Kaksi kuollut junan alle tänään - Turussa ja Vantaalla. Miksi raiteille pääsee niin helposti päättämään päivänsä?
Junien myöhästely henkilövahinkojen takia on todella yleistä, viikottaista. Pääradalle kun mennään kuolemaan, niin tuhansien ja tuhansien junamatkustajien matkanteko viivästyy.
Miksei kriittisimmillä rataosuuksilla ole mahdollisuutta estää radalle pääsy?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Junat voisivat ajella verisinä pääteasemalle saakka, niin ei tapahtuisi niin paljon myöhästymisiä. Turha radalle kuolleen takia on junaa seisottaa.
Vetureiden keulaan pystyisi helposti asentamaan verenpuhdistuksen. Ei se sen monimutkaisempi systeemi molisi kuin pissapoika autoissa.
Kyllä junaradalle pitää päästä päättämään päivänsä halutessaan. Se on kuitenkin hyvin turvallinen tapa verrattuna esim. autolla itsensä tappamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin moni haluaa päättää päivänsä? Eikö tässä maassa saa apua kun sitä tarvitsee?
Kerro maa, jossa ei itsemurhia tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustan epäsäännöllisen säännöllisesti junalla, noin 1-2 kertaa kuukaudessa pidempiä matkoja. Viimeisen vuoden aikana en ole KERTAKAAN matkustanut junalla, joka olisi ollut ajoissa tai johon ei olisi tullut vikoja tai jota ei olisi peruttu tai joka olisi joutunut jäämään jonnekin keskelle metsää jonkun "henkilövahingon" aiheuttaman viivästyksen takia.
En enää luota junaan tippaakaan, joten jos minun on oltava jossain tietyssä paikassa tiettyyn aikaan, menen sinne autolla/lentokoneella. Jos voin myöhästyä vaikka puoli päivää, menen junalla.
Ja kyllä oikeasti ottaa päähän tuo, että joka viikko on näitä henkilövahinkoja, jotka oikeasti hidastavat tuhansien matkaa.
ap
Voi tsiisus tota itsekkyyttä taas! Viis ihmishengestä mutta kun mun matkani viivästyy. Pistää sun ajatusmaailma pikkasen vihaksi.
Ketä kiinnostaa joku päivänsä päättävä vässykkä?
Kuinka montaa ihmistä oikeasti kiinnostaa, jos mä tapan sut? Ne lehtiotsikot varmasti kiinnostaisi, mutta sä olisit henkilönä täysin epäolennainen osa sitä kiinnostusta.
Mite ihmiset pääsee sinne junaa jos rata on jokahieman kohdasta aidattu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustan epäsäännöllisen säännöllisesti junalla, noin 1-2 kertaa kuukaudessa pidempiä matkoja. Viimeisen vuoden aikana en ole KERTAKAAN matkustanut junalla, joka olisi ollut ajoissa tai johon ei olisi tullut vikoja tai jota ei olisi peruttu tai joka olisi joutunut jäämään jonnekin keskelle metsää jonkun "henkilövahingon" aiheuttaman viivästyksen takia.
En enää luota junaan tippaakaan, joten jos minun on oltava jossain tietyssä paikassa tiettyyn aikaan, menen sinne autolla/lentokoneella. Jos voin myöhästyä vaikka puoli päivää, menen junalla.
Ja kyllä oikeasti ottaa päähän tuo, että joka viikko on näitä henkilövahinkoja, jotka oikeasti hidastavat tuhansien matkaa.
ap
Voi tsiisus tota itsekkyyttä taas! Viis ihmishengestä mutta kun mun matkani viivästyy. Pistää sun ajatusmaailma pikkasen vihaksi.
Kuinka montaa ihmistä oikeasti kiinnostaa, jos mä tapan sut? Ne lehtiotsikot varmasti kiinnostaisi, mutta sä olisit henkilönä täysin epäolennainen osa sitä kiinnostusta.
Uu hyvä sieltä ruudun takaa kirjoittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junat voisivat ajella verisinä pääteasemalle saakka, niin ei tapahtuisi niin paljon myöhästymisiä. Turha radalle kuolleen takia on junaa seisottaa.
Vetureiden keulaan pystyisi helposti asentamaan verenpuhdistuksen. Ei se sen monimutkaisempi systeemi molisi kuin pissapoika autoissa.
Ai kauhee, ei sais nauraa. Kyllähän joka junaan pitää lisätä verenpuhdistin!
Hmm siis ei minuakaan kiinnosta joku päivänsä päättävä joka junan eteen hyppää. Miksi se pitäisi kiinnostaa, eikä saisi harmistua oman matkan myöhästymisestä? Mitä te tarkoitatte tuolla ajatuksella? Pitäisikö se tuntematon (kuollut) ihminen alkaa kiinnostamaan siinä vaiheessa, siitä syystä että sattui hyppäämään juuri sen junan alle jossa matkustan? Omat menot ei tunnu enää tärkeiltä ja myöhästyminen ei haittaa, koska alan henkilökohtaisesti surea sitä tuntematonta ihmistä ja hänen kohtaloaan? (Jonka hän itse valitsi.)
Sitä paitsi hän on kuollut jo, ei kukaan voi enää välittämällä auttaa. MIKSI sen tuntemattoman kuoleman pitäisi herättää tunteita? Miksi ei saa harmitella että oma matkanteko hidastuu?
Minä ainakin toivon jatkossakin että kukaan tuntematon ei tule tekemään kuolemaa siten, että se haittaa minun elämääni. En kylläkään matkusta junalla ikinä. Mutta en koe huonoa omatuntoa tästä ajatuksesta.
Toisilla sitä empatiaa on ja toisilla ei. Onneksi en kuulu jälkimmäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Hmm siis ei minuakaan kiinnosta joku päivänsä päättävä joka junan eteen hyppää. Miksi se pitäisi kiinnostaa, eikä saisi harmistua oman matkan myöhästymisestä? Mitä te tarkoitatte tuolla ajatuksella? Pitäisikö se tuntematon (kuollut) ihminen alkaa kiinnostamaan siinä vaiheessa, siitä syystä että sattui hyppäämään juuri sen junan alle jossa matkustan? Omat menot ei tunnu enää tärkeiltä ja myöhästyminen ei haittaa, koska alan henkilökohtaisesti surea sitä tuntematonta ihmistä ja hänen kohtaloaan? (Jonka hän itse valitsi.)
Sitä paitsi hän on kuollut jo, ei kukaan voi enää välittämällä auttaa. MIKSI sen tuntemattoman kuoleman pitäisi herättää tunteita? Miksi ei saa harmitella että oma matkanteko hidastuu?
Minä ainakin toivon jatkossakin että kukaan tuntematon ei tule tekemään kuolemaa siten, että se haittaa minun elämääni. En kylläkään matkusta junalla ikinä. Mutta en koe huonoa omatuntoa tästä ajatuksesta.
No minä pystyn tuntemaan empatiaa myös tuntemattomia ihmisiä kohtaan. Nytkin tunnen suurta myötätuntoa sua kohtaan, koska koen et sulta puuttuu jotain oleellista ja inhimillistä, vaikka en sua tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOL? Nyt on kyse siitä, ketä se oikeasti kiinnostaisi. Oikeasti ihmisiä kiinnostaa tapettu henkilö tasan yhtä vähän/paljon kuin itsemurhan tehnyt henkilö.
Minun käy sääliksi sitä veturinkuljettajaa näissä tilanteissa. Kantavat painolastina noita asioita elämässään pitkään, vaikka mitään ei siinä voi enää tehdä, jos näkee jonkun seisovan radalla.
Vierailija kirjoitti:
Laittapas ehdotuksia kuinka sen estäisit voisit vaikka saada nobelin. Ja onhan hyvä että annetaan keinoja tehä se itsemurha turvallisesti ja varmasti
Vaikkapa tarpeeksi korkeat aidat radan ympärille ja radan ylittäville silloille. Näin ne on tuolla maailmalla ilmeisesti ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOL? Nyt on kyse siitä, ketä se oikeasti kiinnostaisi. Oikeasti ihmisiä kiinnostaa tapettu henkilö tasan yhtä vähän/paljon kuin itsemurhan tehnyt henkilö.
Olen pahoillani, että en omaa mustan huumorin ymmärrystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, että en omaa mustan huumorin ymmärrystä.
Etkä sen lisäksi ymmärrä näköjään ymmärrä argumentteja jotka ovat helposti ymmärrettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Anteeksi, sinä ja mikä armeija?
Raiteiden ympärille on rakennettava katetut tunnelit. Työ on tehtävä työllistämistyönä.
Aidoista ei ole hyötyä, koska tarmokas itsemurhakandidaatti löytää kyllä keinon päästä aidan yli ja hypätä sieltä junan alle.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa mieltä.
Kun kerran kuuluu pläts!, niin mitä ihmettä varten se juna pitää enää pysäyttää? Mitä siinä enää voidaan tehdä ja mitä sillä pysäyttämisellä voitetaan?
Junankuljettaja voisi ihan hyvin vaan soittaa poliisille ja ilmoittaa tapahtuneesta asiasta. Ei sen asian selvittämiseen enää pysähtynyttä junaa tarvita...!
Minä12345 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittapas ehdotuksia kuinka sen estäisit voisit vaikka saada nobelin. Ja onhan hyvä että annetaan keinoja tehä se itsemurha turvallisesti ja varmasti
Vaikkapa tarpeeksi korkeat aidat radan ympärille ja radan ylittäville silloille. Näin ne on tuolla maailmalla ilmeisesti ratkaistu.
Ei ole kyllä missään päin maailman satojen kilometrien pituisia juaratoja aidattu.
Ja edelleenkin, kuka maksaa? Valtiolla on vähän tärkeämpiäkin rahareikiä kuin kaikkien junaratojen aitaaminen, minkä kustannukset olisivat tähtitieteelliset.
Itsemurhia on tehty aina ja tullaan aina tekemään. Ei ole mikään nykyajan ongelma tämäKÄÄN.