ystävä pyytää minua maksamaan majoituksesta luonaan
Onko teistä normaalia maksaa ystävälle majoituksesta?
Olen menossa ystäväni luokse toiseen kaupunkiin ja tarkoitus on että olisin yön yli hänen luonaan.
Itse tuon mukanani oman patjan, peiton, tyynyn, vuodevaatteet jne, koska hänellä ei ole ylimääräisiä. Kustannan itse myös syömiseni ja juomiseni. Kyse on ainoastaan majoituksesta.
Nyt ystäväni pyytää minua maksamaan 10-15e lattiamajoituksesta luonaan.
Mitä mieltä olette?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Oletteko tunteneet pitkään ja oletteko läheisiäkin ystäviä? Kuulostaa erikoiselta, mutta koska halvimmassakaan hotellissa yöpyminen tulisi todennäköisesti selvästi kalliimmaksi, menisin sinuna silti ystävälle. En veisi viemisiä ja varmistaisin, että söisin ihan kaikki ruokani tai veisin yli jääneet ruoat mukanani.
Tietysti halvimmassakin hotellissa yöpyminen tulee kalliimmaksi, jos on simppeliä raahata mukanaan patjasta alkaen kaikki petivaatteet ja lisäksi aamiaistarpeet. Hostelleissakin on sentään patjat talon puolesta
Mä majoitun ystävän luona 2-3viikon välein 2 yötä koska käyn koulua ko paikkakunnalla. Tulen illalla 7aikaan ja lähden aamulla ennen kahdeksaa. Vien ystävälle aina ruokaa mukanani, tarjoan oluen yms jos lapsivapaata hänellä ja vahdin hänen lastaan jotta ystävä voi käydä harrastukses tai vaikka ulkona perjantai-iltana. Eikä hän pyydä minulta euroakaan. Olisin valmis tekemään saman hänelle koska vain.
Toi tyyppi ei ole ystävä jos rahaa haluaa yhdestä yöstä!
37 jatkaa: Ap:lle, ehkä kaverisi on kokenut jotain samaa kuin minäkin? Toisaalta, jos olette yhdessä asiasta sopineet, oudolta tuntuu. Vai menikö niin, että se "sopiminen" oli lähtöisin sinulta ja että itse pyysit saada yösijan?
Periaatteessa ihan oikean ystävän majoittaisin kyllä yhdeksi yöksi ja tarjoaisin jopa sängyn vuodevaatteineen. Mutta oma-aloitteinen "sopiminen" ei enää kyllä minulle sopisi omien kokemusteni jälkeen.
Ystävälläsi kova rahapula? Toimeentulotuki myöhässä? 😬
Sohvasurffaus on ilmaista - siis tuntemattomat ovat valmiita majoittamaan ilmaiseksi, mutta omalle kaverille pitäisi maksaa majoituksesta sen lisäksi, että vie petivaatteet!? En itse menisi. Toki, jos kyse on vähän kaukaisemmasta kaverista, joka ei ole esittänyt kutsua ja ajankohta on tosiaan tyyliin Ruisrock-viikonlopusta Turussa, ymmärrän paremmin. Kaikissa muissa tapauksissa törkeää.
Itse majoitan paljon ystäviä, tuttuja ja välillä tuntemattomiakin, ja vieraanvarainen kohtelu on minulle kunnia-asia. Majoituksen lisäksi tarjoan aina ruokaa ja aamiaisen. Sauna lämmitetään halukkaille ja tarjolla on myös saunajuomaa. Pidän jopa huolta, että meillä on aina varapaketti käyttämättömiä halpishammasharjoja siltä varalta, että vieras on unohtanut omansa kotiin. 😊
Oudolta kuulostaa vai oletko Porvoosta?