Minäpä nyt kerron KILTTIMIEHET, miten helppoa on olla nätti nainen!
Olin ison perheen vanhin, ei-toivottu lapsi. Äitini inhosi minua avoimesti, henkinen väkivalta oli jatkuvaa ja lamauttavaa. Kuljin huonoissa vaatteissa ja olin sen vuoksi koulukiusattu. Jouduin lähtemään kotoa alaikäisenä, koska kohtelu oli niin kammottavaa. Asuin kavereiden nurkissa ja tein töitä.
Sairastuin aikuisiällä vakavasti, ja siitä toipuessa meni vuosia. Jouduin opettelemaan monet arkiset asiat uudelleen. Perheestäni ei ollut mitään tukea. Opiskelin ja tein töitä, seurustelin kerran vakavasti vuosia kivan opiskelukaverin, sittemmin suuren rakkauden kanssa. Suhde loppui siihen, että en saa sairauden vuoksi lapsia, joita mies haluaa. Menetys oli hirvittävä, mutta toivoin miehelle parasta mahdollista elämää.
Kuntoutuakseni aloin liikkua jo vuosia sitten ja pikku hiljaa olen tullut aika urheilullisen näköiseksi. Olen myös jaksanut kohtalaisen pienituloisenakin panostaa ulkonäkööni siten, että olen ihan kivan näköinen. Olen ollut pitkään yksin, koska olen ollut niin hajalla erosta.
Olin sitten arvatenkin palstan kilttimiehen kanssa samaistuvan miehen kanssa treffeillä. En kertonut mitään näistä asioista, tietenkään, ne eivät kuulu ensimmäisille treffeille. Mies sen sijaan kertoi varsin paljon nirsoista naisista ja heidän vääristä kriteereistään. Kuultuaan, että olen ollut pitkään sinkku, hän latasi arvionsa päin näköä: olen itsestäni liikaa luuleva, todellisesta elämästä vieraantunut aikuispissis, joka huomaa kukoistuksensa ja miesten huomion menneen ohi, koska olen vain paneskellut ympäriinsä etsimässä alfaurosta.
Ihan vain että ensi kerralla, kun sinä mies oletat jotakin iloisen oloisesta, itsestään huolta pitävästä naisesta: saatat olla todella väärässä.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olen rima ja kokenut myös väkivaltaa, raiskattu, yksinäisyyttä... ottaisin mielelläni nätin ulkonäön. Se oikeasti helpottaa asioita. Ole kiitollinen edes siitä. Tapasit idiootin... mutta saat varmasti hyvän miehen helpommin kun olet kaunis kuin jos olisit ruma hylkiö.
Varmaan on pariutumisen osalta helpompaa kuin rumalla. Ketjun aihe oli tosin se, että os miehistä luulee, ettei kauniilla naisilla voi olla oikeita ongelmia. Eli aloituksessa ei puhuttu pariutumisesta vaan siitä, että elämässä on muita ongelmia kuin ulkonäköön liittyvät ja ne saattavat murjoa nättiä yhtä lailla kuin rumaa. Vai väitätkö, että äidin inho lastaan kohtaan on lapsesta vähemmän hirveää siksi, että hän voi aikuisena pariutua nopeammin kuin ruma?
Sattuu päähän, että ymmärretääm tahallaan väärin...
muuten hyvä kirjoitus , mutta ap ei ottanut huomioon mitä ehkä se tapaamansa mies on kokenut. Jos kaikki ennen tapaamat naiset ovat olleet samanlaisia niin ei ehkä ei osaa asettua ap saappaisiin ellei ap auta kenkälusikalla.
Heti tuli mieleen eräs mies netistä: emme olleet vielä tavanneet, kirjoittelimme vasta ja skypetimme vähän, mutta se ei oikein luonnistunut miehen puolelta. Jatkoimme keskustelua Skypessä kirjoitellen, jossa hän sitten yritti haukkua minua (en muista tarkalleen miten). Ihmettelin syytä moiseen käyttäytymiseen, ja hän selitti, että olen niin hyvännäköinen, ettei hänellä olisi mitään mahdollisuuksia minuun. Mielestäni hän oli kyllä varsin söpö. Sanoin, että keskustelen hänen kanssaan, joten hänellä on mahdollisuus. Yritimme pariin kertaan myöhemminkin keskustella niitä näitä, mutta miehen ilkeilyn takia totesin, ettei sillä käytöksellä ole minkäänlaisia mahdollisuuksia minuun ja toivottelin hyvää jatkoa.
Vierailija kirjoitti:
muuten hyvä kirjoitus , mutta ap ei ottanut huomioon mitä ehkä se tapaamansa mies on kokenut. Jos kaikki ennen tapaamat naiset ovat olleet samanlaisia niin ei ehkä ei osaa asettua ap saappaisiin ellei ap auta kenkälusikalla.
Kaikilla meillä on painolastia, silti pitää aikuistua, kypsyä, ja kehittää käytöstavat. Ketään ei haukuta ekatreffeillä tuntematta. Ihme häiriintynyt treffikaveri.
Vierailija kirjoitti:
Heti tuli mieleen eräs mies netistä: emme olleet vielä tavanneet, kirjoittelimme vasta ja skypetimme vähän, mutta se ei oikein luonnistunut miehen puolelta. Jatkoimme keskustelua Skypessä kirjoitellen, jossa hän sitten yritti haukkua minua (en muista tarkalleen miten). Ihmettelin syytä moiseen käyttäytymiseen, ja hän selitti, että olen niin hyvännäköinen, ettei hänellä olisi mitään mahdollisuuksia minuun. Mielestäni hän oli kyllä varsin söpö. Sanoin, että keskustelen hänen kanssaan, joten hänellä on mahdollisuus. Yritimme pariin kertaan myöhemminkin keskustella niitä näitä, mutta miehen ilkeilyn takia totesin, ettei sillä käytöksellä ole minkäänlaisia mahdollisuuksia minuun ja toivottelin hyvää jatkoa.
Hyvä että et jatkanut ; noin huonolla itsetunnolla mies olisi ollut kauhea kumppani, todennäköisesti mustasukkainen, kateellinen ja siksi kontrolloiva.
En sinänsä epäile, etteikö ap:n kirjoitus olisi totta, mutta miehille edes treffeille pääsy on niin harvinaista herkkua että tämä kuulostaa kyllä erittäin hämmentävältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olen rima ja kokenut myös väkivaltaa, raiskattu, yksinäisyyttä... ottaisin mielelläni nätin ulkonäön. Se oikeasti helpottaa asioita. Ole kiitollinen edes siitä. Tapasit idiootin... mutta saat varmasti hyvän miehen helpommin kun olet kaunis kuin jos olisit ruma hylkiö.
Varmaan on pariutumisen osalta helpompaa kuin rumalla. Ketjun aihe oli tosin se, että os miehistä luulee, ettei kauniilla naisilla voi olla oikeita ongelmia. Eli aloituksessa ei puhuttu pariutumisesta vaan siitä, että elämässä on muita ongelmia kuin ulkonäköön liittyvät ja ne saattavat murjoa nättiä yhtä lailla kuin rumaa. Vai väitätkö, että äidin inho lastaan kohtaan on lapsesta vähemmän hirveää siksi, että hän voi aikuisena pariutua nopeammin kuin ruma?
Sattuu päähän, että ymmärretääm tahallaan väärin...
Se että kaikilla on ongelmia on kyllä itsestäänselvyys minulle. Sanoinkin että hän tapasi idiootin. Ja aloituksessa puhuttiin treffeillä käymisestä. On monia asioita joissa kauniista ulkonäöstä on hyötyä. Esimerkiksi työn saaminen ja kavereiden saaminen on helpompaa. Nätillä ulkonäöllä tekee hyvän ensivaikutelman. Tietysti sitten loput on persoonasta kiinni. Mutta ulkonäkö on se mikä nähdään ensin ja kyllä se aiheuttaa ihmisten mielissä ennakkoluuloja.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollainen apn kuvailema ihminen ylipäätään osaa asettua kenenkään muun asemaan, sehän tässä ongelma onkin. Sitä itse tarkoitin ylempänä kun sanoin että ovat jääneet lapsen tasolle.
Vierailija kirjoitti:
😃 no nyt.
Mielestäsi siis sen jälkeen, kun henkilö a haukkuu b:tä ties miksi ilman syytä, b eli haukuttu on se , jonka pitää TEHDÄ jotain? Olisiko pitänyt avata koko elämänhistoriansa kipeimmät asiat vieraalle, ilman syytä sättivälle ihmiselle ja toivoa, että tämänedes kuuntelee ja vieläpä ymmärtää? Miksi ja millä perusteella juuri huonosti käyttäytyvää osapuolta pitäisi ymmärtää tässä kuviossa? Ja miksi pitäisi selittää huonosti käyttäytyvälle ihmiselle mitään? Kukaan itseään kunnioittava ihminen ei halua olla tuollaisen miehen kanssa tekemisissä hetkeäkään sen jälkeen, kun mies on haukkunut.
Tää ketju kertoo hyvin paljon siitä, miksi palstan jankkaajilla ei ole eikä tule naisia.
Hyrr, muistin juuri yhden tapauksen, ystäväni entisen kaverin. Olinkohan 19, ystäväni 20 ja ystäväni kaveri taisi olla n. 26. Mies oli ollut kovasti ihastunut ystävääni ja ystäväni ehkä hieman häneen, mutta suhdetta heille ei koskaan syntynyt. Kun mies tapasi minut, oli se kuulemma jalat alta vievä hetki ja hän ihastui päätä pahkaa. Itselläni oli vielä sydänsuruja entisestä heilastani ja olin vieläkin kovasti ihastunut ko. hlöön. No, näimme kuitenkin miehen kanssa kaverillisesti, kun en tiennyt vielä hänen tunteistaan. Hänellä oli kova vauvakuume, itse vielä näin vuosien jälkeen en koe haluavani lapsia vielä moneen vuoteen (olen siis parisuhteessa). Lisäksi hän oli opettaja yläasteella, ja kertoi kuinka mukavaa on, kun 13-15v. tytöt tykkäävät halia häntä ja kuinka heillä alkaa muodot tulla naisellisemmaksi! Hyi.
No, kävimme teatterissa ja vietimme aikaa, kun yhtäkkiä hän suuteli minua. En sanonut mitään siinä vaiheessa, koska hämmennyin. Sitten hän ehdotti seksiä. Kieltäydyin. M: "Voin vaikka nuolla sua eikä sun tarvi tehä vastapalvelusta." Kieltäydyin. Hän jäi yöksi vierashuoneeseen, koska niin oli sovittu, ja minä menin omaan huoneeseeni.
Seuraavana päivänä selitin, etten ole päässyt toisesta miehestä yli ja mies lähti kotiinsa. Yritin pitää kaverilliset välit, mutta minulle viimeinen niitti oli, kun fb:ssä vaihdoin uuden profiilikuvan itselleni ja ko. mies sanoi minua vanhan näköiseksi. Kuulemma särjin hänen sydämensä niin ei halua enää olla kiva minulle. Kuulostaa ihan palstan kilttimieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju kertoo hyvin paljon siitä, miksi palstan jankkaajilla ei ole eikä tule naisia.
Tämä. Jos olen oppinut vaikeiden kokemusteni kautta jotakin niin sen, että en kohtele muita huonosti. Ihan ystävällisesti myös sanoin tölle miehelle, että meidän varmaan kannattaa todeta, että romanttista yhteyttö ei löydy.
Ihmiset, jotka ovat törkeitä minua kohtaan toistuvasti, jäävät kaikessa hiljaisuudessa pois elämästäni. Jos ensimmäisellä tapaamisella on törkeä, syy voi olla totta kai ihmisen ikävä menneisyys. Minulla ei ole kuitenkaan mitään velvoitetta olla tekemisissä huonosti käyttäytyvän ihmisen kanssa.
Elämässä ei saa tasoitusta, ts. muu maailma ei kohtele silkkihansikkain minun lapsellisia reaktioitani, vaikka ne olisivat kuinka ymmärrettäviä taustani tietäen. En odotakaan sitä, koska olen aikuinen ja otan vastuun omasta käytöksestäni. Niin se vain menee kaikilla meistä. Jos ihminen ei pysty ottamaan aikuisen vastuuta omasta elämästään, sitten kärsii seuraukset. Eli esim. tämä mies käyttöytyi huonosti => treffit loppuivat kaikessa ystävyydessä siihen, emmekä näe toiste.
Ap
Ä ja ö ovat näemmä menneet sekaisin kommentissani, pah.
Ap
ap ei todellakaan ole mikään av-mamma. Voisitte ottaa oppia kuinka aikuinen, fiksu nainen käyttäytyy ja toimii.
Minä elin lapsuuden ja nuoruuden adoptioperheessä, jossa äiti joi ja pahoinpiteli henkisesti ja fyysisesti. Sitten teini-ikäisenä jäin käytännössä omilleni, kun vanhemmat erosivat, äiti lähti ja isä löysi uuden naisen joka luonnollisesti inhosi minua. Sain pahoja paniikki- ja pelkokohtauksia, joiden takia aloin lintsata koulusta. Kaikki pitivät minua tyhmänä ja laiskana. Jos unelmoin jostain, sille naurettiin. Jos halusin jotain, sille naurettiin. Jos yritin jotakin, minut lytättiin täysin.
Koko elämäni olen ollut myös hoikka ja kaunis - ja ihan uskomattoman inhottu ihminen. Varautuneisuuteni ja suoranainen ihmispelkoni tulkitaan (ihan syystäkin) ylimielisyydeksi ja vittumaisuudeksi. Se, että olen koko elämäni elänyt varjossa, lääkittynä, pakko-oireisena, ei ole joillekin yhtään mitään. Koska olen kaunis, minua voi lytätä ja minulle voi tulla suoraan sanomaan että siinä on vittumainen ämmä.
Ei ole ollut helppoa, ja sitten vielä sekin että yritä nyt tällaisena edes ystävystyä kenenkään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
ap ei todellakaan ole mikään av-mamma. Voisitte ottaa oppia kuinka aikuinen, fiksu nainen käyttäytyy ja toimii.
Opimme myös sen, että naisiin negatiivisesti asennoituva mies vähät välittää tai kiinnittää huomiota naisen mahdolliseen fiksuuteen tai kypsyyteen. Täten naisia inhiava mies on edelleen vakuuttunut siitä, että nätti nainen on yhtä kuin helpolla päässyt.
Nämä nättejä naisia helpon elämän eläjiksi luulevat miehet voisivat myös ottaa oppia tästä tarinasta, mutta toisaalta sitten kärsivät ihan itse naisettomuudesta, jos eivät ota, ei ole muilta pois.
Ylä- ja alanuolten suhde 139/1. Olisi kiva tietää, millä perusteella alanuoli tuli. 😁
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan naisen elämässä voi olla kaikenlaista. Nätti ulkonäkö ei ole yhtä kuin helppo elämä.
Ei niillä komeilla miehilläkään elämä mitään ruusuilla tanssimista ja onnistumisesta onnistumiseen iloista ja ongelmatonta pomppimista ole. Kyllä jokaisella ihmisellä on omat vaikeutensa ja ongelmansa, vaikka olisikin ihan mallitason ulkonäkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan naisen elämässä voi olla kaikenlaista. Nätti ulkonäkö ei ole yhtä kuin helppo elämä.
Ei niillä komeilla miehilläkään elämä mitään ruusuilla tanssimista ja onnistumisesta onnistumiseen iloista ja ongelmatonta pomppimista ole. Kyllä jokaisella ihmisellä on omat vaikeutensa ja ongelmansa, vaikka olisikin ihan mallitason ulkonäkö.
Luonnollisesti tämä koskee myös miehiä, miten muutenkaan? Näkökulma oli heteronaisen eli minun, niin puhuin naisnäkökulmasta.
Ap
Siis rima=ruma piti kirjoittaa!