Vaimon lihavuus synnytyksen jälkeen. Apua?
Moikka!
Vaimoni synnytyksestä on kulunut nyt jo 5kk. Tuntuu, että vaimo kantaa vieläkin raskauskiloja, vaikka synnytyksestä on jo aikaa. Olen pitänyt omasta kunnostani huolta, jopa raskauden aikanakin. Olen vihjaillut hänelle, ja hän onkin urheillut aina kun ehtii lastenhoitamisen ohella. Tulosta ei vain näy (vielä). Tuntuu, että hän ei yritä tarpeeksi.
Miten voin kohteliaasti kehoittaen saada hänet näyttämään edustuskelpoiselta?
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moikka!
Vaimoni synnytyksestä on kulunut nyt jo 5kk. Tuntuu, että vaimo kantaa vieläkin raskauskiloja, vaikka synnytyksestä on jo aikaa. Olen pitänyt omasta kunnostani huolta, jopa raskauden aikanakin. Olen vihjaillut hänelle, ja hän onkin urheillut aina kun ehtii lastenhoitamisen ohella. Tulosta ei vain näy (vielä). Tuntuu, että hän ei yritä tarpeeksi.
Miten voin kohteliaasti kehoittaen saada hänet näyttämään edustuskelpoiselta?Miten raskaus sujui?
Miten synnytys sujui?
Paljon vaimollasi on omaa aikaa?
Onko vaimosi masentunut? (Minä ainakin olisin tuollaisesta mulkusta)
Kuinka paljon osallistut arkeen ihan vaikka tiskaamalla tai huolehtimalla siitä, että vaimosi saisi joskus nukkua pidempään?
Imettääkö vaimosi?-Raskaus sujui helposti, vaimolla oli kylläkin kipuja. Vaimolla on paljon omaa aikaa, kun olen töissä/työmatkoilla. Olen korkeapalkkaisempi kuin vaimoni, joten olemme sopineet, että hän hoitaa kotityöt ja minä työt. Voisin tietysti olla enemmän mukana kodinaskareissa.
Omaa aikaa eli aikaa ilman lasta. Kuinka usein siis sinä huolehdit teidän yhteisestä lapsesta ja teidän yhteisestä kodista niin, että vaimosi ehtii huolehtimaan itsestään?
Vierailija kirjoitti:
No ensinnäkin raskaus ei lihota. Vaimosi on lihava, koska on syönyt liikaa, ei siksi, että on ollut raskaana. Monille raskaus on teko syy syödä liikaa.
Otan osaa.
Valitettavasti, raskaus lihottaa. Tai varsinaisesti raskaus ei, mutta ne hormonit. Itsellä pysyi ensimmäiset 15 raskausviikkoa paino samassa, sitten lähti nousemaan ihan järkyttävää vauhtia ja lopulta kiloja oli kertynyt 20.
Tää riippuu toki ihmisestä. Itsellä ne kilot lähti tosi pian, ja imetys auttoi paljon. Joillain taas imetyksen aiheuttamat hormonit pitää kiloista väkisin kiinni.
Jos nyt menet puhumaan vaimolle ylimääräisistä kiloista niin se on sitten siinä. Sen jälkeen on turha urputtaa vaimon kadonneista seksihaluista ym. Jos oma mies olisi kiloista valittanut niin olisi saanut kaikki illat yksin hoitaa lasta töistä tultuaan...
Imettääkö vaimosi? Silloin ei saisi laihduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moikka!
Miten voin kohteliaasti kehoittaen saada hänet näyttämään edustuskelpoiselta?Miten raskaus sujui?
Miten synnytys sujui?
Paljon vaimollasi on omaa aikaa?
Onko vaimosi masentunut? (Minä ainakin olisin tuollaisesta mulkusta)
Kuinka paljon osallistut arkeen ihan vaikka tiskaamalla tai huolehtimalla siitä, että vaimosi saisi joskus nukkua pidempään?
Imettääkö vaimosi?-Raskaus sujui helposti, vaimolla oli kylläkin kipuja. Vaimolla on paljon omaa aikaa, kun olen töissä/työmatkoilla. Olen korkeapalkkaisempi kuin vaimoni, joten olemme sopineet, että hän hoitaa kotityöt ja minä työt. Voisin tietysti olla enemmän mukana kodinaskareissa.
Omaa aikaa eli aikaa ilman lasta. Kuinka usein siis sinä huolehdit teidän yhteisestä lapsesta ja teidän yhteisestä kodista niin, että vaimosi ehtii huolehtimaan itsestään?
Tällä hetkellä elämä on aika hektistä työn ja verkostoitumisen vuoksi. Omaa aikaa vaimo varmasti kaipaisi, mutta toisaalta en haluaisi että lapsi häiritsisi uraani. Tulevaisuudessa varmasti tilanne on rauhallisempi.
Imetyksen pitäisi laihduttaa mutta jotkut naiset lihovat sen aikana enemmän kuin raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Liian vähäinen yöuni lihottaa ja vaikeuttaa myös laihtumista.
Miten liian vähäinen yöuni lihottaa jos syömiset ja liikkumiset pysyy samana? Oi valaise meitä, palan halusta tietää :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naisen vastuulla on myös miehen "kouluttaminen" kotitöihin (lastenhoitoon). Tietysti miehen asenne ratkaisee.
Jos haluaisin kouluttaa jotakin, ottaisin koiran. Oletan että aikuinen, täysijärkinen mies osaa ihan oma-aloitteisesti siivota, hoitaa lasta yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ensinnäkin raskaus ei lihota. Vaimosi on lihava, koska on syönyt liikaa, ei siksi, että on ollut raskaana. Monille raskaus on teko syy syödä liikaa.
Otan osaa.
Siinäpä ihminen, joka ei tiedä mitään hormoneista (eikä yhdyssanoista).[/
Ei jessus näitä palleroita. Hormonit eivät lihota. Liikaa syöminen lihottaa. Miten näin yksinkertainen asia voi olla näin vaikea.
En ole pallero. Enää. Raskauden ja imetyksen aikaan olen ollut. Muuta en tehnyt laihtuakseni kuin lopetin imetyksen.
Vierailija kirjoitti:
Imetyksen pitäisi laihduttaa mutta jotkut naiset lihovat sen aikana enemmän kuin raskaana.
No onko yllättävää, että uusi, monella stressaava elämänvaihe lihottaa?
Plus, ne hormonit. Täysimetys kuluttaa noin 500 kaloria päivässä, mutta kaikilla ei vaan silti paino laske hormonien takia.
Itsehän mätin ensimmäiset 4 kuukautta suklaata vauva tissillä, maaten sohvalla. Paino pysyi samassa. Heti kun jätin ylimääräiset herkut ja rupesin syömään säännöllisesti, paino tippui kilon viikossa vaikken juuri liikkunut. Mutta mulla ne raskaushormonit vaikutti painonkertymiseen. Onneksi ei enää sen jälkeen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten liian vähäinen yöuni lihottaa jos syömiset ja liikkumiset pysyy samana? Oi valaise meitä, palan halusta tietää :)
Typeryksen varmin merkki: pätee tietämättömyydellään. Unenpuute nostaa kortisolitasoja, mikä vaikuttaa aineenvaihduntaan ja kerää rasvaa erityisesti keskivartaloon.
Ilmeisesti hoikilta sitten puuttuu nuo "lihottavat hormonit" koska jokainen tuntemani itsestään huolehtiva, hoikka nainen ei ole lihonut raskaana ollessaan, kun taas ylensyöntiin taipuvaiset jojottelijat ovat sitten syöneet kahden edestä ja jääneetkin sitten ikiläskiksi, kun nythän sitä voi olla hyvällä omalla tunnolla, koska "raskaus lihottaa" ja sitten kun valvoo ja kärsii seuraavat 20 vuotta lapsenhoidosta, niin ei riitä aika enää itsestä huolehtimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typeryksen varmin merkki: pätee tietämättömyydellään. Unenpuute nostaa kortisolitasoja, mikä vaikuttaa aineenvaihduntaan ja kerää rasvaa erityisesti keskivartaloon.
Hyvä että vastasit ensin. Olisin kirjoittanut kortisonitasoja :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa.
Todellakin voi lihottaa. Hormoonit, liikkumisrajoitteet ja kropan tapa kerätä kiloja imetystä varten on kaikki ihan tavallisia syitä lihomiselle raskausaikana.
Mik
Miksi minun vaimoni ei ollut puolen vuoden jälkeen synnytyksestä enää lihava?
M36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa.
Todellakin voi lihottaa. Hormoonit, liikkumisrajoitteet ja kropan tapa kerätä kiloja imetystä varten on kaikki ihan tavallisia syitä lihomiselle raskausaikana.
1. Hormonit ei lihota
2. Jos ei liiku, syö vähemmän
3. Imettääkseen ei tarvitse olla läski.En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa näin lapsellisille ihmisille. Oletteko lapsia vai missä mättää? Raskaus on iso muutos ja todellakin kaikki edellämainitut raskaudesta johtuvat muutokset voi aiheuttaa lihomista.
Itse olen lihonnut molemmissa raskauksissa 15 kg ja 18 kg. Lähtöpaino 52 kg.
Imettääkseen ei tarvitse olla läski, mutta maidontuotanto paranee jos on vähän rasvaa, koska imetys kuluttaa energiaa paljon. Sitä rasvaa ei hoikalla odottajalla välttämättä ole, joten luonto hoitaa sen lihomisen muodossa. Hormoonit voi esim hidastuttaa aineenvaihduntaa ja edesauttaa rasvan kerääntymistä. Hormoonit voi aiheuttaa alakuloa ja väsymystä jolloi ei jaksa huolehtia itsestään. Tai aiheuttaa pahoinvointia, jolloin sisällä pysyy vain tietyt ruuat. Toiset on ison osan raskaudesta enemmän tai vähemmän vuodelevossa, syömistä ei voi kokonaan lopettaa lihomisen pelossa.
Kaameeta miten puhutaan odottavista äideistä. Toisilla menee raskaus tosi helposti, toiset saa enempi apuja lähipiiriltä. Turha silti kuvitella että kaikki olisi vain oman reippauden ja itsekurin tuotosta jos pääsee raskaudesta helpolla.
Vittu mitä paskaa alusta loppuun.
Tää ketju on todellakin todiste siitä, että lihavilla on käsittämättömiä tekosyitä lihomiselleen - ja itse näille ei tietenkään voi mitään. Vaikka kuinka syö terveellisesti ja harrastaa liikuntaa, niin on läski, koska hormonit. Siis oikeesti, kuinka säälittäviä ihmiset voivat olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa? Minä olen ollut kortisonikuurillakin nyt puolivuotta sekä valvonut varmasti enemmän kuin elämässäni ikinä, miksen ole lihonut? Eiköhän se ole kuitenkin ihan itsestä kiinni eikä mikään luonnonlaki ;)
Lihavien säälittävimmät selitykset kautta aikojen:
1. Terveellinen ruoka on kallista.
2. Imetykseen tarvitsee kerätä läskiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa.
1. Hormonit ei lihota
2. Jos ei liiku, syö vähemmän
3. Imettääkseen ei tarvitse olla läski.En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa näin lapsellisille ihmisille. Oletteko lapsia vai missä mättää? Raskaus on iso muutos ja todellakin kaikki edellämainitut raskaudesta johtuvat muutokset voi aiheuttaa lihomista.
Itse olen lihonnut molemmissa raskauksissa 15 kg ja 18 kg. Lähtöpaino 52 kg.
Imettääkseen ei tarvitse olla läski, mutta maidontuotanto paranee jos on vähän rasvaa, koska imetys kuluttaa energiaa paljon. Sitä rasvaa ei hoikalla odottajalla välttämättä ole, joten luonto hoitaa sen lihomisen muodossa. Hormoonit voi esim hidastuttaa aineenvaihduntaa ja edesauttaa rasvan kerääntymistä. Hormoonit voi aiheuttaa alakuloa ja väsymystä jolloi ei jaksa huolehtia itsestään. Tai aiheuttaa pahoinvointia, jolloin sisällä pysyy vain tietyt ruuat. Toiset on ison osan raskaudesta enemmän tai vähemmän vuodelevossa, syömistä ei voi kokonaan lopettaa lihomisen pelossa.
Kaameeta miten puhutaan odottavista äideistä. Toisilla menee raskaus tosi helposti, toiset saa enempi apuja lähipiiriltä. Turha silti kuvitella että kaikki olisi vain oman reippauden ja itsekurin tuotosta jos pääsee raskaudesta helpolla.
Vittu mitä paskaa alusta loppuun.
Tää ketju on todellakin todiste siitä, että lihavilla on käsittämättömiä tekosyitä lihomiselleen - ja itse näille ei tietenkään voi mitään. Vaikka kuinka syö terveellisesti ja harrastaa liikuntaa, niin on läski, koska hormonit. Siis oikeesti, kuinka säälittäviä ihmiset voivat olla.
Jep :D miksei vaan voi myöntää että SYÖ LIIKAA! Ihan sama mikä se syy on, tylsyys, kiire, stressi blaablaa syy on silti että SYÖ LIIKAA.
Ei ole sellaista miestä joka tykkää hoikista naisista? Voi on niitä paljonkin.