Minäpä nyt kerron KILTTIMIEHET, miten helppoa on olla nätti nainen!
Olin ison perheen vanhin, ei-toivottu lapsi. Äitini inhosi minua avoimesti, henkinen väkivalta oli jatkuvaa ja lamauttavaa. Kuljin huonoissa vaatteissa ja olin sen vuoksi koulukiusattu. Jouduin lähtemään kotoa alaikäisenä, koska kohtelu oli niin kammottavaa. Asuin kavereiden nurkissa ja tein töitä.
Sairastuin aikuisiällä vakavasti, ja siitä toipuessa meni vuosia. Jouduin opettelemaan monet arkiset asiat uudelleen. Perheestäni ei ollut mitään tukea. Opiskelin ja tein töitä, seurustelin kerran vakavasti vuosia kivan opiskelukaverin, sittemmin suuren rakkauden kanssa. Suhde loppui siihen, että en saa sairauden vuoksi lapsia, joita mies haluaa. Menetys oli hirvittävä, mutta toivoin miehelle parasta mahdollista elämää.
Kuntoutuakseni aloin liikkua jo vuosia sitten ja pikku hiljaa olen tullut aika urheilullisen näköiseksi. Olen myös jaksanut kohtalaisen pienituloisenakin panostaa ulkonäkööni siten, että olen ihan kivan näköinen. Olen ollut pitkään yksin, koska olen ollut niin hajalla erosta.
Olin sitten arvatenkin palstan kilttimiehen kanssa samaistuvan miehen kanssa treffeillä. En kertonut mitään näistä asioista, tietenkään, ne eivät kuulu ensimmäisille treffeille. Mies sen sijaan kertoi varsin paljon nirsoista naisista ja heidän vääristä kriteereistään. Kuultuaan, että olen ollut pitkään sinkku, hän latasi arvionsa päin näköä: olen itsestäni liikaa luuleva, todellisesta elämästä vieraantunut aikuispissis, joka huomaa kukoistuksensa ja miesten huomion menneen ohi, koska olen vain paneskellut ympäriinsä etsimässä alfaurosta.
Ihan vain että ensi kerralla, kun sinä mies oletat jotakin iloisen oloisesta, itsestään huolta pitävästä naisesta: saatat olla todella väärässä.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Ei vittu mikä mies. :D Itse levitän palstalla kilttimiesläppää pahimmissa katkeruuskohtauksissani, mutta tosielämässä olen kyllä mukava. En uskonut, että tuollaisia olisi oikeasti olemassa.
Öö, miksi teet niin? Tai siis, mitä saat siitä? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilttimiehet ovat ihmeen hiljaa tässä ketjussa.... :D
Jep. Nyt olis hyvä tilaisuus avartaa maailmankuvaa.
No mitä tähän pitäisi sanoa? Idiootteja miehiä varmasti löytyy. Tosin en ole "kilttimies" vaan "kiltti mies". Ja muutenkin ihan huomiona, niin palstan kilttimiehet ovat pääsääntöisesti ylilaudalta tulleita trolleja. Siis nämä tyypit jotka vetää ihan överiksi nämä jännämies jutut. Hauska niitä ainakin minusta on lukea, mutta kait nyt suurin osa ainakin ymmärtää että valtaosa noista jutuista on pelkkää huulenheittoa. Ihan oikeita naisvihaajia täältä ei varmaan paria kappaletta enempää löydy.
Miten se huulenheitto sitten on aina niin vakavaa ja kärttyisää? Tai siis mikä siitä kiukuttelusta varsinaisesti tekee huulenheittoa? Verrattuna vaikka "Jännämiesten karvaiset pakarat" -tyyppiin, joka on oikeasti aika hiton hauska :D
Millä tavalla ap:n treffikumppani sitten on kiltti? Ilkeähän tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla ap:n treffikumppani sitten on kiltti? Ilkeähän tuo on.
Niin, ihan kuten palstankin kilttimiehet.
Vierailija kirjoitti:
Samoja kokemuksia, joutunut katkerien kilttimiesten haukuttavaksi koska olen iloinen ja sosiaalinen. Baarissakin eräs ventovieras mies avautui miten minunkin hymyni hyytyy kun elämässä tulee vaikeuksia, tai vanhenen enkä viehätä enää miehiä ja kuinka olen takuulla päässyt kaikesta tosi helpolla. Enpä viitsinyt kertoa että edellinen mies pahoinpiteli ja melkein kuolin, läheinen teki itsemurhan ja jokaisessa suhteessa mies pettänyt ja rikkonut luottamukseni törkeällä tavalla. Mutta en näissä jaksa velloa, yritän nauttia elämästä.
Ihan itse valitsit jännämiehen. Oli varmaan komea ja jännä ja pitkä ja tumma ja suosittu.
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan naisen elämässä voi olla kaikenlaista. Nätti ulkonäkö ei ole yhtä kuin helppo elämä.
Niin, ulkonäöstä riippumatta naisen elämässä voi olla kaikenlaista. Rumalla miehellä ei elämässä ole yhtään mitään.
Ilmeisen keksitty juttu jokaista yksityiskohtaa myöten.
Kilttimiesten vastaukset jatkavat tuttua linjaa. Tässä taas nähdään, että aivan sama, mitä naisen elämässä on tai ei ole, mies kuvittelee tällä olevan paremmin. Itsepä tukehdutte katkeruuteenne, sääli kyllä että yksi ihmiselämä menee hukkaan tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Kilttimiesten vastaukset jatkavat tuttua linjaa. Tässä taas nähdään, että aivan sama, mitä naisen elämässä on tai ei ole, mies kuvittelee tällä olevan paremmin. Itsepä tukehdutte katkeruuteenne, sääli kyllä että yksi ihmiselämä menee hukkaan tuolla tavalla.
ensi tapaamiset ovat aina vaikeita kun ei tajua toisen keskustelutapaa. Olen varmaan vähän Asperger kun vastaan naisen mikähän minussa on vikana kysymyksiin :D en tosin yhtä tylysti kuin ap:n tapaama mies.
Kyllä naisetkin olettaa kaikenlaista kumppanista ilman varsinaista tietoa.
matti
Niin keksitty juttu taas kun olla ja osaa, täysin satua ja naiset ihan innoissaan, jee taas päästään haukkumaan miehiä. Olen alkanut pitää monia täällä pyöriviä naisia psyykkisesti sairaina ja ihan aitoina miesvihaajina.
M
Vierailija kirjoitti:
Niin keksitty juttu taas kun olla ja osaa, täysin satua ja naiset ihan innoissaan, jee taas päästään haukkumaan miehiä. Olen alkanut pitää monia täällä pyöriviä naisia psyykkisesti sairaina ja ihan aitoina miesvihaajina.
M
Ei tämän keskustelun tarkoitus ole haukkua miehiä vaan saada heidät ja kaikki muutkin tajuamaan, että ennakko-oletukset nättien naisten, tai kenenkään, helposta elämästä, älykkyydestä tms. eivät pidä paikkaansa eikä niitä siten kannattaisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Samoja kokemuksia, joutunut katkerien kilttimiesten haukuttavaksi koska olen iloinen ja sosiaalinen. Baarissakin eräs ventovieras mies avautui miten minunkin hymyni hyytyy kun elämässä tulee vaikeuksia, tai vanhenen enkä viehätä enää miehiä ja kuinka olen takuulla päässyt kaikesta tosi helpolla. Enpä viitsinyt kertoa että edellinen mies pahoinpiteli ja melkein kuolin, läheinen teki itsemurhan ja jokaisessa suhteessa mies pettänyt ja rikkonut luottamukseni törkeällä tavalla. Mutta en näissä jaksa velloa, yritän nauttia elämästä.
Niin koska itse olet kiinnostunut tuollaisista miehistä. Tottakai ne komeimmat miehet pettää kun naisia riittää heille
Tuttu tunne, ap. Minullekin on monta kertaa kerrottu, miten olen saanut kaiken helpolla ulkonäköni takia enkä voisi samastua rumiin/vässyköihin/yksinäisiin. Kysyn samantien suoraan päin naamaa "Kävikö sinulle lapsena niin, että kutsuit kaikki mutta synttäreillesi ei tullut ketään? Heittikö isäsi sinut pihalle 17-vuotiaana koska yritit estää häntä juomasta? Jouduitko kolariin ja sait pysyvän vamman?" Yleensä vastaan tulee syvä hiljaisuus ja häpeä.
Aion jatkossakin toimia noin. Oppivatpahan pinnalliset ääliöt, ettei ulkonäöstä voi päätellä kenenkään elämästä yhtään mitään.
Tää oli kuin mun näppikseltä, kauniiksi kehuttu kummaltakin sukupuolelta ja rankka tausta ja olen myös kokenut vastaavanlaista suhtautumista miehiltä.
Vierailija kirjoitti:
M
Niinpä, pitäisi vaan halailla ja sääliä törkeitä idiootteja eikä kertoa heille, miten asiat oikeasti ovat!
Tässä ketjussa kyllä puhutaan ihan asiaa.Itseäni ärsyttää suunnattomasti,kun olen huomannut,että minun vastoinkäymisiä vähätellään,kun olen kaunis.Jos olisin syrjäytynyt ja ruma ja köyhä niin vastoinkäymiset olisivat varmaan paljon uskottavampia.Ainakin se etu on että kauniin ulkomuodon kun omaan niin tosiaan saan apua ja palveluita enemmän.Ja tuntemattomat ihmiset suhtautuvat minuun yli positiivisesti mikä huvittaa minua,että pelkkä ulkonäkö pelaa niin suurta roolia tuntemattomille,minähän voisin olla mitä vain esim. pahaa.Sen olen kyllä huomannut,että nuoremmat naismyyjät saattavat olla hyvinkin epäkohteliaita kun taasen nuoret ja vanhat miesmyyjät suoraan juoksevat perässäni.Vai ovatko nämä nuoret naismyyjät vaan huonokäytöksisiä.
Vierailija kirjoitti:
M
Tämä nyt sattui olemaan ihan oikea kokemus oikean naisen elämästä, enkä ole ainoa, kuten kommenteista voi huomata. En vihaa ketään ja toivon, että joku tämän lukenut edes tajuaisi, että nätti naama ei takaa elämässä yhtään mitään eikä tee naisesta pinnallista.
En ole edes mitenkään huomattavan kaunis vaan nätti, voin vain kuvitella mitä ne todella kauniit saavat miehiltä osakseen.
Musta on erikoista, että osa ketjuun kirjoittaneista kuvittelee, että kilttimiehet ovat vain av-trolleja ja ketjun aloitus keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M
Ei tämän keskustelun tarkoitus ole haukkua miehiä vaan saada heidät ja kaikki muutkin tajuamaan, että ennakko-oletukset nättien naisten, tai kenenkään, helposta elämästä, älykkyydestä tms. eivät pidä paikkaansa eikä niitä siten kannattaisi tehdä.
Kaikilla on ongelmia, vaikka olisi prinsessa jonka patjan alla on herne.
Eli koska olen kaunis ja minulla on korkea ÄO ja olen muutenkin ammatillisesti erittäin pätevä, niin minun kannattaa leikata pitkät hiukseni lyhyeksi, jättää piilarit pois ja käyttää sankalaseja, tuhria ikään nähden nuoren näköistä ihoani suttuisella meikillä näyttääkseni vähän elähtäneeltä??? Ja siten voin edetä urallani, ja kun olen saavuttanut asemani, niin saan taas kasvattaa ne pitkät kutrit takaisin ja meikata itsestäni nätin näköisen. Jeps jeps. No, todellisuudessa menen glitterkoristellussa pinkissä hupparissa pitkät kutrit ponnarilla sinne tiukkaan neuvotteluun. En kikattele, koska se ei ole tapani, vaikka tyttömäiseltä ulkoisesti näytänkin. Kyllä heille bisnes-kovuuteni selviää ennen pitkää kun neuvottelu etenee. On ihan hauska kiusoitella kaltaisiasi ennakkoluuloisia vähättelijöitä, nähdä teidän alentuvat ennakko-asenteet neuvottelupöydässä ja se epäuskoinen ilme kun tyttönen pistikin teidät sen verran tiukoille, että te ette selvinneet tilanteesta. Voi toki olla, että jonkun tiukan tädin kanssa olisitte selvinneetkin, luulen nimittäin että alentuva ennakko-asenteenne sai keskittymisenne herpaantumaan ettekä panostaneet siihen neuvotteluun kanssani, kun ajattelitte että olen vain harmiton tyttönen. No, teidän moka.