Iholla 2017
Kommentit (1274)
Kristiina vaikuttaa jotenki tavattoman ahdistuneelta.Esittää reipasta työkuvioissa, mutta yksin ollessaan vaipuu synkkyyteen.
Kolmannes jaksos puhu myös siitä kuinka kiusallista tavata vapaalla sattumalta jotain työkuvioista tuttua. Kertoo siitä kuinka paljon joutuu vetää roolia duuneissansa. Aika raskasta.
Mun mielestä oli vaan aito. Äiti voi olla ihminen jonka edessä ei tarvi esittää. Ihminen jolle saa rauhassa kiukutella tietäen, ettei haittaa. Vaikutti että heillä on todella läheinen suhde. Voin vaan kuvitella tuon stressin ja ahdistuksen määrää kun yrittää ponnistellä oman uran ja perhe-elon väillä. Tässä on niin surkea leikkaus, että tuntuu ettei kenestäkään saa kunnolla irti mitään.
Åbotar kirjoitti:
Mun mielestä oli vaan aito. Äiti voi olla ihminen jonka edessä ei tarvi esittää. Ihminen jolle saa rauhassa kiukutella tietäen, ettei haittaa. Vaikutti että heillä on todella läheinen suhde. Voin vaan kuvitella tuon stressin ja ahdistuksen määrää kun yrittää ponnistellä oman uran ja perhe-elon väillä. Tässä on niin surkea leikkaus, että tuntuu ettei kenestäkään saa kunnolla irti mitään.
Niin siis Laura oli aito kun kiukutteli :D
Jos minun 30v lapsi kiukuttelisi Lauran tavoin niin en todellakaan kuuntelisi sitä. Me olemme molemmat aikuisia joten odotan että käyttäytyisi ikänsä mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Jos minun 30v lapsi kiukuttelisi Lauran tavoin niin en todellakaan kuuntelisi sitä. Me olemme molemmat aikuisia joten odotan että käyttäytyisi ikänsä mukaisesti.
Eli puolisollekaan ei saa kiukutella kun on vaikka väsynyt, koska aikuinen ei kiukuttele...? Eikä ainakaan aikuiselle.
No mullakin on ihana äiti joka kyllä ymmärtää jos joskus vaan ei jaksa :)
Katsoin viimeisen jakson ja kyllä ärsytti se Lauran äiti. Mulla ois palanut pinna täysin!
Kristiina K tuntuu kovin raskaalta ihmiseltä ja haluaa liikaa analysoida itseään.
Kristiina N, Erika ja etenkin Sini vaikuttavat tosi kivoilta ja sympaattisilta tyypeiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli puolisollekaan ei saa kiukutella kun on vaikka väsynyt, koska aikuinen ei kiukuttele...? Eikä ainakaan aikuiselle.
Mullakin on ihana äiti, joka ymmärtää että aina ei jaksa koska kommunikoimme sanoin emmekä kiukuttelemalla. Samoin puolison kanssa. Ääneen voi kertoa, että nyt stressaa enkä jaksa, niin ei tarvitse olla lapsellinen tiuskija. Itse en ainakaan katso kiukuttelua aikuiselta. Lapsiakin opetan, että kommunikoida voi muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
-Onko Laura jotenkin rikas? Siinä jaksossa, jossa menivät ostamaan sitä jotain jääkaappia Gigantista, tuli käsitys, että Lauran mies on ihan persaukinen (onko edes työelämässä?), kun Laura kysyi että onko sulla rahaa ostaa se joku kaljajääkaappi (100 euroa), ja sitten sanoi, että no hän maksaa sen sulle. Samoin tuli käsitys toisessa jaksossa, että Laura omistaa perheen Turun asunnon. Ja nyt sitten osti MIEHELTÄ KYSYMÄTTÄ Helsingistä toisen asunnon. Tuntuu taloudelliset asiat vaikuttavan aika paljon heidän parisuhteeseen, Laura on niskanpäällä ja mies on ihan kuohittu.
.
Kyllä Lauran mies töissä käy.
Olen samaa mieltä siitä että tämän kauden leikkaus on todella huono - täysin irrallisia kuvia ja tapahtumia - ei tässä t u t u s t u kehenkään milläänlailla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on ihana äiti, joka ymmärtää että aina ei jaksa koska kommunikoimme sanoin emmekä kiukuttelemalla. Samoin puolison kanssa. Ääneen voi kertoa, että nyt stressaa enkä jaksa, niin ei tarvitse olla lapsellinen tiuskija. Itse en ainakaan katso kiukuttelua aikuiselta. Lapsiakin opetan, että kommunikoida voi muutenkin.
No onneksi sinä olet noin esimerkillinen. Kaikki me ei olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onneksi sinä olet noin esimerkillinen. Kaikki me ei olla.
Ei se muuta ole kuin peruskäyttäytymistä :) Sen voi opetella.
Minusta on rasittavaa, että Lauran kokoista ihmistä pidetään lihavana. Se syö motivaation jokaiselta yhtään lihavammalta laihduttaa, koska tulee olo ettei ole mitään väliä - on läski joka tapauksessa.
Kausi on jo puolivälissä ja tuntuu, ettei oo kunnolla alkanutkaan. Aika rimanalitus. Pakko varmaan silti katsoa loppuun.
Aiemmissa oli jonkinlainen teema/per henkilö, johon keskityttiin. Nyt sekalaista silppua sieltä ja täältä.
Mä oon nyt pari päivää kattonu miesten kautta uusintana ja se on niin hyvä verrattuna tähän julkkiskauteen. Etenkin Yrjänä, Jukka ja Patrick päästävät ihmisen aidosti iholle. Kertovat ajatuksiaan eikä vain selitä mitä on tapahtunut/mitä tekevät.
On paljon mielenkiintoisempaa päästä kurkistamaan ventovieraan kotiin ja ajatuksiin kuin tollaisiin lööpeistä tuttuihin roolinvetäjiin.
Olin Laura fani mutta jotenkin tämä asunnon osto ja alleviivaus että "__minulla__ on kaksi asuntoa" särähti korvaan. Itsenäisyysvaihe meneillään?? Irtiotto perheestä. Kiukuttelu äidille.. Sinikin oli niin positiivinen äidilleen, vaikka joutui ajelemaan keskellä yötä pakettien perässä .
Vierailija kirjoitti:
Olin Laura fani mutta jotenkin tämä asunnon osto ja alleviivaus että "__minulla__ on kaksi asuntoa" särähti korvaan. Itsenäisyysvaihe meneillään?? Irtiotto perheestä. Kiukuttelu äidille.. Sinikin oli niin positiivinen äidilleen, vaikka joutui ajelemaan keskellä yötä pakettien perässä .
Olen oppinut elämän varrella arvostamaan juuri sitä, että haluan ympärilleni ihmisiä, joiden kanssa on hyvä olla eikä sillä ole niin väliä, ovatko muuten cool vai ei. Esim. lumilauta-Kristiina ja Sini olisivat äärimmäisen miellyttävää ja mukavaa seuraa ja Laura ja toinen Kristiina eivät, vaikka heillä olisi kuinka jotain hienoa tai mielenkiintoista meneillään.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on rasittavaa, että Lauran kokoista ihmistä pidetään lihavana. Se syö motivaation jokaiselta yhtään lihavammalta laihduttaa, koska tulee olo ettei ole mitään väliä - on läski joka tapauksessa.
No onhan se selvästi ylipainoinen. Rasvaprosentti liian korkea terveyden kannalta.
Sinistä tulee ulkonäöllisesti mieleen Aitolehti. Etenkin hymyillessä. Persoonaltaan toki hyvin erilainen.
Anteeksi, tämä on varmaan sanottu täällä sata kertaa, mutta Kristiina K. on kymmenen vuotta ikäistään vanhemman näköinen! Olen saman ikäinen, ja järkyttää katsoa Kristiina K:n otsaryppyjä. Laittaisin kuvan omasta otsastani, jos en pelkäisi, että kuvasta selviää jotain tietoja tutkimalla minun henkilöllisyyteni (olen huono näissä asioissa). Okei, ehkä olen itse pari vuotta ikäistäni nuoremman näköinen, mutta silti.
Asiasta toiseen: Kristiina K. on rasittavan oloinen ihminen. Tulee mieleen jokin persoonallisuushäiriö? Mutta en tiedä, mikä. Onko hän vain neuroottinen. Todella vakava koko ajan, missään ei näy mitään todellista iloa mistään. Vaikka koetti esim. urheiluselostajana pitää tunnelmaa yllä ja oli kovaa ääntä, huutoa, kannustusta... Kauhea esittäminen päällä koko ajan, ja suorittaminen.
Vaikutelma Laurasta: tavallaan hauska ja hellyyttäväkin, mutta huono vaimo ja huono äiti. Ehkä varsinkin huono vaimo. Hävetti hänen miehensä puolesta, kun hän selosti hotellihuoneessa kameralle suklaarusinoista ja tavallisista rusinoista. Ne olivat ehkä rehellisiä tuntemuksia sillä hetkellä, mutta mitähän tuollainen avautuminen mahtaa tehdä suhteelle. Mies vaikuttaa alistuneelta mutta toisaalta nössykältä. Laura haluaisi mennä eteenpäin elämässä ja uralla, mutta mies on jotenkin alistettu, ehkä masentunut, en tiedä. Voi tietysti olla, että kuva johtuu osittain siitä, että hän ei niin halua olla mukana tässä ohjelmassa. Mutta se vain lisää vaikutelmaa, että Laura on tosi minä-minä-minä-tyyppi. Tuntuu, että he eroavat pian, tai jos eivät, tarvitsisivat paljon pariterapiaa.
Sini on ihana persoona.
Mikä sen lumilautailija-Kristan autossa oli oikein vikana, kun se ei siellä lumisateessa startannut? Lopulta se oli mummon tallissa nököttämässä. Eikä kukaan tehnyt mitään, eikä siinä näytetty minkäänlaista korjausta ja/tai huoltoa? Miten pitkään se meinaa seisottaa sitä romuaan mummolan tallissa? Se romu pitää viedä korjaamolle, tai kaatikselle. Saamatonta porukkaa.
ps. Näiden jaksojen editointi on kyllä ihan perseestä. Osa tarinoiden jatkuvuudesta on leikattu pois, katsojat jää täysin pimentoon. Risuja sinne!