Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni on musiikkielitisti, ärsyttää

Vierailija
17.03.2017 |

Mieheni on itse siis harrastelijamuusikko, soittaa useassa eri bändissä ja taitaa useita eri instrumentteja + laulaa.

Kuuntelee itse jotain levotonta progressiivista rockia, jazzia ja örinämetallia.

Minä kuuntelen vähän mitä sattuu, tykkään jos biisissä on kivat ja taidokkaasti kirjoitetut lyriikat. Enimmäkseen kuuntelen indie folkia, kevyttä rockia, poppia (en sellaista massajytkytystä) ja muutenkin aika rauhallista ja seesteistä musiikkia. Nyt olen rakastunut mm. sellaisiin bändeihin kuin The Lionheads ja Fort Atlantic

Miehen mielestä kaikki musiikki mistä minä tykkään on aivan kammottavaa paskaa ja kaupallista sontaa. Jos kuuntelen koneella ollessani musiikkia niin että mies on samassa tilassa, alkaa kommentoimaan miten ärsyttävästi laulaja laulaa, miten yksinkertaisesti jotkut rytmikuviot menevät miten laiskasti tuokin soittaa tuota kitaraa.

Jos koitan illanvietossa heittää biisiehdotuksia, mies sanoo heti, että no sulla on niin huono musiikkimaku että tiiän jo valmiiksi etten tykkää.

Ärsyttävää. Itse en voi sietää musiikkia mitä mies kuuntelee, mutta en tuo sitä esille koko ajan! Esimerkiksi autossa kuunnellaan AINA miehen musiikkia.
Kerran olen sanonut, että en ymmärrä mikä tässä biisissä on nyt niin hienoa, jolloin mies totesi että minä olen vain niin musiikkikuuro, etten ymmärrä oikeaa taidetta. :D

tässä on esimerkki siitä millaista musiikkia mies kuuntelee. Ehkä olen sitten juntti, mutta en ole koskaan tykännyt progressiivisesta musiikista. Alkaa jotenkin ahdistaa tuo kaaottisuus.

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuon ärsyttävän ihmistyypin. Hevareissa on paljon näitä elitistejä ("Kaikki muu paitsi hevi on paskaa!!!"). Miksi olet sen kanssa jos ärsyttää?

Vierailija
2/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tuon ärsyttävän ihmistyypin. Hevareissa on paljon näitä elitistejä ("Kaikki muu paitsi hevi on paskaa!!!"). Miksi olet sen kanssa jos ärsyttää?

Koska hänessä on niin paljon hyvä puolia, että jaksan "sietää" tätä yhtä ärsyttävää piirrettä hänessä. :D Eikä musiikki ole minulle niin intohimoinen asia, että jaksaisin asiasta sen enempää alkaa tappelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin noi sun linkittämät biisit on ihan hirveää kuraa. Muusikko kun kuuntelee musiikkia niin eritavalla, tekniset virheet soitossa ja laulussa ärsyttävät ihan suunnattomasti.

En ymmärrä miksi pitää kuunnella paskaa kun maailmassa on oikeasti hyvä artisteja ja hyvin tehtyä musiikkia.

Vierailija
4/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkimakusi siis koostuu ynisemällä ja huokailemalla "laulavista" hipsteriartisteista.

Vierailija
5/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se sika

Vierailija
6/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska hänessä on niin paljon hyvä puolia, että jaksan "sietää" tätä yhtä ärsyttävää piirrettä hänessä. :D Eikä musiikki ole minulle niin intohimoinen asia, että jaksaisin asiasta sen enempää alkaa tappelemaan.

Suomeksi:

AP:n mies on rikas.

Vierailija
7/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän ole elitisti, vaan epäkohtelias moukka.

JSSAP!

Vierailija
8/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelles, että jättää sen sian.

Vierailija
9/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnostaisi mielipiteitäni nöyryyttävä ihminen.

PS Hevi ON paskaa.

Vierailija
10/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin odottanut tuon aloituksen jälkeen, että musiikkiesimerkki olisi ollut jotain vaikeampaa musiikkia, mutta tuohan oli aika tavanomaista rockia.

Se, että mies halveksii sinua, ja tekee sen myös muille selväksi, on kyllä todella iso miinus.

Vierailija
11/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin noi sun linkittämät biisit on ihan hirveää kuraa. Muusikko kun kuuntelee musiikkia niin eritavalla, tekniset virheet soitossa ja laulussa ärsyttävät ihan suunnattomasti.

En ymmärrä miksi pitää kuunnella paskaa kun maailmassa on oikeasti hyvä artisteja ja hyvin tehtyä musiikkia.

Minä kuuntelen mitä haluan, tunge sinä ne teknisyytesi vaikka takamukseesi.

Ns. taidemuusikot ovat ehkä hirvein ihmisryhmä koskaan. Kuunelkaa te niitä hipsteriraitojanne ja psykedeliajytkeitänne ihan rauhassa ja antakaa muiden ihmisten kuunnella rauhassa mitä haluavat.

Vierailija
12/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin odottanut tuon aloituksen jälkeen, että musiikkiesimerkki olisi ollut jotain vaikeampaa musiikkia, mutta tuohan oli aika tavanomaista rockia.

Se, että mies halveksii sinua, ja tekee sen myös muille selväksi, on kyllä todella iso miinus.

Tuo oli vaan esimerkki, kyllä seassa on oikeastikin aika omituista settiä. En vain saanut päähäni mitä bändejä mies kuuntelikaan, joten heitin nyt tuollaisen.

AP

Vierailija
13/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, AP:n musiikkimaun perusteella odotin jo että kohta sieltä tulee kulahtaneiden suomimammojen kestosuosikki huokailubändi Of Monsters and Men tai vikisevä Passenger.

Vierailija
14/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ns. taidemuusikot ovat ehkä hirvein ihmisryhmä koskaan. Kuunelkaa te niitä hipsteriraitojanne ja psykedeliajytkeitänne ihan rauhassa ja antakaa muiden ihmisten kuunnella rauhassa mitä haluavat.

Muusikkona vain ärsyttää, kun voit tehdä työllä ja tuskalla upean biisin upeiden soittajien kanssa, mutta ketään ei kiinnosta kun massa kuuntelee mieluummin AP:n linkkien kaltaista massapaskaa joka on prosessoitu mahdollisimman lällyksi ja myyväksi.

Vierailija
15/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole häävi. Kovinkaan loisteliasta virtuoosimaisuutta tuossa säröpuurossa ei ollut taustalla. Puuduttava kappale. Kyllästyin jo minuutissa ja minä sentään kuuntelen progeakin.

Vierailija
16/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kenenkään musiikkimaku ei ole niin hyvä kuin sinun" - tämän kun kaikki muistaisi niin hyvin menee ja tullaan toimeen. "Makuasioita, sano koira kun persettään nuoli"

Mitä tulee mieheesi, niin kuullostaa ihmistyypiltä jota vihaan vaikka kuinka yritän pitää tuon ensimmäisen lauseen mielessä. Jokainen joka ei kuuntele jotain tiettyä musiikkia "koska se on kaupallista paskaa" ei kuuntele musiikkia musiikin takia vaan jonkun muun syyn. Tälläiset ihmiset eivät myöskään voisi ikinä sanoa tuota vastaukseni ensimmäistä lausetta koska, niin, pitävät musiikista ulkomusiikillisista syistä.

Vierailija
17/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, AP:n musiikkimaun perusteella odotin jo että kohta sieltä tulee kulahtaneiden suomimammojen kestosuosikki huokailubändi Of Monsters and Men tai vikisevä Passenger.

Minä kuuntelen molempia. :) Miltä nyt tuntuu?

Vierailija
18/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole häävi. Kovinkaan loisteliasta virtuoosimaisuutta tuossa säröpuurossa ei ollut taustalla. Puuduttava kappale. Kyllästyin jo minuutissa ja minä sentään kuuntelen progeakin.

Tuo nyt oli vaan esimerkki. :D Olisi pitänyt jättää linkittämättä kun en tiedä tuosta genrestä todistetustikaan mitään.

Mieheni soittaa syntikkaa jossain vanhojen ukkojen psykedeliabändissä. En kyllä kehtaa niiden raitoja linkittää koska sitten kaikki tunnistaisivat.

Vierailija
19/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Varsinkin jos on harrastelijamuusikko, niin vähän noloa tommonen. En minäkään voi sietää listahittejä ja elektronista (paitsi tietty jotain elitistiteknoa) jumputusta, ja olen sitä mieltä, että nykyään on pinnalla täysin musikaalisesti taidottomia artisteja. Ei kuitenkaan tulisi mielenkään mennä valittamaan jollekin kaverille, joka sellaista kuuntelee ja oikeasti tykkää. Vittuakos se mun persettä hiertää, mitä joku muu kuuntelee. Jos on vaikka automatka, niin sitten molempien musiikkia kuunnellaan tasapuolisesti jos mieltymykset eivät kohtaa.

-Harrastelijamuusikko

Vierailija
20/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muusikkona vain ärsyttää, kun voit tehdä työllä ja tuskalla upean biisin upeiden soittajien kanssa, mutta ketään ei kiinnosta kun massa kuuntelee mieluummin AP:n linkkien kaltaista massapaskaa joka on prosessoitu mahdollisimman lällyksi ja myyväksi.

Muusikon kannattaa opetella että vaikka se kappale oma "lapsi" onkin ja vaivalla tehty ja hyvin soitettu niin jos siinä ei ole jotain tiettyä kipinää joka herättää taviskuuntelijan niin se on lähinnä tavanomainen kappale joka hukkuu massaan.