Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouduin tänään asioimaan TE-toimistossa, vieläkin tärisen

Vierailija
24.03.2017 |

Jouduin tänään asioimaan TE-toimistossa kun ilmeni ongelmia, joista ei minulle oltu muistettu kertoa. Kelasta siis soittivat, että joku paperi puuttuu. Kun menin sitten todella vihaisena, mutta ennen kaikkea ahdistuneena TE-toimistoon selvittämään vastentahtoisesti asiaa ei mikään tietenkään meinannut selvitä. Ärsytti kun jouduin vielä huonossa säässä kävelemään tuonne kun pitää säästää. Jouduin tietysti sitten huutamaan ja käyttäytymään huonosti, jotta asiat selviäisivät. Ei työntekijältä myötätuntoa herunut, en tosin sitä odottanutkaan. En ole joutunut käymään tuolla putiikissa pitkään aikaan ja hyvä niin, sillä paikasta on niin hirveät traumat ja nuo käynnit saavat minut aina pois tolaltani ja tuovat esiin pahimmat puoleni. Vieläkin olen ihan paniikissa, todella ahdistunut, tärisen ja minut lyötiin taas ihan maanrakoon. Tuo alkoi jo matkalla tuonne. Tämä avautuminen helpotti vähän.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tärisen vieläkin. Kyllä se Elli vaan osaa poskihommat. Harmi, että haastatteluja on vain kolmen kuukauden välein. 

Vierailija
22/67 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ne sulle siellä työkkärissä teki kun ihan traumatisoiduit? Traumahan ei tarkota sitä et vituttaa eikä haluis toiste ko. paikassa käydä. Trauma on ihan eri asia.

Terv. Oikeesti traumatisoitunut, eikä työkkärin takia.

Ps. Huutaminen ja riehuminen ei ainakaan palvelua ja sen nopeutta paranna. Opettele käytöstapoja niin voi olla mukavampaa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mahtaa olla paperi, jonka Kela haluaa noudettavan TE-toimistosta?

Vierailija
24/67 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin niin ei tartte asioida virastojen kanssa.

Vierailija
25/67 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, vieläkö täriset?

Vierailija
26/67 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä mahtaa olla paperi, jonka Kela haluaa noudettavan TE-toimistosta?

Samaa ihmettelen. Taitaa kyllä suurin osa papereista kulkea näiden virastojen välillä ihan sähköisesti. Asioita voi hoitaa myös puhelimitse, ei tarvitse lähteä kävellen huonoon säähän.

Vierailija
27/67 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin niin ei tartte asioida virastojen kanssa.

Ap ei taida olla kiinnostunut töistä vaan tahtoo lorvia kaikenmaailman kursseilla maailman tappiin. Sallittakoon.

Vierailija
28/67 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asioin aina puhelimitse, verkon kautta tai s-postilla sekä Kelan että TE-toimiston kanssa.

Jos joku ongelma on, kannattaa selvittää ensin hyvin itselleen mistä kyse, mikä on kenenkin vastuu jne. Sitten yleensä pystyy keskittymään siihen että byrokratia toimii oikein, eikä tarvitse hermostua.

Yleensä heti kun hermostut ja korotat ääntä, niin virkalijat ajattelevat että olet väärässä tai valehtelet tai peittelet jotain. Joten hermostuminen toimii sua itseäsi vastaan.

Itse olen aina rauhallinen kuin viilipytty pakkasessa ulkoisesti. Jos asiat eivät suju, olen ottanut etukäteen selvää mitä laki sanoo tilanteesta ja voin kommentoida sitä. Viimeistään silloin alkaa asiat sujua.

Vierailija
29/67 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ No niin, siellähän varsinainen asiantuntija!

Vierailija
30/67 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten luulette selviytyvänne työelämästä jos joku oletettu **ttuilu saa teidät pois tolaltaan? Ei sitä virkailijaa kiinnosta kiusata JUURI SINUA tai jos kiinnostaa älä välitä, hoida vaan oma osuutes ja lähde kiitämään.

Perus työelämässäkin tulee niin paljon ansaitsematonta skeidaa niskaan, että jos joka pikkujuttua jää miettimään pää räjähtää. Aloittajan viesti kuulosti ainakin pikkukersan kiukuttelulta, sori vaan. Että oikeen ikävä ilma ulkona. Jessus. Että joku paperi puuttu ja kun piti homma hoitaa tuli ikäviä ajatuksia mieleen. VoIt nyt **ttu.

Vierailija
31/67 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mukavasti päivä mennyt porvoossa.

Haista sinä lanta. En ole ap, ja asun Turussa. Kyllä on meno mennyt todella sikamaiseksi. Vittuilevat jo ihan suoraan. Ja olen aktiivinen työnhakija. Vuoden työttömyyden jälkeen alkoi taas "mylly" pyöriä, ja joka toinen sana on karenssi. Tiedossa kunnon "aktivointia", eli keilausta ym. Rahaa löytyy tällaiseen, mutta atk-kursseille ei pääse. Voisi jopa työllistää.

Tunnelma on uhkaava ja syyllistävä.

Kun kerroin sadannen kerran eräälle kurssijärjestäjälle fyysisistä työesteistä, kysyi tarviinko lääkäriä. Just. Lääkäri parantaa kohta kuusikymppisen kulumat ja iskiaksen. Kiva tietää. Minusta yritetään ilmeisesti tehdä parikymppinen tytönheitukka. Wau, vain mielikuvitus rajana!

Edellisillä kursseilla oli mm. melontaa ja kiipeilyä. Pelkään vettä ja olen huono uimari. Korkeanpaikankammokin löytyy. Ihan täsmäjuttu mulle siis :D

Nämä "kurssit" on kaikkein pahinta. Onkohan kukaan laskenut paljonko näihin kurssituksiiin menee rahaa. Ja ne yleensä tyyppiä 'näin opit lukemaan toisen ihmisen tunteita hänen kasvojen ilmeestä' . Ja minä olin siis työttömänä joskus 90-luvulla.

Vierailija
32/67 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ihan täysin.

Siihen aikaan kun TE-toimistossa käytiin vielä paikan päällä työntekijän luona, tehtiin aktivointi/työllistymissuunnitelma (miksi sitä sanotaankaan) ja allekirjoitettiin se heti (kun nykyään käydään vain netissä kuittaamassa), erästä kaveriani yritettiin kusettaa ihan täysin. He juttelivat työntekijän kanssa ja tämä kirjoitti suunnitelmaan sitten ihan mitä sattuu. Kaverini ei suostunut allekirjoittamaan, oli mennyt kuulemma kummankin osalta huutamiseksi ennen kuin työntekijä oli lopulta muokannut suunnitelman sellaiseksi, mitä he olivat sopineet. Hän oli siis kirjoittanut suunnitelmaan kaikenlaista että kaverini suostuu tekemään sitä ja tätä ja tuota, vaikka niistä ei ollut yhtään mitään puhetta. Onneksi kaveri huomasi sen, muuten olisi varmasti pamahtanut karenssi.

Vierailija
33/67 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että niitä ongelmia tuntuu olevan aina samoilla tyypeillä. Omat kokemukseni molemmista laitoksista on ihan hyvät, saan yleensä samana tai seuraavana päivänä soiton TE-toimistosta kun olen soittopyyntöä pyytänyt. Kerran piti pyytää toimittamaan lausunto kassaan kun eivät sitä olleet vielä tehneet, mutta sekin sujui lopulta ihan hyvin. Olen kyllä kohtuullisen aktiivinen työtön ollut omasta mielestäni, lieneekö sillä vaikutusta saamaani palveluun, tiedä häntä.

Vierailija
34/67 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tänään te-toimistoon ja virkailija oli todella mukava. Olen aina saanut hyvää ja ystävällistä palvelua kyseisestä paikasta. Kyllä oma asenne vaikuttaa siihen miten sinua kohdellaan. Virkailijat tekevät vain työtään, turha heille on ilkeillä. N 53.

Vierailija
35/67 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mahtaa ap:lle käydä, kun heinäkuussa asiakas joutuu itse tekemään suunnitelmansa. 4000 merkkiä. Jos ei tee hyvää, uhkaa taas se karenssi.

Vierailija
36/67 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin ap:n turhautumisen ja räjähtämisen. Vaikka suurimmassa osassa virastoissa asiat ratkeaa helpoiten asiallisella käytöksellä, niin työkkärissä ei kyllä suju mikään. Siellä ei auta kiltti, asiallinen ja faktapohjaiseen keskusteluun perustuva käytös. Vasta suuttumalla ja ääntä korottamalla asiat alkaa hoitumaan. Harmi kun en tykkää luoda uhkaavia tilanteita, mutta joskus on pakko, kun muuten mikään ei etene mihinkään.

Onneksi ei ole vuosiin tarvinnut suuttua yhdellekkään virkailijalle.

Vierailija
37/67 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se pelko töihin joutumisesta toisille rankkaa

Vierailija
38/67 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana siis pitkä karenssi ja pelkällä toimeentulotuella eläminen. Nyt karenssi on ilmeisesti päättynyt ja tuohon liittyen piti täyttää TE-toimistossa lappu, jossa kysyttiin, olenko yhä työtön, haenko yhä kokoaikatyötä ja aionko hakea työttömyyskorvausta. Kela ei voi käsitellä työttömyyskorvaushakemustani ennen kuin tuo käsitelty. Kirjoitin asiallisesti, että olen yhä työtön ja etsin kokoaikatyötä, mutta tuon työttömyyskorvauksen hakemisen kohdalla meni hermot ja kirjoitin, että haen korvausta koska pakko minunkin on jollakin elää, vaikka yhteiskunnan mielestä minun pitäisikin elää ilman tuloja. Minulla ei ole verkkopankkitunnuksia, joten en voi asioida sähköisesti. Menin käymään paikan päällä, jotta asia etenisi mahdollisimman nopeasti. AP.

Vierailija
39/67 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takana siis pitkä karenssi ja pelkällä toimeentulotuella eläminen. Nyt karenssi on ilmeisesti päättynyt ja tuohon liittyen piti täyttää TE-toimistossa lappu, jossa kysyttiin, olenko yhä työtön, haenko yhä kokoaikatyötä ja aionko hakea työttömyyskorvausta. Kela ei voi käsitellä työttömyyskorvaushakemustani ennen kuin tuo käsitelty. Kirjoitin asiallisesti, että olen yhä työtön ja etsin kokoaikatyötä, mutta tuon työttömyyskorvauksen hakemisen kohdalla meni hermot ja kirjoitin, että haen korvausta koska pakko minunkin on jollakin elää, vaikka yhteiskunnan mielestä minun pitäisikin elää ilman tuloja. Minulla ei ole verkkopankkitunnuksia, joten en voi asioida sähköisesti. Menin käymään paikan päällä, jotta asia etenisi mahdollisimman nopeasti. AP.

Eipä yllättänyt että sinulla on ihan itse aiheutettu "ongelma" takana eli piti uusia työnhaku ja kaiken lisäksi olet tehnyt asioinnin hankalaksi koska sinulla ei ole verkkopankkitunnuksia, ja teit itse valinnan olla tekemättä ilmoitusta puhelimitse. Minkä vuoksi sinulla menee hermot jos lomakkeessa kysytään aiotko hakea työttömyyskorvausta? Ihan käsittämätön syy hermostua.

Vierailija
40/67 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaminen puhelimella virastoihin on minulle vielä vaikeampaa kuin paikan päällä käynti. AP.