Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies myy auton.

Vierailija
21.03.2017 |

Asutaan totaali korvessa. Minulla tonnin arvoinen auto käytössä, joka miehen nimissä. Nyt hän myy sen. Miehellä on iso kuorma-autoksi rekattu pakettiauto jota minulla ei ole lupa ajaa.
Linja-auto ei kulje. Täällä sitten kykitään päivät korvessa työttömänä. Melkein itku tulee.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olet tuollaisen miehen kanssa koska?

Miksi hitossa miehen pitäisi pitää autoa, johon hänellä ei itsellään ole mitään käyttöä? Olet näitä kaksinaismoralisteja, joiden mukaan naisella pitäisi olla kaikki hyvä muiden kustantamana ilman todellista vastuuta?

Minä maksan käyttömaksun ja bensan. Huollon tekee mies koska periaatteena on että mistään ei makseta jos itse voi tehdä. Vakuutus on miehen maksama, puljailee niitä ja ei edes kerro mikä on mun osuus. Vakuutus myös maksetaan kerralla joten siihen ei ole varaa. Töihin menoa on turha sitten haaveilla, kesäisin teen puutarhalla töitä mutta sinnekää en sitte pääse. Kaupassa käynnit vaikeutuu. Kavereita mulla ei ole joten se puoli ei haittaa. Sukulaiset satojen kilometrien päässä.

Tajuatko edes miten ankeaa, suorastaan hirveää elämää tuollainen on?

Vierailija
22/64 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän näitä tapauksia niin päin, että mies olisi naisen armoilla samankaltaisessa tilanteessa. Naiset tuntuu jäävän paljon herkemmin jonkun toisen ihmisen armoille eivätkä osaa ottaa ohjaksia omaan elämäänsä.

Kuka tätäkin aloittajanaista on estänyt hankkimasta omaa autoa ja työpaikkaa? Ei kukaan tietenkään. Aloittaja on aivan itse valinnut kumppaninsa ja tyytynyt olemaan tämän jalkavaimona ilman omaa elämää.

Minun mielestäni tuollainen käytös on typerää ja lapsellista. Aikuisella ihmisellä pitäisi olla sen verran jo vastuunkantokykyä, että pystyy järjestelemään taloutensa niin, että ei ole kenenkään toisen ihmisen armoilla.

Jos ei muu auta niin muutat omaan asuntoon. Kyllä sossusta tukia saa sen verran, että pärjää yksinkin ilman kenenkään miehen taloudellista kantokykyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hitossa miehen pitäisi pitää autoa, johon hänellä ei itsellään ole mitään käyttöä? Olet näitä kaksinaismoralisteja, joiden mukaan naisella pitäisi olla kaikki hyvä muiden kustantamana ilman todellista vastuuta?

Minä maksan käyttömaksun ja bensan. Huollon tekee mies koska periaatteena on että mistään ei makseta jos itse voi tehdä. Vakuutus on miehen maksama, puljailee niitä ja ei edes kerro mikä on mun osuus. Vakuutus myös maksetaan kerralla joten siihen ei ole varaa. Töihin menoa on turha sitten haaveilla, kesäisin teen puutarhalla töitä mutta sinnekää en sitte pääse. Kaupassa käynnit vaikeutuu. Kavereita mulla ei ole joten se puoli ei haittaa. Sukulaiset satojen kilometrien päässä.

Miksi ja miten olet ajautunut näin kauheaan tilanteeseen? Mitä jos alkaisit miettiä muuttamista johonkin isommalle paikkakunnalle, kun ei sulla ole mitään mikä sua nykyisellä paikakkunnalla sitoo (ilmeisesti et omistakaan esim asuntoa)?

Vierailija
24/64 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin mies tarvii kuorma autoksi rekattua pakettiautoa. Miköä helvetti tuollainen edes on

Vierailija
25/64 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä miestäsi "turhan" auton myynnin suhteen. Autosta on paljon kuluja, vaikka sillä ei paljoa ajaisikaan. Jos sinä olet työtön ja mies ainoa joka tienaa, niin todennäköisesti hänellä/teillä ei ole varaa pitää toista autoa liikennekäytössä. Kuinka monella sinkullakaan on varaa kahteen käyttöautoon?

Ikäväähän tuo on, sitä en kiellä. Hyvänä puolena toisaalta se, ettet pääse nyt tuhlaamaan työttömyyskorvausta kaupoille ja huvituksiin ja saat ilmeisimmin rahaa hyvin säästöön (paitsi jos maksat miehelle vuokraa ja puolet kaikista kuluista). Säästät vuodessa jo kivan pesämunan omaan (vuokra-)asuntoon kalusteineen päivineen. On sitten ero ja poismuutto helppoa kun ei tarvitse pakatakaan juuri mitään.

Tonni autosta on hyvion vähän kuluja. 

Jos autoa tarvii vai silloin tällöin kannattaa pitää pois liikennekäytöstä jolloin ei mene mitään vakuutusmaksuja eikä trafi-maksuja. Onnistuu yhdellä klikkauksella trafin sivulla ja maksaa vain kuusi euroa.

Vierailija
26/64 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin mies tarvii kuorma autoksi rekattua pakettiautoa. Miköä helvetti tuollainen edes on

Pakettiauto on tavaran kuljetukseen valmistettu ajoneuvo ja sen muuttaa kuorma-autoksi se on verovapaa. Ja näin voidaab säästää rahaa. Tarvitsikohan mies kyseistä autoa tavaran kuljetukseen, joita tarvitsee esim. työssään? Ja näin voi tienata rahaa talouteen, jossa toinen on työtön.

Vierailija
27/64 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerroin tuossa eilen, että oman autoni kustannukset nousivat 18% tänä vuonna valtion nostamien verojen vuoksi. Eiköhän se AP:n kin olisi hyvä hankkia yhdessä siipan kanssa polkupyörät ja alkaa ajelemaan niillä. Kunto vaan kohoaa ja on sitten valmius ajella niillä kun Berneri on saanut lopulliset veroesitykset läpi ja kellään ei oo enää varaa ajaa autolla. a wink, a wink.

Vierailija
28/64 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

...miksei mies myynyt mieluummin sitä pakettiautoa? Ensimmäisenä tulee vaan mieleen että haluaa kontrolloida sun kulkemisia ja tällätavoin hallita sua. Tuttavaperheessä rahat olivat joskus tiukilla, molemmilla oli omat autot, joten toinen myytiin (naisen auto). Rahat menivät yhteisiin laskuihin ja vuokraan. Sen jälkeen nainen sai käyttää vain harvoin miehen autoa. "Et mene sillä, se on mun auto. Ja saatan lähtee jonkun ajan päästä käymään kaverilla." Nainen sai kerättyä pikkuhiljaa rahaa omaan autoonsa, ja pääsi taas kulkemaan kaupassa, asioilla, vanhemmillaan ja ystävillään. Mieheltä tuli aina "mihin sä taas oot menossa, mistä tulossa, kenen kanssa olit ja mitä teit loppuajan, kun ei kaupassa niin kauaa mene". Meni touhu ihan ihmeelliseks, erosivat lopulta.

Vierailija
29/64 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakettiauto on tavaran kuljetukseen valmistettu ajoneuvo ja sen muuttaa kuorma-autoksi se on verovapaa. Ja näin voidaab säästää rahaa. Tarvitsikohan mies kyseistä autoa tavaran kuljetukseen, joita tarvitsee esim. työssään? Ja näin voi tienata rahaa talouteen, jossa toinen on työtön.

Ei tarvitse kun työmatkaan autoa. On vain hal vempi tuo auto. Oikeasti minua ahdistaa.

Vierailija
30/64 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi alkaa etsiä töitä. Kuulostaa siltä, että tällä hetkellä niin ei ole.

Vierailija
31/64 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kun työmatkaan autoa. On vain hal vempi tuo auto. Oikeasti minua ahdistaa.

Ja ahdistus on miehen vika?

Vierailija
32/64 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistät sen miehen käymään kaupassa joka kerta kun tarvit siteitä tai tampooneja. Saat oman auton aika pian.

Vierailija
33/64 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei meillä ole siitä että joka ostosta lähdetään hakemaan huvin vuoksi vaikka minulla olisikin tämä auto. Bensakulujen takia ajan kirkolla vain 2 kertaa viikko ja mietin mitä ostan. Kaupungissa käyn ehkä kerran kuussa en joka kuu.

Töitä olen tehnyt mitä olen saanut. Lähinnä osa-aikasta ja päiväistä. Sekin tarkkaan mietittävä kulujen takia. Mies vetää pitkääkin päivää ja mulle jää myös koti. Tosin 2 aikuisen huusholli niin paljon teetä että se haittaisi.

Auton myynti vaan tuli niin äkkiä, aamulla sano ja lähti sillä kylille. Vois edes varautua näihin niin helpottaisi. Ei se kokonaan kotoaan lähtö helppoa ole. Rahattomana varsinkaan. Talo jossa asutaan on miehen äidin ja miehen puoliksi mutta äitinsä on hoitolaitoksessa kaupungissa.

Vierailija
34/64 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei meillä ole siitä että joka ostosta lähdetään hakemaan huvin vuoksi vaikka minulla olisikin tämä auto. Bensakulujen takia ajan kirkolla vain 2 kertaa viikko ja mietin mitä ostan. Kaupungissa käyn ehkä kerran kuussa en joka kuu.

Töitä olen tehnyt mitä olen saanut. Lähinnä osa-aikasta ja päiväistä. Sekin tarkkaan mietittävä kulujen takia. Mies vetää pitkääkin päivää ja mulle jää myös koti. Tosin 2 aikuisen huusholli niin paljon teetä että se haittaisi.

Auton myynti vaan tuli niin äkkiä, aamulla sano ja lähti sillä kylille. Vois edes varautua näihin niin helpottaisi. Ei se kokonaan kotoaan lähtö helppoa ole. Rahattomana varsinkaan. Talo jossa asutaan on miehen äidin ja miehen puoliksi mutta äitinsä on hoitolaitoksessa kaupungissa.

Surullista. :( 

Vierailija
35/64 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen. Auton pitää olla kokonaismassaltaan 3500 tonnia ja yli. Tarviiko jokuntuollaosta tosiaan tavarankuljetukseen? Olisko kyseessä joku jenkkiautoharrastaja juntti joka haluaa vain pienimunaisuuttaan ajaa isolla autolla?

Vierailija
36/64 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies myy siis oman autonsa ja sinä valitat siitä, että ei saisi myydä vaan pitää se sinun käytössä?

Mitä jos et olisi lompakkoloinen ja ostaisit oman auton?

Vierailija
37/64 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoja saa 200 eurolla osta sellainen ja sano että korjaat itse ei tarvi herran vaivautua

Vierailija
38/64 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet asettunut kynnysmaton rooliin ja nyt on vaihtoehtoina jatkaa siinä tai lähteä muualle. 

Kai mies vaatii sinulta seksiä päivittäin ja sinä suostut?

Vierailija
39/64 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on pakettiauto. Ei kai se nyt noin vaikeata ole tajua varsinkaan, kun itsekkin sen kirjoitit?

Vierailija
40/64 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...miksei mies myynyt mieluummin sitä pakettiautoa? Ensimmäisenä tulee vaan mieleen että haluaa kontrolloida sun kulkemisia ja tällätavoin hallita sua..

Tai sitten sitä pakettiautoa käytetään miehen työssä jolla tuodaan raha tähän talouteen?

Vai pitäisikö miehen myydä työssään tarvitsema pakettiauto pois jotta työtön vaimo saa pitää miehensä auton käytössään? Naisen logiikka on joskus uskomatonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä