Kertokaa pelottavin/erikoisin/selittämättömin kokemuksenne!
Kertokaa näin illan ratoksi kokemuksianne jotka olivat jollain tapaa erikoisia, pelottavia tai selittämättömiä. Mahdottomalta tuntuva sattuma? Olitko joutua rikoksen uhriksi? Näitkö tai koitko jotain yliluonnollista, jotain millä ei tunnu olevan järkevää selitystä?
Kommentit (1151)
No kyllä se oli ihan äskettäin. Vaikka se olikin toisinto 6 ja 12 vuoden takaa. Sekä pelottavaa että selittämätöntä. Siis kuvitelkaa nyt! Joku väitti, että olisi ihan aikuisten oikeesti mahdollista, että pressaks tulisi yo-sivari! Siis tähän maailman aikaan, tähän koulutuksen huippumaahan.
Mulla on outoja unikokemuksia eli siirryn unessa toiseen maailmaan. Tosi vaikea selittää tätä, mutta tapaan siellä ihmisiä jotka tunnen tai olen tuntevinani hyvin. Olen näissä unissa ilmeisen rakastunut erääseen mieheen tai hän merkitsee mulle paljon. Hän on huomattavasti vanhempi, pitkähköt vaaleat tai harmaat hiukset.
Muistan nämä ihmiset vain unessa. Kun herään, en muista näistä ihmisistä juuri mitään ja ne ei merkitse mitään.
Parisuhteeni on kunnossa ja elämä ihan tyydyttävää. Yleinen tulkintahan näistä unista on, että kaipaat elämääsi jotain, romantiikkaa tai ystäviä.
En näe näitä unia kovin usein mutta toisinaan minulla on aamulla herätessä tunne, että olen nähnyt näitä "ihmeunia" yöllä mutta en muista sitä aamulla. Ne jättää erityisen tunteen koko päiväksi.
No, ei ole kovin järisyttävä tarina mutta on outoa ajatella, että mulla on itseltäkin salassa oleva "unimaailma", "uniystävineen" ja "unipersoona" joka on ilmeisen rakastunut johonkin "unimieheen"...
Vierailija kirjoitti:
Jo edemenneiden isovanhempien rintamamiestalossa joka on nykyään perheemme kesämökki kuuluu välillä öisin sellasta ääntä ku kissa menis portaikossa. Ääni on tuttu niiltä ajoilta ku isovanhemmilla vielä oli kissa. Talossa on ilmeisesti historiansa aikana ollut vaikka kuin kissoja, joten varmaan ne sit siel kummittelee. :D
Rotta juoksi.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelin kaupan kassalla ja piti tsekata erään naisen henkkarit kun hänellä ostokset ylitti tietyn summan. No sillä naisella oli sama sotun loppuosa kuin mulla itselläni. Olen itsekin nainen. Tämä vaan sotukeskustelijoille, voi siis olla sama loppuosa ainaki samaa sukupuolta olevilla..
Sotun loppuosassa on kolme numeroa ja viimeinen merkki on numero tai kirjain. Kuinkahan monta vaihtoehtoa siinä voi olla? Eli pakkohan miljoonista ihmisistä on jollakin olla sama loppuosa.
Vierailija kirjoitti:
Vuosia sitten, oli kuuma kesäinen päivä. Asuin vielä kotona vanhempien luona. Isosisko tuli kylään brittimiehensä ja esikoisensa n. 3v. tyttön, kanssa.
Äiti oli keväällä hankkinut meille vallattoman pikku kissanpoikasen keväällä kun talon rakastettu kissa, Taavi-vanhus oli menehtynyt juuri jouluksi 22vuotiaana.
Siinä sitten istuttiin olkkarissa ja siskon tytär esitti tanssitaitojaan. Hänellä oli oma musakokoelma lastenlauluja. Siinä häntä ihastellessa, äiti yht'äkkiä huomasi, että Mirriä ei näy missään. Lähdin etsimään kissiä, koska riiviöllä oli taipumus livahtaa ovesta ulos ominnokkineen.
Etsin joka paikasta, ei löytynyt mistään! Alkoi jo stressikäyrä kohota ja lisäksi tauotta soiva lastenlaulu: "the cat is in the hat", tai joku vastaava, ilmeisesti siskonlikan pravyyri, jyskytti ämyreissä ja mun takaraivossa.
No sitten huomasin siskon olkihatun tai hellehatun eteisen tuolilla ja sen alta pil
Joo... On hyvä seurata merkkejä joita universumi meille lähettää.
Tuosta tarinasta tuli muisto mieleen kun olin jenkeissä vaihto-oppilaana ja epävirallisiin tehtäviini kuului perheen 5-vuotiaan vahtiminen.
Hänen lempilaulunsa oli myös "The cat in the hat". Hän lauloi sitä usein itsekseen. Hän ei osannut siitä muuta kuin sen kertosäkeen ja alkoi tosiaan vähän "keittää" se jankutus: "the cat in the hat in the hat in the hat... the cat in the, the cat in the, the cat in the... IN THE HAT.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin lukiossa niin yhtenä päivänä näkökykyni sumeni täysin ja lähdin kotiin.
Näin on tapahtunut vain kerran 31 vuotiaan elämäni aikana ja joskus ihmettelen mikä tuon aiheutti, mitään päänsärkyä/migreeniä ei ole koskaan ollut. Ei ollut myöskään mikään jännitykseen tai ahdistukseen liittyvä.
Näkökyky palautui normaaliksi myöhemmin. Suhteellisen jännä ja selittämätön kokemus.
Raudanpuute, mulle myös tapahtunut pari kertaa. Käy mittauttamassa ferritiini, se pitää olla ainakin 100 tai yli.
Aurallinen migreeni todennäköisin selitys, vaikka ei olisikaan siitä dg:tä tai normaalisti saisi kohtauksia.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli mieleen tuosta pankkikortin tunnuslukuasiasta tällainen noin 15 vuotta sitten tapahtunut juttu: Mulla on aina ollut pin-koodina puhelimessa ja muissakin nelinumeroisia vaativissa asioissa siskoni sotu. Tuolloinen avomieheni tilasi uuden pankkikortin ja kun tunnusluku tuli postissa (en tajua, miksi edes näytti sen mulle), se oli täsmälleen tuo sama numerosarja. Se on tilastollisesti laskien aivan käsittämättömän pieni todennäköisyys että noin käy.
1/10000
Mummoni oli maannut hoitokodissa jo pitkään vuodeosastolla. oli ns.vihannes. Sitten se sairastui koronaan. Viikkoa myöhemmin sillä todettiin paha keuhkotulehdus. Silloin tokaisin miehelleni: "Taitaa mummo kohta kuolla".
Parin päivän päästä mummo kuoli.
Olenkohan selvännäkijä?!
Olen usein nähnyt unta että olen jossain vieraassa paikassa, esim.jonkun vanhan tutun luona käymässä. Mitä siellä tehdäänkään, juodaan kahvia ja jutellaan tvast
Pari kertaa olen tavannut tällaisen tutun tai ystävän ja tämä on kertonut että olen ollut hänellä kylässä ja tapahtumat ovat edenneet niin kuin unessani.
Tuskin kuitenkaan olen lähtenyt unissakävelemään, matkustanut 200 km, käynyt toisella kylässä ja ehtinyt aamuksi sänkyyni nukkumaan.
Tänään aamulla minut ympäröi vessassa selittämättömän paha haju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitsi ku menee kylmät väreet ku näitä lukee. :o
Minua taas nämä keksityt jutut naurattaa hillittömästi.
Eiköhän sun kannata siirtyä lukemaan jotain kainalokarvakeskustelua, vai oletko se sinä, joka tulee jokaiseen keskusteluun huutelemaan provoa vaikka kyseessä olisi ihan arkisetkin asiat?
Itse olen jakanut tänne parikin kokemusta, joista melkein toivoisen niiden olevan keksittyjä. Vaan kun eivät ole. Mutta jatka sä hillitöntä nauramista. Vähän yksinkertaiselta vaikutat kyllä.
Yksinkertaisia tollukoita tuollaiset ovatkin, aivan kauheaa jos tuollaisten kanssa joutuu olemaan tekemisissä oikeassa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vaasa, Tammikuu 1992. Kävin ala-asteen neljättä luokkaa. Asuttiin perheen kanssa Rajarinteessä mihin oli juuri rakennettu uusia taloja.
Ympärillä asui paljon muitakin lapsiperheitä niin meitä muksuja oli aika paljon ja yhdessä vietettiin aikaa, yleensä ulkona. Eräs ilta jäi kuitenkin mieleen ihan erityisesti. Taivas oli kirkas, pakkasta melkoisesti ja tuntui että pientkin äänet kuuluivat kilometrin päähän. Ulkona oltiin porukalla illalla, eli oli jo pimeää, kun huomattiin että jokin lentokone menee ohi, tuli idästä ja lensi länteen merelle päin. Myöhemmin vasta aloin pohtimaan sitä tarkemmin koska: Mitään ääntä ei kuulunut tai mitään muuta siitä ei nähnyt kuin 3 punaista valoa mitkä oli kolmion muodossa. Lennokin koosta jäi myös outo kuva, koska se oli joko todella lähellä ja täysin äänettömästi ja aika hitaasti liikkuva (peitti selkeästi tähtiä taivaalta), tai sitten korkealla ja kaupungin kokoinen. Ei tee mieli ihan turhaan
No silloinhan se oli UFO eli Unidentified Flying Object (suomeksi siis tunnistamaton lentävä kohde), jos ette tunnistaneet sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä nyt yliluonnollista ole, mutta outoa. Olin menossa nukkumaan, siis makasin sängyssä peiton alla, aikomuksenani nukahtaa. Yhtäkkiä korvissa kuului kova humahdus/tömäys, ja näin erikoisen keltaisen valoräjähdyksen. Ääni oli siis todella kova, ja tuntui oudolta päässä/koko kehossa. Ajattelin siinä että katkeskohan päästä joku verisuoni tms, pelästyin hieman. Omituinen tapaus vaan.
Toi on ainaki englanniks nimeltään exploding head syndrome! Ei oo vaarallista, mut pelottavaa se kyl voi olla.
Mulla on samaa lähes joka ilta kun olen vajoamassa uneen. Pään sisällä kuuluu kova humahdus, sähköinen suhahdus, kuin kattiloiden pamautus yhteen tai vastaava kova, äkillinen ääni. Joskus näkyy kans joku sininen tai punainen tai keltainen väläys. Ja se tapahtuu aina kun olen unen
Olen nähnyt vihreän tiimalasikuvion nukahtamisen hetkellä. Ääntä ei kuulunut.
Vierailija kirjoitti:
Tästä on aikaa jo varmaan lähemmäs parikymmentä vuotta, mutta eräänä kesänä olimme pienen tyttäreni kanssa rannalla. Yhtäkkiä silmäillessäni muita rannalla makoilevia ihmisiä katsoin että onko tuolla mun faija. Ihan samannäköinen, isäni kanssa identtinen mies istuskeli jonkun naisen vieressä. Hän oli sen verran lähellä, etten kehdannut tuijottaa, mutta katsoin aina välillä että voiko tuo olla isä, ja miksi hän on täällä, lähes 300 km päässä kotoa ja vielä jonkun vieraan naisen kanssa. Pyysin tytärtäni tekemään asiaa siihen lähemmäksi ja katsomaan että onko tuo vaari. Tyttö käväisi siinä pallonsa kanssa, katsoi kans pitkään, mutta sanoi että ei tuo ole vaari, mutta on kyllä ihan samannäköinen! Mies oli puhunut jotain vieressään olevalle naiselle ja tyttö oli äänestä huomannut että on eri ihminen.
Sitähän sanotaan että jokaisella ihmisellä on kaksoisolento, mutta en olisi uskonut että oman
Olen nähnyt kuolleen exän kaksoisolennon samoin rannalla. Siellä päin, mistä hänen isänsä oli kotoisin, näin todennäköisesti sukulaisen: ex n. 18-vuotiaana.
Hänellä oli erityinen habitus.
Vierailija kirjoitti:
Olen usein nähnyt unta että olen jossain vieraassa paikassa, esim.jonkun vanhan tutun luona käymässä. Mitä siellä tehdäänkään, juodaan kahvia ja jutellaan tvast
Pari kertaa olen tavannut tällaisen tutun tai ystävän ja tämä on kertonut että olen ollut hänellä kylässä ja tapahtumat ovat edenneet niin kuin unessani.
Tuskin kuitenkaan olen lähtenyt unissakävelemään, matkustanut 200 km, käynyt toisella kylässä ja ehtinyt aamuksi sänkyyni nukkumaan.
Anteeksi, mutta mä en nyt ymmärtänyt tätä. Miten se tuttava/ystävä väittää, että olet ollut hänellä kylässä ja et kuitenkaan ole ollut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta mä en nyt ymmärtänyt tätä. Miten se tuttava/ystävä väittää, että olet ollut hänellä kylässä ja et kuitenkaan ole ollut?
Näitä on useampia tapauksia. Näin unta että olin tuttavalla kylässä. Myöhemmin tavatessa tuttava kertoi vierailustani yksityiskohtia, jotka täsmäsivät unen kanssa. En kuitenkaan ole käynyt koskaan hänen luonaan. Hän muutti jo vuosia aiemmin paikkakunnalle jossa en ole koskaan käynyt. Hän väittää toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä on useampia tapauksia. Näin unta että olin tuttavalla kylässä. Myöhemmin tavatessa tuttava kertoi vierailustani yksityiskohtia, jotka täsmäsivät unen kanssa. En kuitenkaan ole kä
Siis näin unta vierailusta. Tuttava väittää sen olleen todellista, mikä ei voi pitää paikkaansa.
Ostin kierrätyskeskukselta nojatuolin ja mukaan tuli joku,joku istui siinä. Tunsin istuvani jonkun päälle. Tuolista tuli tupareissani suosittua viihdettä,jokainen vieras vuorollaan istui ja pomppasi kiljahtaen ylös. Asunnossa alkoi myös haista virtsa ja yskänlääke. Haju oli liian väkevä kantautuakseen naapurista.
En halunnut jakaa asuntoa haamun kanssa ja tuoli lähti. Myöhemmin tajusin että joku oli hitto varmaan kuollut siihen :(
Sukelsin pikkutyttönä laiturilta järveen, en tajunnut, että vesi oli laskenut tavattoman alas, pääni jysähti pohjaa kovalla vauhdilla, onneksi päälaki edellä, ei otsa. Niska pysyi suorana, menin iskusta puolitainnoksiin, sen tajusin, että ulos on päästävä. Pääsin, enkä halvaantunut, lähellä se oli.
Nauroin niin paljon, et ensin tuli pieruja ja melkein p.skat housuun. Pelon tunne oli hurja.
Nauroin vaan ääneen vessassakin pöntöllä.