Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko vähentänyt autolla ajoa kalliin polttoaineen takia?

Vierailija
08.09.2026 |

Jaksan ihmetellä autoruuhkia. Varsinkin viikonloppuisin. Vaikka polttoaineet maksavat maltaita, se ei näytä vaikuttavan.

Autolla mennään, maksaa mitä maksaa.

Itselläni oli aikoinaan 1, 7 eurossa kipuraja kun aloin vähentämään turhia ajoja. 

Sähköautoja on vain marginaalinen osa edelleen. Suurin osa menee bensalla tai dieselillä. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Tupakan poltonkin lupasin lopettaa kun aski maksaa 10 markkaa.  Hyvin vielä palaa vaikka maksaa saman euroissa.  Kipurajat elää.

Vierailija
2/26 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt heti vähensin kun meni yli 2 euron. Nykyään polkupyörällä ajelen joka paikkaan kaupungissa. Rahaa on säästynyt paljon ja sen kyllä huomaa kun ei ajele juuri ollenkaan. Parissa vuodessa 5000 euroa säästynyt. Olen laihtunut yli 10 kg koska olen polkenut joka paikkaan. Päivässäkin tulee helposti 20 km poljettua pyörällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olen vähentänyt, mutta julkinen liikenne ei toimi tarpeeksi hyvin jotta voisi yhtään monimutkaisemman logistiikan hoitaa sen avulla 

Vierailija
4/26 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajellut turhia ajoja tätä ennenkään niin kuin ei varmaan moni muukaan, ja ne tarpeelliset ajot on ajettava, jos meinaa päästä töihin ja kauppaan. Tätä eivät päättäjät tahdo millään ymmärtää, tai sitten ymmärtävät mutta eivät välitä. 

Vierailija
5/26 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti on liikkumisen säde pienentynyt huomattavasti, onhan tällainen samoilla nurkilla häärääminen äärimmäistä paskaa.

Vierailija
6/26 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin,olen lisännyt cruisailua..mukava harraste,kun on useita autoja omistuksessa..näkee maisemia..käy vaikka jossain kaukana ABC:llä syömässä. 

Vierailija
7/26 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhien ongelma. 3.5L V6 kuljettaa Lexusta mukavasti 👍

Vierailija
8/26 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautojen osuus ei ole ainakaan pääkaupunkiseudulla enää marginaalinen. Mutta en kyllä aja sähkölläkään ylimääräisia, ihan samoissa ne kilometrit ovat kuin bensa-aikana.

Vierailija
9/26 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, asun maalla. Onneksi lähellä niitä vähäisiä palveluita. Kävelen ja fillaroin, puoliso tekee samoin. Huviajelut ovat vähissä, työn vuoksi joudun jonkun verran liikkumaan. Kaasujalka on keventynyt, menkööt kiireiset ja varakkaammat ohi. Kiitos  Trump

Vierailija
10/26 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhien ongelma. 3.5L V6 kuljettaa Lexusta mukavasti 👍

Kyllä minullakin sinänsä on rahaa tankata, mutta en ole ikinä pitänyt rahan tuhlauksesta. Täällä pienehkössä kaupungissa kuljen lähes kaikki arkimatkat polkupyörällä säiden salliessa., vaikka olisi V6 diesel Audi pihassa. Ajaminen on nyt niin kallista, että mieluummin käytän nekin rahat vaikka johonkin ulkomaanmatkaan tms.

Vierailija
11/26 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Laskutan sopimuksen mukaan asiakkaalta joko kilometrikorvaukset tai bensakulut läpilaskutuksena. Työaika on ihan yhtä paljon kuin ennenkin. "Omaan käyttöön" tulee ajettua ehkä kerran-pari kuukaudessa, olen aina tykännyt pyöräillä. Bensan hinta ei omien ajojen määrään vaikuta, tarve määrittää.

Vierailija
12/26 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä juuri, paremminkin päinvastoin, kun tuli käytyä lapissa ja hesoissa täältä keskisestä suomesta.

Vierailija
13/26 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistetääs tytöt ja poijjaat julkinen liikenne kuosiin jotta joka kylässä ja kunnassa pääsee liikkumaan muullakin kuin omalla autolla!

Häh? Jaa ei onnistu? No haistakaa ituh1pit ja jallitus pa$ka sitten, jatkan häkäpöntölläni saastuttamista.

Vierailija
14/26 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kannata valtiota huvikseen elättää

Vierailija
15/26 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentäisin heti, jos pystyisin. Mutta asun kaukana kaikesta ja töissä on käytävä, joten aika iso siivu palkasta menee nykyään siellä käymiseen. Muuten en oikein ajele mihinkään, kun yhdistän kaiken työmatkoihin kerran kaupungissa käyn.

Vierailija
16/26 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi eilen kävin muuten vain huviajelulla uusissa maisemissa. Venettä ja muita kulkimia on tankkailtu aivan kuten ennenkin. Käyttö ei ole se, mikä niissä maksaa.

Vierailija
17/26 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähensin työttömäksi jäämisen takia. Toki käytän autoa, esimerkiksi sateella. Helsingissä kyllä periaatteessa hyvä julkinen liikenne.

Vierailija
18/26 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ajaa maksoi mitä maksoi. Maalla kun asutaan. 

Vierailija
19/26 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan samat pakolliset ajot kuin ennenkin eli töiden takia. Kilometrikorvaukset laskivat tänä vuonna samaan aikaan, kun bensan hinta on noussut ennätyslukemiin, joten töihin ajo menee jo vähän miinuksen puolelle. Saan siis työnantajalta vähemmän matkakorvauksia kuin rahaa menee palkasta työmatkojen bensoihin. 

Ja kyllä, näitä saa haettua verottajalta sitten ensi vuonna, mutta se ei nyt tässä tilanteessa paljon lämmitä. 

Vierailija
20/26 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, on blugari ja dieseli. Optimoin ajot niin että mahdollisimman vähän liikun autolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi