Voiko omalla työpaikalla tehdä keikkatöitä?
Eli olen töissä hyvinvointialueella. Voinko tehdä omalle työpaikalleni ns keikkavuoroja keikkafirman kautta?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Pimeetä keikkaa voi tehdä.
Pimeää keikkaa sairaanhoitajana? Toivottavasti tähän ei mennä koskaan vaan tekijät on aina tiedossa.
Kyseessä ei ole ylityö. Teen nyt osittaista työaikaa, mutta en voi tehdä enempää työnantajan kautta koska heiltä on osa tehtävistä laitettu keikkafirmalle.
-ap
Työnantajalta pitää saada lupa sivutöille.
Eli periaatteessa saa tehdä omassa toimipisteessäkin jos siitä vain sopii?
luulisin että olisi mahdollista koska työnantaja ei ns. pysty tarjoamaan täyttä työaikaa. Tosin aika erikoinen kuvio. Oma työntekijä käy tekemässä samoja töitä todennäköisesti kalliimmalla tuntihinnalla.
Meillä ei onnistu samalle kustannuspaikalle teko missä olet kirjoilla. Toiseen sairaalaan ok. Syy: jengi jätti leimaamatta aamusta ulos ja teki perään illan nostaen palkan sekään keikkafirmalta että hva:lta. Pirunmoiset palkkasotkut, typerykset.
Meillä ei ainakaan saa tehdä yli 100 %, vaikka tekisi osa-aikaisuuksia eri yksiköille.
Omassa firmassa saa paiskoa hommia vaikka 24/7
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pimeetä keikkaa voi tehdä.
Pimeää keikkaa sairaanhoitajana? Toivottavasti tähän ei mennä koskaan vaan tekijät on aina tiedossa.
Ei todellakaan hva:lle voi tehdä pimeää keikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Muita kokemuksia?
Olen tehnyt täyttä työaikaa omaan yksikköön ja keikkafirman kautta tuntitöitä toiseen yksikköön. Eri kustannuspaikka. Ei tullut ylityökorvauksia, eikä se ollut tavoitekaan. Keikkafirman kautta kuitenkin tuntipalkka oli parempi kuin jos omasta päätoimesta laskisi kk-palkan jakamalla tuntipalkaksi.
Joo älä teet täyttä 100, teet sitten päälle tuntipalkalla, itse teen näin, kun tunnit täyttyy listoilla, teen ylitöitä.
Mulla on versio missä on 50% soppari ja teen omalle työpaikalle noiden vuorojen lisäksi lisävuoroja, mistä sitten tulee työvuoron muutoskorvaus (vapaa muuttuu työksi, seuraava päivä) tai hälytysraha (vapaa muuttuu työksi, sama päivä). Eräänlaista keikkailua kun meillä keikkapuoli ajettiin kalliina alas.
Työlaki estää ylityöt