Vaimon lihavuus synnytyksen jälkeen. Apua?
Moikka!
Vaimoni synnytyksestä on kulunut nyt jo 5kk. Tuntuu, että vaimo kantaa vieläkin raskauskiloja, vaikka synnytyksestä on jo aikaa. Olen pitänyt omasta kunnostani huolta, jopa raskauden aikanakin. Olen vihjaillut hänelle, ja hän onkin urheillut aina kun ehtii lastenhoitamisen ohella. Tulosta ei vain näy (vielä). Tuntuu, että hän ei yritä tarpeeksi.
Miten voin kohteliaasti kehoittaen saada hänet näyttämään edustuskelpoiselta?
Kommentit (117)
Miehiltä löytyy aina jokin yksinkertainen totuus, kuinka helppoa rauskauskiloista luopuminen on. Hohhoijaa
Olisi vaimon kannattanut laihduttaa ja tupakoida raskaus aikana niin ei olisi lihonnut. Lapsi olisi kuitenkin perinyt sinun vajaan aivotoimintasi, eli mitään ylimääräistä riskiä ei olisi ollut.
Vierailija kirjoitti:
Olisi vaimon kannattanut laihduttaa ja tupakoida raskaus aikana niin ei olisi lihonnut. Lapsi olisi kuitenkin perinyt sinun vajaan aivotoimintasi, eli mitään ylimääräistä riskiä ei olisi ollut.
Todennäköisesti perii myös urheilullisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ensinnäkin raskaus ei lihota. Vaimosi on lihava, koska on syönyt liikaa, ei siksi, että on ollut raskaana. Monille raskaus on teko syy syödä liikaa.
Otan osaa.
Todellakin voi lihottaa. Hormoonit, liikkumisrajoitteet ja kropan tapa kerätä kiloja imetystä varten on kaikki ihan tavallisia syitä lihomiselle raskausaikana.
1. Hormonit ei lihota
2. Jos ei liiku, syö vähemmän
3. Imettääkseen ei tarvitse olla läski.
En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa näin lapsellisille ihmisille. Oletteko lapsia vai missä mättää? Raskaus on iso muutos ja todellakin kaikki edellämainitut raskaudesta johtuvat muutokset voi aiheuttaa lihomista.
Itse olen lihonnut molemmissa raskauksissa 15 kg ja 18 kg. Lähtöpaino 52 kg.
Imettääkseen ei tarvitse olla läski, mutta maidontuotanto paranee jos on vähän rasvaa, koska imetys kuluttaa energiaa paljon. Sitä rasvaa ei hoikalla odottajalla välttämättä ole, joten luonto hoitaa sen lihomisen muodossa. Hormoonit voi esim hidastuttaa aineenvaihduntaa ja edesauttaa rasvan kerääntymistä. Hormoonit voi aiheuttaa alakuloa ja väsymystä jolloi ei jaksa huolehtia itsestään. Tai aiheuttaa pahoinvointia, jolloin sisällä pysyy vain tietyt ruuat. Toiset on ison osan raskaudesta enemmän tai vähemmän vuodelevossa, syömistä ei voi kokonaan lopettaa lihomisen pelossa.
Kaameeta miten puhutaan odottavista äideistä. Toisilla menee raskaus tosi helposti, toiset saa enempi apuja lähipiiriltä. Turha silti kuvitella että kaikki olisi vain oman reippauden ja itsekurin tuotosta jos pääsee raskaudesta helpolla.
Vierailija kirjoitti:
Moikka!
Vaimoni synnytyksestä on kulunut nyt jo 5kk. Tuntuu, että vaimo kantaa vieläkin raskauskiloja, vaikka synnytyksestä on jo aikaa. Olen pitänyt omasta kunnostani huolta, jopa raskauden aikanakin. Olen vihjaillut hänelle, ja hän onkin urheillut aina kun ehtii lastenhoitamisen ohella. Tulosta ei vain näy (vielä). Tuntuu, että hän ei yritä tarpeeksi.
Miten voin kohteliaasti kehoittaen saada hänet näyttämään edustuskelpoiselta?
Miten raskaus sujui?
Miten synnytys sujui?
Paljon vaimollasi on omaa aikaa?
Onko vaimosi masentunut? (Minä ainakin olisin tuollaisesta mulkusta)
Kuinka paljon osallistut arkeen ihan vaikka tiskaamalla tai huolehtimalla siitä, että vaimosi saisi joskus nukkua pidempään?
Imettääkö vaimosi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moikka!
Miten voin kohteliaasti kehoittaen saada hänet näyttämään edustuskelpoiselta?Miten raskaus sujui?
Miten synnytys sujui?
Kuinka paljon osallistut arkeen ihan vaikka tiskaamalla tai huolehtimalla siitä, että vaimosi saisi joskus nukkua pidempään?
Imettääkö vaimosi?
-Raskaus sujui helposti, vaimolla oli kylläkin kipuja. Vaimolla on paljon omaa aikaa, kun olen töissä/työmatkoilla. Olen korkeapalkkaisempi kuin vaimoni, joten olemme sopineet, että hän hoitaa kotityöt ja minä työt. Voisin tietysti olla enemmän mukana kodinaskareissa.
Minä painoin ennen raskautta 57kg, käytin koon 36 vaatteita. Viikko synnytyksen jälkeen painoin 57kg, koon 40 hame ei mennyt päälle. Ja ikuiseksi on jäänyt nahkamakkara vatsaan.
Mitä omaa aikaa vaimolla on silloin, kun sinä olet töissä? Kuka silloin lapsen hoitaa? Oletko valjastanut äitisi hommaan?
Jos antaisit vaimollesi edes 3 vapaailtaa viikossa, että hän voisi irtautua lasten- ja kodinhoidosta ja käydä vaikka kuntosalilla, niin hän voisi onnistuakin pudottamaan kiloja. Siinä systeemissä toki voisi käydä niin, että ne kilot voisivat ruveta kertymään omalle vyötäröllesi.
Raskaus ei lihota. Mieliteot kyllä.
Hei pliis. Ei viittitä ruokkia trollia. Ei _noin_ tyhmää miestä ole olemassakaan (ei kai?). Joku provoaa ihan tahallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moikka!
Miten voin kohteliaasti kehoittaen saada hänet näyttämään edustuskelpoiselta?Miten raskaus sujui?
Miten synnytys sujui?
Imettääkö vaimosi?-Raskaus sujui helposti, vaimolla oli kylläkin kipuja. Vaimolla on paljon omaa aikaa, kun olen töissä/työmatkoilla. Olen korkeapalkkaisempi kuin vaimoni, joten olemme sopineet, että hän hoitaa kotityöt ja minä työt. Voisin tietysti olla enemmän mukana kodinaskareissa.
"Vaimolla on paljon omaa aikaa kun olet töissä" just. Vauvan kanssa neljän seinän sisällä kökkiminen ja kodinhoito ei ole mitään omaa aikaa. Toki pääpaino on sillä, joka on kotona. Mutta luuletko, että vaimoasi kiinnostaa käydä jossain body pumpissa, kun on mahdollisesti valvonut koko yön vauvan takia, vaihtanut vaippoja, imettänyt/ruokkinut, miettinyt suihkussa käymistä, kunnes ajatus kulkee pulauttelevaan vauvaan, joka nukahtaa hetkeksi, miettii mitä söisi, tiskaa, pesee pyykkiä, vauva herää oma ruoka unohtunut mikroon, taas imetetään, pulautellaan, vaihdetaan vaippoja, ollaan sosiaalisia vauvan kanssa, muistetaan ne pyykit, vauva nukahtaa ja sitten kello onkin niin paljon, että pitää miehelle keksiä ruokaa, ainiin se suihkukin.........
Oikeasti väsyneenä ja zombiena kaikkeen rutiiniin menee monta kertaa enemmän aikaa ja silti pitää vain yrittää jaksaa. Ja samalla kuuntelee miehen nalkutusta, miksi mikrossa on kylmää ruokaa, laihduttaakki pitäis, ja miksi ei koskaan saa seksiä, kämppäkin on kuin pommin jäljiltä.
Joo, tämä on sitä ääripäätä, mutta silti aika monilta osin arkea lapsiperheissä, joissa isä ei ymmärrä, että lapsi on yhteinen ja lapsi voi olla todella vaativa. Jos olisin sinä, niin varaisin vaimolle hemmottelupäivän jostain kauneushoitolasta ja hoitaisin vauvaa sen aikaa. Sinulla olisi varmasti ihan eri tavalla energiaakin hoitaa kotona paikat kuntoon vaimon ollessa rentoutumassa. Saisit vähän näkemystäkin siitä, miltä tuntuu tehdä samaa joka päivä, kuvittele siihen vielä massiivinen univelka päälle. Ainiin, kun vaimo palaa sieltä kauneushoitolasta, niin anna hänelle mahdollisuus myös kunnon yöuniin. Yksi katkeamaton 8 tunnin yöuni tekee ihmeitä ihmiselle.
Varmasti alkaa jossain vaiheessa se liikkuminen ja petipuuhatkin maistumaan, kun on enegiaa muuhunkin kuin vauvan ja kodin hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Hei pliis. Ei viittitä ruokkia trollia. Ei _noin_ tyhmää miestä ole olemassakaan (ei kai?). Joku provoaa ihan tahallaan.
Liiankin paljon. Onneksi oma mieheni ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moikka!
Miten synnytys sujui?
Imettääkö vaimosi?-Raskaus sujui helposti, vaimolla oli kylläkin kipuja. Vaimolla on paljon omaa aikaa, kun olen töissä/työmatkoilla. Olen korkeapalkkaisempi kuin vaimoni, joten olemme sopineet, että hän hoitaa kotityöt ja minä työt. Voisin tietysti olla enemmän mukana kodinaskareissa.
"Vaimolla on paljon omaa aikaa kun olet töissä" just. Vauvan kanssa neljän seinän sisällä kökkiminen ja kodinhoito ei ole mitään omaa aikaa. Toki pääpaino on sillä, joka on kotona. Mutta luuletko, että vaimoasi kiinnostaa käydä jossain body pumpissa, kun on mahdollisesti valvonut koko yön vauvan takia, vaihtanut vaippoja, imettänyt/ruokkinut, miettinyt suihkussa käymistä, kunnes ajatus kulkee pulauttelevaan vauvaan, joka nukahtaa hetkeksi, miettii mitä söisi, tiskaa, pesee pyykkiä, vauva herää oma ruoka unohtunut mikroon, taas imetetään, pulautellaan, vaihdetaan vaippoja, ollaan sosiaalisia vauvan kanssa, muistetaan ne pyykit, vauva nukahtaa ja sitten kello onkin niin paljon, että pitää miehelle keksiä ruokaa, ainiin se suihkukin.........
Oikeasti väsyneenä ja zombiena kaikkeen rutiiniin menee monta kertaa enemmän aikaa ja silti pitää vain yrittää jaksaa. Ja samalla kuuntelee miehen nalkutusta, miksi mikrossa on kylmää ruokaa, laihduttaakki pitäis, ja miksi ei koskaan saa seksiä, kämppäkin on kuin pommin jäljiltä.
Joo, tämä on sitä ääripäätä, mutta silti aika monilta osin arkea lapsiperheissä, joissa isä ei ymmärrä, että lapsi on yhteinen ja lapsi voi olla todella vaativa. Jos olisin sinä, niin varaisin vaimolle hemmottelupäivän jostain kauneushoitolasta ja hoitaisin vauvaa sen aikaa. Sinulla olisi varmasti ihan eri tavalla energiaakin hoitaa kotona paikat kuntoon vaimon ollessa rentoutumassa. Saisit vähän näkemystäkin siitä, miltä tuntuu tehdä samaa joka päivä, kuvittele siihen vielä massiivinen univelka päälle. Ainiin, kun vaimo palaa sieltä kauneushoitolasta, niin anna hänelle mahdollisuus myös kunnon yöuniin. Yksi katkeamaton 8 tunnin yöuni tekee ihmeitä ihmiselle.
Varmasti alkaa jossain vaiheessa se liikkuminen ja petipuuhatkin maistumaan, kun on enegiaa muuhunkin kuin vauvan ja kodin hoitoon.
Kiitos vinkeistä. Tuo päivän kokeilu "kotiäitinä" voisi antaakki uudenlaista näkökulmaa. Vaikeaahan tuo lastenhoitaminen on.
Liian vähäinen yöuni lihottaa ja vaikeuttaa myös laihtumista.
No mitäpä jos vaikka sinä hoitaisit sitä penskaliinia joka päivä ainakin 2h niin että vaimo saa käyttää sen ajan joko liikuntaan tai muuten vaan itsestään huolehtimiseen.
Voiko noin tyhmää miestä edes olla?!
Tai no kaikenlaisia idiootteja on tullut kyllä nähtyä työn kautta vuosien varrella. Jos vatsan kasvattamiseen menee 9kk niin miten oletat että vatsa palautuu 5kk?! Kyllä siihen menee ainakin se 9kk ja joillekkin saattaa jäädä sellanen pömppis eliniäkseen kun vatsa venynyt ja vatsalihakset väistyneet kasvavan kohdun tieltä. .. Ja lantio kasvaa raskauden ja synnytyksen aikana kun naisen kroppa valmistautuu tekemään syntyvälle lapselle tilaa, ja se ei pienene raskauden jälkeen..
Nimerk Kätilö
Kyllä naisen vastuulla on myös miehen "kouluttaminen" kotitöihin (lastenhoitoon). Tietysti miehen asenne ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ensinnäkin raskaus ei lihota. Vaimosi on lihava, koska on syönyt liikaa, ei siksi, että on ollut raskaana. Monille raskaus on teko syy syödä liikaa.
Otan osaa.
Teko syy on älykkyys osa määrän paras kaveri!
"Olen pitänyt omasta kunnostani huolta, jopa raskauden aikanakin." :D
Oletko kuullut koskaan tekstinsyötöstä, joka esim. saattaa pätkiä sanat? Lienet näitä "isoluisia, geeniperimän ja raskauksien lihottamia sotanorsuja.
Tarkoitit tekstin syöttöä. En ole iso luinen sota norsu geeni perimän vuoksi.
Sinä olet heikko lahjainen ja vähä älyinen I. Mbesilli, joten vilpitön pahoitteluni.
Ai että sinäkin olet ollut raskaana?
Kaikilla on aina tekosyitä.