Vähänkäytetty.fi kokemuksia, meneekö tuotteet kaupaksi?
Olen myynyt viime vuodet Huutonetissä ja Torilla. Huutonetissä ei oikein vaatteet mene enää ollenkaan kaupaksi, vaikka hinta olisi vain 1-2 euroa. Torillakin melko hiljaista vaatemarkkinoilla, vaikka muunlaista tavaraa siellä usein saankin kaupaksi. Olen siis harkinnut tuota Vähänkäytetty.fi-palvelua. Harmittaa vaan, jos juuri mitään ei mene kaupaksi eikä sitten tule edes oikein tuottoja. Kysynkin teiltä, että käyttääkö tuota palvelua oikeasti kukaan? Kyllä siellä tuntuu ilmoituksia olevan, mutta aika surkeat tiedot kohteissa. Jos olette myyneet naisten vaatteita, niin paljonko on mennyt kaupaksi ja millä hinnoilla? Meneekö XS-S-kokoiset ollenkaan kaupaksi?
Kommentit (95)
up, onko tuoreita kokemuksia kannattaako tänne laitaa myyntiin? 2,90e per tuote heille on aika paljon...
Ei kannata. Ongelmia myös rahojen tilitys, tietyt tuotteet "katoaa", töykeä asiakaspalvelu..
Olen ollut myyjänä siitä lähtien kun ottivat 1€ per tuote silloin sain 62€ kuussa
(vuoden myynti jaettuna 12).
(laitoin aktiivisesti tavaraa myyntiin n. 100 tuotettaper kuukausi. Käytännössä 500tuotetta syksyllä ja keväällä eli en joutunut maksamaan montaa lähetys maksua ja joskus taisi osua tarjous ilmaisesta lähetyksestäkin)
Nostivat sitten palkkionsa 1.90 per tuote.
Nostin omaa hintaa ja aloin myydä "tuotepaketteja" ja näin sain 68€ kuussa
(Vuoden myynti jaettuna 12).
Eli tavaraa ja omaa aikaa meni enemmän
(tuotepakettien järjestelyyn ja miettimiseen / etsimiseen että saatoin saada kaupaksi esim kolitsihousuja piti olla useammat niputettuna tietenkin samaa kokoa ettei hinta olisi ollut asiakkaalle tähtitieteellinen) raakasti ajattelin että kolmet housut 6€ josta minulle 4€
Mutta rahaa tuli silti sama summa
Nyt vähän käytetty nosti jälleen palkkiotaan 2.90€ per tuote
Olen koittanut miettiä mitä tai miten myisin mutta näiden lukujen valossa ei ehkä kannata enään lasten perus vaatteita myydä
(ehkä vähänkäytetty toivookin että heille tulisi enemmän merkkivaatteita kalliilla myyntiin)
Käytännössä ensin myyjä laittaa merkkivaatteet heille myyntiin niistä myydään korkean hinnan vuoksi vain muutama ja myyjä ei katso niitä enään takaisin haluavansa.
Vaatteet siirtyvät vähänkäytetyn omistukseen jonka jälkeen ne "lahjoitetaan" serkun serkun serkulle joka laittaa ne uudelleen myyntiin pienemmällä hinnalla.
Miten voisi sukuun kuulumattomana myyjänä saada rahaa tilille?
Vähänkäytetyn pitäisi tarkistaa tuotteet vastaavatko kuvausta ja ovatko ehjiä. Väärät tiedotko eivät olekaan vähänkäytetyn vika? 🤣🤣🤣
Joo tuo 2.90 on jo liikkaa.Myin 1.90 aikaan ja 300e tuli laatikollisesta (vauvan ja naisten s-koon vaatetta )eli ihan hyvin.Nyt pitäisi tehdä paketteja tai myydä kalliimpia eli perusvaate ei taida enää niin hyvin mennä.
En suosittele enää, tuon 2,90€ palkkion vuoksi. Katsoin jotain pieniä yksittäisiä tuotteita ja lankakerän loppu jotain 20g ja hintaa yli 3€!!! Sillä hinnallahan saa jo 100g uutta lankaa kaupasta, lisäksi vielä postikulut päälle. Aivan törkeää hinnoittelua, tosin myyjän mokahan tuo on kun myy yksittäisiä keriä. Ei siellä mene oikein mikään kaupaksi, muu kuin lasten vaatteet ja tarvikkeet ja niitä minulla ei ole. Tuntikausia menee tavaroiden kuvaamiseen ja ilmoitusten laatimiseen ja palkaksi saa pari kymppiä (puolen vuoden päästä) :D Ennemmin muualle nettiin myyntiin tai perinteiselle kirppikselle. Jos ei mene niissäkään kaupaksi niin sitten suoraan hyväntekeväisyyteen lahjoituksena tai kaatopaikalle.
Juu ei se oikein enää kannata. Mulla on menny vaan yksi tuote kaupaksi tuon hintauudistuksen jälkeen. Pitäisi olla kallista merkkikamaa, mutta ei mulla ole sellaisia. Aiemmin vähänkäytetty oli helppo tapa päästä eroon perusvaatteista yms. mutta ei enää.
olen ostanut useita kertoja. kätevä kauppa ainakin näin asiakkaan näkökulmasta. myynnistä ei ole kokemusta. hiukan hinnat tietysti korkeat mutta se on ymmärrettävää proviikasta johtuen. kannattaa kuitenkin kirjoittaa kuvaukset hyvin ja ottaa hyvät tuotekuvat. mittoja ilmoituksissa ei juurikaan ole mutta koko onneksi sentään. Joskus ei edes tiedä mikä tavara kyseessä tai esimerkiksi mikä koko tai väri.
Itse olen tutustunut palveluun ostajana, mutta tuotteiden selaamisen vaikeus on karistanut tätä intoa merkittävästi ;(
Haut ja kaikki tuolla toimii muuten ihan ok, mutta tuotteita ei ilmeisesti ole riittävästi(?) myynnissä koska sivustolla näytetään aina samoja tuotteita sivulta toiselle. Etsit vaikka naisten farkkuja koossa 38 - kiva selata 100 sivullista tuotteita joista 35 sivua on varmaan vain samojen ilmoitusten toistoa >;(
Samat housut saattavat esimerkiksi tulla vastaan hakutulosten sivulla 1, 2, 5 , 8 ja 9. Eikä se ei ole vain se yksi pöksypari joka toistuu sivulta toiselle, vaan samaa taktiikkaa sovelletaan ilmeisesti lähes kaikkiin tuotteisiin jolloin selailu alkaa olla aika turhauttavaa ja tuntua pikemminkin silkalta ajanhukalta.
Hmm.. onpas harmillista. Itse olen siivonnut satoja vaatteita kaapeistani (kyllä), osa käyttämättömiä ja kalliitakin. Olen miettinyt, että vuokraanko kirppispöydän kesälomalla, lahjoitanko vai laitanko osan kylmästi roskiin. Jälkimmäinen on tietysti kauhean väärin. Kirppikseen menee aikaa ja vaivaa. Tässä kun menoerä olisi vain postitus alle 7 euroa niin sen nyt voisi maksaa vaikka ihan kokeilusta. Samalla hinnalla kun saa lähettää vaikka 50 mustaa jätesäkillistä vaatetta tai useampi laatikollinen kenkiä.
Ja todellakaan en halua tuotteita enää takaisin, mulle on ihan sama onko ne siellä päivän, viikon vai kuusi kuukautta, kunhan pääsen eroon.
Pitääkö mun laittaa tänne mainos niin pääsette shoppailemaan sitten hyvää tavaraa ;) (en ole tosissani)
Minulta saa kyllä pinnat tämä palvelu. Meinaan käyttää edelleen vaikka hinnat on nousseet. Juuri etsin esim. tietyn merkkisiä housuja, jotka sopivat minulle yleensä aina, niin tuolta näen sen merkin tietyn koon valikoiman heti. Samoin siitä hakupalvelusta tykkään, että saan tietyn väriset vaatteet heti nähtäville.
Huomasin kanssa joskus tuon, että samat housut toistuivat eri sivuilla, nyt en ole viime aikoina huomannut vai onko vaan mennyt multa ohi. Jos ovat toistuneet jonkin sivuston ongelman takia vain?
Meneekö tuolla isompien yli 10-v lasten siistikuntoiset vaatteet kaupaksi hyvin? Millä hinnoilla esim. tyttöjen trikoopaidat? Niitä löytyisi kotoa lähettää vinot pinot ;). Välityspalkkio on kyllä aika hintava, pitäis varmaan setteinä myydä, mutta itse taas en tykkää settejä ostaa, tiedä sitten tykkäisikö muut.
olen tilannut muutaman kerran. hyviä vaatteita ovat olleet.
Oon lähettänyt tavaraa myytäväksi kolme kertaa, n 50 vaatetta kerralla. Kahdella ekalla kerralla meni kaikki. Nyt keväällä lähetin ja myynti takkuaa, ja huomasin että vk lisää joka tuotteen hintaan 2,9e.. ei ihme ettei yksittäiset perusvaatteet mene enää kaupaksi. Vähän ärsyttää kun ei niitä vaatteita sieltä enää poiskaan saa ellei maksa taas lisää.
Kerran ostin, kolme paitaa, hameen ja mekon. Mekossa oli langanvetoja ympäri ämpäri, yhdessä paidassa oli reikä. En jaksanut ruveta kuitenkaan kuvaamaan näitä reikiä ja selvittelemään jotain palautusrumbaa. Kaksi paitaa ja hame oli hyväkuntoisia ja ovat olleet käytössä.
Nyt katselin kun vintage-vaatteet kiinnostaa, mutta hinnat ovat sen verran korkeita, että en päätynyt ostamaan mitään. Pari päivää sitten löysin Fidalta kolmella eurolla kivan vintage-paitapuseron, ihan saman tyylisiä, mitä tuolla myydään 20-50 eurolla. Niin kirpparilla sitä vaan kannattaa käydä, jos koronan kanssa uskaltaa (eka kerta mulla nyt käydä, mutta en aio taas pitkään aikaan käydä).
Toinen iso miinus hinnan lisäksi on se, etteivät hyvin monet myyjät laita materiaalitietoja. Edes arvio auttaisi, en meinaan mitään tekokuitu-muovi-luomuksia halua ostaa. Jos vaatteesta on napattu laput pois, kyllä kokeilemalla pystyy arvioimaan, onko vaate luonnonkuitua vai polyesteriä. (Fidan paidassakaan ei ollut lappuja, mutta tuntuma oli selkeästi viskoosia/puuvillaa tms.) Tämän takia jäi ostamatta sitten pari huokeampaa vintage-vaatetta mitä löysin. 7 euron postikulut, 10 euron paita, jonka materiaalista ei mitään hajua, niin se on hyvällä lykyllä 17 euroa paidasta mitä ei tule käyttämään. Tai sitten palautus 7 euroa omaan pussiin, niin on maksanut 14 euroa postille huvikseen. Järki hoi :D
Tän takia kannattaa ostaa netistä paikoista, jossa voi kysellä myyjältä tarvittaessa lisää tietoa. Harvat kuitenkaan ostaa sikaa säkissä, allergisille myös tärkeetä tietää onko vaatteeseen sujahdettu vuosikaudet jossain parfyymihuuruissa.
Up. Onko kokemusta myynnistä nyt, kun myyjä ei enää ota kuvia ja hinnoittele itse, vaan vaatteet kulkevat "kirppismestarin" kautta, joka nettoaa puolet vaatteen myyntihinnasta? Kovalta korvaukselta kuulostaa. Menevätkö enää kaupaksi?44
Ja monet tuotteet on saitilla jo aivan ylihinnoiteltuja tuon 50% provikan takia. Etsin Adidasin peruscollegea, ja ryppyiset, kauhtuneet colleget maksavat saitilla järjestään yli 20 e . Kun saan jostain Zalandon alesta tai Stadium outletista vastaavan uutena melkein yhtä halvalla, niin ei paljon motivoi ostaa käytettyä.
Ostajana hyvät kokemukset kahden tilauksen perusteella. Tuotteet olleet luvatun hyväkuntoisia, osassa laput vielä kiinni vaikka siitä ei mainittu.
Haluaisin itsekin pistää myyntiin mutta tuo 2,90 palkkio nostaa hintoja niin paljon että en taida jaksaa nähdä vaivaa. Voisi pistää tietenkin paketteina, mutta itse en ainakaan halua ostaa monen tuotteen pakettia jos siitä yhden haluan.
Haku myös tuntuu olevan monimutkainen ja myyjänä en varmaan itsekään tajuaisi laittaa ilmoitukseen kaikkea oleellista tietoa vaikka itse olen tarkka siitä mitä ostan.
Ei kannata, yritys saattaa yhtäkkiä korottaa kaikkien tuotteiden hintoja niin teki nyt loppuvuodesta. Korotus 1,90€—>2,90€ minkä lisäävät jokaiseen tuotteeseen, jopa jo aiemmin myyntiin lähetettyihin tuotteisiin. Edellinen korotus vain vuosi aiemmin. Kaikki myös kestää paljon kauemmin kuin luvattu, asiakaspalvelu vastaa huonosti ja tökerösti. Joko siellä on aivan liian vähän henkilökuntaa ja nykyiset kuolevat työtaakan alle tai sitten niitä ei vaan yleisesti kiinnosta tippaakaan asiakkaiden mielipiteet, keskittyvät vain ”ostamaan” hyviä arvioita ja suosituksia.