Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa pelottavin/erikoisin/selittämättömin kokemuksenne!

Vierailija
04.04.2017 |

Kertokaa näin illan ratoksi kokemuksianne jotka olivat jollain tapaa erikoisia, pelottavia tai selittämättömiä. Mahdottomalta tuntuva sattuma? Olitko joutua rikoksen uhriksi? Näitkö tai koitko jotain yliluonnollista, jotain millä ei tunnu olevan järkevää selitystä?

Kommentit (1151)

Vierailija
1021/1151 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rajatiedon auttava puhelin"  SAA ILMAISTA apua Esim -Kummitteluun ja miten saada loppumaan. Googlaamalla löytyy.

Vierailija
1022/1151 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yksin syksyllä mökillä. Ilta oli jo pimenemässä. Sitten näin kaksi valoa järvellä, lähellä rantaa. Mitään ei kuulu, on täysin tyyni. Valot vähän heiluvat mutta tuntuvan tulevan lähemmäs ja lähemmäs. Minä ihmeissäni katselin että mitäs tämä on. Hieman jo alkoi arveluttamaan ja ehkä jopa jo pelottamaankin mistä oikein on kyse.

Menin mökkiin sisälle, sammutin valot ja laitoin oven lukkoon.

Jonkin aikaa oltuani sisällä rohkaistuin ja menin pihalle uudestaan. Ne valot, ne olivat jo lähellä ja mitä näin.

Kaksi miestä oli tuulastamassa järvellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1151 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin yksin opiskelija-asuntosäätiön kämppään 19-vuotiaana. Asunto oli luhtitalossa maan tasalla. Luhtitalon rappuun pääsi ilman avainta, kun kiipesi metallikaiteen yli. Mulla oli päätyasunto, keittiön ja kylpyhuoneen ikkunat suoraan rappuun, ja kylpyhuoneen ikkunassa tietty verho. 

Olin illalla keittiössä, kun kuulin ulkoa kovan kolauksen ja näin ikkunasta, miten tummiin pukeutunut hahmo hyppäsi rapun kaiteen yli. Se näki myös mut ikkunasta ja loikkasi samaa tietä takaisin. Ajattelin siinä vaiheessa vain, että jonkun kaveri varmaan oli tulossa oikoreittiä kylään (alaovi oli öisin lukossa) ja säikkyi mua.

Myöhemmin pikkutunneilla olin suihkussa ja satuin katsomaan kylpyhuoneen ikkunaan, kun näin selvästi yhden ihmissilmän ja kaistaleen kasvoja tuijottamassa mua ulkoa sellaisesta sentin-kahden raosta verhon yläosassa. Katsekontaktia kesti ehkä sekunnin ennen kuin naama katosi ja kuului kolinaa, kun tirkistelijä kiipesi kaiteen yli ulos rapusta. Silloin tajusin koko kuvion. Se keittiön ikkunassa käynyt tyyppi ei ollut mikään satunnainen kuljeksija, vaan oli tiennyt, mihin oli tulossa. Se oli ties kuinka monetta kertaa tullut katselemaan mua suihkussa, mutta teki virhearvion ja olinkin keittiössä vaatteet päällä. Oli kuitenkin sitten sen verran peloton, että tuli takaisin vielä samana iltana.

Se tyyppi ei myöskään lähtenyt pois sen jälkeen, kun liukeni verhonraosta. Se liikkui ulkona asunnon puolelta toiselle ja kurkisteli muutaman minuutin välein vuoroin olkkarin ja keittiön ikkunassa, missä liikun. Siinä vaiheessa aloin oikeasti pelätä, kun tajusin, että tyyppi ei selkeästi pelkää tulla nähdyksi, ja meitä kahta erottaa pelkkä lasi, jonka särkee halutessaan helposti. Sammutin kaikki valot ja vedin päälle mustan kylpytakin, jotta mun liikkeitä asunnossa ei näkisi. Jostain syystä mulle ei tullut mieleenkään siinä adrenaliiniryöpyssä soittaa hätänumeroon. Mulla oli komerossa heittoveitsiä vanhasta harrastuksesta, ja keräsin ne kylpytakin vyölle ja otin yhden käteen ja menin ulos taskulamppu yhdessä kädessä ja ensimmäinen heittoveitsi toisessa kädessä. Jos se hiippari olisi pompannut eteen jostakin, olisin oikeasti heittänyt. En tiedä, olisiko veitsen osuma pysäyttänyt (ovat aika pieniä) vai olisinko vain lahjoittanut sille ilmaisen veitsen, jolla listiä mut. En nähnyt missään vaiheessa ketään, mutta ilmeisesti hiippari näki mut ja totesi mielessään, että nyt menee oudoksi, koska kohta kuulin, miten parkkipaikalta lähti auto vauhdilla.

Siitä sentin raosta kylppärin verhossa ei nähnyt mitään, ellei ollut rapussa naama ihan kiinni lasissa jonkun korokkeen päällä tai todella pitkä, joten en ollut edes ajatellut, että noin voisi käydä. Ton tapauksen jälkeen teippasin koko ikkunan umpeen. Hyi hitto. Ilmoitin toki poliisille myös, mutta vähänpä he tuollaiselle voivat tehdä kun tuntomerkit ovat tyyliä "tummiin pukeutunut, ainakin yksi silmä". Tämä tapahtui älypuhelinaikana, joten on kyllä ahdistava ajatus, että jollain hyypiöllä voi olla musta vaikka kuviakin, joita on verhon raosta napsinut.

Sen jälkeen hyypiö ei koskaan palannut, mutta 2-3 kertaa vuoden aikana mulle kävi niin, että heräsin makuuhuoneen kattovalo päällä, vaikka olin satavarmasti mennyt nukkumaan se sammuksissa. Mulla oli yöpöydällä valoon kaukosäädin sen lisäksi, että sen sai päälle katkaisijasta oven vieressä, joten yritin järkeillä, että olen unissani osunut kaukosäätimeen. Mulla oli kuitenkin pois muuttoni jälkeen se sama lamppu, sänky ja yöpöytä seuraavassa kämpässäni 5 vuotta, eikä noin käynyt enää kertaakaan. 

Vierailija
1024/1151 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain töitä. Kyllä jänskätti.

Vierailija
1025/1151 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ex, jonka kaksoisolento rentoutui rannalla, tuntuu seuraavan elämäämme ja vierailevan rajan takaa vielä vuosien päästä. Yhteisellä jälkeläisellämme oli äsken syntymäpäivä. Sen aattona aistin jotenkin kuolleen isän läsnäolon.

Synttärisankari taas kertoi, miten YouTube soitti aamulla tietyn laulun. Hän ei tiennyt, että liitän kyseisen kappaleen juuri hänen syntymäänsä ja ensi kuukausiin.

Vierailija
1026/1151 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ex, jonka kaksoisolento rentoutui rannalla, tuntuu seuraavan elämäämme ja vierailevan rajan takaa vielä vuosien päästä. Yhteisellä jälkeläisellämme oli äsken syntymäpäivä. Sen aattona aistin jotenkin kuolleen isän läsnäolon.

Synttärisankari taas kertoi, miten YouTube soitti aamulla tietyn laulun. Hän ei tiennyt, että liitän kyseisen kappaleen juuri hänen syntymäänsä ja ensi kuukausiin.

Ja videoklippi alkoi taktisesti oikeasta kohdasta. 

En tiedä, onko hänellä tili siellä, niin että algoritmi poimisi sopivan laulun ja riimin. Ja tekeekö se sellaista. 

Vierailija
1027/1151 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla viimein on numero

Miehillä kirjain

Henkilötunnus muodostuu syntymäpäivästä, välimerkistä joka kertoo vuosisadan millä on syntynyt, yksilönumerosta (kolminumeroinen luku joka on noin periaatteessa rekisteröintijärjestys. Miehillä parittomiin päättyvät, naisilla parillisiin.) Sekä viimeisenä tarkistusmerkki joka lasketaan kaavalla joka on helppo itsekin Googlettaa.

Sori ohiksesta.

Vierailija
1028/1151 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen uni ja siihen liittyvä sattuma tapahtui jo vuosia sitten. Minulla ja äitini serkulla on samanlaiset nimet, etu ja sukunimi samat. Mutta tuo serkku oli paljon vanhempi. Olimme paljonkin tekemisissä kun olin nuorempi, mutta sitten jotenkin yhteydenpito väheni. En ollut ajatellut tai nähnyt tätä ihmistä pitkiin aikoihin.  Näin sitten eräänä yönä unta tästä nimikaimastani. Hän oli siinä tuskaantunut, hoiti lapsenlapsiaan ja valitti, ettei millään jaksaisi. Oli väsynyt  ja toivoi, että saisi levätä. Uni kesti pitkään, aamuun saakka ja herätessäni oli selkeästi mielessä.

Kun sitten luin samana aamuna aamukahvilla paikallislehteä oli siinä tämän unessa esiintyneen sukulaiseni kuolinilmoitus. En siis tiennyt että hän oli kuollut. Luin sen vasta siitä aamun lehdestä. Tuntui kyllä oudolta yhteensattumalta.

Vierailija
1029/1151 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oma kokemus, vaan kuulin tämän radiosta vuosikymmeniä sitten teininä. Radioon sai soittaa kuulijoita, joilla oli tällaisia yliluonnollisia kokemuksia ja sen kundin ääni joka soitti oli tosi aito ja sillä oli vielä se aito pelko äänessä kun se kertoi tarinansa. eli ne oli vaimonsa kanssa muuttanut uuteen kerrostaloasuntoon, jossa ei oltu aiemmin asuttu. Öisin valot sytty päälle ja vessassa alkoi valua vesi ja joku musta miehenhahmo liikkui niiden asunnossa. Se oli muistaakseni itse rakennusalalla ja ihmetteli mikä tekninen vika saisi nää päälle itsestään. Oli käynyt juttelemasa niiden raksaukkojen luona, jotka oli sitä taloa rakentanut. Nämä kertoi, että joku raksamies oli palanut elävältä siinä samaisessa kerroksessa työtapaturmassa. En muista muuttiko ne pois vai mitä tapahtu, mutta tää juttu jäi tosiaan mieleen, koska se ei todellakaan ollut mikään pilapuhelu vaan sen ääni värisi kertoessaan tarinaansa.

Vierailija
1030/1151 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Kun persut sai yli 5% äänistä eduskuntavaaleissa. Kertoo että osa suomalaisista on todella sekaisin ja mt-palvelujen tarpeessa.

Vierailija
1031/1151 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää näitä, kiitos   :)

Vierailija
1032/1151 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää näitä, kiitos   :)

Niinpä

Vierailija
1033/1151 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun synttäri-aamu huhtikuussa, kävin hakemassa postilaatikosta sanomalehden, ja oli kylmä +5 aamu(näillä leveysasteilla) ja tiesin ettei juhlaa tule, kun ei täytä pyöreitä vuosia. Yksinäinen krysanteemi oli talon laidalla puhjennut kukkaan. Pidin sitä "merkkinä" jostain, sillä kesäkuun puolessa välissä krysanteemit vasta rupesivat kukkimaan.(mukava ajatus)

Vierailija
1034/1151 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten olin mieheni kanssa päivävaelluksella, ja siinä hiljaisuudessa kävellessä tuli ajateltua kaikenlaista. Mieleeni tuli yhtäkkiä muuan näyttelijä, jota en ollut nähnyt missään tai edes ajatellut vuosiin. Mietin, että onkohan hän vielä elossa, kun on jo kovin vanha. Samana iltana tai seuraavana päivänä mediassa julkaistiin ilmoitus tuon näyttelijän kuolemasta, oli menehtynyt osapuilleen niihin aikoihin kuin olin häntä ajatellut 😳

Vierailija
1035/1151 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelin kaupan kassalla ja piti tsekata erään naisen henkkarit kun hänellä ostokset ylitti tietyn summan. No sillä naisella oli sama sotun loppuosa kuin mulla itselläni. Olen itsekin nainen. Tämä vaan sotukeskustelijoille, voi siis olla sama loppuosa ainaki samaa sukupuolta olevilla.. 

Sotun loppuosassa on kolme numeroa ja viimeinen merkki on numero tai kirjain. Kuinkahan monta vaihtoehtoa siinä voi olla? Eli pakkohan miljoonista ihmisistä on jollakin olla sama loppuosa.

Jep, mulla ja anopilla on sama loppuosa. Tarkoittanee sitä, ettei voida sietää toisiamme.👻

Vierailija
1036/1151 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä nyt yliluonnollista ole, mutta outoa. Olin menossa nukkumaan, siis makasin sängyssä peiton alla, aikomuksenani nukahtaa. Yhtäkkiä korvissa kuului kova humahdus/tömäys, ja näin erikoisen keltaisen valoräjähdyksen. Ääni oli siis todella kova, ja tuntui oudolta päässä/koko kehossa. Ajattelin siinä että katkeskohan päästä joku verisuoni tms, pelästyin hieman. Omituinen tapaus vaan.

Toi on ainaki englanniks nimeltään exploding head syndrome! Ei oo vaarallista, mut pelottavaa se kyl voi olla.

Tää on aivan super ärsyttävää kun siihen herää.

Mä säikähdin ekalla kerralla että jossain lähellä oikeasti räjähti ja juoksin ikkunaan puhelin kädessä että pitää varmaan soittaa poliisit. Nykyään tajuan jo mistä on kyse mutta epämukavaa silti.

Vierailija
1037/1151 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelin kaupan kassalla ja piti tsekata erään naisen henkkarit kun hänellä ostokset ylitti tietyn summan. No sillä naisella oli sama sotun loppuosa kuin mulla itselläni. Olen itsekin nainen. Tämä vaan sotukeskustelijoille, voi siis olla sama loppuosa ainaki samaa sukupuolta olevilla.. 

Sotun loppuosassa on kolme numeroa ja viimeinen merkki on numero tai kirjain. Kuinkahan monta vaihtoehtoa siinä voi olla? Eli pakkohan miljoonista ihmisistä on jollakin olla sama loppuosa.

Sotun loppuosassa, vakituisissa henkilötunnuksissa käytetään numeroita 002-899, 900-sarjaiset on yleensä väliaikaisia. Viiminen merkki voi olla joko numero tai kirjain ja vaihtoehtoja on 30. Joten koska numerovaihtoehtoja on noin 900 ja viimeisen merkin osalta vaihtoehtoja on 30, niin tuosta saa nopeasti laskettua että vaihtoehtoja vakituiselle henkilötunnuksen loppuosalle on n. 27000. Joten jos oletetaan että kaikkia numero- ja loppumerkkiyhdistelmiä olisi luotu tasaisesti, niin näin ajatellen sama loppuosa olisi aina noin 200 henkilöllä.

Vierailija
1038/1151 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on jääkaapin ovessa valokuvia ja monta sataa magneettia, joissa on erilaisia sanoja. Pari viikkoa sitten aamupalaa tehdessäni satuin huomaamaan, että yhteen kesäiseen valokuvaan, jossa olen mieheni kanssa onnellisena, oli laitettu vierekkäin kaksi magneettia, joissa luki ''kumpikin kuollut''. Syytin heti miestäni ja sanoin että onpas hauskaa, mutta selvisi, että kumpikaan meistä ei niitä siihen ollut laittanut. Erityisiä vieraitakaan ei ollut viime aikoina käynyt, ja kysyimme kaikilta mieleentulevilta, mutta kukaan ei myöntänyt syyllisyyttään. Tämä ei myöskään sovi kovin hyvin kenenkään läheisemme huumorintajuun hauskana vitsinä. En nyt epäile asiaan liittyvän mitään yliluonnollista, mutta tapaus jäi mieleen ja tuntui silloin hieman karmivalta, ties kuinka monta viikkoa teksti oli huomaamatta siinä ollut. Toistaiseksi kuitenkaan mitään kamalaa ei ole meille tapahtunut :D

Miestä vituttanut joku ja laittanut ne, mutta ei kehdannut kertoa joten ajatteli vierittää syyn jollekin toiselle. 

Vierailija
1039/1151 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muinoin kouluaikana istuskelimme joskus kesällä erään vanhan rakennuksen rappusilla. Rakennus kuului osana historiallisten rakennusten miljööseen, oli ollut viljavarastona aikoinaan. Ovet olivat lukossa ja siinä ei asunut tai työskennellyt kukaan. On ikkunaton ja tyhjänä. 

Juttelimme ja nauroimme siinä rappusilla kirkkaana päivänä iloisena, muutama koulukaveri. Yhtäkkiä sisältä kuului selkeästi ääni "tulkaa auttamaan, apua, tulkaa auttamaan, apua". Ääni oli ikäänkuin jostain toisesta ulottuvuudesta, matala, mutta selkeä. Lopetimme jutut siihen paikkaan ja katsoimme toisiamme peloissamme. Koetimme ovea, se oli lukossa. Eräs rohkeampi  poika huusi " kuka siellä on?" Ei vastausta, muutaman kerran poika kysyi onko siellä joku, ei mitään kuulunut. Silloin lähdimme pois todella lujaa. 

Olen monesti jälkeenpäin, vieläkin, miettinut oliko joku elävä vai oliko joku hätään joutunut jäänyt kummittelemaan. Alueella tunnetusti kerrottuna kummittelee eräässä toisessa historiallisessa rakennuksessa. Mutta se on eri henkilö, ei pyydä apua vaan vain liikuskelee huoneissa ja katsoo ikkunasta. 

Vierailija
1040/1151 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin unen jossa luulin joutuneeni töihin, sitten heräsin hiestä märkänä ja totesin, että olipa painajainen.