Mitä ajattelet ihmisestä jolla on aina samat vaatteet?
Aina sama paita, housut ja takki olipa kyse hikilenkistä tai treffeistä.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen että on yhtä fiksu kuin Steve Jobs. Voihan näyttää siltä että on aina samat vaatteet vaikka todellisuudessa kaappi voi olla täynnä identtisia vaatteita ja näin säästyy energiaa tärkeämpien asioiden kuin aamuisen asuvalinnan miettimiseen.
Itse ostan aina 5 samanlaista paitaa jos löydän sopivan. Sama pätee housuihin. Vihaan vaatteiden ostelua ja mulle on ihan sama mitä muut musta miettii.
Mulla vähän tämä, mutta osaksi sattuman kautta - entisen duunipaikan kautta mulla on tosi paljon varsinkin samanlaisia paitoja (college, teeppa). Onhan mulla joskus käynyt mielessä että joku ihmettelee, mutta so what.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lenkillä pitää olla urheiluvaatteet, mutta sen ymmärrän, jos on kausia, että pitää jotain lempivastekertaa koko ajan. Voi olla kotona monta samanlaista vaatetta ja pesee välillä. Olen itsekin syyllistynyt sellaiseen.
Syyllistynyt? Olet aikuinen ihminen ja teet mitä huvittaa. Samat puhtaat vaatteet päällä välillä, ei mikään kauhean suurin virhe.
Mulla on samat vaatteet melkein joka päivä. Mutta mulla on samanlaisia paitoja ja housuja useammat. Jos löydän mukavan vaatteen saatan ostaa toisen samanlaisen. En ole kiinnostunut vaatteista yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Tätä oon miettinyt kun naapuri sattuu aina näkemään mut samoissa vaatteissa. AINA. Vaikka säännöllisessä käytössä on kolme takkia ja viidet farkut. :D Mutta itse en ajattele mitään sen kummempaa (kunhan puhtailta näyttävät)
aika harvoin tulee kiinnitetty sen pidempään huomiota mitä naapurilla on päällä. Kunhan on vaatteet päällä :D ok, joku oikein erikoinen kokonaisuus saattaisi erottua. Veikkaan ettei munkaan naapurit pohdiskele oliko mulla eilen eri farkut kun tänään.
alkuperäiseen aiheeseen vaikka vanha ketju onkin, niin tollanen univormupukeutuminen on helppo tapa olla vaivaamatta päätään liikaa pukeutumisasioilla.
Muistelisin, että Anssi Kelakin jossain kertoi, että hänellä on useammat samanlaiset, mustaa ja valkoista.
Minulla on nykyään töissä aina samat vaatteet, kyseessä siisti sisätyö asiakkaiden parissa. Syy on se, että lihoin koronan aikana ja sen jälkeen 10kg ja suurin osa entisistä vaatteista ei mahdu enää päälle. Hommasin yhden siistin ja sopivan sekä helposti huollettavan asun sitten, joka on päällä joka päivä. Itse asiassa tämä olisi pitänyt tajuta tehdä jo kauan sitten, en ole töissä vaatteilla koreilemassa vaan tämmöinen ikäänkuin univormu on loistava ratkaisu. Eipä tarvitse illalla miettiä, että mitä vaatetta aamulla päälle.
Vierailija kirjoitti:
Muistelisin, että Anssi Kelakin jossain kertoi, että hänellä on useammat samanlaiset, mustaa ja valkoista.
Anssi pukeutuu ainoastaan mustaan, oli kauhistus kun vaatekaupassa myyjä ehdotti räikeän tummanharmaata paitaa.
En oo tavannut sellaista, jolla olisi aidosti treffeillä ja lenkillä samat vaatteet (ellei ole lenkkitreffit). Mutta jos jollain on vaikka töissä aina samat vaatteet, ajattelen et on varmaan minimalisti tai ympäristönsuojelija. Tai sit tehokas ihminen, joka on minimoinut vaatevalinnat elämässään.
Mitä ajattelet ihmisestä, joka ajattelee tällaisia ja vielä kyselee muiden mielipidettä?
Juoppouden, sosiaali ja kelapummin sekä mt-ongelman merkki. Kierrän kaukaa sellaiset ihmiset jotka käyttävät esim. aina samanvärisiä paitoja.
Mulla on neljät täysin samanlaiset ja vielä kahdet erimerkkiset, mutta malliltaan samanlaiset ja saman väriset farkut. Eli mun työkaverit voisivat hyvin luulla että olen aina samat housut jalassa.
Vihaan vaateostoksia ja olisi suuri helpotus, jos voisi töissä käyttää "työvaatteita" eikä aina miettiä, että minkä paidan tänään laittaa päälle.
Saatan pitää samoja vaatteita viikonkin putkeen, kesällä vaihtuu ehkä 2 kertaa viikossa. Harrastan mukavia verkkareita, t-paitoja ja collegepaitoja ja nukunkin ne päällä. Ei haittaa kun en harrasta hikiliikuntaa. Jos käyn kaupungilla niin sitten vaihdan farkut päälle ja jonkun siistin puseron mutta kotona ja kävelyllä aina nämä mukavuusvaatteet.
Huomasin ehkä jos joku tulisi minkkiturkki ja korkokengät päällä hikilenkille tai verkkarit jalassa häihin. Toisten pukeutuminen ei kiinnosta. Vain vaatteiden puhtaus, tai oikeasti likaisuus, kiinnittää huomioni.
Säästää luontoa, koska ei osallistu vaatteiden ylikuluttamiseen. Toki olisi hänen itsensä kannalta suotavaa, että liikunnallisissa harrastuksissa olisi oikea vaatetus, mutta nekin voivat maksaa jollekin liikaa. Mutta ei se köyhyys mikään häpeä ole.
Vierailija kirjoitti:
Ekana tulee mieleen Steve Jobs.
Tokana Michael Kors.
Tuo oli kasarilla ihan normaalia. Jos olisit esim. ihastunut johonkin ihmiseen, tunnistit hänet niistä vaatteista helposti. Ihmisillä oli järkevä määrä vaatteita kaapissaan. Myös shoppailua harrastavilla teineillä.
Mistä ap ja muut tietävät, että vaatteet ovat vain samanlaisia eikä samoja?