Velattoman asunnon lisäksi, riittäisikö 700 000 e loppuelämäksesi?
Mahdollinen puoliso siis vastaisi omasta osuudestaan perheesi kuluista. Perheen koko olisi toki olennainen lisätieto.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, tosin en ole mikään sijoitusnero. Vielä n. 35 vuotta pitäisi tuolla elää.
Huollettavien lukumäärä olisi toki hyvä lisätieto, kaikilta vastaajilta :o)
Tosta pitäisi riipiä ainakin 100 000 euroa tuon ainoan lapsen kasvattamiseen ja kouluttamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riittäisi. Olen nyt 45 ja sen pitäisi riittää vielä 40 vuotta, joten se olisi vain 1500€/kk. No, nykyisen elintason sillä säilyttäisi. Mutta jos sijoittaisin sen, sitten se riittäisi vallan mainiosti.
Olen ajatellut, että jos voittaisin peruslottopotin puoliksi vaimon kanssa, saisin 600.000€. Jatkaisin työntekoa vielä joitain vuosia. Omaisuutta minulla on nyt vähän yli 500.000€.
Et sitten ajatellut, että siitä tulisi ensin tuottoa 700 000 euron sijoitukselle (varovastikin laskettuna puhtaana tonni kuussa) sen lisäksi, että käytät potista vaikka 2 000 e/ kk kolmenkymmenen vuoden ajan, jolloin toki sijoitustuotto laskee. Sen lisäksi sinulla on eläkekertymäsi ja nykyinen omaisuutesi.
2000 e/kk menee jo ruokiin kuussa.
Jos asunto olisi meren/järven rannalla, olisi pihaa viljelyyn, metsästysoikeus niin pitäisi riittää. Jos olisi vaikka 30 vuotta elinaikaa, niin se olisi rapiat 23 000e vuosi. Ei luxusta, mutta riittävästi.
Sinkkumies
Riittää. Pääoma riittäisi 40 vuodeksi n. 1400e kuukaudessa. Saan nyt palkkaa nettona 1600e. Ikää on 45v.
Jos asuntovelka olisi maksettu niin riittäisi nettona 1000e kuukaudessa. Ei se hurja summa ole mutta kyllä sillä nuukasti elelisi ja nauttisi että olisi vapaa kuin taivaan lintu.
Jos olisi vielä pari takkaa ja puita lämmittämiseen, niin pitäisi riittää.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tuolla 700 000 eurolla on vuotuinen tuotto-odotus nettona? Pääomaanhan ei voi koskea.
Vaihtelee toki sen mukaan miten haluat sen sijoittaa. ap
Mä tienaan kuussa käteen reilut 3 tonnia. Perheessä on mies ja 3 lasta, sekä asuntolainaa. Niin ja ikää 50 v.
Hyvällä sijoituskohteella voi riittää. Mutta en kyllä uskaltaisi olla varma.
Riittää hyvin jos muuttaa nollaveromaahan.
Minulla menee elämiseen n. 12000 vuodessa ja ikää on 49 joten hienosti riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Riittäisi 20 vuodeksi, eli ei.
Onko tässä ajeteltu niin, ettei pääoma tuota mitään eli jaettu pääoma vuotuisilla kuluilla (35000e on kai melko kova kulutus vuosittain)
Ei tätä voi sijoituksen kannalta laskea. Jos sijoittaisi ja häviäsi niin kuolo korjaisi?
Sinkkumies
En usko riittävän. Elämää on todennäköisesti vielä paljon edessä. Jos yhteiskunnan palvelut pelaisi varmasti esim. sairastumisen kohdatessa, sitten saattaisi riittääkin...
Riittää. Moisen summan keränneellä on päässä luultavasti muutakin kuin purua, joten ei taida tuohon jäädä. Vai kuvitteleeko ap, että rahaa käydään käärimässä puusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tuolla 700 000 eurolla on vuotuinen tuotto-odotus nettona? Pääomaanhan ei voi koskea.
Jos lottoaisi, pärjäisikö?
Kannattaa muistaa inflaatio. Markka aikaan asunnot maksoivat saman markoissa, kuin nyt euroissa.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riittäisi. Olen nyt 45 ja sen pitäisi riittää vielä 40 vuotta, joten se olisi vain 1500€/kk. No, nykyisen elintason sillä säilyttäisi. Mutta jos sijoittaisin sen, sitten se riittäisi vallan mainiosti.
Olen ajatellut, että jos voittaisin peruslottopotin puoliksi vaimon kanssa, saisin 600.000€. Jatkaisin työntekoa vielä joitain vuosia. Omaisuutta minulla on nyt vähän yli 500.000€.
Et sitten ajatellut, että siitä tulisi ensin tuottoa 700 000 euron sijoitukselle (varovastikin laskettuna puhtaana tonni kuussa) sen lisäksi, että käytät potista vaikka 2 000 e/ kk kolmenkymmenen vuoden ajan, jolloin toki sijoitustuotto laskee. Sen lisäksi sinulla on eläkekertymäsi ja nykyinen omaisuutesi.
Ajattelin, mutta juuri päinvastoin. Oletin aloittajan tarkoittaneen, riittäisikö tuo rahasumma loppuelämäkseni. Siksihän minä kirjoitin, että sijoitettuna hyvinkin riittäisi, muttei pelkästään tuhlaten ja inflaation runnellen.
Riittäisi kun muutenkin elelen vähällä. Enkä ole pitkäikäisestä suvusta, puolet elämästä jo kulunut. Tosin unelmia sillä ei toteutettaisi, niinkuin ei nytkään. 38vee/3 lasta+puolison rahat.
Vierailija kirjoitti:
Riittää hyvin jos muuttaa nollaveromaahan.
Oletus on, että tuosta on verot jo maksettu. Toki, jos tuon 700 000e sijoittaa, menee sen tuotosta verot vai tätä jälkimmäistäkö tilannetta nimenomaan tarkoititkin? Mahtaako pääoman tuotolle löytyä nollaveromaata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lottoaisi, pärjäisikö?
ei