Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vaatii yhteisiä raha-asioita, avioehdon poisjättöä ja testamenttia lapsilleen?

Vierailija
03.04.2017 |

Aloin n. vuosi sitten tapailla oikein mukavaa miestä. Hänellä on yhteishuoltajuus exän kanssa, kolme lasta, ovat vuoroin kummassakin kodissa. Minulla ei ole lapsia. Ihan hyvin on mennyt. Emme vielä asu yhdessä, minulla on oma asunto, mutta tunnun tulevan hyvin toimeen hänen lastensa kanssa, ihan mukavia mukuloita vaikken olekaan mitenkään äidillinen tyyppi. Mies kosi ja vastasin kyllä. Kun aloitimme seurustelun, mies vaati että kumpikin maksaa aina omat kulut treffeillä, ja niin on ollut aina tähän saakka kaikessa. Kumpikin maksaa omat leffalippunsa, omat kahvinsa, oman ruokansa. Mutta nyt kun pitäisi suunnitella saman katon alle muuttoa, tulisikin miehen mukaan muutoksia.

Ensinnäkin mies haluaisi laittaa kaikki talouden kulut puoliksi meidän kahden välillä. Muuttaisin hänen asuntoonsa, maksaisin puolet yhtiövastikkeesta, vuokrasta ja ruoasta ym ym. Ei olisi mikään ongelma muuten ja tämä olisi minulle ihan OK, mutta hänen lapsensa nostavat kuluja aika paljon, koska ovat kuitenkin täälläkin noin puolet ajasta (ei aivan, mutta lähes, koska kouluviikkoja kompensoidaan loma-aikana). Eivät ne toki vuokraan ym vaikuta (vaikka asunto on aika paljon isoimpi kuin muuten tarvitsisi), mutta ruokaahan kuluu paljon enemmän, samoin välipaloja, harrastusten kulut ym ym ym. Mutta kuulemma lasten lisäkuluja ei tule huomioida erikseen, koska miehen mielestä lapset ovat silloin tavallaan meillä "yhteisiä" ja kun eivät tuo rahaa taloon niin heidän kulunsa kuuluvat työtätekevän maksettavaksi. Tavallaan ymmärrän, mutta tavallaan... en? Eiväthän ne lapset ole kuitenkaan minun vaan hänen ja exänsä, siis miksi minun pitäisi maksaa heidän kuluistaaan osa?

Ongelma tuli myös avioehdosta ja testamentista. Minulla ei ole aikomuksia hankkia lapsia, ja olen tottunut ajatukseen että jätän kuollessani kaiken siskonlikalle, jota rakastan kuin omaa lastani. Eihän sitä jätettävää paljon ole näin taviksella, mutta kuitenkin. Ehdotin avioehtoa, mikä on mielestäni ihan kohtuullista. Haluan myös pitää erilliset raha-asiat. Mies taas suuttui tästä ehdotuksesta kovasti. Ei pitänyt päivään yhteyttä. Sanoi lopuksi että pitää avioehtoa epäluottamuksen osoituksena puoleltani ja haluaakuitenkin minun olevan tavallaan äiti lapsilleen. Pyysi testamenttia lapsilleen ja ettei avioehtoa tehtäisi.

Mitä te tekisitte? Kaipaan asiallisia neuvoja, ei haukkuja tai huutoja. Mies on kuitenkin todella muuten mukava, asiallinen eikä mikään naistenhakkaaja ja kännikala, tekee työn hyvin ja kotitöitä ja muutenkin kiltti ja asiallinen ja olen rakastunut häneen kyllä, haluaisin meille onnelllisen yhteisen ellämään ja haaveilen häistä, en ole ennen ollut naimisissa. Mutta tämä rahajuttu arveluttaa eikä mies tunnu lainkaan halukkaalta edes keskustelemaaan asiasta :(

Kommentit (248)

Vierailija
241/248 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehestä ei edelleen kuulu, alan miettiä että sillä on ehkä joku toinen säätö johon se on yhteydessä, ja kokeilee jos vaikka se lähtisikin sen kelkkaan. Sanoo sille toiselle naiselle joka on kulisseissa, että kun sä et ymmärrä.

Mulla kävi vähän noin, ja se toinen oli miehen yksi exä.

Vierailija
242/248 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksella eronneiden joilla on lapsia, kannattaa ruveta kimppaan keskenään, ja lapsettomien keskenään. Muuten on elämät niin kaukana toisistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/248 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hyvää jatkoa ja antoisaa tulevaisuutta sinulle! 

Vierailija
244/248 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluiko miehestä lopulta enää mitään sen "et osaa sitoutua" -syyllistysviestin jälkeen? Mikä tilanne on nyt?

Vierailija
245/248 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
246/248 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miten kävi?

Vierailija
247/248 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo elää.

Vierailija
248/248 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elää mikä elää, mutta tää ketju on kuollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi