Mies myy auton.
Asutaan totaali korvessa. Minulla tonnin arvoinen auto käytössä, joka miehen nimissä. Nyt hän myy sen. Miehellä on iso kuorma-autoksi rekattu pakettiauto jota minulla ei ole lupa ajaa.
Linja-auto ei kulje. Täällä sitten kykitään päivät korvessa työttömänä. Melkein itku tulee.
Kommentit (64)
Ei ole rahaa ostaa sitä. Autossa on mielestäni vain käyttöarvo.
Kuka maksaa auton kulut? Jos sulla ei ole baraa maksaa autoa niin sitten sulla ei ole autoa. Niin yksinkertaista se on.
Ja olet tuollaisen miehen kanssa koska?
Otat eron ja muutat asumaan keskustaan sosiaalitoimen laskuun
Kuulostaa miehes ihan yhdeltä eksältä. Ensin akka korpeen ja sitten auto veks. Onneks tajusin heivat ukon ennen kuin korpi toteutui.
Ala katella kämppää ja sassiin ennenko olet siellä ilman kenkiä ja jatkuvasti maha pystyssä.
Toivon ettet asu missään Mynämäen suunnalla :(
Vierailija kirjoitti:
Miksi hitossa miehen pitäisi pitää autoa, johon hänellä ei itsellään ole mitään käyttöä? Olet näitä kaksinaismoralisteja, joiden mukaan naisella pitäisi olla kaikki hyvä muiden kustantamana ilman todellista vastuuta?
Kysy mieheltäsi, että jos ja kun löydät töitä niin viekö ja hakeeko hän sit sinut? :D Ja huolehtiiko jatkossa kauppa yms reissut, kun et pääse sinne omin neuvoin. Kuljetaanko hän lapset aina sairaalaan, myös kesken työpäivän ja jos sulla on aika lääkärille, tuleeko hän töistä sua töihin kuskailemaan?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa miehes ihan yhdeltä eksältä. Ensin akka korpeen ja sitten auto veks. Onneks tajusin heivat ukon ennen kuin korpi toteutui.
Ala katella kämppää ja sassiin ennenko olet siellä ilman kenkiä ja jatkuvasti maha pystyssä.
Toivon ettet asu missään Mynämäen suunnalla :(
Lapsiko ap on? Tai tämä akka?
Vierailija kirjoitti:
Sama tuli mieleen. Kannattaisiko harkita muuttamista pois korvesta ihan itseksesi?
Kamalaa kuulla aina tällaisista tapauksista. Itse opiskelen ja saan huimat 225€ käteen per kuukausi. Ei ole paljoa hurraamista kun on vielä kaksi lastakin, mutta mies maksaa osan menoistani, kuten puhelinlaskun ym. Joten en ymmärrä miksi jotkun on miehesi kaltaisen kanssa? Mikä hänessä on niin hyvää, että jaksat tuollaista käytöstä?
(Ja ennenkuin joku kerkeää sanomaan. Tätä ennen mies oli työttömänä ja minä maksoin suurimman osan menoista, nyt toisinpäin.)
Vierailija kirjoitti:
Kysy mieheltäsi, että jos ja kun löydät töitä niin viekö ja hakeeko hän sit sinut? :D Ja huolehtiiko jatkossa kauppa yms reissut, kun et pääse sinne omin neuvoin. Kuljetaanko hän lapset aina sairaalaan, myös kesken työpäivän ja jos sulla on aika lääkärille, tuleeko hän töistä sua töihin kuskailemaan?
* lääkäriin
Vierailija kirjoitti:
Miksi aikuinen ihminen pitäisi kustata esim. lääkäriin? Eikö hän ole jo ihan iso tyttö?
Ehdota miehelle, että ostat auton osissa. Aikuisella, kun on oma tili, omat rahat ja oma taloudellinen vastuu. Jos ei varaa ole, sitten käytetään luovuutta. Kuljet esim. polkupyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hitossa miehen pitäisi pitää autoa, johon hänellä ei itsellään ole mitään käyttöä? Olet näitä kaksinaismoralisteja, joiden mukaan naisella pitäisi olla kaikki hyvä muiden kustantamana ilman todellista vastuuta?
Minä maksan käyttömaksun ja bensan. Huollon tekee mies koska periaatteena on että mistään ei makseta jos itse voi tehdä. Vakuutus on miehen maksama, puljailee niitä ja ei edes kerro mikä on mun osuus. Vakuutus myös maksetaan kerralla joten siihen ei ole varaa. Töihin menoa on turha sitten haaveilla, kesäisin teen puutarhalla töitä mutta sinnekää en sitte pääse. Kaupassa käynnit vaikeutuu. Kavereita mulla ei ole joten se puoli ei haittaa. Sukulaiset satojen kilometrien päässä.
Ymmärrän kyllä miestäsi "turhan" auton myynnin suhteen. Autosta on paljon kuluja, vaikka sillä ei paljoa ajaisikaan. Jos sinä olet työtön ja mies ainoa joka tienaa, niin todennäköisesti hänellä/teillä ei ole varaa pitää toista autoa liikennekäytössä. Kuinka monella sinkullakaan on varaa kahteen käyttöautoon?
Ikäväähän tuo on, sitä en kiellä. Hyvänä puolena toisaalta se, ettet pääse nyt tuhlaamaan työttömyyskorvausta kaupoille ja huvituksiin ja saat ilmeisimmin rahaa hyvin säästöön (paitsi jos maksat miehelle vuokraa ja puolet kaikista kuluista). Säästät vuodessa jo kivan pesämunan omaan (vuokra-)asuntoon kalusteineen päivineen. On sitten ero ja poismuutto helppoa kun ei tarvitse pakatakaan juuri mitään.
Työtön jo ennen korpeen muuttoa vai miksi et ole itsellesi ostanut autoa?
Vierailija kirjoitti:
Työtön jo ennen korpeen muuttoa vai miksi et ole itsellesi ostanut autoa?
Eihän sitä omaa kannata ostaa kun voi toisenkin autolla ajaa. Ja toki ap oletti, että hyvän ajat on ikuiseksi ajoiksi ansaittuja, että on varaa pitää kahta autoa. Anna miehelle vaihtoehtoja, joista voitte tinkiä auton myymisen sijaan.
Kamat kasaan ja omaan kämppään ihmisten ilmoille. Heti.
En ymmärrä liittoa, jossa ei yhdessä keskustella perheen asioista.
Meillä yhteiset rahat, yhdessä päätetään asioista niin että kummallakin hyvä olla.
Osta se auto mieheltäs.