Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Touhula päiväkodeissa taas laiminlyöty lapsia

Vierailija
21.03.2017 |

https://www.tehylehti.fi/fi/uutiset/yksityinen-paivakoti-laiminlyo-laps…

Yksi tuttu kertoi että Espoossa Villa Kapteenissa ihan sama meiniki, tuttavansa siellä töissä, ei vakituisena ja pomot pistää työntekijöille varoituksia jos joku paljastaa jotain vanhemmille eli ne pakottaa työntekijöitä hiljaiseksi ongelmista. Ihan samat ongelmat Espoossa kuin Turussa. Vantaalta olen kuullut samaa yhdestä yksiköstä, kaikki päiväkodin johtajat sairaslomilla tai lähtevät pois muutaman kuukauden kuluttua. Huolestuttaa jos päiväkodit on menossa enenevissä määrin yksityisiksi ja taso on tämä.

Kommentit (504)

Vierailija
121/504 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Turun Touhulassa nähnyt ja kuullut työntekijänä, kun lapsia haukutaan tyhmiksi ja idiooteiksi, uhkaillaan olemaan hiljaa ja paikallaan uniaikana, syötetään lounaaksi kylmää puuroa aamupalalta, napataan kiinni naamasta, ei lohduteta vaan pilkataan jos tulee itku... Kamalia asioita.

Siis mitä????Aivan järkyttävää ja sairasta!!Kai ilmoitus tehty heti?voiko olla tottakaan....t.lh kunnallisesta

Vierailija
122/504 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Turun Touhulassa nähnyt ja kuullut työntekijänä, kun lapsia haukutaan tyhmiksi ja idiooteiksi, uhkaillaan olemaan hiljaa ja paikallaan uniaikana, syötetään lounaaksi kylmää puuroa aamupalalta, napataan kiinni naamasta, ei lohduteta vaan pilkataan jos tulee itku... Kamalia asioita.

Siis mitä????Aivan järkyttävää ja sairasta!!Kai ilmoitus tehty heti?voiko olla tottakaan....t.lh kunnallisesta

Valitettavasti ilmoitukset Aviin on ihan turhia. Touhulat jatkaa toimintaansa entiseen malliin. Pitää tapahtua jotain ihan kauheaa.. ja kohta tapahtuu jos kukaan ei puutu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/504 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Touhulasta valitetaan jatkuvasti AVI:in viranomaisille. Ei näy muutosta.

Vierailija
124/504 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän taloomme tulee esikouluun ja kouluun Touhulassa päiväkotinsa käyneitä lapsia ja sen kyllä huomaa. Lapset eivät osaa jonottaa, eivät kuunnella aikuista eivätkä odottaa vuoroaan. Näitä asioita ei ole heiltä selkeästi vaadittu päiväkodissa. Myös vanhempien kertomuksia on hurja kuunnella.

Tässä kyseisessä paikassa vikaa on todella paljon aikuisissa (eikä muutama heidän joukkoonsa kuuluva "parempi" työntekijä voi saada tarpeeksi asioita aikaan)

Meillä (kunnallisessa) jonot vaan kasvavat kun Touhulan lapsia siirtyy jonottamaan meiltä paikkaa. Se kertoo jo aika paljon.

Ehkä sitten jossain on noin, mutta ei kaikkialla. Oma lapseni on Touhulassa ja olen erityisluokan ope itse, seurannut toimintaa ja todella tyytyväinen siihen. Kunnallisessa työntekijät olivat väsyneitä, tilanne kaoottinen ja ryhmissä lapsia ikävälillä 3-6v. Touhulassa lapseni ryhmässä kaikki lapset ovat samana vuonna syntyneitä, lapsi oppii hyvin sosiaalisia taitoja ja on tosi iloisen oloinen. Paljon kavereita ja mukavat hoitajat.

Alle kouluikäiset ei kyllä hyödy mitään siitä että sosiaalistuvat ainoastaan tasan oman ikäisten kanssa ja erityisopen luulisi myös tietävän että lapsen ikä ei niinkään kerro tämän valmiuksista ja taidoista. Kyllä nimenomaan monimuotoinen ryhmätoiminta erilaisten ja eri ikäisten lasten kanssa valmistaa lasta parhaiten sietämään ihmisten erilaisuutta ja eri tarpeita elämässä. 

En ole yhtään samaa mieltä. Nimenomaan kunnallisissa isojen ikäjakaumien ryhmissä oli aina se ongelma, että pienet stressaantuivat ja jäivät tavallaan jalkoihin, kun taas isommille ei koskaan ollut niin kehittävää tekemistä, kuin vain sen ikäisille voitaisiin tarjota. Edes pienryhmäyttämällä tilanteen muutos ei mahdollistunut. Lisäksi noin suuri lasten ikäjakauma (osa lapsista 2x niin vanhoja kuin toiset) on vaarallinen, jos ryhmässä on isompia erityistarpeisia lapsia, jotka eivät ymmärrä pieten erityisyyttä.

Kyllä se on vaan jotain aivan ihanaa ja ainutlaatuista, että lapseni ryhmässä kaikki lapset ovat samana vuonna syntyneitä. Tekemisessä on päästy aivan uudelle tasolle, ryhmässä on kiva tunnelma, lapset ovat rauhallisen oloisia ja lapsi on saanut paljon kaverisuhteita. 

Vierailija
125/504 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tälle Touhulalle voi tehdä mitään? Otin lapseni pois sieltä isojen ongelmien vuoksi, mm. jatkuva henkilöstövaje, epäpätevät hoitajat, valehtelua ja kun jäävät kiinni, selittelyä..

Vierailija
126/504 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos johto ei halua tehdä mitään mitään ei ole tehtävissä

Vierailija
127/504 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ottamalla lapsensa pois!

Vierailija
128/504 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on Villa Kapteenissa vanhempainilta, saa nähdä mitä valhetta tällä kertaa syöttävät. 

Vierailija
129/504 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä näköjään poistuu viestit.. taitaa olla Touhula itse asialla. Hoitaisitte asiat kuntoon, niin ei tartteis poistella viestejä! (134 viestiä näkyy, kirjoitettu 148..)

Vierailija
130/504 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Touhulassa on aina ollu salailumeininki. Ulospäin mielistellään, mutta kun ovet menee kiinni on meininki ihan toista niin lasten kohtelussa kuin henkilökunnan. Olin siellä puolisen vuotta ja kamalin työpaikka ikinä. Eettisesti karmivaa lasten"hoitoa"

Vierailija
131/504 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä vaan Turussa, myös pk-seudulla olen nähnyt samaa ollessani tuolla opiskelijana useammassa eri paikassa.

Vierailija
132/504 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta mikään muu Touhuloihin kuin selkeä omien lasten poistaminen kyseisestä päiväkotiketjusta, vanhemmat on totaalisesti laput silmillä siitä mitä siellä päivisin tapahtuu. Henkilökunta ajetaan niin loppuun että lasten hoitaminen ei oo enää sellaista millaista kukaan vanhemmista sen haluisi olevan.

Vierailija
133/504 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä näköjään poistuu viestit.. taitaa olla Touhula itse asialla. Hoitaisitte asiat kuntoon, niin ei tartteis poistella viestejä! (134 viestiä näkyy, kirjoitettu 148..)

Tällä hetkellä jo 14 viestiä poistettu!! Kertoo paljon firman toiminnasta!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
134/504 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkään sai ongelmat muhia:

"Ensimmäisen kerran henkilökunta on ilmaissut huolensa tilanteesta yrityksen johdolle marraskuussa 2015. Sen jälkeen henkilökunta on useaan kertaan ollut yhteydessä ongelmista muun muassa päiväkodin johtajaan, työsuojeluvaltuutettuun, työterveyshuoltoon, Turun kaupunkiin ja ammattiliittoihin."

Puolitoista vuotta sai lapset olla kamalassa kohtelussa ennen kuin kukaan puuttui. Ja jos yhtään Touhulan tapaa ymmärrän, niin tuona tarkastuspäivänä (ilmoitetaan etukäteen) oli yritetty saada kaikki kuntoon. Todellisuus on paljon pahempaa ennen tarkastusta ja sen jälkeen.

Vierailija
135/504 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä jo 14 viestiä poistettu!! Kertoo paljon firman toiminnasta!!!!!!!!!!!!!!!

Jep, aika läpinäkyvää Touhula!!

Vierailija
136/504 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 viestiä jo poistettu.. :D

Vierailija
137/504 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat syypäitä kun hyväksyvät lastensa hoidossa tuon!

Vierailija
138/504 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mulla sama kokemus Touhulasta. Olin viime keväänä 4kk työkokeilussa yhdessä paikassa. Siellä kyllä pidettiin huolta ulospäin näkyvistä asioista kuten siisteydestä. Hoitajat olivat myös kohteliaita vanhemmille ja aina oli hienot viikkosuunnitelmat seinällä ja näennäisesti kaikki hyvin. Mutta ovi kun sulkeutui niin alkoi ihan järkyttävä lasten simputus ja alistaminen. Lapsille huudettiin halventavasti ja nöyryyttävästi, pakkosyötettiin, pidettiin pissasissa vaatteissa yli 30min jos tuli pissa housuun jne. Harjottelijoita ja työkokeilijoita käytettiin työvoimana vaikkei meitä miehitykseen voinutkaan laskea. Päiväkoti ei varmasti olisi pyörinyt millään ilman meitä (edes lain sallimissa määrin). Hygieenia-asioissa suuria puutteita (keittiöhenkilökunnalla, eli esim minulla, ei ollut hygieeniapassia, hanskoja, hattua tms mitään vaadittavia juttuja). Lattialle tulleet eritteet (pissat, kakat, oksennukset) siivottiin vaan vedellä ja vesi-fairy sekoituksella, millä pestiin muuten talossa kaikki muukin. Mua oikein ällötti ne lantratut pullot mitkä saattoi seistä useenkin päivän ja kerätä bakteereja kaikessa rauhassa, seuraavaksi niillä pyyhittiin lasten ruokapöydät. Vessat siivottiin seoksella jossa oli pöntönpesuainetta ja vettä, sekä kerran viikossa klorite-vesi seoksella. Kaikki rätit oli ihan kamalan likaisia. 

40 lapsen ryhmässä (siis yhdessä ryhmässä, päiväkodissa ei ollut minkäänlaista ryhmäjakoa käytössä) oli 1 lto, joka hänkin oli johtaja eli suurimman osan päivästä hoiti ihan muita juttuja kuin lapsia. Lapset eivät koskaan saaneet mitään tuokiota jonka olisi pitänyt lastentarhanopettaja.

Niin monesti lähdin itku kurkussa sieltä kotiin. Luojan kiitos ei tarvi enää mennä sinne :S

Ihan järkyttävää. Kerroitko tuosta mihinkään? Uskallatko sanoa paikkakuntaa? Oma lapsi touhulassa ja vähän jännittää. Tuommoisesta epäilyksiä.

Vierailija
139/504 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

17 viestiä jo poistettu.. :D

18 jo nyt, hyvä Touhula :(

Vierailija
140/504 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää mitä toimintaa! Olin tuolla joskus harjoittelussa ja pahemmaks on vaan menny