Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meni just n. 900 euroa hukkaan. Täytyiskö juoda pari kaljaa tänään vitutukseen?

Vierailija
04.04.2017 |

Jippii. Lentopelko pilasi matkan, saatana. Pelot voi voittaa kohtaamalla ne. Vitut! Olen lentänyt kolme kertaa. Ekalla kerralla jännitti normaalisti. Toisella kerralla oli jo pientä hysteriaa ja kolmannella kerralla vedin itkupaniikit lentokoneessa. Tänään olis pitänyt lentää ja eilen illalla alkoi paniikki jo kotona ja tänään sit jätin menemättä lentoasemalle koska mitä hyötyä sinne on mennä hysteerisenä tärisemään ja tulla kuitenkin takaisin kotiin? Eilen illalla kärsin noin 4,5h sellaisesta superpaniikista että oksat pois. Tärinää, kyökkimistä vessassa, itkupaniikkia, jalat eivät kantaneet kunnolla. Silmät on vieläkin turvoksissa siitä itkemisestä. Lopulta alkoi pistämään rintaa ja koko keho puutumaan. Sitten päätin että pakko mennä sänkyyn ja yrittää rauhottua etten saa sydäriä.

Vituttaa. Täytyiskö ottaa tänään pari kaljaa vitutukseen?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oisin AP sä, nii varmaa ottaisin pari kaljaa, jos vitutukseltani kykenisin. En kyllä tiedä, miks oot ylipäänsä lennon varannu ja/tai et oo asiaa hoitanu, mut eiköhän sulla oo omat syys.

Koen itse lentopelkoa, ja sitä on hankala selittää niille, jotka ei tiedä, mille se tuntuu. En mä ainakaan pelkää salamaa, koneen putoamista tms, vaan mulle tulee pakokauhu olla paikassa/tilanteessa, josta en pääse pois. Ja se ei tosiaan oo sitä, että vähän vatsasta kutittelee alkulennosta, vaan just tota pakokauhua siis hengenahdistusta, vatsa menee sekaisin, ei pysty ajatella järkevästi.

Vierailija
62/75 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentopelkoon ei auta muu kuin lentäminen. Et välttämättä koskaan tule pitämään siitä, mutta pystyt elämään pelkosi kanssa ja matkustamaan.

Suosittelen hakemaan apua, jotta totut asiaan pikkuhiljaa. Luultavasti tämä oli liian iso harppaus kerralla, tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä oikein pelkäät? Putoamista? Sama todennöisyys, kun tappava salamanisku (itse asiassa huomattavasti pienempi). Sanoisin, että todennäköisyys lentokonetapaturmaan on sama kuin 2-3 lottovoittoa peräkkäin, nykyisin.

Kannattaa pelätä salamaa, autoja (kolareihin kuolee helvetisti ihmisiä per vuosi) ja hissejä sekä liukuportaita. Itse asiassa kannattaa pelätä elämää. Koska mikä sen parempaa kuin elämä, joka on pelkoa täynnä?

No, itse valitset tiesi. Älä tule tänne ruikuttamaan kuin mikäkin kakara pelaten uhrikorttiasi. Pilaat muiden päivää.

Vedä nyt jo vittu päähäsi ja pidä se siinä. Ei ole sulta pois, jos joku pelkää jotakin mitä sinä et.

Vituttaa tuollaiset idiootit, jotka tulevat pätemään omassa täydellisyydessään havaitessaan jonkun olevan joltakin osin epätäydellinen.

AP: Voimia sulle. Jos haluat vielä yrittää voittaa pelkosi, niin lentoyhtiöillä kuulemma on kaikenlaisia aiheeseen liittyviä kursseja. Käsitykseni mukaan moni on saanut sieltä apua. Rauhoittavat lääkkeet ja lentämiseen totuttelu lyhyemmillä matkoilla hyvässä seurassa saattaisivat myös toimia. Tsemppiä, älä välitä näistä palstahulluista.

Vierailija
64/75 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edes rikkaat ei ihan oikeasti laita 900e menemään tuosta vaan, ehkä juuri siksi ovatkin rikkaita?

Jos on noin paha lentopelko, miksi varata lentomatka? Niin helposti pääsee esimerkiksi Tallinnan kautta Riikaan tai Vilnaan ja Ruotsin kautta Norjaan ja Tanskaan, kuten joku muukin mainitsi.

Ehkä ap opit tästä nyt jotain?

Vähän ohiksena, jos ei mene lennolle, saako rahoja millään konstilla edes osittain pois? Vakuutus? Tai ap tilanteessa lääkärintodistus?

Riippuu lentoyhtiöstä, mutta jos matkan peruuttaa ennen sen alkamista, on mahdollisuus saada pois ainakin lentokenttäverot -jotka joskus ovat enemmän kuin itse lentolippu (ei nyt kuitenkaan 900€) .

Jälkikäteen ei saa mitään, paitsi lääkärintödistuksella vakuutuksesta.

Vierailija
65/75 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varata ristikoita matkalle ja keskittyä niihin.

Pelko kannattaa koittaa voittaa tekemällä vaikka pieni lentomatka aluksi. Tunnin lentomatkassa kone alkaa jo laskeutua lähes heti nousun jälkeen, joten kesto on tosi lyhyt.

On myös lentopelkokursseja.

Koneessa voi katsoa valmiiksi hätäpoistumistiet, se voi rauhoittaa kun tietää miten toimia mahdollisessa tilanteessa.

Voi miettiä.myös, mistä pelko tulee.

Jos valitsee luotettavan tunnetun lentoyhtiön, niin onnettomuusriski on melko pieni kun taas jos valitsee Afrikassa jonkun paikallisen yhtiön.

Vierailija
66/75 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
67/75 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne rahat hukkaan menny,kyllä lentoyhtiö niille jotain käyttöä keksii.

Vierailija
68/75 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etköhän sä sen 900e tienaa äkkiä takaisin. Jos et, niin tuskin olisit jättäny matkan väliin. :D

Vierailija
69/75 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu mikä hullu.

Vierailija
70/75 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lentämisessä ei ole mitään pelättävää niin en jaksa suhtautua kovinkaan vakavasti kaiken maailman pelkotiloihin.

Vierailija
71/75 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edes rikkaat ei ihan oikeasti laita 900e menemään tuosta vaan, ehkä juuri siksi ovatkin rikkaita?

Jos on noin paha lentopelko, miksi varata lentomatka? Niin helposti pääsee esimerkiksi Tallinnan kautta Riikaan tai Vilnaan ja Ruotsin kautta Norjaan ja Tanskaan, kuten joku muukin mainitsi.

Ehkä ap opit tästä nyt jotain?

Vähän ohiksena, jos ei mene lennolle, saako rahoja millään konstilla edes osittain pois? Vakuutus? Tai ap tilanteessa lääkärintodistus?

Riippuu lentoyhtiöstä, mutta jos matkan peruuttaa ennen sen alkamista, on mahdollisuus saada pois ainakin lentokenttäverot -jotka joskus ovat enemmän kuin itse lentolippu (ei nyt kuitenkaan 900€) .

Jälkikäteen ei saa mitään, paitsi lääkärintödistuksella vakuutuksesta.

Ok . Kiitos vastauksesta. Mietin sellaista kuin peruutusturva, joissain mun matkoissa ollut sellainen ja maksanut muistaakseni 30e. Mutta sehän ei päde ap tapaukseen.

Ap voisi kyllä siis saada vakuutuksesta jotain takaisin, kun kävisi pikaisesti lääkärissä ja saisi todistuksen paniikkihäiriöstä.

Mutta kaljanjuonti kiinnostaa enemmän?

Vierailija
72/75 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lentopelko kurssille. Tai sitten ensi kerralla otat puolikkaan opamoxin ennen lentoa, ei alkoa.

Vierailija
73/75 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dokaa toiset 900

Vierailija
74/75 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, saa kertoa kuka on terapeutti, joka saa jähmettävän (ei lento) pelon pois, se invalidisoi ja pilaa elämäni. Olen käynyt Paula Kinnusen (se lentopelkopsykologi) luona pari kertaa. Aivan ihana ihminen, mutta ei tähän juttuun. Turussa ilmeisesti olisi Minna Martin, mutta olen pk-seudulla.

Vierailija
75/75 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläkin on tosi kova lentopelko, mutta ei siinä muu ole auttanut kun vaan mennä, kun matka kerta maksettukin. Viikko matkakohteessa on yleensä aina osoittautunut pelon kohtaamisen arvoiseksi.

Tai sitten koko viikko on pilalla kun pelkää jo uutta koneeseen joutumista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän