Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vaatii yhteisiä raha-asioita, avioehdon poisjättöä ja testamenttia lapsilleen?

Vierailija
03.04.2017 |

Aloin n. vuosi sitten tapailla oikein mukavaa miestä. Hänellä on yhteishuoltajuus exän kanssa, kolme lasta, ovat vuoroin kummassakin kodissa. Minulla ei ole lapsia. Ihan hyvin on mennyt. Emme vielä asu yhdessä, minulla on oma asunto, mutta tunnun tulevan hyvin toimeen hänen lastensa kanssa, ihan mukavia mukuloita vaikken olekaan mitenkään äidillinen tyyppi. Mies kosi ja vastasin kyllä. Kun aloitimme seurustelun, mies vaati että kumpikin maksaa aina omat kulut treffeillä, ja niin on ollut aina tähän saakka kaikessa. Kumpikin maksaa omat leffalippunsa, omat kahvinsa, oman ruokansa. Mutta nyt kun pitäisi suunnitella saman katon alle muuttoa, tulisikin miehen mukaan muutoksia.

Ensinnäkin mies haluaisi laittaa kaikki talouden kulut puoliksi meidän kahden välillä. Muuttaisin hänen asuntoonsa, maksaisin puolet yhtiövastikkeesta, vuokrasta ja ruoasta ym ym. Ei olisi mikään ongelma muuten ja tämä olisi minulle ihan OK, mutta hänen lapsensa nostavat kuluja aika paljon, koska ovat kuitenkin täälläkin noin puolet ajasta (ei aivan, mutta lähes, koska kouluviikkoja kompensoidaan loma-aikana). Eivät ne toki vuokraan ym vaikuta (vaikka asunto on aika paljon isoimpi kuin muuten tarvitsisi), mutta ruokaahan kuluu paljon enemmän, samoin välipaloja, harrastusten kulut ym ym ym. Mutta kuulemma lasten lisäkuluja ei tule huomioida erikseen, koska miehen mielestä lapset ovat silloin tavallaan meillä "yhteisiä" ja kun eivät tuo rahaa taloon niin heidän kulunsa kuuluvat työtätekevän maksettavaksi. Tavallaan ymmärrän, mutta tavallaan... en? Eiväthän ne lapset ole kuitenkaan minun vaan hänen ja exänsä, siis miksi minun pitäisi maksaa heidän kuluistaaan osa?

Ongelma tuli myös avioehdosta ja testamentista. Minulla ei ole aikomuksia hankkia lapsia, ja olen tottunut ajatukseen että jätän kuollessani kaiken siskonlikalle, jota rakastan kuin omaa lastani. Eihän sitä jätettävää paljon ole näin taviksella, mutta kuitenkin. Ehdotin avioehtoa, mikä on mielestäni ihan kohtuullista. Haluan myös pitää erilliset raha-asiat. Mies taas suuttui tästä ehdotuksesta kovasti. Ei pitänyt päivään yhteyttä. Sanoi lopuksi että pitää avioehtoa epäluottamuksen osoituksena puoleltani ja haluaakuitenkin minun olevan tavallaan äiti lapsilleen. Pyysi testamenttia lapsilleen ja ettei avioehtoa tehtäisi.

Mitä te tekisitte? Kaipaan asiallisia neuvoja, ei haukkuja tai huutoja. Mies on kuitenkin todella muuten mukava, asiallinen eikä mikään naistenhakkaaja ja kännikala, tekee työn hyvin ja kotitöitä ja muutenkin kiltti ja asiallinen ja olen rakastunut häneen kyllä, haluaisin meille onnelllisen yhteisen ellämään ja haaveilen häistä, en ole ennen ollut naimisissa. Mutta tämä rahajuttu arveluttaa eikä mies tunnu lainkaan halukkaalta edes keskustelemaaan asiasta :(

Kommentit (248)

Vierailija
81/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt ettei vastiketta makseta vuokra-asunnosta. Sanoin jo moneen kertaan: mies asuu vuokralla. Hän kuitenkin sanoi maksavansa "vastiketta" joka sisältää mm. veden ja sähkön sekä ylläpitokuluja. En tiennyt ettei sitä peritä vuokralta. Sana vastike oli peräisin mieheltä, samoin summat. En ole nähnyt papereita. Joo, en ole kauhean vanha. Sanotaan kuitenkin näin että useamman vuoden asunut omillani.

Sanot itse asuvasi vuokralla ja kuitenkin et tiedä ettei vuokralaiselta peritä vastiketta? Tietysti vuokranantaja maksattaa vastikkeen vuokrassa. 

Mies ilmeisesti yrittää syyllistää sinua tuolla ettet muka ole valmis sitoutumaan. Etsiköön vapaasti toisen naisen joka suostuu höynäytettäväksi, sinun ap ei tarvitse huijattava olla.

Vierailija
82/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päässyt yhdestä luonnehäiriöisestä kakkapääeksästä eroon ja silmääni pisti se ikävä tosiseikka, että ap:n sulho on rajaton. Ei kiitos enää toista sellaista tapausta omaan elämääni.

Jos mies olisi asiallinen, hän kertoisi omasta tarpeestaan tehdä avioehto tai sen tarpeettomuudesta, tarpeesta tehdä oma testamenttinsa omien lastensa hyväksi (erittäin ok ja vastuullista vanhemmuutta). Hän pyytäisi ap:ta yhteiseen budjetinlaadintasessioon, missä tehtäisiin vuosibudjetti siitä, millaiset tulot perheellä olisi ja miten ne jaetaan oikeudenmukaisesti kaikki perhesuhteet ja tienauspainotukset huomioiden ja varmistaisi sen, että molemmilla on yhtälainen mahdollisuus halutessaan kerryttää varallisuutta ja että yhteiselämä olisi win-win -tilanne molemmille.

Sen sijaan sulho astuu ap:n tontille ja alkaa sanella ap:lle vaatimuksia ja ehtoja ja lisäksi syyllistää täysin naurettavilla väitteillä, jotka täällä ulkopuolisetkin näkevät paskanjauhannaksi.  

Kiitos tästä valaisevasta analyysistä 78, toteaa ohis.

Sen sijaan että sulho olisi valaissut ap:tä omasta taloudestaan, hän on jo tunkemassa ap: n talouteen turhaan lupia kyselemättä- ja sen sijaan että häntä kiinnostaisi, mitä ap haluaa parisuhteelta ja loppuelämältä (ja pystyykö sulho edes antamaan mitä ap tarvitsee) hän on jo päättänyt ihan itse, millainen heidän suhde pitää olla jotta se olisi "oikea" suhde, ja saanut ap:n tuntemaan epävarmuutta ja huonommuutta. Että semmoinen aloitus yhteiselle loppuelämälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ollut täysi-ikäinen tullessaan ensimmäistä kertaa isäksi. Mutta on meillä ikäeroakin vähän. Ja uskoin kun mies sanoi. Ei sitä ihastuneena ensin ajattele että se yrittää kusta silmään ja että kositaankin vaan jotta saisi kuluille maksajan. Ei sivele itsetuntoa. Tyhmältäkin tuntuu.

Vierailija
84/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 ja 83 siis AP. Anteeksi, ei ajatus kulje :(

Vierailija
85/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko siskosi vaistoon! Ihanaa että joku pitää puoliasi!

Mies varmaan lähettää sinulle sata viestiä vielä yön aikana, kuinka "rakastaa" ja"se oli vain väärinkäsitys".

Pidä päiväkirjaa nyt johonkin, kirjoita ylös asioita. Hän tulee väittämään että muistat väärin, ja ettei hän ole sanonut sitä ja tätä. Alat epäillä muistiasi. Alat myöntyä ja katua.

Siksi kirjoita ylös teidän puheita ja tuntemuksiasi minkä kerkiät. Se auttaa myös suremisessa ja oppimisessa.

Vierailija
86/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, pahimmassa tapauksessa nyt on tiedossa pari viikkoa/ kuukautta vuorotellen anelua ja rakkaudentunnustuksia ja huorittelua ja syyllistämistä. Koita pitää pääsi kylmänä ja jos niin tapahtuu, se on vaan viimeinen todiste miehen huonosta luonteenlaadusta. Toivottavasti kuitenkin päästää sinut vähällä. 

Halaus <3

Vierailija
87/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ollut täysi-ikäinen tullessaan ensimmäistä kertaa isäksi. Mutta on meillä ikäeroakin vähän. Ja uskoin kun mies sanoi. Ei sitä ihastuneena ensin ajattele että se yrittää kusta silmään ja että kositaankin vaan jotta saisi kuluille maksajan. Ei sivele itsetuntoa. Tyhmältäkin tuntuu.

Omasta mielestään ei varmaan edes ollut kusemassa silmään. Jotkut ihmiset vaan on niin itsekeskeisiä, ettei ne näe kuin omat tavoitteensa, omat halunsa ja oman etunsa. Heidän mielestä muut pitäköön puolensa, ja ihan heidän oma vika jos eivät ole niin tehneet.

Heille ei tule mieleen, että voisi ajatella myös aidosti toisen parasta, vaikka se olisi jopa omaa etua vastaan.

Mutta se olisikin kypsää aitoa rakkautta.

Vierailija
88/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Sysse hyppäsi juuri autoon tyttönsä kanssa ja tulevat yöksi luokseni, olen niin iloinen siitä! Yli tunnin ajavat päästäkseen tuekseni, sisko sanoi että on huolissaan koska se mies on aina hänestä tuntunut jotenkin huolestuttavalta enkä ole van huomannut sitä. Mies on aina tuntunut sitä, että muuttuu kauhean kylmäksi ja jäätäväksi vihaisena.

Kiitos vinkistä! Yritän laittaa muistiin näitä tuntemuksia, jos niistä oppisi. Mieheltä ei ole yhtään vastausta nyt tullut.

Vierailija
89/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaus minultakin ja paljon voimia ap <3

Vierailija
90/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Sysse hyppäsi juuri autoon tyttönsä kanssa ja tulevat yöksi luokseni, olen niin iloinen siitä! Yli tunnin ajavat päästäkseen tuekseni, sisko sanoi että on huolissaan koska se mies on aina hänestä tuntunut jotenkin huolestuttavalta enkä ole van huomannut sitä. Mies on aina tuntunut sitä, että muuttuu kauhean kylmäksi ja jäätäväksi vihaisena.

Kiitos vinkistä! Yritän laittaa muistiin näitä tuntemuksia, jos niistä oppisi. Mieheltä ei ole yhtään vastausta nyt tullut.

Hyvä ettet ole yksin, jos mies tosiaan muuttuu vihaiseksi. Häntä on syytä varoa. Älkää missään nimessä avatko hänelle ovea.

Ja tulevina viikkoina, ei ole mitään syytä, miksi sinun pitäisi nähdä häntä kahden-tai ollenkaan.

Jos on pakko jonkun tavaran tms takia, näe hänet kahvilassa, ei kotona. Minut esim yksi exä pakotti sellaisessa tilanteessa vielä seksiin.

Vierailija
91/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Sinulle kävi hyvin, kun miehen todellinen luonto paljastui näin ajoissa. Nyt tuntuu pahalta, mutta aika auttaa :) .

Vierailija
92/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ahne, ja muuttuu pahemmaksi. Nyt alussa näyttää vielä parhaat puolensa. Hetken päästä puolet ei riitä.

Minulla on uusi mies ja kaksi lasta. Maksan kaikki lasten ruoat ja kulut. Maksan myös suurimman osan asumisesta, koska asumiskulut oli samat vaikka olimme lasten kanssa kolmestaan asunnostamme. Mies saisi maksaa enintään neljänneksen. Lapsillani on kaksi vanhempaa eikä olisi reilua maksattaa kolmannella osapuolella meidän lasten kuluja.

Tuo testamentti on ehkä karsein kohta. Lapset perii jo vanhempansa. Totta kai jätät siskollesi oman perintösi.

Juokse kuten aiemmin todettu. Kuulostaa narsistilta. Saattaisin jopa kysyä exältä miehestä ja eron syistä.

Vierailija
93/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu päätös, ap! Väistit luodin ja pysy nyt vain päätöksessäsi. Ihana sisko sinulla, ota tuki vastaan ja pysy lujana kuului miehestä sitten mitään tai ei. 

Vierailija
94/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea päätös!!! Kyllä sä vielä kunnon miehen löydät, sitä vaan aina nuorena ajattelee, ettei koskaan löydä parempaa.

Vierailija
95/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap!

Vierailija
96/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa naiset: Tosinainen pärjää paremmin ilman miestä kuin huonon miehen kanssa.

Vierailija
97/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on teini, talo, ja uusi mies. Mies maksaa vain ruuastaan ja asumisestaan. Missään nimessä hän ei maksa mitään lapsen juttuja, lapsella on minut ja isänsä sitä varten. Meillä ei ole yhteiset rahat, olisihan se hullua kun minun rahat menee lapseen aika paljon, eikä lapsi ole uuden miehen.

Jos jotain yhteistä hommaa tai hankintaa suunnitellaan, puhutaan aina avoimesti, mitä se maksaisi. Joskus mies avustaa minua jossain johon minulla ero olisi varaa, mutta aina se on lahja jota arvostan, koskaan en voi edellyttää sitä häneltä.

Vierailija
98/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin on edes mahdollista löytää hyvä mies, huonon miehen kanssa ei edes sitä.

Vierailija
99/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitääh, laskeskelin, että se mies on korkeintaan 30, ei ehkä sitäkään? Jos eka lapsi tullut, kun on ollut alaikäinen ja tämä lapsi on nyt 12, jos nyt oikein muistan? Hyvä ap, että otit neuvoista vaarin ja juokset nyt! Hyvää jatkoa sinulle ja parempaa tuuria miesasioissa!

Vierailija
100/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa ap. Olin jo todella huolissani mihin liinaan olet astumassa. Palstalla on ollut todella terävänäköisiä naisia, jotka ymmärtävät mistä on kyse. Älä anna hänelle periksi, tulee yrittämään sitä. Luota siskoosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä