vaan nousin hölmistyneenä ylös tutkimaan asiaa. Panin aulaan valot ja menin katsomaan peiliä, mutta siinä ei näkynyt mitään erikoista. Järkeilin, että olisiko kyseessä voinut olla vaikka ikkunasta tieltä heijastuvat ajovalot. Kiersin viereisten huoneiden ikkunat, mutta mistään ikkunoista ei olisi voinut osua peiliin ajovaloja, koska peili tosiaan oli syvennyksessä ja sitä vastapäätä oli aulan toinen seinä. Ainut ikkuna, mistä peilin kulman ehkä pystyi aavistuksen näkemään, oli aulan viereisen kodinhoitohuoneen takaoven ikkunan sivu. Mutta siellä ei ollut muuta kuin takapiha ja peltoa, eikä näkynyt mitään peltokoneitakaan. Olisiko joku vieras ihminen voinut seistä takaterassilla ja osoittaa ikkunan sivusta kodinhoitohuoneen läpi aulan peilin kulmaan vaikka taskulampulla saaden sen hohtamaan? Se vasta olisikin ollut karmivaa. Enää en muista, oliko aulan ja kodinhoitohuoneen väliovi kiinni vai auki.
Vaikea kuitenkin uskoa, että mistään lampusta voisi saada korkean ja leveän peilin tai peilisyvennyksen loistamaan niin kirkkaasti ja tasaisen yhtäjaksoisesti. Vasta myöhemmin hoksasin, että oudointa tässä oli se, että valo oli niin kirkas, että sen olisi pitänyt valaista koko tila, mutta se ei valaissut pimeyttä ollenkaan. Siitä ei tullut edes heijastusta minnekään, niin kuin peilistä pitäisi tulla. En ole pystynyt tapahtunutta mitenkään selittämään. Vastaavaa ei ole enää koskaan tapahtunut.
Katsoin TV-sarjaa nimeltä Supernatural. Kissani nukkui jalkojeni päällä sylissä syvässä unessa. Sarjan jaksossa pidettiin mediumistinen istunto ja juuri sillä hetkellä kun henkeä kutsuttiin ja sanottiin, että onko täällä joku henki, niin kissani käänsi nopeasti päänsä ja tuijotti kysyvästi suoraan silmiini! Kyllä todella ihokarvat nousi pystyyn!
Aiemmin muutimme perheenä osaomistusasuntoon, jossa asui selkeästi satanismiin suuntautuneita henkilöitä. Tämä kävi ilmi tutustumiskäynnillä asuntoon ennen muuttoa. Oli satanistisia julisteita ja ovimattokin, jossa luki "Satan Inside". Meidän molemmat kissat tuijottivat jatkuvasti asunnon portaikkoon maatessaan olohuoneen sohvalla! Vanhempi kissa ei suostunut asumaan siellä vaan karkasi vanhalle asuinsijalle ja sai entiseltä naapuriltamme kodin loppuelämäkseen.
Olin teini-ikäisenä äidin kans mummulla käymässä ja lähtöpäivänä tuli sellainen ikävä fiilis,etten justiin tänään halua lähteä kotiin junalla. Kävikin niin,että jouduttiin sillä junalla jonkin sortin tasoristeysonnettomuuteen tai vastaavaan. No siellä sitten ihmeteltiin ja odoteltiin aikamme, busseja tuli sitten hakemaan matkustajia kyytiin ja niillä matka jatkui.