Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa pelottavin/erikoisin/selittämättömin kokemuksenne!

Vierailija
04.04.2017 |

Kertokaa näin illan ratoksi kokemuksianne jotka olivat jollain tapaa erikoisia, pelottavia tai selittämättömiä. Mahdottomalta tuntuva sattuma? Olitko joutua rikoksen uhriksi? Näitkö tai koitko jotain yliluonnollista, jotain millä ei tunnu olevan järkevää selitystä?

Kommentit (1151)

Vierailija
1081/1151 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin poikaystävän kanssa mökillä keskellä talvea ja makasimme yömyöhällä lumipenkassa katsellen tähtiä hetken aikaa, aivan hiljaista ja ei ristinsielua missään. Nousimme ylös ja juuri kun olimme kävelemässä mökkiin takaisin, kuulimme molemmat vihellyksen. Kuulosti mieheltä joka iloisesti vihelsi melodian aivan meidän lähellä.

Vierailija
1082/1151 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä mieluummin, kuin parisuhde jankkausta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/1151 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen aina vaan saman painajaisen, jossa unohdan ruokkia koiraani, vaikka mulla ei ole edes koiraa! 

Se tunne on vaan niin kauhea, kun näen koirani surkean ja nääntyneen näköisenä ja se katsoo minua  säälittävä ilme kasvoillaan -  kunnes tajuan etten ole muistanut ruokkia sitä ollenkaan!

Koira meinaa ystävää, ruoka taas ystävyyden ylläpitoa ?

Vierailija
1084/1151 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä yksi kaveri pyyteli juomaan alkoholia hänen luokseen kun oli perjantai-iilta ja meninkin. Minulla oli kuitenkin aamulla alkanut kova nuha eikä oikein ollut bilefiilistä kun nenä ja silmät valui.  Kello oli jotain 22 kun kiitin kaljasta,olin juonut kaksi ja lähdin kotiin. 

Kotimatka vei pimeän metsäpolun läpi ja ellei reitti olisi ollut tuttu olisi pelottanut kun siellä oli tosiaan aivan säkkipimeää. Ja sen jälkeen mitä tuona iltana tapahtui aloinkin pelätä kys. Polkua. Olin puolessa välissä kun kuulin miten oksa katkesi en nyt ole varma oliko se oikealla vai vasemmalla puolella. Kuitenkin katsoin äänen suuntaan ja näin kaksi tennispallon kokoista punaista silmää  suunnilleen samalla korkeudella kuin omat silmäni. Minulle tuli vaikutelma ettå silmien omistaja seisoi puiden välissä. Mikään kissa se ei ollut enkä usko että oli pöllökään. Kiljaisin ja pinkaisin juoksuun niin kovaa kuin bootseista lähti. En katsonut seurasiko se.

Vierailija
1085/1151 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkö heikkeni ja menin sairaalaan päivystykseen. Yritin selittää mistä tulin, mutta sanoja oli vaikea löytää. Tiesin missä olin ollut koko päivän, mutta en saanut sanoja ulos. Pelkäsin, että muutun vihannekseksi. Onneksi oli vain liika kuormitus aivoille. CT kuvauksessa ei löytynyt vikaa. 😅

Vierailija
1086/1151 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ammattikoulussa ja menin välitunnilla käytävän vessaan. Lähtiessäni ulos vessasta kuulin yläpuoleltani ikäiseni nuoren miehen heikkoa vaikerrusta. Se loppui heti, kun olin kävellyt vessan kynnyksen yli.  Testasin uudelleen ja vaikerrus kuului vain silloin kun toinen jalka oli vessan puolella ja toinen jalka kynnyksen yli ulkopuolella.

Vierailija
1087/1151 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää näitä, se käy vertaistuesta outojen kokemusten kokijana  :)

Vierailija
1088/1151 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin pitkään vanhassa talossa. Siellä kaikki perheenjäsenet kuulivat askelia portaista, ulko-oven tai äänekkään välioven aukeavan, veden lorinaa kun hana aukaistiin ja vaaleita hahmoja lipumassa huoneen läpi. Myös vieraat kertoivat oudoista kokemuksista talossamme. Meidän kissat, siis useampi otus eri aikoina, tuijotti välillä jonnekin huoneeseen karvat pystyssä vaikka mitään ei näkynyt mikä oli aika pelottavaa. Kävin monta kertaa katsomassa eteisessä, kuka tuli mutta ketään ei näkynyt. Kerran taloa oli remonttimies huoltamassa oven lähellä mutta hänkään ei ollut nähnyt mitään. Totuttiin näihin kummituksiin kun ei ne mitään haittaa aiheuttaneet, mitä nyt vaikka muki siirtyi eri paikkaan sillä aikaa kun kävi tyhjässä talossa toisessa huoneessa. Niillä oli kuitenkin myös omat aikataulut kun ulko-ovi metelöi aina klo 8 aamulla. Erikoista on kuitenkin se että kun ulko-oven lukko vaihdettiin, ovista kulkeminen loppui. Kummitukset siis käyttivät avaimia!

Vierailija
1089/1151 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Niilo kertoi, että hänen kannettavassaan asui räyhähenki, toisin sanoen koneessa asui aave tai jollain muulla tavalla siinä oli kummallinen ominaisuus.

Niilo totesi, että kone nimittäin käynnistyy lähes joka aamu samalla kellonlyömällä kun Niilo herää, ilman että Niilo koskee koneeseen. Samanlaista tapahtuu iltapäivällä, kun Niilo tulee ulkoa. 

Ei se kuitenkaan räyhää eikä rähise, totesi Niilo tyynesti.

Outo ominaisuus oli koneessa säilynyt, vaikka Niilo oli päivittänyt käyttöjärjestelmän. Koska Niilo oli rationaalinen, ei maaginen ihminen, hän epäili sähköverkon toimintaa. 

Niilo mietti ääneen, että kannettava herää juuri silloin kun esim. jääkaapin ovi avataan tai kylpyhuoneeseen laitetaan valot. Kyse saattaa olla siitä, että sähköverkkoon tulee piikki, joka purkautuu virtasysäyksenä tietokoneeseen.

Joka tapauksessa aamuisin kone heräilee siihen aikaan kun Niilo tekee aamutoimia. Kun Niilo tulee ulkoa, hän panee valot päälle ja avaa jääkaapin oven huomatakseen tietokoneen olevan käyttövalmis ilman käynnistämistä. 

Niilo kertoi etsineensä ongelmasta tietoa netistä ja lukeneensa samanlaisista tapauksista kertomuksia. Koneet ovat isäntien todellisia renkejä ja laittautuvat käyttövalmiiksi ilman eri kehotetta, nauroi Niilo.

Vierailija
1090/1151 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin pitkään vanhassa talossa. Siellä kaikki perheenjäsenet kuulivat askelia portaista, ulko-oven tai äänekkään välioven aukeavan, veden lorinaa kun hana aukaistiin ja vaaleita hahmoja lipumassa huoneen läpi. Myös vieraat kertoivat oudoista kokemuksista talossamme. Meidän kissat, siis useampi otus eri aikoina, tuijotti välillä jonnekin huoneeseen karvat pystyssä vaikka mitään ei näkynyt mikä oli aika pelottavaa. Kävin monta kertaa katsomassa eteisessä, kuka tuli mutta ketään ei näkynyt. Kerran taloa oli remonttimies huoltamassa oven lähellä mutta hänkään ei ollut nähnyt mitään. Totuttiin näihin kummituksiin kun ei ne mitään haittaa aiheuttaneet, mitä nyt vaikka muki siirtyi eri paikkaan sillä aikaa kun kävi tyhjässä talossa toisessa huoneessa. Niillä oli kuitenkin myös omat aikataulut kun ulko-ovi metelöi aina klo 8 aamulla. Erikoista on kuitenkin se että kun ulko-oven lukko vaihdettiin, ovista kulkeminen loppui. Kummitukset siis käyttiv

Huippu! Rispekt 

Vierailija
1091/1151 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lapsena pari marsua, joista yksi kuoli vanhuuteen. Jouduin luopumaan pian sen jälkeen myös toisesta, koska äidin allergia paheni. Marsujen häkki oli ollut yläkerrassa ja ne saivat vapaasti kulkea lattialla pulputtaen. Eräänä päivänä yksin ollessani kuulin yläkerrasta pulputusta, sellaista ominaista ääntä mitä marsut pitävät toisilleen. Se oli omituista ja kerroin siitä myös äidilleni ja siskolleni. Äiti ei tietenkään uskonut sellaista, kuvittelin vain. Meni taas jonkin aikaa ja istuimme yksi ilta syömässä alakerran pöydän äärellä, kunnes sama pulputus alkoi kuulumaan, mutta kovempaa. Sitä kesti joitakin minuutteja ja olimme kaikki vaiti....vilkaisin äitiäni, joka ei sanonut mitään. Jatkoimme syömistä ja puhuin asiasta vain siskoni kanssa sen jälkeen.

Vierailija
1092/1151 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ammattikoulussa ja menin välitunnilla käytävän vessaan. Lähtiessäni ulos vessasta kuulin yläpuoleltani ikäiseni nuoren miehen heikkoa vaikerrusta. Se loppui heti, kun olin kävellyt vessan kynnyksen yli.  Testasin uudelleen ja vaikerrus kuului vain silloin kun toinen jalka oli vessan puolella ja toinen jalka kynnyksen yli ulkopuolella.

Käytävän ilmastointi?

Vierailija
1093/1151 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on aikaa, mutta vieläkin elävästi muistan. Olin mennyt juuri makuulle ottaakseni päikkärit, ja en ollut kerenny kuin silmät sulkemaan, mutta ne olivatkin yhtäkkiä auki. Tuijotin kattoa selälteni ja tajusin että nousin pikkuhiljaa sitä kohti. Se tapahtui sen verran hitaasti, että ymmärsin olevani kehoni ulkopuolella. Kun pääsin katonrajaan, tuntui että olin kuitenkin fyysisesti vielä kehossa ja käytin käsiäni kääntääkseni itseni ympäri. Näin itseni alhaalla silmät kiinni nukkumassa. Leijuin kuin ilmapallo ja siirryin eteiseen ja ihmettelin miten tämä on mahdollista. Ensin ajattelin, että menisin ulos, koska tämähän on aivan mahtavaa, mutta sitten iski pelko, että miten pääsen takaisin kehooni. Ahdistus kasvoi mitä enemmän ajattelin, jos en pääsekään koskaan takaisin. Yhtäkkiä avasin silmät ja olin taas sängyssä paikallani. Tuntui etten ollut nukkunut silmäystäkään. En ole vastaavaa kokenut sen jälkeen. 

Tuo on jokin kevyen unen vaihe. Olen joskus ollut unissani eri ihminen (jostain syystä vanhus), joka on katsellut itseään selästä päin. Joku kokee tätä hereillä ollessaan, mutta silloin on kyseessä häiriö. 

Vierailija
1094/1151 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen omasta mielestäni. Olin aikoinaan 1980- luvulla opiskelemassa paikkakunnalla, jossa en ollut ennen käynyt. Teimme retken taimitarhalle, jossa myöskään en ollut ennen käynyt, en edes tienyt sen olemassaolosta. Kun käännyimme päätieltä sivutielle ja ajoimme ehkä puoli kilometriä, edessä näkyvästä tiestä tuli takauma edellisyön uneen, jota en muistanut ennenkuin juuri siitä näkymästä. Kaikki oli samalla tavalla. Sama kohta, sama tie, sama auto, sama syyskuun auringonpaiste. En siis ollut käynyt sillä seudulla ikänäni, en edes kuullut puhuttavan. Koulun autossakin olin ensinmäistä kertaa kyydissä. Minulle on tullut sitä ennen ja sen jälkeenkin useasti samanlaisia tilanteita. Jotain tapahtuu ja samassa muistan , että tästä hetkestä näin unta viime yönä. Lyhyitä hetkiä, joita ei ole ennen tapahtunut eli kyse ei ole tapahtumista , jotka ovat tapahtuneet aiemmin esim arkiaskareissa tai tö

Samantapaista sattunut muutaman kerran.

Vierailija
1095/1151 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen omasta mielestäni. Olin aikoinaan 1980- luvulla opiskelemassa paikkakunnalla, jossa en ollut ennen käynyt. Teimme retken taimitarhalle, jossa myöskään en ollut ennen käynyt, en edes tienyt sen olemassaolosta. Kun käännyimme päätieltä sivutielle ja ajoimme ehkä puoli kilometriä, edessä näkyvästä tiestä tuli takauma edellisyön uneen, jota en muistanut ennenkuin juuri siitä näkymästä. Kaikki oli samalla tavalla. Sama kohta, sama tie, sama auto, sama syyskuun auringonpaiste. En siis ollut käynyt sillä seudulla ikänäni, en edes kuullut puhuttavan. Koulun autossakin olin ensinmäistä kertaa kyydissä. Minulle on tullut sitä ennen ja sen jälkeenkin useasti samanlaisia tilanteita. Jotain tapahtuu ja samassa muistan , että tästä hetkestä näin unta viime yönä. Lyhyitä hetkiä, joita ei ole ennen tapahtunut eli kyse ei ole tapahtumista , jotka

Samoin. Unen ja toden välillä voi kulua paljonkin aikaa. Unta voi muistaa ja ajatella siinä välissä. 

Kyseessä ei siis ole tyypillinen dejavu.

Vierailija
1096/1151 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää tosijuttuja, please

Vierailija
1097/1151 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa

Vierailija
1098/1151 |