Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioiden järjestäminen raskauden jälkeiseksi ajaksi

Vierailija
04.04.2017 |

Olen siis kahdenkympin kynnyksen ylittänyt nuori nainen, ja odotan esikoistani. Laskettu aikani on elokuussa.
Mulla on yliopisto kesken (lukuvuosi 2017-2018 on viimeinen vuoteni), ja nyt en osaa yhtään sanoa miten mun kannattais järkätä asiat.
Haluaisin käydä koulun nyt kerralla loppuun, ja jäädä vaikka sen jälkeen hoitamaan lasta. Mieheni kuulemma saisi töistään vapaata lapsenhoitoon niin kauaksi aikaa kuin vain tarvitsee säilyttäen tuloja ihan hyvin.

Eli kannattaisiko menetellä nin, että minä käyn koulun loppuun ensi lukuvuonna ja mies huolehtii lapsesta sillä aikaa kun mä opiskelen, vai jäisinkö vaan suosiolla itse hoitamaan lasta ja käyn koulun loppuun myöhemmin? Mies kumminkin joutuisi olemaan töistä pois aika pitkään.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee mitään.

Jää työttömäksi.

Se kannattaa.

Vierailija
2/4 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ainakin aiotko imettää lastasi, siihen on monia vaihtoehtoja suuntaan ja toiseen.

Jos lapsesi valvottaa öisin, voi olla hankala jaksaa. Koliikki, allergiat tms.

Mulla oli puoli vuotta koulua jäljellä, mutta yhtäkkiä ei pää toiminut enää ollenkaan. Olin niin vauva-orientoitunut. Oli oikeasti yllätys, ettei ajatus vaan toiminut.

Toisaalta on aina pelko, että opinnot jää sitten roikkumaan.

Riippuen opinnoistasi, välillä voi ottaa vauvan luennolle, jos hän on rauhallinen yksilö. Siis, kun ei vielä alussa juuri muuta kuin syö ja nukkuu.

Teet sitten miten päin vaan, niin ole armollinen itsellesi. Aina voi sanoa, että mietitäänpäs uusiksi, jos jommankumman jaksaminen on katkolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kakkonen voi luvata, että vauva aluksi vain syö ja nukkuu. Meidän vauva nukkui vuorokaudessa yhteensä 8 tuntia ja lopun ajan lähinnä huusi. Mulla jäi opinnot kesken, kun ei siinä tilanteessa mitenkään pystynyt tekemään mitään muuta kuin sylittämään sitä huutavaa pientä. Ja sen 8 tuntia minkä vauva nukkui (monessa pätkässä) yritin vain minäkin nukkua.

Mun opinnot olivat onneksi vain tutkinnon päälle tulevia ylimääräisiä, joita en sitten ikinä lopulta tehnyt. Tutkinnon ehdin onneksi saada juuri ennen vauvan syntymää.

Vierailija
4/4 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä opiskelut tauolle. Sitten, kun sun pitää palata vauvakuplasta taas ns. tavalliseen elämään, niin on paljon kivempi palata opiskelun kuin työelämän pariin, koska se orientoi sua taas alalle, ja toisaalta on jo entuudestaan tuttua, eikä niin jännää kuin mennä suoraan uuteen työpaikkaan kun opiskelustakin on jo tovi vierähtänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä