Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vaatii yhteisiä raha-asioita, avioehdon poisjättöä ja testamenttia lapsilleen?

Vierailija
03.04.2017 |

Aloin n. vuosi sitten tapailla oikein mukavaa miestä. Hänellä on yhteishuoltajuus exän kanssa, kolme lasta, ovat vuoroin kummassakin kodissa. Minulla ei ole lapsia. Ihan hyvin on mennyt. Emme vielä asu yhdessä, minulla on oma asunto, mutta tunnun tulevan hyvin toimeen hänen lastensa kanssa, ihan mukavia mukuloita vaikken olekaan mitenkään äidillinen tyyppi. Mies kosi ja vastasin kyllä. Kun aloitimme seurustelun, mies vaati että kumpikin maksaa aina omat kulut treffeillä, ja niin on ollut aina tähän saakka kaikessa. Kumpikin maksaa omat leffalippunsa, omat kahvinsa, oman ruokansa. Mutta nyt kun pitäisi suunnitella saman katon alle muuttoa, tulisikin miehen mukaan muutoksia.

Ensinnäkin mies haluaisi laittaa kaikki talouden kulut puoliksi meidän kahden välillä. Muuttaisin hänen asuntoonsa, maksaisin puolet yhtiövastikkeesta, vuokrasta ja ruoasta ym ym. Ei olisi mikään ongelma muuten ja tämä olisi minulle ihan OK, mutta hänen lapsensa nostavat kuluja aika paljon, koska ovat kuitenkin täälläkin noin puolet ajasta (ei aivan, mutta lähes, koska kouluviikkoja kompensoidaan loma-aikana). Eivät ne toki vuokraan ym vaikuta (vaikka asunto on aika paljon isoimpi kuin muuten tarvitsisi), mutta ruokaahan kuluu paljon enemmän, samoin välipaloja, harrastusten kulut ym ym ym. Mutta kuulemma lasten lisäkuluja ei tule huomioida erikseen, koska miehen mielestä lapset ovat silloin tavallaan meillä "yhteisiä" ja kun eivät tuo rahaa taloon niin heidän kulunsa kuuluvat työtätekevän maksettavaksi. Tavallaan ymmärrän, mutta tavallaan... en? Eiväthän ne lapset ole kuitenkaan minun vaan hänen ja exänsä, siis miksi minun pitäisi maksaa heidän kuluistaaan osa?

Ongelma tuli myös avioehdosta ja testamentista. Minulla ei ole aikomuksia hankkia lapsia, ja olen tottunut ajatukseen että jätän kuollessani kaiken siskonlikalle, jota rakastan kuin omaa lastani. Eihän sitä jätettävää paljon ole näin taviksella, mutta kuitenkin. Ehdotin avioehtoa, mikä on mielestäni ihan kohtuullista. Haluan myös pitää erilliset raha-asiat. Mies taas suuttui tästä ehdotuksesta kovasti. Ei pitänyt päivään yhteyttä. Sanoi lopuksi että pitää avioehtoa epäluottamuksen osoituksena puoleltani ja haluaakuitenkin minun olevan tavallaan äiti lapsilleen. Pyysi testamenttia lapsilleen ja ettei avioehtoa tehtäisi.

Mitä te tekisitte? Kaipaan asiallisia neuvoja, ei haukkuja tai huutoja. Mies on kuitenkin todella muuten mukava, asiallinen eikä mikään naistenhakkaaja ja kännikala, tekee työn hyvin ja kotitöitä ja muutenkin kiltti ja asiallinen ja olen rakastunut häneen kyllä, haluaisin meille onnelllisen yhteisen ellämään ja haaveilen häistä, en ole ennen ollut naimisissa. Mutta tämä rahajuttu arveluttaa eikä mies tunnu lainkaan halukkaalta edes keskustelemaaan asiasta :(

Kommentit (248)

Vierailija
101/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on jo varmaan kysytty, mutta kuinka vanha sä olet, kun nyt jo perinnönkiilto vilkkuu silmissä?

Jösses. Älkää nyt yhteen muuttako.

On eri asia luvata kunnes kuolema erottaa kun alkaa pohtia peijaisia.

Vierailija
102/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju :)

Täällä yksi jännämies EVP itkee virtuaalikyyneleen ap:n puolesta ja antaa jaksuhalit rohkeudesta - nyt niitä tekoja kehiin.

Teit oikein, ukko on selvä narsisti. Eroon on aina syy, toki joskus syy on eukossa - mutta harvemmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, Ap! Samaa mieltä tänne kirjoitelleiden kanssa: teit varmasti oikean päätöksen. Uskon myös, että mies tulee juurikin anelemaan sinua takaisin ja vuoroin haukkumaan sinut maan rakoon. Koita kestää ja niin kuin täällä jo neuvottiin, kirjoita esim. puhelun jälkeen heti ylös mistä puhuitte ja mitä mies sanoi, koska tulee todennäköisesti väittämään että kuvittelet omiasi, ja se jos mikä saa sinut tuntemaan olosi hulluksi.

Vierailija
104/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, narsisti... Narsisti haluaa vallan toiseen. Ja narsisti haluaa sitoa toisen itseensä nopeasti ja niin ettei toinen pääse enää karkuun. Ja sitten alkaa alistaminen. Pidä ap varasi!!

Vierailija
105/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Hienoa että saat siskoltasi tukea vaikeaan tilanteeseen. Myös tämä palsta ja ketju ja me kaikki säilymme täällä, jos myöhemmin tunnet tarvetta jutella.

Vierailija
106/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Sysse hyppäsi juuri autoon tyttönsä kanssa ja tulevat yöksi luokseni, olen niin iloinen siitä! Yli tunnin ajavat päästäkseen tuekseni, sisko sanoi että on huolissaan koska se mies on aina hänestä tuntunut jotenkin huolestuttavalta enkä ole van huomannut sitä. Mies on aina tuntunut sitä, että muuttuu kauhean kylmäksi ja jäätäväksi vihaisena.

Kiitos vinkistä! Yritän laittaa muistiin näitä tuntemuksia, jos niistä oppisi. Mieheltä ei ole yhtään vastausta nyt tullut.

Olen iloinen että  päädyit tuohon tulokseen. Tämä mies muistuttaa minua k-pääexästäni jonka mielestä ois ollut ihan jees jos oisin maksanut yhteiseksi  tarkoitetusta asunnossa 2/3 ja juoksevat kulut, mutta omistanut vain 1/3. Kuten huomaat, tapauksesi  ei ole uniikki. Minä juoksin joten vahingot jäivät pieniksi.

Vierailija
107/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap! Olet rohkea ja itseäsi arvostava nainen! Mahtavaa et tämä lynkkauspalsta on joskus suureksi avuksikin jollekin. Varaudu ap tosiaan siihen, et mies yrittää manipuloida sinua: raivoaa, syyllistää, anelee, mustamaalaa. Jos hän on narsisti, hän raivostuu, koska narsistia ei jätetä, hänen on saatava voittaa. Pysy lujana, ja kaukana hänestä. Et ole mitään velkaa hälle.

Vierailija
108/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmönen stoori olisi kyllä hirvittävä. On kiltti nuori nainen, joka tutustuu mieheen, käydään lenkillä ja uimahallissa, on mukavaa. Miehellä on muksut ja huiskis, mennään naimisiin, anna sun rahat mulle, mun ja mun lasten elämiseen, käy töissä, ansaitse meille rahaa ja testamenttaa rahat meille. Maksa vuokrasta ja kaikesta mitä me syödään ja päätetään (mies ja lapset) puolet.

Ensin nuori lapseton nainen on tuolle miehelle lottovoitto, moniko nuori nainen oikeesti viittii hypätä uusperheeseen. Ja vielä tässä tapauksessa niin, että naisen tuoma raha on oikein tervetullut miehelle, mies on varmaan jo tehnyt laskelmat miten elämä helpottuu kun on uusi nainen ja ex-nainen elättämässä ja hoitamassa lapsia. Kaikki kulut puoliksi, jee. Mun lapset on sun lapset.. puhumattakaan et mies vaikuttaa ap:n stoorin mukaan saidalta, itsekkäältä, manipuloivalta ja vallanhaluiselta.

Nuori lapseton nainen voisi nyt jatkaa elämäänsä yksin ja ehkä kohdata nuoren lapsettoman miehen. Vähän reilumman miehen, joka ei laskelmoi toisen kiltteydellä ja kiintymyksellä.

Vierailija
109/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kun jonain yön hetkinä epäröit, että olisiko kuitenkin pitänyt "yrittää" ja "antaa mahdollisuus" niin muista että tässä ketjussa toistasataa kommenttia oli sitä mieltä, ettei missään nimessä.

Tarkoittaa, että kaikella meidän yhdistetyllä arkikokemuksella, tuo mies ei ole yrittämisen arvoinen, vaan pitää juosta kauas ja kovaa, ja että sinä ihan satavarmana kohtaat vielä kunnollisen, tavallisen miehen. Ja sitten kiität itseäsi että jätit tämän ajoissa.

Hyvä ap:)

Vierailija
110/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee avioehto, älä suostu tollaseen. Sun rahat ja sun oikeus päättää kenelle testamenttaat.

Vierailija
111/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa. Tajusin, että minä olin juuri tuollainen nuori nainen tuossa tilanteessa. Enkä tajunnut mitään. Lapseton, miehellä oli lapset. Miehellä oli velkaa, minulla perinnöllä ostettu pikkuinen yksiö. Yksiö myytiin ja ostettiin talo, jollaisen mies halusi että olisi tilaa lapsille. Jouduin jättämään opinnot tauolle että pystyttiin maksamaan taloa. Kun halusin lasta, mies sanoi että hänellä on jo tarpeeksi lapsia. Lopulta olin saanut säästettyä niin paljon rahaa, että voin pitää lyhyen opintovapaan ja valmistuin, hyvin koulutettuun hyväpalkkaiseen ammattiin.

Meni hetki, sanoin että eroan kun en saa lasta eikä mies kosi. Mies kosi ja lapsi tehtiin, selvästikin etten lähde. Olin saanut säästettyä rahaa, että voin olla kotona hetken ja maksaa kaikki vauvan kulut. Kun halusin jäädä kotiin ja toisen lapsen, mies sanoi että älä hulluja puhu, nyt tienaamaan. Mies halusi matkustaa ja vaihtaa autoa.

Hän halusi että haen parempaa työtä. Sain sen, ja hän halusi paremman talon. Hän piti myös siitä että saimme kutsuja työni takia. Hänestä olin hyvä saalis.

Kun lopulta erosin hänestä, hän piti huolen että varmasti sai puolet, mieluummin vähän enemmän. Myöhemmin kävi ilmi, että hän oli jo jonkun aikaa laittanut rahaa sivuun minulta salaa, mikä ei näkynyt avioerossa. Hänellä oli myös ollut suhde, samalla kun hän syytti minua seksittömästä liitostamme.

Vielä eron jälkeen hän yrittää vuosien ajan syyllistää ja hallita minua lapsen asioiden kautta, ei kerro lomiaan etten pääsisi matkalle tai tapaisi jotakuta muuta, ei maksa elatusta ettei minulla olisi varaa mihinkään.

Toivon etten olisi ikinä tavannut häntä.

Vierailija
112/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellanen homma että avioehto oltava. Näin on meilläkin. Sinun ei tarvitse todellakaan maksaa ukkos ja sen exän mukuloiden harrastuksia yms.

Mies maksaa ja jos ei maksa, niin sitten varmaan muksut ei harrasta ja thats it.

Älä missään nimessä suostu miehen vaatimuksiin tai tulet katumaan vielä. Tee juuri niinkuin olitkin suunnitellut!

Vierailija
113/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:ta en kritisoi mitenkään. Mutta jos kyse olisi miehestä, joka ei haluaisi osallistua naisystävän lapsien elatukseen niin mammat huutaisi kuorossa, että sika mikä sika.

Vierailija
114/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikee huudella miehestä sika sika sika jos mies on nuori, tietämätön, puoliso ensin kosisi mutta ei suostuisi avioehtoon ja vaatisi testamentin, puolet vuokrasta ja puolet kaikista menoista, kaikki samassa lauseessa. Eiköhän tuo herättäisi empatiaa oli kusetuksen kohde sitten nuori nainen tai nuori mies.

Vierailija
115/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehto on mielestäni hyvä asia. Testamentin kanssa olisin varovaisempi. Esimerkiksi jos testamenttiin kirjataan leskelle käyttöoikeus ja omaisuuden saa testamentin saaja myydä vasta lesken kuoltua olisi ok. (Erityisesti jos tulevaisuudessa hankkisitte yhteisen asunnon)

Voisin kuvitella, että hän toivoisi lastensa olevan sinulle tärkeitä. Että siskontyttäresi menee hänen silmissään sinulla 6-0 merkittävyydessään hänen omien lastensa ohk. Niin voi olla ja saakin, mutta. Hänen lapsensa ovat alaikäisiä ja hän voi ehkä toivoa, että hänen tärkeimpänsä( osa häntä) olisi myös tärkeää sinulle, niin ehkä hän ei kestä tietoutta siitä että hänen lapsensa eivät merkitse sinulle mitään. Myös tuo kustannusten jakaminen voi perustua myös tähän. Eli oletteko keskustelleet miten kumpikin kokee parisuhteensa. Arvostaako molemmat toista kokonaisuutena. Lapsensa ovat osa häntä. Oletko varma, että kyse on loppupeleissä rahasta?

Vierailija
116/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamenttaa sun rahat mun lapsille jos rakastat mua, unohda sun siskontyttö, Severi saa merkitä sulle mitään koska mun lapset menee 6-0 sun siskontytön edelle ja sun pitää antaa niille rahaa. True love <3

Vierailija
117/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamentin vaatiminen tuossa on oudointa. Nuoren ihmisen, jonka elämä on vasta edessä pitäisi jättää omaisuutensa vieraille lapsille. Ei kukaan järkevä ihminen voi sellaista ehdottaa saati vaatia.  

Vierailija
118/248 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan järkky tilanne, ap parka. Seurustelin joskus itse miehen kanssa, jolla oli muutama lapsi, itse olen lapseton. Mies halusi sitten jossain vaiheessa muuttaa yhteen ja vaati että maksan puolet koko asunnon vuokrasta, ja lasten takia tarvitaan yli tuplasti isompi asunto kuin mitä meille kahdestaan riittäisi. Ja että arjen ruokamenot ym maksetaan puoliksi. No, lasten vaatteisiin ym hankintoihin hän ei sentään halunnut minun osallistuvan. Mutta perintöjutuissa olisi vaatinut minulta sellaisen testamentin, että jos ostamme talon ja menemme naimisiin, niin minulla ei ole hallintaoikeutta siihen yhteiseen kotiin vaan hänet lapset voi hänen kuolleessaan saada heti realisoitua hänen puolikkaan. En tietenkään suostunut, olen hyvin valveutunut näistä asioista. En suostunut myöskään siihen, että joutuisin maksamaan isoa vuokraa hänen lasten takia. Mieshän pahastui. Kun vaadin häntä tilille asiasta vedoten siihen että en minä ole lasten äiti emmekä me pelaa ydinperheen säännöillä niin hän selitti vaatimuksiaan niin, että isänä hänen tehtävä on maksimoida lastensa paras. Sanomattakin selvää että emme muuttaneet yhteen ja suhde loppui muutenkin. Maksimoikoon vaan lastensa parasta, mutta ei minun rahoilla.

Vierailija
119/248 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hälytyskellojen pitäisi soida. Nyt mies pyörittää naisia mennen tullen ja haluaa elää vapaamatkustajana. Vuosi seurustelua on kovin lyhyt aika, eikä siinä välttämättä tiedä, millainen mies on, kun arkea ei ole vielä eletty. Nyt ap. mietintämyssyä kehiin.

Minua tässä kuviossa häiritsee miehen lasten elatusvelvollisuus ja kulujen jakaminen, jos lapset asuvat vuoroviikoin vanhemmilla.

Oletetaan, että lasten kulut (harrastukset,,vaatteet yms.) on 1000€/kk, josta lasten äiti maksaa 500€ ja isän osuus on puolet eli 500€, jonka hän vielä haluaa jakaa ap. kanssa eli todellisuudessa hän käyttää rahaa omiin lapsiinsa 250€ ja naiset maksavat lasten kuluista 75% ja mies vain 25%.

Ja jaetaanko myös lapsilisät samassa suhteessa tuloina eli saako ap. niistä käyttöönsä 25%.

Tunnen erään miehen, joka laskeskeli ennen parin yhteenmuuttoa juuri ap. kertomalla tavalla ja oli naista viemässä vihille innokkaasti, rahankiilto silmissä ja näytti ulkopuolisin silmin suhteen perustuvan taloudelliseen näkökulmaan, kuin rakkauteen. Myös lasten hoitovastuun oli siirtämässä uudelle kumppanille. Onneksi nainen tuli järkiinsä.

Vierailija
120/248 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää, kuinka monella on samanlaisia kokemuksia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän