Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa pelottavin/erikoisin/selittämättömin kokemuksenne!

Vierailija
04.04.2017 |

Kertokaa näin illan ratoksi kokemuksianne jotka olivat jollain tapaa erikoisia, pelottavia tai selittämättömiä. Mahdottomalta tuntuva sattuma? Olitko joutua rikoksen uhriksi? Näitkö tai koitko jotain yliluonnollista, jotain millä ei tunnu olevan järkevää selitystä?

Kommentit (1151)

Vierailija
921/1151 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudenkoti oli vanha rintamamiestalo. Lapsuus oli pääosin onnellinen poislukien muutama ikävä tapahtuma. Muistan kuitenkin talon aina olleen jollain selittämättömällä tavalla ahdistava eivätkä nuo ikävät tapahtumat liity suoraan siihen tunteeseen. Tunne oli olemassa jo ennen noita ikäviä tapahtumia. Nykyään n. kymmenen vuotta myöhemmin näen jatkuvasti painajaisia jotka sijoittuvat aina tuohon kyseiseen taloon ja sen ympäristöön. Myös siskoni painajaiset kuulemma sijoittuvat usein sinne.

Eräs tapahtuma sieltä on erityisesti jäänyt mieleeni. Kerran olin yksin kotona yläkerran vessassa ja huulirasvapurkin kansi tipahti lattialle. Sen perään kuului kuin joku vanha nainen olisi ilkeästi nauranut kaukaa, ehkä olohuoneesta. Tuo "nauru" luultavasti lähti siitä purkin kannesta ja oli omaa mielikuvitustani, mutta silti säikähdin sitä silloin lapsena niin paljon, että juoksin kuistille odottamaan äitini saapumista kotiin. Vielä nykyäänkin välillä mietin että mikä kumma se ääni oikeasti olikaan :D

Jos olit kokenut ennen tuota tapahtumaa jonkin ikävän tapahtuman, tuo voi olla siitä johtunut posttraumaattinen oire. Kun minut oli nuorena pahoinpidelty, kuulin seuraavana päivänä yksin ollessani kuin ilkeää vahingoniloista naurua useamman kerran, ja se myös tuli jonkin ympäristöstä johtuvan äänen jälkeen. Luulin, että sekoan siihen paikkaan.

Vierailija
922/1151 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma rakas kissamme kuoli yli 20-vuotiaana. Vannon että puolisen vuotta sen jälkeen kuulin sen naukuvan aina kun tulin töstä kotiin. Niin sillä oli tapana tehdä

Samoin koen vaikka kissamme kuoli ja tuhkattiin vuosi sitten. Aamuisin kuulin kuolemansa jälkeen saman mouruavan äännähdyksen ja vieläkin yhä kuulen naukumisen ääntä toisinaan. Olen tarkistanut jopa voisiko kyseessä olla jonkun irtioleva kissa pihallamme, mutta ei. Yllättäen myös parinkin uuden tuttavuuden kissat ovat väritykseltään samanlaisia, lähes identtisiä. Puhelimeni onkin taas täynnä rakkaan kissavainaamme ulkonäköä muistuttavien kissojen kuvia ja videoita, joita saan puhelimeeni:) Uskon että on jokin viesti henkimaailmasta tämäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1151 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla selittämättömän tapahtuma jos kk palkasta jää jäljelle säästöön.

Vierailija
924/1151 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla selittämättömän tapahtuma jos kk palkasta jää jäljelle säästöön.

Olet siis sekä tyhmä moukka että köyhä, et tippaakaan hauska.

Vierailija
925/1151 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muutaman kerran "nähnyt" äitini, kauppareissuilla,

Noina kertoina olen joutunut kokoamaan itseni kun olen itkuun purskahtanut ja meinannut mennä halaamaan.

Olen siis joutunut todistelemaan itselleni että ei ole äitini, kerran lähdin jopa perään kävelemään.

Äitini kuollut 12vuotta sitten.

Sen jälkeen, kun isäni kuoli äkillisesti, näin lainausmerkeissä varmaan vuoden ajan häntä eri paikoissa. Siihen ei liittynyt mitään yliluonnollista. Mieleni yritti vain käsittää sitä, että hän oli yhtäkkiä poissa. Ihan kuin olisin kysynyt itseltäni: minne isä oikein lähti, kertomatta meille? Kun lainausmerkeissä näin hänet jossain ihmisjoukossa, eka ajatus oli: no mutta tuollahan se meidän isä on!

Tuttua.

Isäni kuoli muutama kuukausi ennen koronan tuloa Suomeen. Muutamassa uutiskuvassa seuraavana vuonna oli vanha mies, joka näytti ihan isältäni, menossa ottamaan koronapiikkiä. Samanlaiset vaatteet ja olemus. Muutenkin joskus kaupungilla olen nähnyt vilaukselta isän hahmon jossain vieraassa vanhassa miehessä. Tietenkään en ole koskaan luullut sen olevan hän, mutta se hetkellinen tunne, että voisi vielä nähdä hänet elossa...

Minä myös näin isäni kuoltua samannäköisen miehen, ajavan samanvärisellä ja merkkisellä autolla. Äitini kuoltua näin myös hänen näköisiään vanhoja naisia.

Vierailija
926/1151 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noina kertoina olen joutunut kokoamaan itseni kun olen itkuun purskahtanut ja meinannut mennä halaamaan.

Olen siis joutunut todistelemaan itselleni että ei ole äitini, kerran lähdin jopa perään kävelemään.

Sen jälkeen, kun isäni kuoli äkillisesti, näin lainausmerkeissä varmaan vuoden ajan häntä eri paikoissa. Siihen ei liittynyt mitään yliluonnollista. Mieleni yritti vain käsittää sitä, että hän oli yhtäkkiä poissa. Ihan kuin olisin kysynyt itseltäni: minne isä oikein lähti, kertomatta meille? Kun lainausmerkeissä näin hänet jossain ihmisjoukossa, eka ajatus oli: no mutta tuollahan se meidän isä on!

Tuttua.

Isäni kuoli muutama kuuka

Sinä kuvittelit näkeväsi.

Vierailija
927/1151 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttua.

Isäni kuoli muutama kuuka

Minun kuolemansairas isäni loppua kohden alkoi kertomaan juttua, että me kaikki olemme kopioita. Olen monesti miettinyt mitä hän tuolla tarkoitti.

Vierailija
928/1151 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa netistä "räjähtävän pään syndrooma" sille on ihan lääketieteellinen selitys kuten unihalvauksellekin.

Tuttu juttu on minullekin. Kuuluu pamaus tai kova rasahdus juuri, kun on nukahtanut-

Vierailija
929/1151 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä lähipäivinä kun olin asettunut nukkumaan kuulin kuin oravan rymistely ääntä talon rakenteista.

Mä laitoin valot päälle ja sitten ääni lakkasi.

Sitten laitoin valot kiinni ja taas vähän aikaa kuului vastaavanlaista ääntä.

Puolenyön aikoihin nämä äänet vaivasivat minua ja vieläpä kerrostalon ylimmäisessä kerroksessa.

Mä luulin sillä hetkellä, että mun kämpässä on jokin elukka, mutta ei näköjään olekaan.

Mä en tiedä yhtään mitä ne öiset äänet olivat.

Sen yhden yön aikana ne äänet vain kuuluivat.

M30

Hiiri/rotta. Usko pois. Voi olla että on poistunut toisaalle taloon, taisäikähtänyt sua sen verran että menee hetki ennen kuin kuuluu taas. Listojen vierestä, roskiskaapista, jääkaapin alta, uunin takaa tms kun löytyy papanoita, niin sitten tietää ja niitä kyllä löytyy jos hiiren kanssa asustelee. 

Voi tosin kulkea rakenteissakin jolloin jäljet jää huomaamatta siihen asti kunnes aiheutuu tuhoa

Vierailija
930/1151 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena murtauduttiin porukalla yhteen autiotaloon. Talossa oli jonkinlainen räyhähenki, joka hakkasi lattiaa hirvittävällä tavalla. Olimme kaikki selvinpäin ja talo oli sataprosenttisen varmasti tyhjä, ja todellakin kaikki kuulimme mitä tapahtui.

Mekin murtauduttiin yhteen autiotaloon, kaverit rikkoi lasin että päästiin sisään,pelotti siellä sisällä...kun katsoin rikkinäiseen peiliin näin itseni vanhuksena!! Siis minun kuvani mutta selkeästi ainakin 50 vuotta vanhempana! Muistan kuinka hysteerisesti rupesin itkemään kaverit samalla tuli paniikissa yläkerrasta alas ja huusivat et nyt lähdetään!! Kun juostiin pois ja sanoin näkemästäni niin kaverit kertoivat että näkivät keinutuolissa vihaisen näköisen vanhan mummon joka käski niitä häipymään! Oli kuulemma läpikuultava,katosi yhtä nopeasti kuin ilmestyi. Sen jälkeen näinkin pitkään painajaisia vihaisesta vanhasta naisesta joka huusi pihalta että poistukaa kotoani!! Samoin yksi toinen kaverit näki vuoden ajan painajaisia vihaisesta naisesta. Ei olla todellakaan sen jälkeen käyty yhtään autiotaloissa.

Vierailija
931/1151 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsopa netistä "räjähtävän pään syndrooma" sille on ihan lääketieteellinen selitys kuten unihalvauksellekin.

Tuttu juttu on minullekin. Kuuluu pamaus tai kova rasahdus juuri, kun on nukahtanut-

Ja tämä tapahtuu siitä syystä, että matkaamme tuolloin kahden eri ulottuvuudeen välillä. Herätessä voi tapahtua myös kun tietoisuutemme palaa tähän ulottuvuuteen.

Vierailija
932/1151 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein teille jotka menitte autiotaloon. Ääliöt

Vierailija
933/1151 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä  olin yötä ystäväni luona ja nukuin yläkerran aulan sohvalla kun ystäväni tietenkin nukkui huoneessaan. Heräsin kun kaverin isoveli koetti kiskoa pyjamanhousujani  ja alushousujani alas,nostin raivostuneena äläkän ja ystäväkin heräsi tilannetta ihmettelemään. Veli selitti jotain unissakävelystä,en uskonut enkä jäänyt sen kanssa enää koskaan kaksin. Olin 13 ja jätkä 19 :(

Vähän päälle kaksikymppisenä työskentelin siivoojana ja kiilauduin hississä sellaisen rullajutun ja hissin seinän väliin jumiin,ei kuulosta pahalta mutta ihmisiä on kuollut noin

Poltin ennen ja yhdessä kerrostalossa oli ihan normaalia että asukkaat poltti ikkunoissa,kerran heräsin ukkosmyrkyyn ja päätin mennä polttamaan tupakan keittiön ikkunaan. Kävelin valoja sytyttämättä keittiöön, käänsin sätkän ja sitten äkkiä tunsin jonkun tai jonkun painostavan läsnäolon ihan selän takana. Että jokin on siinä  ja tuijottaa. Ja ettei se jokin ole mikään kiva kaveri. Tarve kääntyä oli niin vahva että tuntui melkein käskyltä ulkopuolelta, mutta pakotin itseni sytyttämään tupakan ja tuijottamaan taivaalla välkkyviä salamoita. Jonkin ajan kuluttua läsnäolon tunne haihtui.

Vierailija
934/1151 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmassa osassa täällä tarinoita kyse on henkivalloista eli demoneista jotka kiusaa ihmisiä, vain uskova voi hengessään nähdä ne muille ne on näkymättömiä joita muak aaveeksi, haamuiksi Jne kutsutaan...koska ihmiset ovat niin syntisiä ja pahoja varsinkin  lopunaikoina nämä tulevat lisääntymään.

Vierailija
935/1151 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä nyt yliluonnollista ole, mutta outoa. Olin menossa nukkumaan, siis makasin sängyssä peiton alla, aikomuksenani nukahtaa. Yhtäkkiä korvissa kuului kova humahdus/tömäys, ja näin erikoisen keltaisen valoräjähdyksen. Ääni oli siis todella kova, ja tuntui oudolta päässä/koko kehossa. Ajattelin siinä että katkeskohan päästä joku verisuoni tms, pelästyin hieman. Omituinen tapaus vaan.

Pelottavimpia on olleet unihalvaukset. Muistan hyvin yhden kerran, kun "heräsin", mutta en pystynyt liikkumaan. Sänkyni päädyssä/lattialla oli pieni musta hahmo, lapsen kokoinen, ja tunnelma oli ahdistava.

https://fi.wikipedia.org/wiki/R%C3%A4j%C3%A4ht%C3%A4v%C3%A4n_p%C3%A4%C3…

Vierailija
936/1151 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kilpailukyky ja yritystuet.

Maa elää edelleen vanhan maan tavan mukaan harhoissa.

Yksikään puolue ja politiikko ei asiaa halua vastuun takia edes koskea pitkällä tikulla. Se on yli 8 miljardia jota velka rahalla on tuettu ja sillä ei ole mitään hyötyä ollut koskaan työllisyyden tai kehityksen kautta.

Siellä ne miljardit on joita hallitus nyt peräänkuuluttaa.

Orpo oli itse Sipilän hallituksessa ja monet muutkin kun ne haudattiin vähin äänin vaikka teettivät niistä selvityksen kuten monet muutkin aikaisemmat hallitukset jne...

Siinä on työministeri Satoselta nyt paljon kysyttävää miksi asiaa ei osata tehdä oikein ja jatketaan toimia edelleen kuten aina. Rakenteellinen ongelma luo syrjintää, korruptiota, tehottomuutta, työttömyyttä, kilpailukyvyttömyyttä ja taloudellisia tappioita miljardi kaupalla kaikkeen.

Vierailija
937/1151 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli mieleen tuosta pankkikortin tunnuslukuasiasta tällainen noin 15 vuotta sitten tapahtunut juttu: Mulla on aina ollut pin-koodina puhelimessa ja muissakin nelinumeroisia vaativissa asioissa siskoni sotu. Tuolloinen avomieheni tilasi uuden pankkikortin ja kun tunnusluku tuli postissa (en tajua, miksi edes näytti sen mulle), se oli täsmälleen tuo sama numerosarja. Se on tilastollisesti laskien aivan käsittämättömän pieni todennäköisyys että noin käy.

Tilastollisesti laskien todennäköisyys on 1:10 000 eli ei käsittämättömän pieni todennäköisyys.

Vierailija
938/1151 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olitko kirjoittanut tuon huumorimielessä, mutta entisaikaan tuo oli aivan tavallista. Joku vain yritti lähettää sinulle faksia tavalliseen lankaliittymään.

Vierailija
939/1151 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo edesmenneellä isälläni ja minulla on täsmälleen sama henkilötunnuksen loppuosa. En tunne logiikkaa, millä loppuosa määräytyy, mutta olen aina ihmetellyt tätä.

Olen työskennellyt hlötunnusten parissa eikä kellään voi olla samaa loppuosaa. En epäile sinun kertomaa kerron vain mitä tiedän

Miten loppuosa on voinut olla sama miehellä ja naisella, kun loppuosan toiseksi viimeinen numero on miehillä pariton ja naisilla parillinen? Sitten kommentti hänelle, joka on työskennellyt henkilötunnusten parissa ja sanoo että kenelläkään ei voi olla samaa loppuosaa. Voi kyllä olla, olen törmännyt tällaiseen tapaukseen. Minäkään en epäile sinun kertomaasi, vaan kerron vain sen mitä minä tiedän.

Vierailija
940/1151 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo edesmenneellä isälläni ja minulla on täsmälleen sama henkilötunnuksen loppuosa. En tunne logiikkaa, millä loppuosa määräytyy, mutta olen aina ihmetellyt tätä.

Olen työskennellyt hlötunnusten parissa eikä kellään voi olla samaa loppuosaa. En epäile sinun kertomaa kerron vain mitä tiedän

Miten loppuosa on voinut olla sama miehellä ja naisella, kun loppuosan toiseksi viimeinen numero on miehillä pariton ja naisilla parillinen? Sitten kommentti hänelle, joka on työskennellyt henkilötunnusten parissa ja sanoo että kenelläkään ei voi olla samaa loppuosaa. Voi kyllä olla, olen törmännyt tällaiseen tapaukseen. Minäkään en epäile sinun kertomaasi, vaan kerron vain sen mitä minä tiedän.

Anteeksi ensimmäiseen kommenttiin, enhän mä tiedä onko kirjoittaja nainen, heh!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme