Mitä luulette, tullaanko meidän suhdetta koskaan "virallisesti" hyväksymään? Siskoni kuoli syöpään
kohta 3v sitten, olen ollut todella paljon miehen tukena niin henkisesti kuin käytännön jutuissa; oon mm. heidän vanhemman lapsen kummitäti, ja oon tosi paljon hoitanut lapsia, he tukeutuvat minuun kauheasti. Lapsia ajatellen olisin varmasti paras mahdollinen äitipuoli. Miehen kanssa tunteet on syttyneet pikkuhiljaa, eka molemmat säikähti sitä, mutta nykyään pelottaa lähinnä muiden asenne/kommentit jos suhteemme tulee ilmi - ja tuleehan se väkisin jossain vaiheessa, jos tätä jatkamme. Mies on mua vanhempi ja "turvallinen", oon hänestä tykänny aina mut viime vuoden aikana vasta noussu se seksuaalinen himo ja halu, tiedän että hänen kanssa oon aina turvassa ja tekee kaikkensa et mulla ois hyvä olla.. Mies kokee samaa suhteessa muhun, ainoa mikä välillä haittaa on se, että ohimennen vertaa siskoon tai siis kommentoi jotain miten mulla on samanlainen hymy tmv, mutta toihan voi kuulua ihan normaaliin suruprosessiin.. Seksi on parasta ikinä, lapset ihania, ja tän miehen kanssa haluisin omankin lapsen (aiemmin en oo ollut sitä tyyppiä..)
Kommentit (125)
Mitäs sisarusten vanhemmat tästä ajattelevat vai ovatko hekin ehkä serkuksia tai jopa sisarpuolia? Mitä serkumpi sen herkumpi, sanoo wanha wt-kansan ohjenuora. Keinutuoli kiikkuu, maissipiippu röyhyää, alligaattorit louskuttavat leukojaan, banjo soi ja farkkuhaalarit rahisee.
Asiaan. 0,2/5
Älkää tehkö sitä, lasten vuoksi. He kokevat sinut turvalliseksi ja luottavat sinuun, et voi tehdä tuota heille ja rikkoa teidän välistä sidettä. Tämä on kipeä aihe itselleni sillä olen kokenut lapsena lähes vastaavan tilanteen ja vaikka mitään suurempaa pahaa ei tapahtunut ja kaikki osapuolet olivat rakastavia ja hyviä huoltajia, jätti se silti alitajuntaan paljon käsiteltäviä asioita. Asioita joita välillä mietin mutta en koskaan pysty ottamaan puheeksi kenenkään kanssa, ainoastaan ammattilaisen. Lapsen mieli on kummallinen. Siksi pyydän, että harkitset tarkkaan.
Tietenkin miehen kanssa molemmat ansaitsette onnen, ja toivon että sen tavalla tai toisella saavutatte. Vaikutat mukavalta ja harkitsevalta ihmiseltä, siskosi oli onnellinen saadessaan kaltaisesi siskon.
Erikoista miten voimakkaita tunteita tämä tuntemattoman ihmisen aloitus herätti, pulssi nousi ja tuli epämukava ja hätääntynyt olo.
Ap varmaan on jo huomannutkin, että asia jakaa aika rajusti ympäristön kahteen leiriin.
Jos olette tosissanne ja teillä on puitteet tasapainoiselle ja pysyvälle suhteelle niin toivotan teille onnea ja pitkää ikää!
Tiedän tapauksen, jossa eronneen parin toinen puolisko on ottanut eksänsä sisaruksen vuosien päästä. En ole kuullut, että kukaan olisi arvostellut heidän ratkaisuaan, etenkin kun olivat ihan täyspäisiä ihmisiä kaikki kuvion osapuolet. Lapset (serkukset) olivat jo teinejä/ nuoria aikuisia, eivätkä perheen yhtyneet uusperheeksi asti, vaikka suhde olikin vakaalla pohjalla. Ikävää, jos teidän lähipiirissänne on tuomitsevia ja toisten asioihin puuttuvia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kuvitella, kellä tohon ois mitään sanomista.
Huomattavasti vaikeempaa oli aikoinaan mulla elävän siskon miehen kans. Mut meilleki koitti happy end, ku tulin siskon miehelle raskaaks ja mies valitsi mut, sisko tosi katkeruuttaan esti miehen isäsuhteen heidän lapsiin mutta eniten siitä hän ite lapsineen on kärsiny, meitä vaikeudet vaan vahvistanu ollaan edelleen ku vastarakastuneet vaik lapsiiki siunaantunu jo 2 lisää :) Sukulaisista osa toki ainaki virallisesti siskon puolel mut eipä tuo haittaa kyl tosirakkauden kannattajia löytyy aina :)
TÄMÄ on kuvottavaa. Tosirakkaus ei ole himojen tyydyttämistä muiden kustannuksella.
Siskon lesken naiminen ei, te molemmat rakastitte siskoasi ja jonkun kanssa se mies varmaan naimisiin menisi myöhemmin. Tuskin sisaren muisteleminen tai hääkuvat tuntuvat pahalta? En ymmärrä mitä pahaa on olla sekä serkku, että sisarpuoli, jos uusi suhde on todella syntynyt vasta äidin kuoltua.
Jos minä kuolisin, olisin onnellinen että siskoni pitää lapsistani huolta.
Ei tuo mitään tosi rakkautta ole. Helppo ratkaisu läheisyyden kaipuuseen. Ikävää että lapset joutuvat käsittelemään tällaisia asioita sen jälkeen kun ovat todella surullisella tavalla menettäneet äitinsä. Jotenkin toivoisi että ihmisillä olisi enemmän harkintakykyä ja kunnioitusta edesmenneen perhettä kohtaan. Se että sanot että siskosi olisi hyväksynyt suhteen tuntuu olevan tapanne selittää asia parhain päin. Mistä ihmeestä voit tällaista tietää.
Jos kerran suhde on noin pitkällä että seksiäkin harrastetaan, niin olisiko syytä mennä naimisiin? Siskovainaan miehen kanssa nussiminen on iljettävää, mutta avioliitto on kunniallinen.
Sitten kun suhde ei onnistukaan vaan tulee ylipääsemättömiä ongelmia, onkin kiva, että lapsien tädistä tulee ex-äitipuoli.
Kuulostaa laastarisuhteelta jossa on mukana molemmille läheisiä lapsia hauraassa tilanteessa
Tarviiko sitä heti sitten heittäytyä siihen parisuhteen maailmaan näkyvästi?
Jos vaan olisitte keskenänne omat hetkenne? Lapset sitten eläis sitä tädin ja isän arkea, kuten ennenkin.
Vaikka taiatte olla näyttäväsä suhteessa jo. Liian aikaisin lasten vinkkelistä ymmärtää tilanne.
Minun mielestäni tuo olisi sairasta ja itse katkaisisin välit tuollaiseen pariskuntaan. Minusta on tiettyjä rajoja joita ei pidä ylittää. Mutta nykyaikana hirveän moni ajattelee toisin, kaikki ystävien ja perheenjäsenten existä jopa nykyisiin on vapaata riistaa, syyksi riittää se että ihastui. Ihan kuin normaali tasapainoinen aikuinen ihminen ei pystyisi joskus myös toteamaan, että nyt on ihastuttu epäsopivaan ihmiseen väärässä tilanteessa, turha ruokkia tätä tunnetta vaan annetaan sen tulla ja kuihtua omia aikojaan ja etsitään sille seuraavalle ihastukselle sitten parempi kohde. Mutta kun ei. Yhä useampi tuntuu ajattelevan, että kaikkien seksuaalista halua herättävien ihmisten kanssa pitää hypätä sänkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aah näitä wt-kansan ongelmia.
Onko wt kuolla syöpään?
Onko wt auttaa läheisiään suuressa hädässä?
Onko wt rakastua?Vai mitä ihmettä tarkoitat?
On wt kuksia kuolleen siskonsa miestä. Jos olisin joku noista lapsista, niin muuttaisin teini-iässä pihalle ja katkaisisin välit.
Vielä viime vuosisadalla tuo ei olisi mikään ongelma. Perimätieto kertoo, että kun erään esi-isäni vaimo kuoli, hänen siskonsa oli ollut talossa apuna. Vainaalta jäi monta pientä lasta, joista yksi vastasyntynyt vauva. Tämä toinen sisko sitten jäi leskeksi jääneelle miehelle vaimoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei tulis kyllä mieleenkään hypätä siskon paikalle hänen perheeseen, jos hän jostain syystä menehtyisi. Tukena ja auttavana käsiparina toki, etenkin lasten takia. Mutta vaikka mies mukava onkin, niin joku raja sentään.
Ei siinä mitään rajoja tarvita. Jos ihminen tulee onnelliseksi menemällä naimisiin kuolleen sisarensa miehen kanssa ja kaikki hyötyy, niin mies , lapset kuin elossa oleva sisarkin. Itse asiassa tätä tapahtuu aina silloin tällöin. Teidän useammankin tapauksen. Ja ihan omassa lähipiirissäkin oli yksi tälläinen tapaus. Äitini sisko kuoli nuorena syöpään ja häneltä jäi yksi lapsi. Äidin vanhempi sisko meni myöhemmin naimisiin kuolleen sisaren miehen kanssa. En tiedä paheksuttiinko heitä, mutta he elivät onnellisen pitkän elämän . Kyllä sisaren miehen kanssa voi olla onnellinen. Ei se enää kuollutta loukkaa eikä haittaa. Hullua on heittää onni hukkaan jos sitä tarjolla on. Ja tässä tapauksessa myös lapset hyötyy. Onnea vain teille !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko wt kuolla syöpään?
On wt kuksia kuolleen siskonsa miestä. Jos olisin joku noista lapsista, niin muuttaisin teini-iässä pihalle ja katkaisisin välit.
Olet kapeakatseinen ja tuomitseva ihminen. Etkä tiedä mistä puhut. Tunnen useamman tälläisen tapauksen, jossa sisar on "perinyt" kuolleen siskonsa perheen. Yhdessäkään lapset eivät ole kärsineet. Päin vastoin, välit "äitipuoleen" eli tätiin ovat olleet erittäin lämpimät ja kaikki ovat olleet onnellisia siitä, että juuri tädistä tuli heille "uusi " äiti. Leskimies melkoisella varmuudella tuo joku päivä kotiin uuden naisen ja monesti on parempi, että hän on lapsille jo entuudestaan tuttu ja turvallinen oma täti.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni tuo olisi sairasta ja itse katkaisisin välit tuollaiseen pariskuntaan. Minusta on tiettyjä rajoja joita ei pidä ylittää. Mutta nykyaikana hirveän moni ajattelee toisin, kaikki ystävien ja perheenjäsenten existä jopa nykyisiin on vapaata riistaa, syyksi riittää se että ihastui. Ihan kuin normaali tasapainoinen aikuinen ihminen ei pystyisi joskus myös toteamaan, että nyt on ihastuttu epäsopivaan ihmiseen väärässä tilanteessa, turha ruokkia tätä tunnetta vaan annetaan sen tulla ja kuihtua omia aikojaan ja etsitään sille seuraavalle ihastukselle sitten parempi kohde. Mutta kun ei. Yhä useampi tuntuu ajattelevan, että kaikkien seksuaalista halua herättävien ihmisten kanssa pitää hypätä sänkyyn.
Nykyään moni nimenomaan ajattelee, ettei noin voi tehdä(kuten esim sinä). Mutta ennenvanhaan oli enemmänkin sääntö, että kuolleen sisaren mies meni yhteen toisen sisaren kanssa. On lapsillekin parempi, että uusi äitipuoli on tuttu ja sukua, kuin ventovieras. Nykyään ei tämäkään vanha käytäntö oikein toimi, kun ihmiset niin suvaitsemattomia. Kuolemaan ei osata suhtautua oikein, kun suurin osa ihmisistä elää pitkään, eikä leskeydy silloin kun lapset on pieniä. Ennen pienten lasten vanhemmista jäi helposti leskeksi jompi kumpi ja silloin saattoi samasta sisarus sarjasta tulla uusi kumppani kuolleen tilalle. Jos vaimo jäi leskeksi tuli miehen veli uudeksi mieheksi. Tai jos vaimo kuoli, tuli vaimon sisar uudeksi vaimoksi.
Et ole ap tosissasi? Ihan järkyttävän itsekästä ja kuvottavaa ottaa kuolleen siskon elämä itselleen! Se on siskosi perhe vaikka siskosi onkin kuollut! Et tainnut välittää siskostasi? Anna hyvä ihminen miehen surra rauhassa menetystään äläkä änkeä! Puolison kuolemasta ei pääse kunnolla ikinä yli. Miehellä on ikävä vaimoaan ja voi hakea sinusta vain korviketta. Satutatte itseänne ja toisianne tuossa kuviossa joten järki käteen! Miettikää miltä lapsista tuntuu kun tajuavat tilanteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko wt kuolla syöpään?
Olet kapeakatseinen ja tuomitseva ihminen. Etkä tiedä mistä puhut. Tunnen useamman tälläisen tapauksen, jossa sisar on "perinyt" kuolleen siskonsa perheen. Yhdessäkään lapset eivät ole kärsineet. Päin vastoin, välit "äitipuoleen" eli tätiin ovat olleet erittäin lämpimät ja kaikki ovat olleet onnellisia siitä, että juuri tädistä tuli heille "uusi " äiti. Leskimies melkoisella varmuudella tuo joku päivä kotiin uuden naisen ja monesti on parempi, että hän on lapsille jo entuudestaan tuttu ja turvallinen oma täti.
Miten niin en tiedä mistä puhun? En tiedä omaa mielipidettäni, sinä tiedät sen paremmin? En tiedä, että osa ihmisistä ajattelee samalla tavalla kuin minä, ja myös osa etenkin vanhemmista lapsista ajattelee samalla tavalla kuin minä? En tiedä, että joskus vaikka välit ulospäin ovatkin lämpimät, niin se voi aiheuttaa lapsissa vielä aikuisiälläkin tiettyä puistatusta että perheen elämässä jo ennen äidin kuolemaa läheisesti vaikuttanut ihminen asettuu myöhemmin äitipuolen paikalle? Nämä on ihan todellisia ilmiöitä jotka ei alapeukuttamalla mihinkään häviä.
Tiedän nuoren naisen, joka seurusteli miesvainajansa veljen kanssa. Mielestän tilanne oli hämmästyttävä, mutta he olivat onnellisia yhdessä ja se on tietenkin tärkeintä. Lapsilla oli tuttu ihminen elämässään.
Joissain kulttuureissa on tapana, että leski menee yhteen sisaruksen kanssa.
Toivotan teille onnea.