Iholla 2017
Kommentit (1274)
Minusta ulkonäköön menevät kommentit ovat ala-arvoisia, koska meillä kaikilla on vain rajalliset mahdollisuudet vaikuttaa siihen, miltä näytämme. Sen sijaan osallistujien käytöstä ja heidän pätkiensä synnyttämää yleisfiilistä koskevat kommentit ovat mielestäni olleet tässä ketjussa varsin oivaltavia ja osuvia. Esim. yksi tiuskii läheisilleen, toinen kiroilee koko ajan jne. - tosi ikävää käytöstä aikuisilta naisilta! Ehkä heidän olisi jopa ihan terveellistä lukea nämä kommentit ja pohtia, millaisen kuvan he itsestään käytöksellään antavat. Tai onko mielikuva heistä sellainen kuin he itse olettavat. Siitä voi oppia ja kehittyä ihmisenä ja hyötyä muutenkin. Esim. Komulaiselle voisi olla varsin vapauttavaa tajuta, että ihmiset eivät tuijota häntä, koska tosi harva hänet edes saati että pitäisi jonain isona julkkiksena.
Tosi harva hänet edes tunnistaa. Tunnistaa-sana jäi edellisestä pois.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ulkonäköön menevät kommentit ovat ala-arvoisia, koska meillä kaikilla on vain rajalliset mahdollisuudet vaikuttaa siihen, miltä näytämme. Sen sijaan osallistujien käytöstä ja heidän pätkiensä synnyttämää yleisfiilistä koskevat kommentit ovat mielestäni olleet tässä ketjussa varsin oivaltavia ja osuvia. Esim. yksi tiuskii läheisilleen, toinen kiroilee koko ajan jne. - tosi ikävää käytöstä aikuisilta naisilta! Ehkä heidän olisi jopa ihan terveellistä lukea nämä kommentit ja pohtia, millaisen kuvan he itsestään käytöksellään antavat. Tai onko mielikuva heistä sellainen kuin he itse olettavat. Siitä voi oppia ja kehittyä ihmisenä ja hyötyä muutenkin. Esim. Komulaiselle voisi olla varsin vapauttavaa tajuta, että ihmiset eivät tuijota häntä, koska tosi harva hänet edes saati että pitäisi jonain isona julkkiksena.
Samaa mieltä. Ulkonäöllä on mahdoton miellyttää kaikkia, vaikka olisi vallitsevien kauneusihanteiden mukainen. Tärkeintä on se, että (toivottavasti ainakin) nämäkin naiset ovat itseensä siltä osin tyytyväisiä.
Mun mielestä on ihan ok nauttia illanvietosta "sinkkukavereiden" tai kavereiden kanssa muualla ja todeta samalla ikävöivänsä perhettä. Ois aika outoa lähteä istuun iltaan ja mököttää siellä, kun "kotona on se perhe"... tai jättää lähtemättä siksi, kun on perheellinen.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän täällä valtaosa puhu ohjelman tuottamista mielikuvista. Tietynlainen leikkaus korostaa ja vahvistaa sitten tiettyjä piirteitä näissä tyypeissä.
Itse en viitsi jokaisessa kommentissani tuoda tätä esille.
Ja vaikka esittäisinkin kritiikkiä, en toivo kenellekkään mitään pahaa. Itse asiassa pidän rohkeana, että ovat lähteneet mukaan, koska some.
Koska hoono soomi :(
En oikein ymmärrä Lauraa. Istuu uuden kodinsa lattialla tyytyväisenä ja höpöttää kuinka ei voinut ikinä kuvitella tämän toteutuvan, kun on aina haaveillut, että perhe olisi Turussa mutta sen lisäksi oli Helsingissä asunto, jostakin kivalta alueelta, ja asunnossa voisi yöpyä sen pari yötä viikossa.
Nyt sitten yöpymisiä tuleekin hieman enemmän viikossa mutta kuulemma tilanne on lähes ideaali kuitenkin.
En tiedä olikohan toi sitten leikattu esim. niin, että hän tätä ennen esim. valitellut kuinka raastavaa, kun perhe on Turussa tms. Mutta tuntuu vain erittäin omituiselta ajatusmaailmalta. Kuinka moni vanhempi aidosti pystyisi juttelemaan, että on aina haaveilltu siitä, että saa olla perheestä erossa sen pari yötä viikossa ja kuinka arjet lapsista erossa on lähes ideaali tilanne. :-O
Itselläni ei ole lapsia, joten ihan aidosti hämmästelen, kun voisin ehkä omalla kohdalla kuvitella kuitenkin, että päällimmäisenä tossa tilanteessa olisi haikeus ja ikävä niitä lapsia kohtaan.
Sitten tämän baari-illan jälkeen, kun isänsä tuli puolisonsa kanssa tuomaan näitä huonekaluja niin Laura heräsi krapuloissaan asunnolta. Siis oliko kyseessä viikonloppu, eikö hän kaikki arkipäivät kuitenkin ole töissä. Sekin tuntuu hieman oudolle, että jo arjen viettää erossa perheestään ja sitten viikonlopun, kun voisi olla perheen kanssa niin viettää sen mieluummin baarissa ja seuraavan päivän krapuloissaan omalla asunnolla ruokaa tilaillen.
Saa hieman sen vaikutelman, että hän elää jotakin uutta nuoruuden sinkkuvaihetta 4-kymppisenä perheellisenä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on ihan ok nauttia illanvietosta "sinkkukavereiden" tai kavereiden kanssa muualla ja todeta samalla ikävöivänsä perhettä. Ois aika outoa lähteä istuun iltaan ja mököttää siellä, kun "kotona on se perhe"... tai jättää lähtemättä siksi, kun on perheellinen.
Ei varmaan tarvitse jättää menemättä perheen takia. Mutta luulisi, että olisi halua viettää perheen kanssa aikaa, jos koko viikon on jo erossa. Kyllä se aika paljon valitettavasti kertoo ihmisestä.
Uskon kyllä, että Erika on aidosti Dannyn kanssa yhdessä, ei julkisuuden takia. Mutta selkeästi huomaa, että se ettei hän ole musiikin kautta tunnettu, vaan Dannyn kautta ahdistaa häntä. Siksi en ymmärräkään, että jos se on noin stressaavaa niin miksi suhde Dannyyn piti alunperinkään tuoda julki tai miksi hän osallistui koko Iholla-sarjaan, jossa on mukana 99% muuta kuin hänen uraansa.
Jotenkin tuntuu, että hän ehkä kuvitteli kuitenkin saavansa Dannyn suhteen julki tuomisen kautta julkisuutta ja nostetta uralleen ja sen jälkeen, kun yhden haastattelun antanut niin sitten ihmiset keskittyisivätkin hänen uraansa. Thaimaan matkallakin oli kauhean tarkkaa, että haastattelu annetaan ja millaisia kuvia julkaistaan mukaan. Ehkä hän olisi kaivannut siis alunperin jotenkin opastusta, että kerran kun medialle antaa jotakin kirjottamisen aihetta niin ei sitä sen jälkeen voi enää itse säädellä. Tuntuu vain hassulta, jos hän itse ajatteli näin, että yksi haastattelu suhteestaan Dannyyn riitää ja sitten voi alkaa sanoa toimittajille, että klikkiotsikoita on jo liikaa ja voisivatko nämä keskittyä hänen uraansa. Ehkä median ja julkisuuden kanssa pitää olla aika johdonmukainen, jos ei halua yksityisasioista kirjoitettavan niin se linja pitää ottaa heti alkuun. Ei niin, että hehkutetaan hetki suhdetta ja sitten toivoo, että ihmiset unohtaisivat suhteen Dannyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh miten ihmiset voi olla näin täynnä negatiivisuutta ja halua löytää inhoa.
Mun on hirveen vaikeaa ymmärtää into ilkeästi kritisoida itselle tuntemattomia ihmisiä, kaikesta mistä vaan ikävää ja ilkeää kritiikkiä saa revittyä.
Ensinnäkin, eikö aikuiset ihmiset ymmärrä, että Iholla on tv-sarja, jolla yritetään viihdyttää katsojia? Klipit on naisten itse kuvaamia, mutta jonkun toisen leikkaamia ja asettelemia. Ne eivät millään kerro koko totuutta, eikä mielestäni niiden perusteella voi ihmistä tuntea eikä myöskään arvostella.
Missä on teidän myötätunto ja ymmärrys? Meillä jokaisella on varmasti joskus heikompia hetkiä, ryppyjä, läskiä, sotkua ja epäpuhtauksia ihossa. Eihän meistä ketään ole täydellinen, joten miksi meillä olisi oikeus tuomita muita epätäydellisyydestä.
En usko, että ihmisillä joilla on aikaa ja halua täällä tuomita muita poissaoleviksi, ylimielisiksi, kiittämättömiksi, laiskoiksi, epätasaiksi, huonokäytöksisiksi, ärsyttäviksi ja ällöttäviksi, pelkän tv-ohjelman perustella, voi itsellä olla kaikki ihan hyvin ja tasapainossa.Mitäs jos jatkossa keskityttäisiinkin niihin mukaviin asioihin ja etsittäis elämässä ihan ylipäätään positiivisia viboja sekä ennemminkin koitettaisiin samaistua muiden vikoihin ja ymmärtää miksi kukakin on millainen on. Ihan vaikka siksi, ettei meistäkään ketään ole virheetön. Onneksi.
Toivon että ihmiset, joiden asioita näillä palstoilla revitään, ymmärtää olla antamatta näille kommenteille arvoa ja ymmärtää että vain murto osa tässä maassa on niitä jotka ajattelee näin ikävästi saatikka vielä haluaa sen maailmalle kertoa.
Plaa plaa. Että mitään kritiikkiä ei saa ikinä antaa ja aina pitää pyrkiä ymmärtämään?Hieman naiivi ajattelumaailma, mutta onnea sen kanssa.
Ei kukaan virheetön olekaan, mutta vain keskittymällä niihin ja ottamalla kritiikin vastaan voi kehittyä.
No, toivotaan, että toimit itse ohjeistuksesi mukaan ;)
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä Lauraa. Istuu uuden kodinsa lattialla tyytyväisenä ja höpöttää kuinka ei voinut ikinä kuvitella tämän toteutuvan, kun on aina haaveillut, että perhe olisi Turussa mutta sen lisäksi oli Helsingissä asunto, jostakin kivalta alueelta, ja asunnossa voisi yöpyä sen pari yötä viikossa.
Nyt sitten yöpymisiä tuleekin hieman enemmän viikossa mutta kuulemma tilanne on lähes ideaali kuitenkin.
En tiedä olikohan toi sitten leikattu esim. niin, että hän tätä ennen esim. valitellut kuinka raastavaa, kun perhe on Turussa tms. Mutta tuntuu vain erittäin omituiselta ajatusmaailmalta. Kuinka moni vanhempi aidosti pystyisi juttelemaan, että on aina haaveilltu siitä, että saa olla perheestä erossa sen pari yötä viikossa ja kuinka arjet lapsista erossa on lähes ideaali tilanne. :-O
Itselläni ei ole lapsia, joten ihan aidosti hämmästelen, kun voisin ehkä omalla kohdalla kuvitella kuitenkin, että päällimmäisenä tossa tilanteessa olisi haikeus ja ikävä niitä lapsia kohtaan.
Sitten tämän baari-illan jälkeen, kun isänsä tuli puolisonsa kanssa tuomaan näitä huonekaluja niin Laura heräsi krapuloissaan asunnolta. Siis oliko kyseessä viikonloppu, eikö hän kaikki arkipäivät kuitenkin ole töissä. Sekin tuntuu hieman oudolle, että jo arjen viettää erossa perheestään ja sitten viikonlopun, kun voisi olla perheen kanssa niin viettää sen mieluummin baarissa ja seuraavan päivän krapuloissaan omalla asunnolla ruokaa tilaillen.
Saa hieman sen vaikutelman, että hän elää jotakin uutta nuoruuden sinkkuvaihetta 4-kymppisenä perheellisenä.
Jospa isällä ei ollut mahdollisuutta tuoda niitä huonekaluja arki-iltana. Ja jospa Lauralla on muitakin työjuttuja Helsingissä kuin se radiohomma. Ainakin sen mitä olen häntä vuosien mittaan somessa seuraillut, niin aina on joutunut reissaamaan aika paljon Helsingin ja Turun väliä työasioissa.
Te, jotka tota Komulaisen tunnistamisjuttua jankkaatte niin miten te reagoitte kun näätte julkkiksen? Oonko mä muka ainoa, joka myöntää, että kun jonkun näkee ja jos hetken raksuttaa niin katon varmasti uudestaan, että näinkö oikein. Ja aivan varmasti muuten kuiskuttelen seuralaisellenikin asiasta. Sori sit vaan mun juntteus, mun mielestä se on aika inhimillinen reaktio.
Musta Laura on ihana äiti. Rento ja rakastava, puhuu aina nätisti ja lämpimästi lapsilleen. Lapsista näkee että voivat hyvin ja ovat onnellisia.
Täällä kyllä jyllää ihan ihmeellinen äitimyytti ja täysin epäolennaiset asiat kuten siivoaminen tai ulkonäkö tuntuvat olevan niitä tärkeitä asioita äitiydessä.
Laura tekee selvästi paljon duunia ja ajatustyötä tekevänä tunnistan todellakin ton poissaolevuuden hektisen työpäivän jälkeen. Ja kyllä äidin roolista on välillä kiva irrottautua vaikka lapsia rakastaakin enemmän kuin mitään.
Mä ihan tykkään Komulaisesta. Kieltämättä ainainen analysointi käy pidemmän päälle raskaaksi, mutta ainakin hän antaa jotain itsestään. Tykkäisin varmaan keskustella hänen kanssaan. Tästä toisesta Kristiinasta taas ei saa mitään irti: sarja on antanut jopa sen vaikutelman, että hän vain huolettomasti ajelehtii paikasta toiseen kummempia pohtimatta. Eihän siinä mitään pahaa ole, itse vain olen sen verran kontrollifriikki, että tuollaista ihmistä tekee mieli ravistella.
Mikä tolla Erikan kaverilla/työkaverilla oikein oli kun hoiperteli ja sammalsi?
Eipä ollut liiemmin porukkaa Erikan keikalla...🙄
Erikan bändikaverilla on epilepsia. Kertonut sen jossain aiemmassa jaksossa.
Enpä haluaisi olla Kristiina N:n naapuri, hirveää huutamista ja paukuttamista kerrostalossa.
Tosi harmi toi Erikan bändikaveri, selkeesti sellanen "taakka" tossa bändissä. Tuskin saa mitään töitäkään, silti niin yrittää tsempata. Kaikkea hyvää hänelle.
Eiköhän täällä valtaosa puhu ohjelman tuottamista mielikuvista. Tietynlainen leikkaus korostaa ja vahvistaa sitten tiettyjä piirteitä näissä tyypeissä.
Itse en viitsi jokaisessa kommentissani tuoda tätä esille.
Ja vaikka esittäisinkin kritiikkiä, en toivo kenellekkään mitään pahaa. Itse asiassa pidän rohkeana, että ovat lähteneet mukaan, koska some.