Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laidutan. Mistä saatte hyvää mieltä elämäänne, kun enää ei voi huonon päivän jälkeen lohduttaa iseään herkuilla?

Vierailija
03.04.2017 |

Olen tunnesyöppö, tiedän. Mutta miten te saatte iloa elämäänne ja huonosta päivästä teette hyvän? Neuvokaa minulle keinoja.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden leffaan tai kirjastoon tai taidenäyttelyyn. Käyn kävelyllä ja otan valokuvia. Soitan ystävälle tai käyn kylässä. Luen hyvää kirjaa, katson leffaa, otan vaahtokylvyn, teen manikyyrin. Joskus shoppailen, käyn kampaajalla tai hieronnassa. 

Vierailija
2/17 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suinkin jaksat, niin lähde ulos kävelylle - nyt on valoisuuden ja lisääntyvän lämmön kannalta hyvä vuodenaika siihen. Jos saat seuraa ulkoiluun, niin se sujuu entistä rattoisammin. Myös musiikin kuuntelu tekee liikunnasta miellyttävämpää.

Minusta on myös mukava rentoutua saunomalla, siinä voi myös lutrata kaikenlaisilla kuorinnoilla ja saunahunajilla, eli tulee kropalle hyvä olo. 

Nukkuminen on mukavaa ja hyvä vuorokausirytmi auttaa painonhallinnassa, eli yöunia kannattaa kokeilla pidentää menemällä vähän aikasemmin nukkumaan eikä jäädä tv-sohva-jääkaappi -bermudan kolmioon.

Tsemppiä, ap!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys. Alkoholista tietysti.

Vierailija
4/17 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä kysymys. Alkoholista tietysti.

Mieluummin intohimoista seksiä.

Vierailija
5/17 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kannata itselleen hankkia alkoholiongelmaa.

Vierailija
6/17 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laidutat. Eli laidunnat? No, märehdi.

Vierailija
7/17 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasyöminen on ihanaa, herkkujen syöminen varsinkin. Olen melkein 50v ollut normaali/alipainoinen ja voinut syödä mitä haluan mutta nyt on alkaneet kilot kertyä. Vasta muutama kilo mutta nyt täytyy hillitä. En vaan pysty.

Vierailija
8/17 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko kaikki ruoka jota syöt pahaa? Etkö osaa tehdä herkullisia aterioita ja jälkiruokia, jotka sopivat ruokavalioosi?

Jos pystyy syömään normaalisti ja herkuttelemaan ruokavalion rajoissa, niin se normalisoi sun suhdetta ruokaan. Pyri keskittymään ruoassa siihen että se on ravintoa, jolla hoidat kehoasi, ja se voi olla myös kiinnostavaa ja herkullista, tapa nauttia elämästä.

Tunneongelmia pitää käsitellä muualla tavalla kuin ruoalla. Jos ymmärrän keittiöpsykologiaa oikein, niin tunnesyöppö lohduttaa ruoalla itseään, joten hän ei oikeastaan hyväksy ikävien tunteiden olemassaoloa eikä kohtaa niitä suoraan. Olisko siis olemassa joku muu tapa käsitellä noita ikäviä tunteita eikä peittää niitä sokerimössöllä? Kliseiset jutut kuten tunteiden muuntaminen kuviksi tai teksteiksi voi auttaa. Hyvät kirjat tai elokuvat, liikunta, ystävät, läheiset, yms.. Sitten on tietysti terapia.

Vierailija
9/17 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnasta saa energiaa ja liikunta auttaa myös laihtumiseen. Varsinkin kun kesä koittaa ja pääsee metsään kiireisen päivä jälkeen juoksemaan tai kävelemään niin lohturuoka unohtuu.

Vierailija
10/17 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän jättää illaksi jonkun verran kaloreita että voin fiiliksestä riippuen joko nauttia pari olutta tai jotain hyvää syötävää. Kävelylenkit myös piristää, kuulokkeet vaan korville, hyvää musiikkia soimaan ja menoksi! :) Hemmottelen itseäni myös pitkällä, kuumalla suihkulla ja sen jälkee rasvaan koko kropan ja vaan laiskottelen.

Vierailija
11/17 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasi laadukasta viskiä toimii aina

Vierailija
12/17 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka intohimoisesta rakastelusta ja  toisen ihmisen läheisyydestä. Takkatulesta ja hyvästä kirjasta. Kahvikupillisesta ystävän kanssa. Hyvästä keskustelusta.

Mä en ole koskaan kaivannut syötävää lohdutukseksi. Jos söisin ottaisin varmaan kipollisen poppareita (ei mikro-). Niissä ei ole hirveästi kaloreita. Tai pari palaa tummaa suklaata.

Vierailija
13/17 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikunnasta ja seksistä.

Vierailija
14/17 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/17 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkuttelen kyllä iltaisin, mutta terveellisesti! Iso kuppi hyvänmakuista teetä ja esim pilkottuja jäisiä hedelmäpaloja kanelilla. Tai kasvistikkuja dipattuna hummukseen. Tai pari riviä tummaa suklaata. Vie aikaa, mutta itsensä voi totuttaa rakastamaan terveellisiä herkkuja.

Vierailija
16/17 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä edelleen hemmottelen itseäni hyvällä ruualla, se ei vaan ole sitä shaibaa mitä ennen vedin kitusiini. Huolella valmistettu ja laadukkaista aineista tehty iltaruoka (perheen kanssa, jos semmonen on) on ihan paras lohtu paskan päivän jälkeen. Sokeria ja tärkkelystä ei siihen tarvitse.

Toi saunavinkki oli kans hyvä, myös kuuma suihku tai kylpy toimii, ihanien hoitotuotteiden kans.

Oon laihduttanu pitkään ja -22 kiloa, joten tiedän mistä puhun.

Vierailija
17/17 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei auta mitään. Olen jo yli 40 v enkä pääse huonoista mässäysherkuista eroon lopullisesti. Vaikka kuinka olisin ilman sipsiä, naksuja, jätskiä jne. ja söisin vain terveellisesti ja herkuttelisin hyvillä herkuilla, silti himoitsen kaikkea sontaa. Ei auta totuttaminen, liikunta eikä muut palkinnot. Vituttaa kun en saa sitä muuttumaan sitten millään!