Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies alistaa?

Epätoivoinen
17.03.2017 |

Voiko mies oikeasti rakastaa naista, vaikka jatkuvasti alistaa, moittii tekemisiä, ei anna hellyyttä kuin harvoin ja vähättelee? Vuoden olen ollut tällaisen miehen kanssa ja en usko että oikeasti rakastaa vaikka niin koko ajan väittää, vai rakastaako silti, mutta on jollain tavalla sairas?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole rakkautta. Se alistaa koska annat sen alistaa. Lähde!

Vierailija
2/29 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tuhlannut kokonaisen vuoden alistavan miehen kanssa? Etsi joku joka arvostaa sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mies ei ehkä tiedä mitä on rakkaus, yrittää parhaansa mutta ei oikein osaa. häntä on alistettu tai hän on nähnyt sairaan parisuhteen mallin joskus josta otttaa mallia. Inhimillistä, toivon sille miehelle kasvua ja armoa itselleen

Vierailija
4/29 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei ole koskaan oppinut muuta mallia. Pelkää jotain, vaikka jätetyksi tulemista.

Vierailija
5/29 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alistaa vaiko "alistaa" palstamamman pienessä päässä? Tästä ei kukaan ota selvää aloituksen perusteella.

Vierailija
6/29 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nainen siinä kovasti yrittää opettaa. Miehen on ensin opeteltava itse, mutta helpommin sanottu kuin tehty, Nainen tajuaa tämän kaiken, ja yrittää auttaa koska kuitenkin välittää ehkä rakastaakin. ehkä hän nähnyt mallin jossa se menee noin.

Vierailija
7/29 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen, osuit oikeaan, lapsuudessaan hän on nähnyt sairaan parisuhteen mallin. Minun silmissäni ainakin hyvin sairaan. Hänessä on myös hirveän hyväntahtoinen puoli, mikä taas sekoittaa omia ajatuksiani siitä mitä tämä on.

Ja kyllä, juuri nyt olen niin väsynyt ja kyllästynyt, että olen valmis heittämään mieheni seuraavalle.

T. Ap

Vierailija
8/29 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä edes tuossa tilanteessa on, rakastaako vai ei? Jos rakastaa, niin on ok harjoittaa jatkuvasti henkistä väkivaltaa toista kohtaan?

Ehkä eri, jos itse myöntäisi, että "hei, tää mun käytös on nyt ihan sairasta enkä hallitse sitä, joten hankin ammattiapua", hakeutuisi jonnekin terapiaan ja tekisi töitä sen eteen, että tulevaisuudessa osaisi olla edes vähän vähemmän perseenreikä. Harvemmin vaan taitaa näin käydä.

Vierailija
9/29 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmonen, osuit oikeaan, lapsuudessaan hän on nähnyt sairaan parisuhteen mallin. Minun silmissäni ainakin hyvin sairaan. Hänessä on myös hirveän hyväntahtoinen puoli, mikä taas sekoittaa omia ajatuksiani siitä mitä tämä on.

Ja kyllä, juuri nyt olen niin väsynyt ja kyllästynyt, että olen valmis heittämään mieheni seuraavalle.

T. Ap

Ehikä joku parisuhdeneuvonta oikeasti tai leiri? Solmut voisi avustuksella lähteä avautumaan, ja saisitte tukea suhteeseenne. Tsemmmpiä

Vierailija
10/29 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähe livettiin tasan just nyt.

Oma vastaava suhde on nyt poliisilla. Älä tee samaa virhettä.

Vierailija
11/29 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus hän myöntää, yleensä ei. Olen tottunut siihen, että minua syyllistetään milloin mistäkin ja varmaan siksi hyvin epävarma siitä, että olenko kuitenkin itse väärin toimiva, ja mies kuitenkin rakastaa minua. Palstamamma en ole, en ole vuosiin kurkannutkaan tälle palstalle.

En tosin tiedä mikä on palstamamma, mutta oletettavasti minä en ole sellainen.

En osaa mieheni mielestä ajaa autoa, en osaa, tehdä ruokaa, en osaa siivota jälkiäni, enkä kasvattaa lapsiani, jos esim seison jossakin, mihin hän haluaa tulla, hän tuijottaa minua, ja jos en siirry, hän suuttuu. Hän ei koskaan sabo että siirtyisitkö.

Vierailija
12/29 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 10, miksi poliisilla?

T. Ap

Vierailija
13/29 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mies ei ehkä tiedä mitä on rakkaus, yrittää parhaansa mutta ei oikein osaa. häntä on alistettu tai hän on nähnyt sairaan parisuhteen mallin joskus josta otttaa mallia. Inhimillistä, toivon sille miehelle kasvua ja armoa itselleen

Onko meillä sama mies aapeen kanssa, vai onko tämä joku oma alalajinsa oikein? Täällä on samanlainen, isä on pitänyt omaa showtaan eikä ole kuunnellut poikaa lainkaan. Lapsille on ollut suloisen epäselvää, välittääkö isä äidistä oikeasti. Kuitenkin tuo hoisi sairaan vaimonsa hautaan ja ilmoitti oman loppunsa tullen tyytyväisyytensä kun pääsee taas tämän viereen.

Tämä poika on nyt sitten yllättävän poikamainen mies, ja komentelee minua kuin uhmaikäinen tajuamatta, että vaikea on suhtautua isoon mieheen lapsena. Kuitenkin uskon, että hänessä on sama lojaalisuus kuin isässäänkin. Sen saadakseen vain pitää maksaa kamalan kovaa hintaa oikeastaan joka päivä.

Eläytymiskyvyssä on jotain ongelmaa. Tai siis siltä se vaikuttaa. Mutta sitten kuitenkin tuo ymmärtää kyllä muiden parisuhteissa naisen kovaa osaa ja jotenkin samaistuu silloin äitinsä kärsimykseen. Ehkä tarkemmin ajatellen on kysymys siitä, että hän uskoo miehen olevan naiselle väistämättä niin raskas taakka, että on joka tapauksessa käsittämätöntä miksi nainen ei lähde. Negatiivinen isäkuva syö pojan minuuden, ja tämä kokee olevansa maan matonen naisen edessä. Joten mikään inhottava käytös ei voi jättiläistä myöskään hetkauttaa. Hän on miesversio kerrostalon kokoisen mutanttigorillan nyrkissä kirkuvasta naisesta. Mitäpä se haittaa, jos hän vähän puraisee etusormesta...

Lopultakin kaikki nuo aapeen alussa kuvaamat asiat ovat juurikin yritystä pienentää naisen statusta hallittavampiin, vähemmän pelottaviin mittasuhteisiin. Ikävää vain, että nainen tämän sisäisen näytelmän uhrina alkaa pelätä miestä.

Itse olen ihmetellyt koko aamun, miksi olen niin väsynyt. Kunnes mies osoitti koiramaista mielistelyä niin hartaasti, että tajusin hänen itse tajuavan, miten paljon hän minua eilen loukkasi. Itse olin päättänyt sivuuttaa asian, ja silloin ikävä kyllä sivuan myös omat tarpeeni ja oikeuteni. Ja seurauksena on masennuksen kaltainen alakulo, jota luulen väsymykseksi ja luulen olevani sairas. Mutta itsepettäjähän minä vain olinkin. Väärennän omia tunteitani.

Vierailija
14/29 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka kokee että heitä alistetaan tai että alistaa itse toista. Katse itseen, koetko olevasi hyvä? Kasvata itsetuntoasi positiivisella suhtautumisella itseäsi kohtaan, siitä kaikki lähtee. Olet arvokas 

Vierailija
15/29 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe, että itsetuntoni olisi kohdillaan. Itseasiassa koin itsetuntoni olevan hyvä, ennenkuin tapasin mieheni. Nykyään itsetuntoni on aika heikko. Tätä olen miettinyt lukemattomia kertoja. :/

T. Ap

Vierailija
16/29 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe, että itsetuntoni olisi kohdillaan. Itseasiassa koin itsetuntoni olevan hyvä, ennenkuin tapasin mieheni. Nykyään itsetuntoni on aika heikko. Tätä olen miettinyt lukemattomia kertoja. :/

T. Ap

Mieti oletko alitajuisesti "pelastamassa" toista? koetko silloin olevasi omassa roolissasi? Mun mielestä kestävän rakkauden peruspilari on toisen tukeminen ja rakastaminen

Vierailija
17/29 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 sai minut miettimään omaa ihmissuhdettani. Hieno kirjoitus!

Vierailija
18/29 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen erottaa onko kyse vain tuollaisesta paremman mallin puutteesta vai siitä, että ihminen on oikeasti jotenkin paha tai viallinen?

Vierailija
19/29 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen erottaa onko kyse vain tuollaisesta paremman mallin puutteesta vai siitä, että ihminen on oikeasti jotenkin paha tai viallinen?

En oikein tiedä, mutta kai se aika usein on se nähty malli. ja silloinhan nainen jaksaa uskoa ja odotaa ihmettä. miehen on kuitenkin ensin itselleen selvitettävä mitä on rakkaus ja huolenpito ja sitten alkaa kasvamaan ihmisenä. ei toista voi yksipuolisesti muuttaa ilman hänen omaa yritystään

Vierailija
20/29 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiedä, mutta kai se aika usein on se nähty malli. ja silloinhan nainen jaksaa uskoa ja odotaa ihmettä. miehen on kuitenkin ensin itselleen selvitettävä mitä on rakkaus ja huolenpito ja sitten alkaa kasvamaan ihmisenä. ei toista voi yksipuolisesti muuttaa ilman hänen omaa yritystään

Niin ettei sillä oikein ole väliä kummasta on kyse, kun joka tapauksessa se on miehen tehtävä kehittää itseään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi