Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko Steinerkoulun käyneistä normaaleja kansalaisia, jotka osaavat yhdyssanat ja pääsevät jatko-opintoihin?

Vierailija
20.09.2024 |

Kokemuksia, jos jollain on?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee normaaleja. Ehkä hieman enemmän luovia. 

Vierailija
2/26 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani steinerkoulun käyneet ovat teatterihippejä jotka tietääkseni käyttävät huumeita. Voi olla että normaalit eivät vain mainosta koulutaustaansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta huonot tulokset yo-kirjoituksissa vaikka viettävät lukiossa 4 vuotta. 

Vierailija
4/26 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät osaa, yhdyssanoja, siis....

Vierailija
5/26 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani steinerkoulun käyneet ovat teatterihippejä jotka tietääkseni käyttävät huumeita. Voi olla että normaalit eivät vain mainosta koulutaustaansa. 

Älä puhu paskaa ...tyttäreni tyttö käy ko. Koulua on jo loppusuoralla...Olen sivusta seurannut .Sieltä valmisttuufiksuja ja hyvin oppineita ..Siellä on korkeampi moraalitaso koulutus jo alusta saakka .👍👍👍👍👍👍

Vierailija
6/26 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaavat yhtähyvin kuin muissakin kouluissa ..

Vierailija
7/26 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mutta huonot tulokset yo-kirjoituksissa vaikka viettävät lukiossa 4 vuotta. 

Ja tätä on aika turha peukutta koska on fakta. Steinerit on olleet aina häntäpäässä. 

Vierailija
8/26 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu paskaa ...tyttäreni tyttö käy ko. Koulua on jo loppusuoralla...Olen sivusta seurannut .Sieltä valmisttuufiksuja ja hyvin oppineita ..Siellä on korkeampi moraalitaso koulutus jo alusta saakka .👍👍👍👍👍👍

Ja tyttärentytär osaa jo kirjoittaa yhtä hyvin kuin isoäiti? 

Vierailija
9/26 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steinerpedagogiikan keskeisiä lähtökohtia on olettamus ihmisen henkisestä ydinolemuksesta, ikäkausiin perustuva opetus ja temperamenttioppiin. Muotoilut poikkeavat jonkin verran, mutta perustaltaan kyse on Steinerin antroposofisesta maailman- ja ihmiskuvasta.[6] Steinerin ihmiskäsitys on pseudotieteellinen teoria[7], jossa ihmisen kehitys on liitetty myös planetaarisiin kehityskausiin.[8] Rudolf Steiner totesi ensimmäisen steinerkoulun avauspuheessa, että "Waldorf-koulusta emme halua tehdä maailmankatsomuskoulua... antroposofia ei ole mikään opetussisältö, mutta pyrimme soveltamaan antroposofiaa käytännössä."[9] Steiner itse ymmärsi ja ilmaisi olevansa huolissaan, että käsitys antroposofian opettamisesta saattoi haitata koulun asemaa.

(wikipedia)

Vierailija
10/26 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaavat yhtähyvin kuin muissakin kouluissa ..

Niinpä. Yhdys sanat ovat helppoja. Ja niitä oppii kokoajan lisää.👌

Vierailija
11/26 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa hän ei ole tullut isovanhempiinsa!

Vierailija
12/26 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaavat ainakin kaunokirjoitusta.

Vierailija
13/26 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt steinerkoulua 1.-9. luokat. Osaan yhdyssanat ja olen koulutukseltani maisteri, pääsin lukioon ja yliopistoon ensimmäisellä hakukerralla. Työskentelen opettajana ja elän mielestäni suht "normaalia" elämää.

Vierailija
14/26 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niistä tullakin. Muun muassa nykyinen pomoni osaa yhdyssanat ja on akateemisesti kouluttautunut Steiner-koulun käynyt

Vierailija
15/26 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin opin aivan hyvin lukemaan itse virkkaamastani oppikirjasta.

Vierailija
16/26 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt steinerkoulua 1.-9. luokat. Osaan yhdyssanat ja olen koulutukseltani maisteri, pääsin lukioon ja yliopistoon ensimmäisellä hakukerralla. Työskentelen opettajana ja elän mielestäni suht "normaalia" elämää.

Sinut pelasti tavallinen lukio? 

Vierailija
17/26 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Steiner-lukioon pääse jopa alle 7:n keskarvolla. Ei ole tunkua. 

Vierailija
18/26 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tätä on aika turha peukutta koska on fakta. Steinerit on olleet aina häntäpäässä. 

Täytyy suhteuttaa myös lähtötasoon. Lieneekö Steiner-lukioissa ollenkaan keskiarvorajaa?

Vierailija
19/26 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy suhteuttaa myös lähtötasoon. Lieneekö Steiner-lukioissa ollenkaan keskiarvorajaa?

Ihmetyttää silti, ettei 4 vuodessa saa hankittua edes keskitason osaamista. 

Vierailija
20/26 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se koulu fiksuutta poista, mutta kai siellä tietynlaiseen boheemiin elämäntapaan oppii, mikä voi vaikuttaa tulevaisuuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi