Kaksi kuollut junan alle tänään - Turussa ja Vantaalla. Miksi raiteille pääsee niin helposti päättämään päivänsä?
Junien myöhästely henkilövahinkojen takia on todella yleistä, viikottaista. Pääradalle kun mennään kuolemaan, niin tuhansien ja tuhansien junamatkustajien matkanteko viivästyy.
Miksei kriittisimmillä rataosuuksilla ole mahdollisuutta estää radalle pääsy?
Kommentit (124)
No jos nuo kriittisimmät ja ruuhkaisimmat raideosuudet saataisiin turvattua vaikka jollain sähkölangalla, niin nuo raiteille kuolemaan menevät kuolisivat jo ennen radalle pääsyä?
No voi jumalauta mikä aivopieru taas. Joku kotiäitikö siellä on taas hieronut aivonystyröitään? Meinaatko, että raiteet pitää aidata ja järjestää ympärivuorokautinen vartiointi?
Päähän sattuu.
Jos eutanasiaa ei saa laillisin keinoin, -vr hoitaa!
Mun mielestäni suurin murhe tässä nyt on se, miksi ihmiset voi noin pahoin tänäpäivänä??? Mitä sille voitaisiin tehdä? Miten heitä voitaisiin auttaa? Raiteille pääsyestot ym on vain ongelmassa olon kieltämistä.
Matkustan epäsäännöllisen säännöllisesti junalla, noin 1-2 kertaa kuukaudessa pidempiä matkoja. Viimeisen vuoden aikana en ole KERTAKAAN matkustanut junalla, joka olisi ollut ajoissa tai johon ei olisi tullut vikoja tai jota ei olisi peruttu tai joka olisi joutunut jäämään jonnekin keskelle metsää jonkun "henkilövahingon" aiheuttaman viivästyksen takia.
En enää luota junaan tippaakaan, joten jos minun on oltava jossain tietyssä paikassa tiettyyn aikaan, menen sinne autolla/lentokoneella. Jos voin myöhästyä vaikka puoli päivää, menen junalla.
Ja kyllä oikeasti ottaa päähän tuo, että joka viikko on näitä henkilövahinkoja, jotka oikeasti hidastavat tuhansien matkaa.
ap
Parempihan se on että yhteiskunnan painolasti päättää itse päivänsä. Parasta olisi, jos kaikkiin Kelan toimistoihin avattaisiin eutanasiapisteet jossa voisi päättää päivänsä, tukien maksaminen katkaistaisiin samalla hetkellä ja ruumis lähtisi saman tien polttouuniin vaikkapa energiatuotantoon.
Win-win.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestäni suurin murhe tässä nyt on se, miksi ihmiset voi noin pahoin tänäpäivänä??? Mitä sille voitaisiin tehdä? Miten heitä voitaisiin auttaa? Raiteille pääsyestot ym on vain ongelmassa olon kieltämistä.
Kyllä, pitäisi saada kaikki pois raiteilta. Se on selvä. Mutta jos raiteille pääsee noin vain kävelemällä, on tosi vaikea puuttua asiaan.
Vierailija kirjoitti:
No jos nuo kriittisimmät ja ruuhkaisimmat raideosuudet saataisiin turvattua vaikka jollain sähkölangalla, niin nuo raiteille kuolemaan menevät kuolisivat jo ennen radalle pääsyä?
Sä maksat? Suosittelen tosin ensiksi kustantamaan kaikki pika- ja moottoriteiden aidoitukset hirvi- ja peruakolarien estämiseksi.
Ja noihin sähköaitoihin kuolisi tapaturmaisesti paljon enemmän ihmisiä kuin niitä ketkä haluavat päättää päivänsä.
Vierailija kirjoitti:
Matkustan epäsäännöllisen säännöllisesti junalla, noin 1-2 kertaa kuukaudessa pidempiä matkoja. Viimeisen vuoden aikana en ole KERTAKAAN matkustanut junalla, joka olisi ollut ajoissa tai johon ei olisi tullut vikoja tai jota ei olisi peruttu tai joka olisi joutunut jäämään jonnekin keskelle metsää jonkun "henkilövahingon" aiheuttaman viivästyksen takia.
En enää luota junaan tippaakaan, joten jos minun on oltava jossain tietyssä paikassa tiettyyn aikaan, menen sinne autolla/lentokoneella. Jos voin myöhästyä vaikka puoli päivää, menen junalla.
Ja kyllä oikeasti ottaa päähän tuo, että joka viikko on näitä henkilövahinkoja, jotka oikeasti hidastavat tuhansien matkaa.
ap
Voi tsiisus tota itsekkyyttä taas! Viis ihmishengestä mutta kun mun matkani viivästyy. Pistää sun ajatusmaailma pikkasen vihaksi.
Kyllä minäkin tekisin itsemurhan jos joutuisin asumaan V*ntaalla
Aika kieroutunut näkemys ap:lla asian suhteen. Toisaalta monet maailman hienouksista on syntynyt ihmisen itsekkyyden, eikä pyyteettömyyden takia.
Joku menettää henkensä, mutta MINUN juna myöhästyy, se on tässä tärkeintä. 🤔😳 Kuule, ihan oikein sulle!
Junat voisivat ajella verisinä pääteasemalle saakka, niin ei tapahtuisi niin paljon myöhästymisiä. Turha radalle kuolleen takia on junaa seisottaa.
Miksi niin moni haluaa päättää päivänsä? Eikö tässä maassa saa apua kun sitä tarvitsee?
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin moni haluaa päättää päivänsä? Eikö tässä maassa saa apua kun sitä tarvitsee?
Saa mutta älä kerro sitä heille näin heistä päästään helposti eroon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Voi tsiisus tota itsekkyyttä taas! Viis ihmishengestä mutta kun mun matkani viivästyy. Pistää sun ajatusmaailma pikkasen vihaksi.
Ketä kiinnostaa joku päivänsä päättävä vässykkä? Mutta ymmärtäisi tosiaan tappaa itsensä niin että ei aiheuta suhteetonta häiriötä muille. Omanlaistaan terrorismiahan tuokin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa mutta älä kerro sitä heille näin heistä päästään helposti eroon
Ei saa! Mielenterveyshoidosta supistetaan koko ajan lisää. Potilaita lykätään liian pian avohoitoon ja pääsee kenties muutaman kerran kuussa hoitajaa tai lääkäriä tapaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Raidekuolemat viivästyttävät tuhansien matkaa. Kyseessä on yhden ihmisen itsekäs teko. Kyllä, ihmishenki on arvokas ja itsemurhat pitäisi saada estettyä.
Itsemurhien tekeminen pitäisi saada estettyä sellaisissa paikoissa, joissa muiden henki on vaarassa. Ihan esimerkkinä tuli mieleen se Lubitz ja lentäminen Alppeja päin. Tai se, kun se yksi hyppäsi Kampin kauppakeskuksen keskiaukiolle. Ei riitä, että läheisten elämä menee murskaksi, mutta tuollaiset vaikuttavat satojen ja tuhansien muidenkin ihmisten elämään.
Laittapas ehdotuksia kuinka sen estäisit voisit vaikka saada nobelin. Ja onhan hyvä että annetaan keinoja tehä se itsemurha turvallisesti ja varmasti