Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarjosin yhteiseen kotiin muutavalle nuorelle parille kaikenlaisia tavaroita, mikään ei kelvannut

Vierailija
23.03.2017 |

Ei ilmeisesti ollut tarpeeksi hienoa, vaikka ilmaiseksi olisi saanut.

Kommentit (315)

Vierailija
221/315 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vois heittää vaan, että so...? Ehkä kyse ei ollut kamojen hienoudesta tai ehkä kyse olikin juuri siitä, mutta jokaisella on oikeus sisustaa kämppänsä oman maun mukaan.

Vierailija
222/315 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin ärsytti kun muutin poikaystäväni kanssa yhteen se että tätini tyrkytti ja tyrkytti kaikkea turhaa, kattolampusta rikkonaiseen telkkariin. Eikä perille mennyt että ei tarvita, nyt on kaapit täynnä turhaa romua mitä on tuputtamalla tuputettu. Ei me tosiaan olla mikään kierrätyskeskus mihin voi työntää kaikki ylimääräset rojut mitä ei vain kehtaa roskiinkaan heittää 😡

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/315 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me otettiin miehen kanssa kiitollisena vastaan kaikki huonekalut mitä sukulaisilta saimme. Minä asuin yksin ennen kun muutimme yhteen, mutta se oli kalustettu soluasunto, joten ei sitä paljoa huonekaluja ollut itsellänikään.

Huonekalut eivät totisesti olleet mitään uusinta uutta, ne olivat olleet miehen mummolla, sisarilla kun muuttivat omilleen ja ties kellä. Toki pikkuhiljaa uusittiin niitä ja annettiin sitä myötä taas kiertoon. Ymmärrän toki myös sen, että kaikki eivät näin halua tehdä, itse vain olin onnellinen, ettei heti tarvinnut kaikkia säästöjä laittaa huonekaluihin.

Minusta on liian leimaavaa ja kärjistävää väittää, että jos nuori ei ota kaikkea roinaa (niin, roinaa, ethän itsekään sitä käytä) vastaan mukisematta, hän on design-huonekaluja vaativa pilalle lellitty pinnallinen harakka.

Huonekalujen ei tietenkään tarvitse olla uusinta uutta. Mutta etenkin pienellä budjetilla rajallisissa tiloissa on entistä oleellisempaa että se, mitä siellä on on mahdollisimman tarkoitukseen sopivaa. Eli että sohva ei tuki koko huonetta ja että kirjahyllystä 20 cm ei ole ikkunan edessä. Ja se, mikä vanhemmalle sukupolvelle ei aina tunnu menevän jakeluun on se, että tavaratulvassa eläneille ihmisille ei ole mikään itseisarvo että kaikkea on pakko olla ja vähän päälle. Minä olen paljon mieluummin ilman kuin otan huonosti tarkoitukseensa sopivan tai muuten minusta huonon vastaan.

Minä ainakaan en ole ketään haukkunut saati kärjistänyt. Kuten sanoin, ymmärrän kyllä, että kaikki eivät näin tee. Me ei haluttu laittaa kaikkia säästöjä ensimmäisenä huonekaluihin, jotkut haluavat ja se on myös ok.

Se on sinun valintasi olla mielummin ilman, me emme haluneet olla ilman :) Enkä edes kuulu mihinkään vanhempaan sukupolveen vaan olen alta 30v. Mielestäni jokainen saa ottaa tai olla ottamatta vastaan annettuja huonekaluja ilman, että ketään siitä syyllistää.

T. Tuo jolle vastasit

Vierailija
224/315 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liikaa rahaa jos nuorille ei käytetty aluksi kelpaa.

Kaikki uutena Ikeasta,kaatopaikat täyteen ja sitten äänestetään vihreitä vaikka omat kulutustottumukset ovat maapallon kannalta äärimmäisen tuhoavia ?

Vierailija
225/315 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki uutena Ikeasta,kaatopaikat täyteen ja sitten äänestetään vihreitä vaikka omat kulutustottumukset ovat maapallon kannalta äärimmäisen tuhoavia ?

No miksi sen tavaran omistaja ei itse käytä tavaraa loppuun? Eikö se olisi ekologista? On myös nuoria aikuisia, jotka eivät halua paljon tavaraa itselleen. Jos he ovat  saaneet vaikka lahjaksi riittävän määrän kahvikuppeja, miksi heidän pitäisi ottaa ylimääräisiä ja sitten ostaa lisää kaappeja, jotta saavat nämä ylimääräiset tavarat mahtumaan?

Vierailija
226/315 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tässä missään kohtaa puhuttu että nämä nuoret muuttavat kotoa ilman ainuttakaan tavaraa yhteiseen asuntoon? Kyllä ennen avoliittoa melko moni on asunut yksin, jolloin kippoa kuppia ja kaappia löytyy jo kahden edestä - miksi ihmeessä pitäisi väkisin ottaa siihen jotain sukulaisten koivunvärisiä 80-luvun lastulevyviritelmiä?! Mutta hei joo kiittämätön nuoriso jne. Jos ei itselle kelpaa niin miksi muiden pitäisi kiljua riemusta, voi hyvää päivää :D Pistää annetaan- palstalle niin varmasti joku hakee jos tarvitsee.

Vierailija
227/315 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleen mieleisen tavaran voi hankkia käytettynäkin eikä niin, että otetaan ihan mikä tahansa mitä tyrkytetään. Ne tavarat on vielä sellaisia, mitä niiden tyrkyttäjä on aluksi itselleen ottanut eli alun alkaenkin väliaikaiskappaleita.

Vierailija
228/315 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten facebookista löytää roskaryhmän kun siellä ei ole mitään hakutoimintoa ryhmille?

Vierailija
229/315 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kuulostaa ihan anopiltani. Kun muutimme miehen kanssa toiseen yhteiseen asuntoomme, sain miehen lopulta luopumaan vuodesohvasta johon anoppi oli antanut rahaa joskus vuonna kirves ja käpy. Sohva oli siis 10 vuotta vanha, vuodemekanismi ei enää toiminut, se oli linttaan istuttu ja kulunut.

Anoppi määki: "Voivoi kun te sen sinne kierrätyskeskukseen toimititte. Kyllä mä niin olisin sen vielä jollekulle tutulle suonut." Totesin sille että kukaan ei huoli rumaa, rikkinäistä ja nuhjuista sohvaa...

Samaan aikaan hankkiuduttiin eroon miehen vitriinikaapista, joka oli jonkun sukulaisen vanha 80-luvulta, MUSTAA melamiinilla päällystettyä lastulevyä. Aivan hirveä. Sekin olisi mennyt kierrätyskeskukseen mutta anoppi halusi sen itselleen. Siellä se nyt nököttiin feikkiantiikkihuonekalujen keskellä. Anoppi ei ole ilmeisesti ostanut eläessään itse yhtään huonekalua, kun kaikki on aina haalittu sukulaisilta kun mikään ei saa mennä "hukkaan", niin nuo feikkiantiikitkin.

Meidän sisustuksemme on tätä nykyä minun sukuni rustiikkihuonekaluja ja iso kirjahyllykin löytyy.  Toisin sanoen, on vanhoja huonekaluja jotka kelpaavat ja niitä vanhoja huonekaluja jotka eivät kelpaa. Massiivipuu hyvä, lastulevy paha.

Ja vanhojen liinavaatteiden paikka on eläinhoitolassa, ottavat mielellään vastaan. Tai lumpunkeräyksessä. Miksi kukaan huolisi kenenkään vanhoja rättejä? Minulla ainakin oli kotoa muuttaessa "kapiot", siis liinavaatteet ja astiat kerättynä. Ihan uutta tavaraa.

Tässä meillä prinsessa, jolla oli herne patjan alla.

Vierailija
230/315 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä nuorilla oli ennen yhteenmuuttoa omat asunnot, eli heillä todennäköisesti oli ennemminkin liikaa tavaraa kuin pulaa tavaroista.

Vierailija
231/315 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki huonekalut pitäisi olla heti kun muuttaa? Miksei voi olla ilman esim. ruokapöytää kunnes löytää omanlaisensa? Miksi se PITÄÄ olla HETI????

Vierailija
232/315 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tosi ihmeissäni, jos ap olisi ainoa, joka on tyrkyttänyt vanhoja tavaroitaan näille nuorille. Kun itse muutettiin 15 vuotta sitten miehen kanssa yhteen, tuli kaikenlaisia tarjouksia sieltä ja täältä, että lahjoitetaan tavaraa. Vanhasta roinasta on tosi hankalaa päästä eroon!

Itse ainakin tykkäsin siitä, että sai rakentaa oman näköistä kotia pala palalta ja yhtään ei haitannut olla pitkäänkin ilman "tarpeellisia" tavaroita. Sitten kun sai sen omannäköisen hankittua, niin siitä tuli rakas ja tärkeä, osa sitä OMAA kotia. USeat niistä tavaroista tuntuu yhtä mieluisilta nyt 15 vuotta myöhemminkin.

Vierailija
233/315 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikohan niitä kaatopaikkoja on täyttänyt enemmän, ensimmäistä kotiaan sisustava nuori vai ties kuinka monennella lastulevykierroksellaan oleva täti?

Vierailija
234/315 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se välttämättä ole kiinni siitä ettei kelpaa...

Itse yhteen muuttaessani olisin myös saanut paljon ilmaiseksi, mutta meillä poikaystävän kanssa oli jo kaikki hyvät kalusteet yms. Ja suurin osa tuplana. Samoin lakanoita, pyyhkeitä ja muita kodintarvikkeita oli enemmän kuin kaappeihin mahtuu ja molempien äidit tuputti lisää. Kohteliaasti kieltäydyttiin siitä mitä ei tarvita ja tavarat joita oli tuplana, annettiin kierrätykseen. Eli ei se aina vaan nirsoilua ole :)

Vierailija
235/315 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin ärsytti ekaan kotiin muuttaessani kun sukulaiset yritti tunkea mulle kaikenlaista roinaa, jopa rikkonaista. Tuntui töykeälle sanoa läheisille "ei", mutta oli pakko pitää pää ettei yksio muuttunut Ämmänsuon kaatopaikaksi.

Vierailija
236/315 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkea tarvitse ottaa vastaan ja syyksi riittää se, että on jo tarpeeksi. Ärsyttää kun vähävaraiselle veljelleni viedään kaikki ja hän on muutenkin sotkuinen. Hän ei tarvitse enää yhtään huonekalua tai kippoa, hänellä on jo kaikki! 

Vierailija
237/315 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin jo aikaisemmin, että meillä on jo meidän asuntoon paremmin sopivat tavarat, siksi emme käytä noita enää. Lukekaa ketju ennen kuin alatte kitisemään. Ja edelleen, tavarat on olleet säilytyksessä varastossa, ihan siistiä ja käyttökelpoista tavaraa. Luulisi kelpaavan kun ilmaiseksi saa. Ja kyseinen nuori pari on asunut kyllä omillaan jo useita vuosia tahoillaan, mutta että MIKÄÄN ei kelpaa. Ei edes eteisen matto kelvannut. Ja olivat jo kolmannet nuoret ketkä kieltäytyivät. Ja edelleen, jos väri on se mikä ei miellytä huonekaluissa, niin ne voi vaikka maalata.

Ap

Kelpaako sinulle ilmaiseksi mikä tahansa tavara, mitä kuka tahansa tarjoaa? 

Vierailija
238/315 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanoita ja pyyhkeitä? Oletteko ostaneet itsellenne uudet ja nämä on käytöstä poistettuja, vai miten? Itse otin mukaani omia lakanoita ja pyyhkeitä kun lähdin kotoa opiskelemaan enkä halunnut käyttää opintotukiani niihin. Nyt kuitenkin pitäisin jopa hieman loukkaavana, jos joku tarjoaisi minulle omia käytettyjä pyyhkeitään. Onko nämä ihan työssä käyviä tavallisia ihmisiä? Ei toisten käytetyt romut ketään kiinnosta, ellei ole köyhä opiskelija. Tai kiinnostaa ne, jos ne ovat design-huonekaluja ja esineitä tai keräilyharvinaisuuksia. Tarjoamalla omia tarpeettomia romujaan toisille asettaa itsensä hieman toisten yläpuolelle ajatellen, että nämä ei kelvanneet enää meille, mutta muille voisivat kelvatakin. Varsinkin, jos on kysymys jostakin pyyhkeistä ja lakanoista mm.

Vierailija
239/315 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n logiikan mukaan hän on siis HYVÄNTEKIJÄ koska tarjoaa nuorille käyttökelpoisia vanhoja tavaroitaan joita hän ei kuitenkaan enää itse käytä vain siitä syystä että on tullut ostettua uusia ja mieleisempiä. Eli hän itse on heittämässä pois hyvää ja käyttökelpoista tavaraa vain siksi ettei viitsi pitää sitä loppuun. Mikä niissä tuoleissakin muka on vikana, hm? Jos väri ei enää miellytä, voisithan sinä ap vaikka maalata ne ja taas ne sopisivat teidän omaan kotiin!

Nuoret taas ovat nirppanokkia koska eivät halua kotiinsa alun pitäenkään sellaista roinaa josta he myöhemmin luopuisivat saatuaan tilalle mieleisempää. Toisin sanoen, he haluavat kuluttaa vähemmän hankkimalla kerralla hyvää tavaraa kun taas ap haluaa dumpata kerskakulutuksensa jätteet toisten huoleksi.

Ei, ap, et sinä nyt millään saa tästä kerättyä ekojeesuspisteitä. 

Vierailija
240/315 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli lakanoita ja pyyhkeitä aika paljon jo kotoa lähtiessäni, kummeilta ja äidiltä usein lahjaksi saatuja. Käytettyjäkö olisi pitänyt ottaa vastaan siksi, kun on nuori? Kai tää on provo?