Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouduin tänään asioimaan TE-toimistossa, vieläkin tärisen

Vierailija
24.03.2017 |

Jouduin tänään asioimaan TE-toimistossa kun ilmeni ongelmia, joista ei minulle oltu muistettu kertoa. Kelasta siis soittivat, että joku paperi puuttuu. Kun menin sitten todella vihaisena, mutta ennen kaikkea ahdistuneena TE-toimistoon selvittämään vastentahtoisesti asiaa ei mikään tietenkään meinannut selvitä. Ärsytti kun jouduin vielä huonossa säässä kävelemään tuonne kun pitää säästää. Jouduin tietysti sitten huutamaan ja käyttäytymään huonosti, jotta asiat selviäisivät. Ei työntekijältä myötätuntoa herunut, en tosin sitä odottanutkaan. En ole joutunut käymään tuolla putiikissa pitkään aikaan ja hyvä niin, sillä paikasta on niin hirveät traumat ja nuo käynnit saavat minut aina pois tolaltani ja tuovat esiin pahimmat puoleni. Vieläkin olen ihan paniikissa, todella ahdistunut, tärisen ja minut lyötiin taas ihan maanrakoon. Tuo alkoi jo matkalla tuonne. Tämä avautuminen helpotti vähän.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi lausunto on nyt sitten tehty antamani selvityksen perusteella. Tosin tuossa lukee, että olisin etsinyt kokoaikatyötä vasta tuosta selvityksen jättöpäivästä lähtien, vaikka oikeasti olen ollut työttömänä työnhakijana yli 5 vuotta yhteen menoon. Eli ilmeisesti sitä rahaa ei sitten ole tulossa vieläkään pitkään aikaan. En siis taida saada työttömyyskorvausta maaliskuun alusta niin kuin hain vaan vasta tuosta päivästä. Onneksi sentään tässä on nyt mennyt humaamatta viikko tuostakin. Kumpa olisin tajunnut tuon puuttuvan paperin jo kauan sitten, mutta miten olisin voinut kun kukaan ei kertonut. AP.

Vierailija
62/67 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen TE-toimistosta soittivat minulle. Onneksi olin sentään kotona, että julkisella paikalla ei tarvinnut tuollaista puhelua hoitaa. Myönnän huutaneeni puhelimeen ja käyttäytyneeni huonosti, mutta kun kaiken tapahtuneen jälkeen se oikeasti sattui.Yritin puhua siitä kaikesta tuskasta ja ahdistuksesta, jota ovat minulle aiheuttaneet, mutta ei työntekijä välittänyt, ei myöskään halunnut mitenkään auttaa, vaan rupesi vain uhkailemaan ja syyttämään minua. Kaikki on kuulema vain omaa syytäni.Tuo puhelu siis oikeasti lamautti minut ihan täysin. Ensimmäistä kertaa rupesin tuollaisen asioinnin jälkeen ilmeisesti juuri tästä johtuen voimaan fyysisestikin pahoin, aikaisemmin henkinen pahoinvointi on riittänyt. Päätä alkoi särkemään, näin sumeasti ja kärsin ruoansulatusvaivoista ja huimauksesta. Olikohan jopa migreeni ? Tiedän, että minulla on ongelmia, mutta ei se tapa, jolla Kela ja TE-toimisto minua kohtelevat ole ratkaisu mihinkään. AP.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tajunnut, että huutaminen ja huono käytös TE-toimistossa ja Kelassa on siis keino suojella ja puolustella itseäni edes jollakin tavoin, koska asiointitilanteet ovat niin ahdistavia ja ne oikeasti sattuvat monella eri tavoin. Koska ne sattuvat tälläkin tavoin hyvin paljon, mietin millaisessa tilanteessa olisin, ehkä psykoosissa tai vastaavassa jos olisin näissä tilanteissa oma itseni. AP.

Vierailija
64/67 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä meni siis pitkän aikaa kun minun ei tarvinnut asioida ollenkaan Kelan tai TE-toimiston kanssa. Jotenkin olin kai unohtanut sen, millaista asiointi niiden kanssa oikein on. Olen tajunnut, kuinka loppu oikein olen. Pitkä työttömyys ja kaikki siihen liittyvä on jättänyt minuun jälkensä. Työttömyyskorvausasia tai ylipäätään tuleva toimeentuloni on täysin hämärän peitossa. Parin viime viikon tapahtumien myötä ahdistuksenikin on lisääntynyt selvästi. En todellakaan jaksa tätä taistelua. Toisaalta tiedän kyllä, että nämä virastot haluavatkin minun luovuttavan. Valitettavasti en pysty elämään ilman rahaa. Olen kyllä elänyt aikuisikäisenä kaksikin vuotta kokonaan ilman tuloja. Asuin sukulaisen luona ilmaiseksi, mutta sukulainen ei antanut minulle rahaa. Tuolloin keräilin pulloja, jolla ostin kaikkein välttämättömimmän hygienian ja kaikkein halvinta ruokaa, lähinnä makaroonia, kalapuikkoja, nuudeleita, kananmunia ja kaikkein halvinta leipää, joskus irtomyyntisämpylä ja banaani ja join paljon vettä. Kävelin myös joka paikkaan. Toisaalta olin silloin paljon laihempi ja nukuinkin paremmin. Muistan kuinka iloinen olinkaan jos minulle oli sattunut kerääntymään "säästöjä" 5 euroa. En kuitenkaan haluaisin palata tuohon. Jos se vain olisi taloudellisesti mahdollista en olisi missään tekemisissä näiden elämäni tuhonneiden virastojen kanssa. AP.

Vierailija
65/67 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sentään olen absolutisti ja kierrän myös muut päihteet kaukaa. Pelottaisi oikeasti, millainen alkoholiongelmainen olisinkaan, jos olisi alkanut etsimään lohtua pullosta. AP.

Vierailija
66/67 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan sieltä sitten lopulta päätös täysimääräisen työmarkkinatuen maksamisesta. Nyt kuitenkin pelottaa koko ajan, milloin TE-toimisto alkaa lähettämään minulle käsittämättömiä työhönosoituksia. Työntekijäni TE-toimistossa inhoaa minua niin paljon, että varmaan odottaa oikein innolla, että saa lätkäistyä minulle uuden karenssin. AP.

Vierailija
67/67 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purit sitten omaa ahdistustasi virkailijaan. Kehtaat vielä kertoa aikuinen (jos olet) ihminen.

Jos olisi fiksu niin pyytäisi anteeksi käytöstään.