Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouduin tänään asioimaan TE-toimistossa, vieläkin tärisen

Vierailija
24.03.2017 |

Jouduin tänään asioimaan TE-toimistossa kun ilmeni ongelmia, joista ei minulle oltu muistettu kertoa. Kelasta siis soittivat, että joku paperi puuttuu. Kun menin sitten todella vihaisena, mutta ennen kaikkea ahdistuneena TE-toimistoon selvittämään vastentahtoisesti asiaa ei mikään tietenkään meinannut selvitä. Ärsytti kun jouduin vielä huonossa säässä kävelemään tuonne kun pitää säästää. Jouduin tietysti sitten huutamaan ja käyttäytymään huonosti, jotta asiat selviäisivät. Ei työntekijältä myötätuntoa herunut, en tosin sitä odottanutkaan. En ole joutunut käymään tuolla putiikissa pitkään aikaan ja hyvä niin, sillä paikasta on niin hirveät traumat ja nuo käynnit saavat minut aina pois tolaltani ja tuovat esiin pahimmat puoleni. Vieläkin olen ihan paniikissa, todella ahdistunut, tärisen ja minut lyötiin taas ihan maanrakoon. Tuo alkoi jo matkalla tuonne. Tämä avautuminen helpotti vähän.

Kommentit (67)

41/67 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle löytyi tosi joustava, ja ihana työntekijä. Piti olla 21.3. näkeminen, ekaa kertaa yli puoleen vuoteen ja mulla iski just vatsatauti (kiitos rakas mieheni, joka aloitti päiväkodissa) ja soitin sitten tietenkin vähän paniikissa te-toimistoon, että mites nyt. No, mun asiat voitiin onneksi hoitaa puhelimessa ja hänkin kuulosti kiittelevän, etten lähtenyt tuossa kunnossa itse toimistolle vaappumaan. Kaikki saatiin kuntoon, minä hyväksyin suunnitelman netissä ja alan sitä toimittaa.

Vierailija
42/67 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takana siis pitkä karenssi ja pelkällä toimeentulotuella eläminen. Nyt karenssi on ilmeisesti päättynyt ja tuohon liittyen piti täyttää TE-toimistossa lappu, jossa kysyttiin, olenko yhä työtön, haenko yhä kokoaikatyötä ja aionko hakea työttömyyskorvausta. Kela ei voi käsitellä työttömyyskorvaushakemustani ennen kuin tuo käsitelty. Kirjoitin asiallisesti, että olen yhä työtön ja etsin kokoaikatyötä, mutta tuon työttömyyskorvauksen hakemisen kohdalla meni hermot ja kirjoitin, että haen korvausta koska pakko minunkin on jollakin elää, vaikka yhteiskunnan mielestä minun pitäisikin elää ilman tuloja. Minulla ei ole verkkopankkitunnuksia, joten en voi asioida sähköisesti. Menin käymään paikan päällä, jotta asia etenisi mahdollisimman nopeasti. AP.

Oletko itse halunnut olla hankkimatta verkkopankkitunnuksia, vai miksi sinulla ei ole niitä? Miten ihmeessä kukaan voi pärjätä ilman verkkopankkitunnuksia? Tunnukset helpottaisivat huomattavasti elämää, kun voisi niiden avulla asioida netissä eikä tarvitsisi mennä minnekään. Jos tarvitsee toimittaa papereita, ne voi skannata ja lähettää ihan kotoa tai sitten kirjastosta, jos itsellä ei ole tulostinta. Te-toimistoon ei ole todellakaan pakko mennä paikan päälle, asiakkaitahan päinvastoin pikemminkin kannustetaan hoitamaan asiat sähköisesti. Hermostumisesi ymmärrän, vaikkei se mitään auta. Kyllä ne rahahuolet koskettavat enemmän tai vähemmän valtaosaa työttömistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mukavasti päivä mennyt porvoossa.

Haista sinä lanta. En ole ap, ja asun Turussa. Kyllä on meno mennyt todella sikamaiseksi. Vittuilevat jo ihan suoraan. Ja olen aktiivinen työnhakija. Vuoden työttömyyden jälkeen alkoi taas "mylly" pyöriä, ja joka toinen sana on karenssi. Tiedossa kunnon "aktivointia", eli keilausta ym. Rahaa löytyy tällaiseen, mutta atk-kursseille ei pääse. Voisi jopa työllistää.

Tunnelma on uhkaava ja syyllistävä.

Kun kerroin sadannen kerran eräälle kurssijärjestäjälle fyysisistä työesteistä, kysyi tarviinko lääkäriä. Just. Lääkäri parantaa kohta kuusikymppisen kulumat ja iskiaksen. Kiva tietää. Minusta yritetään ilmeisesti tehdä parikymppinen tytönheitukka. Wau, vain mielikuvitus rajana!

Edellisillä kursseilla oli mm. melontaa ja kiipeilyä. Pelkään vettä ja olen huono uimari. Korkeanpaikankammokin löytyy. Ihan täsmäjuttu mulle siis :D

I hear you sister! Minutkin pakotettiin surffauskurssille vaikka olen 59 ja uimataidoton. Ja koko ajan on jotakin keilaamista ja kuvioluistelua ja diskotanssikurssia, muuten tulee karenssia!

Minä kun vain haluaisin ATK interweb kurssille, jotta pääsisin työnsyrjään kiinni:(

Vierailija
44/67 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä puhelinpalvelukin on aika luokatonta nykyisin. Onneksi täällä ei tarvitse käydä te-toimistossa enää. Puhuvat toista ja tekevät toista, tosin minullakin on ihan omat kuviot.

Vierailija
45/67 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näitä ihmeellisiä sattumuksia tapahtuu.

Mieheni sanoutui itse irti 2000-luvulla ja sai tukipaketin ja koska oli jäämässä tuotapikaa eläkkeelle, niin ei ajatelleut koko työkkäriä.

sitten kuitenkin se eka käynti tuli ja hän ihan hölmönä ei tajunnut mennä nurkan taakse hakemaan jonotuslappua ja virkailijalla ei ollut ketään asiakasta, niin juoksutti miestäni hakemaan sen vuoronumeron:((((

Itsekin lopetin työnteon , koska en enää jaksanut omaa työtäni, vaan ajattelin, että voisin jotain kevyempää hommaa tehdä.

Pääsimme työkkärin kanssa yhteisymmärrykseen ja kirjasivat, että oman ammatin työtä ei tarjota terveydellisitä syistä.

Muutaman viikon päästä tuli ihan hirveä uhkailusävyinen kirje, että pitää heti ottaa vastaa oman alan työ, kun sinne ei ollut yhtään hakijaa. Hyvä, ettei giljotiinilla uhattu.

Sitten soitin ja asia selvisi, mutta en ikinä unohda sitä kirjettä.

Vierailija
46/67 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2351 kirjoitti:

(kiitos rakas mieheni, joka aloitti päiväkodissa)

??

Vierailija
47/67 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä että niitä ongelmia tuntuu olevan aina samoilla tyypeillä. Omat kokemukseni molemmista laitoksista on ihan hyvät, saan yleensä samana tai seuraavana päivänä soiton TE-toimistosta kun olen soittopyyntöä pyytänyt. Kerran piti pyytää toimittamaan lausunto kassaan kun eivät sitä olleet vielä tehneet, mutta sekin sujui lopulta ihan hyvin. Olen kyllä kohtuullisen aktiivinen työtön ollut omasta mielestäni, lieneekö sillä vaikutusta saamaani palveluun, tiedä häntä.

Mulla on samoja kokemuksia. Oon asioinut Kelassa, sossussa ja työkkärissä sekä ollut yhteydessä työttömyyskassaan hakemusasioissa.

Kyllä palvelu on mielestäni ollut aina asiallista. Liekö sillä jotain tekemistä asian kanssa, että olin alle parikymppisenä lyhyen aikaa puhelinmyynti- ja kassamyyjän hommissa.

Ennen tuota inhosin virastoasiointia sekä kasvokkain että puhelimitse, mutta jälkikäteen olen alkanut jopa pitämään tällaisesta, niin hullulta kuin se kuulostaakin. Otan sen tavallaan jatkumona lapsuudessa aloitetulle sosiaaliselle leikille. Jos elän vanhaksi minusta tulee varmaan sellainen asparoboteille höpöttelevä mummeli 😁

Vierailija
48/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi TE-toimiston, Kelan ja sossun huonosta palvelusta puhutaan ylipäätään niin vähän. Se tuntuu olevan tabu. Onko hauska nöyryyttää jo nöyryytettyä ? Virastojen työntekijät eivät jakele omia rahojaan. Mutta eiväthän näiden virastojen työntekijät osaa, eivätkä  halua  asettua työttömän asemaan, vaan kohtelevat työtöntä kuin rikollista. Suomen lain mukaan työttömyys ei ole rikos.

Vierailija
49/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten peräpukamat jaksaa?

Vierailija
50/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänänä Kelassa, 3,5 tuntia sairauspäivärahaan liittyen. Koko pulju täynnä ulkomaalaisia joilla ei kykyä/halua täyttää hakemuksia. Kaikki paperityöt teetättävät työntekijöillä. Osa ei varmaan osaa, osa haluaa varmistaa, että meni oikein jne ymmärettäviä syitä. . Koin olevani poikkeava joukossa, jossa ei juuri suomalaisia näkynyt. Keskiluokkainen veronmaksaja, jos kävisi muutaman kerran Kelassa niin ymmärtäisi, mihin rahoja menee.

Vierailija
51/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle tiedoksi, että te-tstossa ja kelassa asioimisen jatkossa vältät sillä, että menet töihin. Luuletko, että palvelu paranee sillä, että huudat suu vaahdossa virkailijalle?

Vierailija
52/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takana siis pitkä karenssi ja pelkällä toimeentulotuella eläminen. Nyt karenssi on ilmeisesti päättynyt ja tuohon liittyen piti täyttää TE-toimistossa lappu, jossa kysyttiin, olenko yhä työtön, haenko yhä kokoaikatyötä ja aionko hakea työttömyyskorvausta. Kela ei voi käsitellä työttömyyskorvaushakemustani ennen kuin tuo käsitelty. Kirjoitin asiallisesti, että olen yhä työtön ja etsin kokoaikatyötä, mutta tuon työttömyyskorvauksen hakemisen kohdalla meni hermot ja kirjoitin, että haen korvausta koska pakko minunkin on jollakin elää, vaikka yhteiskunnan mielestä minun pitäisikin elää ilman tuloja. Minulla ei ole verkkopankkitunnuksia, joten en voi asioida sähköisesti. Menin käymään paikan päällä, jotta asia etenisi mahdollisimman nopeasti. AP.

Eipä yllättänyt että sinulla on ihan itse aiheutettu "ongelma" takana eli piti uusia työnhaku ja kaiken lisäksi olet tehnyt asioinnin hankalaksi koska sinulla ei ole verkkopankkitunnuksia, ja teit itse valinnan olla tekemättä ilmoitusta puhelimitse. Minkä vuoksi sinulla menee hermot jos lomakkeessa kysytään aiotko hakea työttömyyskorvausta? Ihan käsittämätön syy hermostua.

Ap taitaa olla niitä ihmisiä, joilta mikään, ei edes maitopurkin osto, onnistu ilman showta ja riitelyä. Voi voi, on se asioiden hoito vaikeaa.

Vierailija
53/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti työttömillä olisi vähemmän masennusta, ahdistusta, syrjäytyneisyyttä, taloudellisia ongelmia, ihmissuhdeongelmiin jne. jos heitä ylipäätään kohdeltaisiin kokonaisuudessaan paremmin näissä kolmessa virastossa. Koska esim. karenssi johtaa moniin ongelmiin, lähinnä näihin aikaisemmin mainittuihin hankaloittaen kohtuuttomasti elämää ei niitä pitäisi lätkäistä ollenkaan.

Vierailija
54/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan juoda itseni känniin, että pystyn seuraavan kerran menemään sinne kun kutsu kuuluu. Nyt ei ole pitkään aikaan onneksi tarvinnut mutta työkkärissä käynti on mulle tullut niin raskaaksi, että en kestä sitä enää. Mä niin ymmärrän mistä ap puhuu.

Kunpa Suomessa tajuttaisiin, että työtönkin tarvitsee lomaa. Jos vuosikausia joutuu olemaan siinä pompottelussa ilman mitään levähdystä, eihän se kenellekään hyvää tee. Oli sairas päätös silloin 2006 lähtien alkaa pakottaa ihmisiä karenssin uhalla kaikenmaailman kursseille ja työkokeiluihin. Pakottamalla ei tule koskaan hyvää jälkeä.

Minkä takia ei anneta ihmisille mahdollisuuksia? Minkä takia ei makseta helpommin tutkintoon johtavia koulutuksia, tai vaikka kielikursseja ja atk-kursseja? Ja ne kurssit olisivat samoja kuin kaikille muillekin, ei siis pelkästään työttömille. Siten kurssinvetäjät eivät pääsisi nöyryyttämään ja kiusaamaan ihmisiä. Työttömien kurssit ovat ihan järkyttäviä.

Vierailija
55/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa se on jo terveelle työttömälle. Vielä kamalampaa väliinputoajalle, joka on sairas mutta ei saa lääkäreiltä riittävää apua taikka sairaan/eläkeläisen papereita.

Vierailija
56/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mukavasti päivä mennyt porvoossa.

Haista sinä lanta. En ole ap, ja asun Turussa. Kyllä on meno mennyt todella sikamaiseksi. Vittuilevat jo ihan suoraan. Ja olen aktiivinen työnhakija. Vuoden työttömyyden jälkeen alkoi taas "mylly" pyöriä, ja joka toinen sana on karenssi. Tiedossa kunnon "aktivointia", eli keilausta ym. Rahaa löytyy tällaiseen, mutta atk-kursseille ei pääse. Voisi jopa työllistää.

Tunnelma on uhkaava ja syyllistävä.

Kun kerroin sadannen kerran eräälle kurssijärjestäjälle fyysisistä työesteistä, kysyi tarviinko lääkäriä. Just. Lääkäri parantaa kohta kuusikymppisen kulumat ja iskiaksen. Kiva tietää. Minusta yritetään ilmeisesti tehdä parikymppinen tytönheitukka. Wau, vain mielikuvitus rajana!

Edellisillä kursseilla oli mm. melontaa ja kiipeilyä. Pelkään vettä ja olen huono uimari. Korkeanpaikankammokin löytyy. Ihan täsmäjuttu mulle siis :D

Onko sinulle mahdollista ottaa joku mukaan niille käynneille? He eivät välttämättä kehtaa käyttäytyä niin huonosti jos sinulla on tukea. En ole itse kokeillut mutta luulisin.

Vierailija
57/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa on haalittu EU-rahaa projektiin nimeltä PARTY (parempaa työkykyä)

Hienot ja kalliin näköiset esitteet olivat painaneet. Sloganeita väsätty: Työntekijöitä siellä tuntui olevan aika paljon. Erään kerran kun menin paikalle n. 7 ihmistä istui kahvihuoneessa jutellen toisilleen ja kun huomasivat minut heille tuli kiire olla toimeliaan näköisiä. Moni lähti omiin huoneisiinsa ja yksi alkoi puhua kännykkäänsä.

Vierailija
58/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienot ja kalliin näköiset esitteet olivat painaneet. Sloganeita väsätty: Työntekijöitä siellä tuntui olevan aika paljon. Erään kerran kun menin paikalle n. 7 ihmistä istui kahvihuoneessa jutellen toisilleen ja kun huomasivat minut heille tuli kiire olla toimeliaan näköisiä. Moni lähti omiin huoneisiinsa ja yksi alkoi puhua kännykkäänsä.

Sinä se melkoinen akrobaatti olet, jos olet Turussa päässyt kahvihuoneen lähelle asiakkaana. Siinä on kahvihuoneen ja asiakastilojen välissä 3 lukittua ovea.

Vierailija
59/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä se melkoinen akrobaatti olet, jos olet Turussa päässyt kahvihuoneen lähelle asiakkaana. Siinä on kahvihuoneen ja asiakastilojen välissä 3 lukittua ovea.

Ai missä? Linnankadullako? No, en minä siellä ollutkaan.

Vierailija
60/67 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimistossa ei tunnuta myöskään ymmärtävän, että työpaikkoja ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi kaikille työttömille.