Mitä ajattelet ihmisestä jolla on aina samat vaatteet?
Aina sama paita, housut ja takki olipa kyse hikilenkistä tai treffeistä.
Kommentit (62)
Minun talvivaatekaapissani on:
8 mustaa poolopaitaa ja -neuletta
5 valkoista kauluspaitaa
10 mustaa kauluspaitaa
Kuudet mustat suorat housut
2 mustaa kashmirvillaista takkia
Kahdet mustat nahkanilkkurit ja kahdet pitkät saappaat
Noin 10 erilaista villa- ja silkkihuivia
Periaatteessa naapurini ja työkaveri näkevät minut joka päivä samoissa vaatteissa, mutta en minä vaivaa päätäni sillä mitä he minusta mahdollisesti ajattelevat. Itse tiedän peseytyväni hiuksia myöden ja pukeutuvani kauttaaltaan puhtaisiin vaatteisiin joka aamu, se riittää minulle.
Vierailija kirjoitti:
Mun yks kolleeka kulkee aina samassa paskanruskeassa neuleessa kun kohdataan. Tämä on puheenaihe jonka kaikki tietää. Kai se pesee sitä jakettia. On ainakin TOSI kiintynyt siihen kaikkien näiden vuosien jälkeen. Sitä tyyliä ei ole siis kaupoissa enää.. Ihmetyttää mutta en vaivaa sillä päätäni.
No vaivaathan!
Johdonmukainen ainakin yhdessä asiassa
Haa, kukaan näistä aspergerdiagnooseja ympäriinsä jakelevista keittiöpsykologeista ei siis tunnistaisi meikäläistä diagnosoiduksi aspergeriksi kovin helpolla, sillä olen visuaalisesti lahjakas. Minulle huoliteltu ulkoasu ja kauniit vaatteet ovat tärkeitä.
Parempi olla avarakatseinen asperger kuin hätäisiä päätelmiä tekevä keittiöpsykologinentti. :D
t: palsta-asperger
Sarka parhain ja asiallisin tekstiili! Villakankaiden aatelia.
En käy hikilenkeillä enkä treffeillä, mut usein mulla on samanlaiset vaatteet. Huom. se ei ole sama asia kuin samat vaatteet! Kun löydän kaupasta jotain kivaa ja sopivaa (mitä tapahtuu aika harvoin, enkä tykkää kaupoilla käymisestä), niin ostan useamman samanlaisen vaatteen. Jos on hyviä ja mieleisiä värejä -tätäkin tapahtuu aika harvoin -saatan ostaa samaa vaatetta eri väreissä. Mulla on esim. kolmet samanlaiset farkut ja mustia hyviä perustoppeja 10 kappaletta samanlaisia. Ne topit on hyviä kesällä ihan pelkästään ja talvella käytän niitä muiden paitojen alla, koska ne on pitkiä, niin ei napa vilku lyhyemmässäkään paidassa tai voin yhdistellä neuletakin kanssa ym.
Kaupoista kun harvoin löytää hyvää, niin oon todennut, että kun löytää, niin kannattaa hamstrata. :-D Koska jos ostaa vain yhden, niin sitten ottaa aivoon, kun se menee kuitenkin niin nopeasti rikki ja se on ollut se lempparivaate nro 1. Joku varmaan tietysti saattaa luulla, että kuljen aina samoissa housuissa ja samassa topissa & pitää mua jonain mt-tapauksena... :-(
Vierailija kirjoitti:
Facebookin perustaja pitää aina samanlaisia vaatteita. Haluaa säästää valikoimiseen menevän ajan. Hän omistaa siis useat samat vaatekerrat.
On eri asia käyttää samanlaisia vaatteita joka päivä kuin samoja vaatteita niin töissä, juhlissa kuin urheillessakin. Tätähän ap kysyi.
Mulla on aina lempivaatteet mitkä tuntuu mukavalle ja joissa en tunne oloani niin kiusalliseksi, pyylevä kun olen...
Vierailija kirjoitti:
Minun talvivaatekaapissani on:
8 mustaa poolopaitaa ja -neuletta
5 valkoista kauluspaitaa
10 mustaa kauluspaitaa
Kuudet mustat suorat housut
2 mustaa kashmirvillaista takkia
Kahdet mustat nahkanilkkurit ja kahdet pitkät saappaat
Noin 10 erilaista villa- ja silkkihuiviaPeriaatteessa naapurini ja työkaveri näkevät minut joka päivä samoissa vaatteissa, mutta en minä vaivaa päätäni sillä mitä he minusta mahdollisesti ajattelevat. Itse tiedän peseytyväni hiuksia myöden ja pukeutuvani kauttaaltaan puhtaisiin vaatteisiin joka aamu, se riittää minulle.
ja samassa mustassa kashmirneuletakissa ja kauluspaidassa käyt sitten vetäisemässä myös punttitreenin ja hiihtolenkin. Respect 👍🏼
Eikö koskaan kyllästytä? Eikö vaatteet koskaan tunnu epäkäytännöllisiltä tai epäsopivilta? Vaikea uskoa että jollain on samat vaatteet aina, rannalla ja talvipakkasilla, häissä ja hautajaisissa, juoksulenkillä ja treffeillä...
Jos kyse on vaan siitä että on esim. arkimenoissa farkut, t-paita, tennarit ja takki niin ei hämää, oletan vaan että on samanlaisia vaatteita useammat. Jos kulkee samoissa releissä +30 ja -30 säässä niin sitten kyllä kieltämättä pidän omituisena.
Minulla on käytännössä samat vaatteet käytössä talvisin ja kesäisin. Kerrostan niitä vain eri tavalla. Toisaalta en kulje koskaan esim. paljain säärin vaan mustissa leggingseissä.
Filosofisena kysymyksenä olen joskus miettinyt, että jos pitäsi valita vuodeksi 30 vaatekappaletta, niin mitkä ne olisivat. Tai jos pitäsi pärjätä kuukausi samalla asulla, niin millainen se olisi. - Tiedätkö sinä oman valintasi. [/quote]
Kuukausi samalla asulla, mulla olisi päällä siniset farkkuni, valkoinen puuvilla t-paita, jossa vähän kirjailua edessä, joko vaaleanvihreä fleece tai petrolin värinen neuleeni. Fleece olisi lämmin ja käytännöllinen, neule puolestaan lempipaitani. Sukat olisi raidalliset ja alkkarit bambua, liivit ne parhaimman kokoiset.
No siis mulla on koulussa joko leveät farkut, skinny farkut tai mustat legginsit ja paita vaihtuu mut on mul muitakin housuja mut ei mun kiinnosta valita aamulla aina uusia vaatteita. On helppo ottaa ne samat vaatteet siitä kaapista.
Mut musta tuntuu et käytän koko ajan samoja vaatteita nii käytänkö mä teidän mielestä?
En katsele sillä tavalla. Kaikilla ei ole varaa tai mielenkiintoa ostaa uusia koko ajan. Puhtaus on tärkeintä.
Että löytyypä kaupungista huonosti vaihtoehtoja. Ehkä sesonki menee nopeasti ohi. Tietenkin jos on rahaa tarpeeksi henkilöllä ja kauppoja joissa vaihtoehtoja, tulisi mietittyä miksi jollain on sama paita "40 vuotta" - ellei osta sen aina uudelleen. Itse kuulun siihen joka ei viihdy kaupoissa kiertämässä rättien vuoksi ja monesti ei ole ollut sopivaa, tilanne on villassa lähes ongelmallinen. Eivät kaikki etsi teinivaatteita tai kaksikymppisvaatetta, jos on sitä vanhempi.
Kyllä lenkillä pitää olla urheiluvaatteet, mutta sen ymmärrän, jos on kausia, että pitää jotain lempivastekertaa koko ajan. Voi olla kotona monta samanlaista vaatetta ja pesee välillä. Olen itsekin syyllistynyt sellaiseen.
Vähän kuin minä. Vaatekaappi on täynnä erilaisia asuja, mutta elämäntilanne on sellainen, etten jaksa panostaa nyt.Tuttu yritti vinkata tyylimuutosta ja vaatekauppoja, melko loukkaavaa. Käytän kuitenkin useampia housuja ja yläosia vaihdellen. Urheillessa muita vaatteita.
Huolehtikaa omista asioistanne.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen että on yhtä fiksu kuin Steve Jobs. Voihan näyttää siltä että on aina samat vaatteet vaikka todellisuudessa kaappi voi olla täynnä identtisia vaatteita ja näin säästyy energiaa tärkeämpien asioiden kuin aamuisen asuvalinnan miettimiseen.
Itse ostan aina 5 samanlaista paitaa jos löydän sopivan. Sama pätee housuihin. Vihaan vaatteiden ostelua ja mulle on ihan sama mitä muut musta miettii.
Sama mulla. Toisekseen minua ei pätkääkään liikuta, mitä ihmiset ajattelevat minusta. Nuorena tein mallin hommia ja sain ihan tarpeekseni pintaliitoelämästä kaikkine riepuineen.🙄
olihan sitä joskus pari viikkoa ilman vaatteiden vaihtoa tuolla jossain, luonnon helmassa, ei paha, ei paljon haitannut (kunhan sitten sen jälkeen vaihtoon).