Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tömistelevä yläkerran naapuri - voiko asialle tehdä mitään?

Vierailija
27.03.2017 |

Muutin tähän asuntoon vuodenvaihteessa ja lähes välittömästi laitoin merkille, että yläkerran asunnosta kuuluu jatkuvaa töminää. Aluksi ääni ei ollut kovin voimakas mutta nyt kuluneen kuukauden aikana on tuntunut, että asunnossa oleskelee elefantti sillä omaan asuntooni kuuluu suoranaista jytinää. Viikonloppuna melu vain paheni: monta tuntia jatkunut töminä ja kolahtelu vaikeuttivat jo nukahtamista ja ylipäätään alan olla melun takia stressaantunut.

Voi olla, ettei yläkerran asukki vain tiedosta aiheuttavansa minua häiritsevää meteliä ja tiedän sen, että kerrostalossa ei mitään täyshiljaisuutta voi vaatia ja normaalit elämisen äänet kuuluvat kyllä asiaan. Samalla tavalla voi olla, että omat askeleeni kuuluvat ihan samalla tavalla alakerran asuntoon ja tässä talossa on vain huono äänieristys. Mietin silti, voisiko tälle asialle tehdä mitään? Voinko huomauttaa yläkerran asukkaalle asiasta vai hyväksynkö vain sen, että tässä talossa asumiseen kuuluu tuo jatkuva töminä?

Kommentit (185)

Vierailija
101/185 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tömistelijä ja rehellisesti sanoen en yrittäisi naapurin pyynnöstäkään muuttua. Olen liikkunut äänekkäästi aina. Jos yrittäisin muuttua, se tarkoittaisi, että joutuisin tarkkailemaan itseäni koko ajan ja hillitsemään luontaista tapaani liikkua. Jokainen voi miettiä sen omalle kohdalleen, millaista olisi muuttaa omaa tapaa liikkua ja olla olemassa.

Vierailija
102/185 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mitään. Mammojen mielestä normaalia elämisen ääntä.

t. pianonsoittajan uhri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/185 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on narsisteja jotka eivät siedä ettei heillä ole ihan omat valitsemansa säännöt, ei ne yhteisesti tehdyt. Nämä kusipäät huutelevat narsismia muille jotka eivät edes keksineet niitä sääntöjäkään. Nuo on laitettava vaan kuriin joukkovoimalla aina.

Vierailija
104/185 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No arvaa miltä tuntuu kun alakerran asukkaan tömistely ja huuto kuuluu YLÖS 😳 tein valituksen kun huusivat klo 22 jälkeenkin. Tömistelyään eivät tajua.

Nyt viereiseen asuntoon muutti nainen jonka sänky natisee kun akka menee siihen/kääntyy. Voi luoja. Onneksi ei käy miesvieraita. Vielä. Miten siitä viitsii valittaa 🤔

Vierailija
105/185 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi.

T. yläkerran naapuri

Vierailija
106/185 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tömistelijä ja rehellisesti sanoen en yrittäisi naapurin pyynnöstäkään muuttua. Olen liikkunut äänekkäästi aina. Jos yrittäisin muuttua, se tarkoittaisi, että joutuisin tarkkailemaan itseäni koko ajan ja hillitsemään luontaista tapaani liikkua. Jokainen voi miettiä sen omalle kohdalleen, millaista olisi muuttaa omaa tapaa liikkua ja olla olemassa.

No sitten varmasti saat settiin kuuluen myös valituksia ja häätöjä. Niin se menee. Et kuulu kerrostaloon ollenkaan tuolla asenteellasi. Se on yhteisöasumisen muoto. Olet liian epäsosiaalinen sinne.

Vierailija
107/185 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on narsisteja jotka eivät siedä ettei heillä ole ihan omat valitsemansa säännöt, ei ne yhteisesti tehdyt. Nämä kusipäät huutelevat narsismia muille jotka eivät edes keksineet niitä sääntöjäkään. Nuo on laitettava vaan kuriin joukkovoimalla aina.

Narsisteilla on tarve kontrolloida muita, jopa naapureita.

Vierailija
108/185 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rukoilen sinulle syöpää ja että jalkasi joudutaan amputoimaan. Samalla rukoilen,  ettei kukaan voi rukoilla minulle tai läheisilleni mitään pahaa ja että näitä rukouksiani ei voi kumota vastarukouksella.

Vierailija
109/185 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkinaapurini oli 50 vuotias juoppo. Hän kuunteli täysillä Kari Tapiota ja oli yöt baarissa.

Vittumainen oli joku ämmä, käveli joka saatanan yö korot kopisten klo 4 mihin lie. Saatana, itse otin korkkarit pois käytävällä kun yöllä tulin illanvietosta kotiin!

Vierailija
110/185 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten varmasti saat settiin kuuluen myös valituksia ja häätöjä. Niin se menee. Et kuulu kerrostaloon ollenkaan tuolla asenteellasi. Se on yhteisöasumisen muoto. Olet liian epäsosiaalinen sinne.

Höpsistä. Äänekäskään liikkuminen ei ylitä normaalin elämisen ääniä. Minusta on sairasta kontrolloida muiden ihmisten tapaa olla ja liikkua.

Vierailija
111/185 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset joutuvat ottamaan muut huomioon, aina jokapaikassa. Kerrostalo ei ole sinun asumismuotosi ollenkaan. Kasvatuslaitos kyllä.

Vierailija
112/185 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsistä. Äänekäskään liikkuminen ei ylitä normaalin elämisen ääniä. Minusta on sairasta kontrolloida muiden ihmisten tapaa olla ja liikkua.

No muuta sitten samanlaistesi pariin ja tömistelkää oikein kunnolla. Älä tule häiritsemään normaaleja.

Vierailija
113/185 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ne taloyhtiön säännöt eivät ole sen rajoittajasi keksimät ? Mitä kohtaa tästä et osaa lukea.

Vierailija
114/185 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerran naapuri marssi kellon ympäri korkeakorkoisilla kengillä.

Vierailija
115/185 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa on uusi trolli. 😁

Vierailija
116/185 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu huutoa ja uikutusta oh, oh, oh...

Vierailija
117/185 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja ihan oikeastui jos nämä pläskit norsut opettelisi kävelemään normaalisti, kuuluisi vaan askellus eikä tuota jyskäämistä. stna! joudun kuuntelemaan muutenkin kun tuo käy kusella

Äläs  mitään yläkerrassa asuu sellainen 55 kg painava hoitaja joka kotiin tulleessaan öisinkin paukuttaa raput kävellä paiskaa oven ja nakuttaa kolmisen tuntia ihan järkyttävää kantatikkausta putkeen. Ei ole painosta kiinni. Ja sata kertaa huomautettu. Hän kostaa raskaan työnsä muille.

hyi hitto. ihme ettet ole vielä hulluksi tullut?

Vierailija
118/185 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset joutuvat ottamaan muut huomioon, aina jokapaikassa. Kerrostalo ei ole sinun asumismuotosi ollenkaan. Kasvatuslaitos kyllä.

Juurikin näin! Ja erityisesti kasvatuslaitoksen kellari. Siellä on pieniä koppeja, kalterit ja lasten vessaistuimia. Kasvatuslaitoksen toiminnasta vastaa Veikko Siltavuori.

Vierailija
119/185 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ne taloyhtiön säännöt eivät ole sen rajoittajasi keksimät ? Mitä kohtaa tästä et osaa lukea.

Narsistit pyrkivätkin kontrolloimaan asioita, jotka lasketaan normaaleiksi elämisen ääniksi... Millaisin askelin naapuri astelee, miten sulkee wc-pytyn kannen. Näistä valittajat soittelevat isännöitsijälle turhia puheluja, koska eivät itse ymmärrä sen rajoja, mihin voi puuttua ja mihin vain täytyy sopeutua.

Vierailija
120/185 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei laitoksessa asuvan jalat ei ole niin kankeat ettei lattialle saa jyskytystä estäviä mattoja. Ja muutenkin ei sellainen pökkelö voi asua enää yksin jos on pakko hakata lattiaa koko ajan. Kerrostalon lattioita ei vaan voi hakata ollenkaan kuin remontissa ja vahingossa, koska kaikki kuuluu koko talossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän