Mies myy auton.
Asutaan totaali korvessa. Minulla tonnin arvoinen auto käytössä, joka miehen nimissä. Nyt hän myy sen. Miehellä on iso kuorma-autoksi rekattu pakettiauto jota minulla ei ole lupa ajaa.
Linja-auto ei kulje. Täällä sitten kykitään päivät korvessa työttömänä. Melkein itku tulee.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olet tuollaisen miehen kanssa koska?
Miksi hitossa miehen pitäisi pitää autoa, johon hänellä ei itsellään ole mitään käyttöä? Olet näitä kaksinaismoralisteja, joiden mukaan naisella pitäisi olla kaikki hyvä muiden kustantamana ilman todellista vastuuta?
Mihin mies tarvii kuorma autoksi rekattua pakettiautoa. Miköä helvetti tuollainen edes on
Pakettiauto on tavaran kuljetukseen valmistettu ajoneuvo ja sen muuttaa kuorma-autoksi se on verovapaa. Ja näin voidaab säästää rahaa. Tarvitsikohan mies kyseistä autoa tavaran kuljetukseen, joita tarvitsee esim. työssään? Ja näin voi tienata rahaa talouteen, jossa toinen on työtön.
Ei tarvitse kun työmatkaan autoa. On vain hal vempi tuo auto. Oikeasti minua ahdistaa.
Ja ahdistus on miehen vika?
Tietenkin. Kaikki on tällä palstalla miesten syytä.
Vierailija kirjoitti:
.....erro mikä on mun osuus. Vakuutus myös maksetaan kerralla joten siihen ei ole varaa. Töihin menoa on turha sitten haaveilla, kesäis......ä.
Siis onko pakolliset vakuutusmaksut maksamatta eli on myös katsastamaton auto? Sillä ei saa sitten ajaa.
gu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.....erro mikä on mun osuus. Vakuutus myös maksetaan kerralla joten siihen ei ole varaa. Töihin menoa on turha sitten haaveilla, kesäis......ä.
Siis onko pakolliset vakuutusmaksut maksamatta eli on myös katsastamaton auto? Sillä ei saa sitten ajaa.
Tarkoitin että kun haluaisin osallitua kuluihin olisi minun maksettava se kerrall. Mies on maksanut
Vierailija kirjoitti:
gu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin että kun haluaisin osallitua kuluihin olisi minun maksettava se kerrall. Mies on maksanut
Niin eli mies on maksanut vakuutukset, auton, korjaukset mutta ei saa autoa silti myydä koska sinä haluat ajaa sillä?
Vierailija kirjoitti:
gu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on halvempaa maksaa kerralla.
Anteeksi tyhmä kysymys, mutta mikä on käyttömaksu...?
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi tyhmä kysymys, mutta mikä on käyttömaksu...?
Mitä sait vastaukseksi, kun kysyit asiaa googlelta?
Ai niin mutta uusavuttomana halusit kuluttaa enemmän aikaa kysymyksen tänne kirjoittamiseen, kuin itse asian selvittämiseen.
Mies on saanut auton vaihtokauppana. Kävin autolla viime kesänä puutarhalla töissä. Maksaisin auton kulut jos sen vakuutuksen edes tietäisin mitä se on. Korjaamolle en veisi koska huuto olisi kova koska me ei elätetä puljuja.
Moni sanoo hanki oma auto. Miten? Tai tiedän kyllä miten mutta se on vain teoreettisesti mahdollista. Mies suuttuisi koska rahani menisi auton ostoon. Ja nyt tarvitsen uudet silmälasit. Vanhat yli 5v vanhat.
Köyhyyteen tottuu eikä se niin paljoa haittaa mutta se haittaa kun arkeen tulee asioita jotka hankaloittaa sitä. Siis ei jaksaisi enää mitään uutta murhetta.
Vierailija kirjoitti:
Mies on saanut auton vaihtokauppana. Kävin autolla viime kesänä puutarhalla töissä. Maksaisin auton kulut jos sen vakuutuksen edes tietäisin mitä se on. Korjaamolle en veisi koska huuto olisi kova koska me ei elätetä puljuja.
Moni sanoo hanki oma auto. Miten? Tai tiedän kyllä miten mutta se on vain teoreettisesti mahdollista. Mies suuttuisi koska rahani menisi auton ostoon. Ja nyt tarvitsen uudet silmälasit. Vanhat yli 5v vanhat.
Köyhyyteen tottuu eikä se niin paljoa haittaa mutta se haittaa kun arkeen tulee asioita jotka hankaloittaa sitä. Siis ei jaksaisi enää mitään uutta murhetta.
Tee sitten elämällesi jotain.
Vierailija kirjoitti:
Kysy mieheltäsi, että jos ja kun löydät töitä niin viekö ja hakeeko hän sit sinut? :D Ja huolehtiiko jatkossa kauppa yms reissut, kun et pääse sinne omin neuvoin. Kuljetaanko hän lapset aina sairaalaan, myös kesken työpäivän ja jos sulla on aika lääkärille, tuleeko hän töistä sua töihin kuskailemaan?
Kyllä Suomessa saa aikuinen nainen ostaa ja omistaa auton ilman miehen suostumusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy mieheltäsi, että jos ja kun löydät töitä niin viekö ja hakeeko hän sit sinut? :D Ja huolehtiiko jatkossa kauppa yms reissut, kun et pääse sinne omin neuvoin. Kuljetaanko hän lapset aina sairaalaan, myös kesken työpäivän ja jos sulla on aika lääkärille, tuleeko hän töistä sua töihin kuskailemaan?
Kyllä Suomessa saa aikuinen nainen ostaa ja omistaa auton ilman miehen suostumusta.
Sulla on ilmanen auto annettavana? Jänniä nämä "osta oma auto" urpot jotka kuvittelee että kaikilla on varaa vain ostella autoja tosta noin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on ilmanen auto annettavana? Jänniä nämä "osta oma auto" urpot jotka kuvittelee että kaikilla on varaa vain ostella autoja tosta noin vaan.
Mutta miehellä pitäisi olla varaa ylläpitää sitä autoa aloittajalle?
Jos ei ole varaa joko kävellään tai kuljetaan polkupyörälle, eikä odoteta jonkun muun kustantavan elämää johon ei ole itsellään varaa.
Ap määrittele totaalinen korpi. Itse pöyräilen 9km pysäkille tai menen aamulla miehen kyydillä ja mies ottaa taas paluu matkalla kyytiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paska työ jos ei palkasta saa 200€ lohkaistua johonkin ruppanaan.
Siis sä asut ilmaiseksi miehesi äidin taloa ja nyt itket kun ilmainen auto viedään alta? voi hyvä hele sentään, itke nyt vielä sitäkin että kenkäänkin meni kivi.
Vierailija kirjoitti:
Siis sä asut ilmaiseksi miehesi äidin taloa ja nyt itket kun ilmainen auto viedään alta? voi hyvä hele sentään, itke nyt vielä sitäkin että kenkäänkin meni kivi.
Ilmainen on vähän väärä sana. Miehelle kuuluu tämä talo kokonaisuudessaan mutta äidillä asumisoikeus. Mies maksaa talon kulut eli sähkön ja kiinteistöveron. Minä maksan ruuat ja netin ja molempien vaattet. Lisäksi olen maksellut miehen vippejä silloin tällöin. Vuokraa en maksa.
Autohan ei ollut ilmainen vaan maksoin käyttökulut paitsi vakuutus. Korjaukset mies teki omasta tahdosta itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa toki, mutta kuka jaksaa sitä huutoa ja nalkutusta joka siitä seuraa. Mies osaisi varmasti olla todella hankala, koska selvästi haluaa olla perheen pomo.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei meillä ole siitä että joka ostosta lähdetään hakemaan huvin vuoksi vaikka minulla olisikin tämä auto. Bensakulujen takia ajan kirkolla vain 2 kertaa viikko ja mietin mitä ostan. Kaupungissa käyn ehkä kerran kuussa en joka kuu.
Töitä olen tehnyt mitä olen saanut. Lähinnä osa-aikasta ja päiväistä. Sekin tarkkaan mietittävä kulujen takia. Mies vetää pitkääkin päivää ja mulle jää myös koti. Tosin 2 aikuisen huusholli niin paljon teetä että se haittaisi.
Auton myynti vaan tuli niin äkkiä, aamulla sano ja lähti sillä kylille. Vois edes varautua näihin niin helpottaisi. Ei se kokonaan kotoaan lähtö helppoa ole. Rahattomana varsinkaan. Talo jossa asutaan on miehen äidin ja miehen puoliksi mutta äitinsä on hoitolaitoksessa kaupungissa.
Itse en asuisi tollatavalla päivääkään oli autoa tai ei. Etsi oma asunto jostain muualta kuin metsän keskeltä ja työpaikka.
Niin mikä se kuorma autoksi tekisteröity pakettiauto on. Merkki ja malli
Taas oikein esimerkkitapaus WT-pariskunnasta. Kaksi valopäätä ovat kohdanneet ja aloittaneet suhteen. Tämän on kyllä pakko olla taas provo.