Nanna vei kiljukaulansa ravintolaan
www.is.fi/viihde/art-2000005148829.html
...ja vielä sitten kehtaa ihmetellä, kun infernaalista kirkumista paheksutaan. Lapset ovat tervetulleita ravintolaan vasta, kun osaavat käyttäytyä. Piste.
Tajusi sentään viedä kiljukaulan hankeen rauhoittumaan mutta kuinkahan isolla viiveellä?
Kommentit (216)
Nannahan itse tuomitsi sen TOISEN LAPSEN käytöksen. Mutta hänen lapsen käytöstä ei saa tuomita? Ja edelleen se oli lapsi joka puhui suureen ääneen miten ärsyttää kun vauva huutaa..
Nanna ei ymmärrä että muut herkät lapset voivat ahdistua itkuista ja kiljunnasta. Että jaksu pilasi toisten ruokahetken
Tästä tuoreimmasta episodista ei Nannalle herunut sympatiaa ollenkaan, päinvastoin.
Kukaan ei tietäisi ravintolakohtauksesta mitään, jos rouva itse ei olisi tuonut sitä julkisuuteen. Ja sitten iltasanomat tarttui syöttiin.
Vierailija kirjoitti:
Krista Kosonen kirjoitti juuri tänään samasta aiheesta, siis siitä kuinka suomi on lapsivihamielinen maa. Minä olen samaa mieltä.
Minä en ole samaa mieltä. Minä pidän lapsista, huomioin ja puhun kauniisti vieraillekin lapsille, eikä tulisi mieleenkään kohdella heitä rumasti.
Oma lapseni (nyt jo 13v nuori mies) on aina otettu mukaan kaikkialle Suomessa ja ulkomailla ja aina meitä ja lasta on kohdeltu hyvin. Lapsi on tosin hyväkäytöksinen, on ollut jo ihan pienestä asti. Kasvatuksella on varmasti osansa, mutta en ota kaikkea kunniaa itselleni, vaan ymmärrän toki, että lapsilla on isoja temperamenttieroja.
Itse en kyllä menisi syömään täyteen paikkaan etukäteen hankalaksi käytökseltään tietämäni vuoden ikäisen lapsen kanssa. Silloin kyllä tietää itsekin ärsyttävänsä muita ja vielä pisteenä iin päälle haukkuu ärsyttämänsä ihmiset julkisesti somessa.
Muistaa mollata naapuripöydän lapsenkin siinä samalla.
Mutta niinhän se menee, että metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan.
Aika kauan on oltu ravintolan sisäpuolella, jos ympärillä olevat ihmiset ovat ehtineet oikein seuraamaan ja kommentoimaan asiaa. Olisi heti mennyt ulos sen lapsen kanssa, niin ihmiset olisivat olleet myötämielisempiä.
Lapset saa olla ravintolassa, mutta ei siellä ruveta huutamaan kuin hyeena!
Asun Saksassa ja täällä saa lapset ja koirat tulla ravintolaan ja hölventää kaupoissa niin että joskus asiakkaana ihan varoa täytyy. Jos vieras lapsi tulee ravintolassa tuolini viereen seisomaan ja näyttämään leluaan, en aina ole sillä tuulella että jaksaisin ryhtyä puheisiin vieraan kanssa. Siksi toivon, että raja menisi vieraiden ihmisten aktiivisessa puhuttelussa. Muuten ei häiritse.
Vierailija kirjoitti:
Itse ennen mietin tosi tarkasti että elän ja olen hillitysti, jotten häiritse muista ihmisiä. Mutta kun on ap.n kaltaisia kusipäitä olemassa, jotka nimittelevät pieniä lapsia, niin heitin tämän periaatteeni puolivuotta sitten romukoppaan. Minulle kävi keskellä katua joku saamarin vela aukomaan päätä, kun 3 vuotias muksuni itki. Siitä lähtien olen käynyt myös ravintoloissa, ja mulle on aivan se ja sama ketä se häiritsee, vastaan vaan että haistappa paska. Ei enää kiinnosta!
En aio enää käyttäytyä itsekkään asiallisesti.. mielensäpahoittajat tukehtukoon omaan sontaansa. Buhahhahahaaa
Todella säälittävää kun olet tehnyt lapsen kun vielä itsekkin olet sellainen.
Jaa-a. Lapsilla, etenkin noin pienillä, se huuto ja kiukku voi tulla täysin yllättäen ja täysin ilman loogista syytä.
Siinä voi sitten naapuripöydän loogiset ja järkevät ihmiset pyöritellä päätään ja paheksua aivan täysin vapaasti.
Niillä lapsilla on oikeus tulla siihen ravintolaan aivan kuten teillä muillakin.
Mulla itselläni aukeaa suu ja pystyn pureskelemaan ruokani äänistä huolimatta. On itse asiassa kovin vapauttavaa kuulla raivo- ja kiukkuhuutoa ja sitten tajuta, että mun ei tarvitse asialle tehdä yhtään mitään. Saatan antaa ymmärtäväisen hymyn äidille ja taaperolle vastaavassa tilanteessa.
Itse muistan sen ihanan tunteen, kun ensikertaa kävin kiinalaisessa esikoisen syntymän jälkeen. Esikoisella oli koliikki, joten monta kuukautta olin neljän seinän sisällä.
Vauva sai syöttötuolissaan kauheat kilarit. Mitä teki tarjoilija? Kysyi, saako ottaa vauvan syliin. Tarjoilija hauskuutti vauvaa, sai hänet hymyilemään ja piti vauvaa, kunnes ruokani oli syöty. Vauvaa palauttaessa tarjoilija toivotti meidät tervetulleeksi pian uudelleen.
Saivat kanta-asiakkaan, vaikka vauva alkoi syöttötuolissa viihtyä itsekseen. Nykyisin 10vee vauva rakastaa kiinalaista ruokaa ja käymme samassa paikassa yhä säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Lapsilla, etenkin noin pienillä, se huuto ja kiukku voi tulla täysin yllättäen ja täysin ilman loogista syytä.
Siinä voi sitten naapuripöydän loogiset ja järkevät ihmiset pyöritellä päätään ja paheksua aivan täysin vapaasti.
Niillä lapsilla on oikeus tulla siihen ravintolaan aivan kuten teillä muillakin.
Mulla itselläni aukeaa suu ja pystyn pureskelemaan ruokani äänistä huolimatta. On itse asiassa kovin vapauttavaa kuulla raivo- ja kiukkuhuutoa ja sitten tajuta, että mun ei tarvitse asialle tehdä yhtään mitään. Saatan antaa ymmärtäväisen hymyn äidille ja taaperolle vastaavassa tilanteessa.
Itse muistan sen ihanan tunteen, kun ensikertaa kävin kiinalaisessa esikoisen syntymän jälkeen. Esikoisella oli koliikki, joten monta kuukautta olin neljän seinän sisällä.
Vauva sai syöttötuolissaan kauheat kilarit. Mitä teki tarjoilija? Kysyi, saako ottaa vauvan syliin. Tarjoilija hauskuutti vauvaa, sai hänet hymyilemään ja piti vauvaa, kunnes ruokani oli syöty. Vauvaa palauttaessa tarjoilija toivotti meidät tervetulleeksi pian uudelleen.
Saivat kanta-asiakkaan, vaikka vauva alkoi syöttötuolissa viihtyä itsekseen. Nykyisin 10vee vauva rakastaa kiinalaista ruokaa ja käymme samassa paikassa yhä säännöllisesti.
Ihana tarina!
Mutta eihän Jax edes syönyt ravintolan ruokaa, joten hän vain häiritsi muita.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa tarjoilija hoiti homman nopeasti ja asiakasystävällisesti, joten muut asiakkaat ja sinä myös saitte syödä rauhassa.
Mitenkähän olisit toiminut, jos olisi pitänyt yksin pärjätä? Olisi varmasti ollut vaikea tilanne edessä :)
Musta on kummallista, että Nanna väittää keskittyneensä lapseen, mutta kuitenkin on nähnyt naapuripöydän pään pyörittelyt ja lapsen tuijottelut. Kumpaa hän siis teki, kyttäsi toisten reaktioita vai keskittyi siihen lapseensa?
Siihen kannattaisi myös totutella itsensä, että aina kun herättää huomiota (positiivista tai negatiivista) sitä huomiota tulee. Jos lapsi huutaa hysteerisenä, joku katsoo, joku kommentoi, joku poistuu, joku peittää korvansa. Mistään näistä on turha loukkaantua, ne ovat reaktiota, aivan kuten jonkun hymyily jokeltelevalle vauvalle. Reaktio riippuu aktiosta ja reagoivasta henkilöstä.
Toivottavasti se toinen lapsi huusi: "Älä jaxa!"
Veeti 14 v kirjoitti:
Jax on se mortal kombatin hahmo, jolla on rautakädet. Sillä on sellainen grab n punch liike, jolla se kourasee vastustajaa kaulasta ja myllyttää toisella kädellä turpaan.
Mortal Kombat on jo niin 90-lukua, että olin unohtanut tuon hahmon! :D
Sitä paitsi mulle tulee Jaxista mieleen vain se yksi ja ainoa, eli Vanderpump Rules-sarjan Jax joka kännää, sikailee, örveltää, nai kavereidensa tyttöystäviä, tatuoi joka kuukausi eri naisen nimen kroppaansa, näyttää siltä ettei käy suihkussa ja käyttäytyy kuin alle 20 vee vaikka on lähempänä 40 vee! YACK!
Miksi suomalaisravintolat eivät tee kuten monet ranskalais-, brittiläis- tai jenkkiläisravintolat eli laittavat lastenkieltokyltit oviin?????
Siitä hurmosmammat pentueineen tietäisivät olla menemättä sinne aikuisille tarkoitettuun paikkaan.
Tämä ao kyltti alkaa olla ihan standardoitu tuolla muualla päin maailmaa, joten kai vanhemmat osaavat sen verran lukea ja tulkita ettei tuonne kannata mennä?
http://cdn-image.foodandwine.com/sites/default/files/styles/rd_fwrd_blo…
SUOMI ON KUULKAAS PUHDAS LASTENPALVONTAMAA ja ihan lapsivihamielisyyden vastakohta! Täällä lapset ovat tervetulleita kaikkialle ja jopa marketit tehdään perheystävällisiksi.
Monissa muissa maissa (olen asunut aika monessa, huom) ei huomioitu lapsia mitenkään, perheitä saatettiin kehottaa menemään ulos ravintolasta tai marketista jos lapset pitivät pientä meteliä, ja jos joku aikuinen läimäisee lastaan lättyyn jos ei osaa käyttäytyä tai jos pitää ylimääräistä ääntä niin kukaan läsnäolija ei reagoi siihen mitenkään paheksuen vaan pikemminkin kannustavat siihen. Eli monissa maissa lasten oletetaan käyttäytyvän kuin pienet aikuiset ja se on minun mielestäni lapsivastaisuutta pahimmillaan!
Kyllä on täydellisiä ihmisiä täynnä koko ketju. Voitte taputtaa itseänne selkään. Olette onnistuneet täydellisinä kasvattajina ja ihmisinä.
P.s itse en ikinä antaisi lapseni kovaan ääneen kommentoida toisten asioita yhtään missään. Veikkaan että tämä oli jonkun täydellisen avmamman näsäviisas ipana. Joka ei siis koskaan ole itkenyt ihmisten ilmoilla.
Ei kannattaisi kertoa ihan kaikkea blogeihin ja someen.
Ei mulla muuta tähän.
Nanna on mun suosikki julkkis ja ihan vaan siitä syystä, että teki hän mitä tahansa, niin av:ssa kuohuu.:D Kyllä siinä Nannassa jotakin karismaa täytyy olla, koska herättää näin paljon mielenkiintoa mammoissa.