Vähänkäytetty.fi kokemuksia, meneekö tuotteet kaupaksi?
Olen myynyt viime vuodet Huutonetissä ja Torilla. Huutonetissä ei oikein vaatteet mene enää ollenkaan kaupaksi, vaikka hinta olisi vain 1-2 euroa. Torillakin melko hiljaista vaatemarkkinoilla, vaikka muunlaista tavaraa siellä usein saankin kaupaksi. Olen siis harkinnut tuota Vähänkäytetty.fi-palvelua. Harmittaa vaan, jos juuri mitään ei mene kaupaksi eikä sitten tule edes oikein tuottoja. Kysynkin teiltä, että käyttääkö tuota palvelua oikeasti kukaan? Kyllä siellä tuntuu ilmoituksia olevan, mutta aika surkeat tiedot kohteissa. Jos olette myyneet naisten vaatteita, niin paljonko on mennyt kaupaksi ja millä hinnoilla? Meneekö XS-S-kokoiset ollenkaan kaupaksi?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Up. Onko kokemusta myynnistä nyt, kun myyjä ei enää ota kuvia ja hinnoittele itse, vaan vaatteet kulkevat "kirppismestarin" kautta, joka nettoaa puolet vaatteen myyntihinnasta? Kovalta korvaukselta kuulostaa. Menevätkö enää kaupaksi?44
Vaatteethan saa edelleen myydä itse, eikä ole pakko laittaa kirppismestarin kautta.
Kirppismestari ei nettoa puolta vatteen myyntihinnasta, vaan tekee työtään joko yrittäjänä tai kevytyrittäjänä ja siitä 50% osuudesta menee alv, ennakkopidätys, yrittäjän muut maksut tai kevytyrittäjäpalvelun maksut.
Onko uusia kokemuksia, kannattaako laittaa hyväkuntoista lastenvaatetta myyntiin? Merkkeinä olisi Esprit, Me&I, Polarn O Pyret jne? Maksaako noista kukaan? Mitä maksaisit esimerkkisi hyväkuntoisesta Meekkarin bodysta?
Ei taida kauppa käydä enää missään palvelussa, ei huutonetissä, ei torissa, ei vähänkäytetyssä, kellään ei ole ilmeisesti enää tarvetta tai rahaa ostaa yhtään mitään...
Zadaa mulla toiminut parhaiten. Ainoastaan naistenvaatteita ja kenkiä jos myy tai ostaa.
Mulla ainakin vähänkäytetty takkuaa niin paljon, ettei tule mitään tuotteiden etsinnästä, time out erroria heittää ruudulle kun tuotteet eivät yksinkertaisesti vaan aukea ruudulle kuin sillointällöin.
Tällaisista ongelmista pitäisi mielestäni antaa myyjille hyvitys esim. pidennettynä myyntiaikana, tai rahana jos ostajat kaikkoavat sivustolta kokonaan ongelmien takia.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida kauppa käydä enää missään palvelussa, ei huutonetissä, ei torissa, ei vähänkäytetyssä, kellään ei ole ilmeisesti enää tarvetta tai rahaa ostaa yhtään mitään...
Kyllä minulla ainakin kauppa käy, mutta en myykään käytettyjä kulahtaneita rättejä vaan tavaroita.
Vaatteet liikkuvat tosi huonosti nykyään. Oon myynyt vähän käytetyllä vuosia ja ennen noin 80% meni. Nyt on mennyt ihan muutamia noin sadan tuotteen erästä ja hinta tippunut jo kerran.
Vein vertailun vuoksi kirpparille laatikollisen vaatetta ja ne meni melkein kaikki.
Itse luulen että johtuu siitä että vähänkäytetyssä on ihan liikaa kaikkea lumppua ja huonokuntoista nykyään. Ylipäätään liikaa tuotteita. Itse en ainakaan jaksa etsiä joukosta helmiä.
http 504 Gateway Time-out erroria näyttää kun yrittää selailla tuotteita, eihän tuosta tule yhtään mitään...
Vähänkäytetty pudottaa hintoja. Laitoin hyviä merkkivaatteita omia ja lasten ja pudottivat hintaa, jostain 50€ tuotteesta n 4€ ja siitäkin sitten otetaan jotain kuluja. Vähänkäytetty toimi ennen hyvin joskus 3 vuotta sitten, sain hyvin tuottoja noin 300€. Nyt hyvistä vaatteista sain jotain 40€ käteen. Sitten muuttui kansainväliseksi ja kuvaan tulivat mukaan ns kirppismestarit. He ottavat oman osuutensa pois ja yksi laatikollinen hävisikin matkalla. En tule enää käyttämään kyseisen firman palveluksia. Annoin loppujen mennä hyväntekeväisyyteen enkä lähtenyt lunastamaan pois.
Nyt nostivat hintoja taas niin että vaikka syöttäisi itse tuotteet niin maksaa 0.95€ jokaisesta tuotteesta joka myyntiin julkaistaan. Eli mikäli syötät, pakkaat ja lähetät myyntiin 100 tuotetta maksat siitä vähän käytetylle 95€ vaikka niistä ei myytäisi ainuttakaan.
Tuo 0.95 per tuote kuulostaa todella tyhmältä.Kuka enää laittaa myyntiin mitään?Ennen 6.90 ja nyt jos laitat tosiaan sen 100 tuotetta niin maksat 95e!.Itse laitoin just ennen uudistusta 150 tuotetta...Merkkikamaako odottavat jatkossa myyntiin vai mitä?Aina mulla parhaiten myynyt ihan perus muutaman euron lasten vaate...Ei kannata myydä noitakaan jatkossa.
Olen pienituloinen eläkeläinen.
Ostan kaikki vaatteet kengistä pipoon Vähänkäytetty- liikkeestä. Iästä huolimatta seuraan muotia mutta en orjallisesti. Parin hudin jälkeen ostan ainoastaan kategorioista käyttämätön, ja vähän käytetty. Katson materiaalia. Luonnonkuituja ja polyamideja, vältän polyesteriä. Vältän kiinakopioita ja toisaalta Marimekkoa, joka ratsastaa nimellään. Eli kyllä sitä jotkut käyttävät. Vaihtuvuus näyttää olevan suurta. Palautus toimii hyvin. Chat on hyvin avulias. Kaipaan sitä, että tilausta voisi täydentää ja muuttaa.
Mikä näiden tilityksessä oikein kestää? Yli 5 viikkoa nyt odottanut.
Up