Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni on musiikkielitisti, ärsyttää

Vierailija
17.03.2017 |

Mieheni on itse siis harrastelijamuusikko, soittaa useassa eri bändissä ja taitaa useita eri instrumentteja + laulaa.

Kuuntelee itse jotain levotonta progressiivista rockia, jazzia ja örinämetallia.

Minä kuuntelen vähän mitä sattuu, tykkään jos biisissä on kivat ja taidokkaasti kirjoitetut lyriikat. Enimmäkseen kuuntelen indie folkia, kevyttä rockia, poppia (en sellaista massajytkytystä) ja muutenkin aika rauhallista ja seesteistä musiikkia. Nyt olen rakastunut mm. sellaisiin bändeihin kuin The Lionheads ja Fort Atlantic

Miehen mielestä kaikki musiikki mistä minä tykkään on aivan kammottavaa paskaa ja kaupallista sontaa. Jos kuuntelen koneella ollessani musiikkia niin että mies on samassa tilassa, alkaa kommentoimaan miten ärsyttävästi laulaja laulaa, miten yksinkertaisesti jotkut rytmikuviot menevät miten laiskasti tuokin soittaa tuota kitaraa.

Jos koitan illanvietossa heittää biisiehdotuksia, mies sanoo heti, että no sulla on niin huono musiikkimaku että tiiän jo valmiiksi etten tykkää.

Ärsyttävää. Itse en voi sietää musiikkia mitä mies kuuntelee, mutta en tuo sitä esille koko ajan! Esimerkiksi autossa kuunnellaan AINA miehen musiikkia.
Kerran olen sanonut, että en ymmärrä mikä tässä biisissä on nyt niin hienoa, jolloin mies totesi että minä olen vain niin musiikkikuuro, etten ymmärrä oikeaa taidetta. :D

tässä on esimerkki siitä millaista musiikkia mies kuuntelee. Ehkä olen sitten juntti, mutta en ole koskaan tykännyt progressiivisesta musiikista. Alkaa jotenkin ahdistaa tuo kaaottisuus.

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
42/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n  ja miehen lempimusat kuulostavat ihan samalta paitsi miehen musiikissa enemmän tilutusta.

Aloitus haiskahtaa provolta. Oikeat muusikot ymmärtää myös yksinkertaisen musiikin hienouden.  Tietenkin joku teini tiluttaja haukkuu kaiken muun paskaksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin noi sun linkittämät biisit on ihan hirveää kuraa. Muusikko kun kuuntelee musiikkia niin eritavalla, tekniset virheet soitossa ja laulussa ärsyttävät ihan suunnattomasti.

En ymmärrä miksi pitää kuunnella paskaa kun maailmassa on oikeasti hyvä artisteja ja hyvin tehtyä musiikkia.

Minä kuuntelen mitä haluan, tunge sinä ne teknisyytesi vaikka takamukseesi.

Ns. taidemuusikot ovat ehkä hirvein ihmisryhmä koskaan. Kuunelkaa te niitä hipsteriraitojanne ja psykedeliajytkeitänne ihan rauhassa ja antakaa muiden ihmisten kuunnella rauhassa mitä haluavat.

Muusikkona vain ärsyttää, kun voit tehdä työllä ja tuskalla upean biisin upeiden soittajien kanssa, mutta ketään ei kiinnosta kun massa kuuntelee mieluummin AP:n linkkien kaltaista massapaskaa joka on prosessoitu mahdollisimman lällyksi ja myyväksi.

Muusikon kannattaa opetella että vaikka se kappale oma "lapsi" onkin ja vaivalla tehty ja hyvin soitettu niin jos siinä ei ole jotain tiettyä kipinää joka herättää taviskuuntelijan niin se on lähinnä tavanomainen kappale joka hukkuu massaan.

Itseasiassa, ei se noinkaan mene. Suosittuja ovat ne kappaleet, joiden takana on markkinointirahaa. Toki monissa niistä on joku koukku, joka vetoaa kuulijaan. Mutta siitä huolimatta, paljon hyviä kappaleita jää kuuntelijoiden ulottumattomiin pelkästään sen vuoksi, että radiot, tv yms täytetään niiden samojen levy-yhtiöiden rakennetuilla artisteilla, koska siitä on maksettu milloin mihinkin. Jos näkee cheekin naaman joka paikassa ja cheekin levy-yhtiö on sen maksanu joka radioon, niin kyllä sille kuuntelijoita tulee vaikka riimit onkin luokkaa: jos sä et mua tajuu/sul ei oo tyylitajuu.

Maailma on täynnä hyvää musiikkia, mutta vain hyvin pientä osaa markkinoidaan kuluttajille. Vain hyvin pieni osa erottuu sitä kautta kaikesta tuotannosta. Muu jää pimentoon. Ei kellään ole aikaa saati kiinnostusta alkaa käymään läpi sitä merta, joka on täynnä biisejä.

Monilta levyiltä ne parhaat biisit ei ole niitä sinkkubiisejä. Sinkkubiisi valitaan sen mukaan, mikä on kuuntelijalle helpoten päähän jäävä. Vaikka se alkaisi 10 kuuntelukerran jälkeen ärsyttämään jo.

Nykyään musiikki on kertakäyttöistä. Ei tehdä biisejä, jotka kestäisivät aikaa. Levy-yhtiöt toimivat kvartaalien mukaan. Ei sitä artistia tarvitse olla kahden vuoden päästä enää listoilla, on jo pari muuta tulossa, joissa on uutuudenviehätystä ja joille voidaan tehdä sitten uusi imago.

Rahat vaan äkkiä pois kuluttajilta, jotta heille voidaan myydä uusi biisi, uudelta esittäjältä. Johon kyllästyy nopeasti, jotta saadaan myytyä lisää.

Jossain voi olla maailman paras biisi. Mutta kun se ei ole EMIn, Warnerin, Virginin tms listoilla kiinnitettynä, emme sitä koskaan tule kuulemaan.

Joo. Jos kaikki musa olisi siinä mielessä tasa-arvoista, että se päätyisi aluksi yhtä suurella voimakkuudella ihmisten tietoisuuteen, niin se millaista musiikkia enimmäkseen kuunneltaisiin, voisi silloin olla huomattavasti erilaista kuin nyt.

En usko että musasta, joka on massamusaa jo julkaisuhetkellään, päästään koskaan eroon. Musa on yksi rahantekotapa muiden joukossa. En koe tätä hirveän häiritseväksi, vaikka on harmillista joidenkin kannalta. Jos joku tykkää kuunnella sitä massamusaa, niin hyvä hänelle, että saa helposti mieleistään kuunneltavaa. Niillähän se ongelmallisuus on, jotka eivät saa massamusasta nautintoa, vaan joutuvat näkemään enemmän vaivaa pitämänsä musan löytämiseen. Ja ne artistit, joilla ei ole mainetta, joutuvat tekemään työtä enemmän saadakseen kuuntelijoita. Minkäs sille mahtaa, että julkisuudesta on niin iso hyöty? Sitä ei voida antaa kaikille yhtä paljon, kuten ei rahaakaan. Raha määrää mitä kuunnellaan eniten.

Vierailija
44/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistakoot vittu :D ei tommosia omasta mielestään parempia ihmisiä tarvitse kuunnella

Vierailija
45/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mun lempparibiisi.

Vierailija
46/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armon vuonna 2017 bändäri kohtaa vihdoin parisuhteen todellisuuden monen päivän yhdessäolon jälkeen.

Vierailija
47/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan klassista musiikkia, mutta toki kuuntelen myös muuta hyvin tehtyä musiikkia. Olisi ollut aika vaikea rakastua ihmiseen, joka ei ymmärtäisi ollenkaan klassista musiikkia. Onneksi musiikkipiireistä löytyi rinnalle se ihminen, joka jaksaa istua kanssani kaikki klasarikonsertit. Ymmärrän siis, että musiikkierimielisyydet voivat olla aika kohtalokkaita.

Vierailija
48/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä ymmärrä, miksi kukaan kuuntelee jotain Rushia. Onhan se taitavaa soitantaa, ja rytmillisesti kiinnostavaa, mutta en ole kahta biisiä peräjälkeen jaksanut kuunnella...

Joo on yksinkertaisempi musiikkimaku minulla.

Vierailija
49/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä kuulokkeita. Täällä mies kuuntelee lähinnä klassista, joka on ok, mutta aina en jaksa. Hänellä on langattomat hyvä laatuiset kuulokkeet, jotka kantavat pihalle asti.

Vierailija
50/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä minun mielestäni hyvä levy.

Vierailija
51/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin noi sun linkittämät biisit on ihan hirveää kuraa. Muusikko kun kuuntelee musiikkia niin eritavalla, tekniset virheet soitossa ja laulussa ärsyttävät ihan suunnattomasti.

En ymmärrä miksi pitää kuunnella paskaa kun maailmassa on oikeasti hyvä artisteja ja hyvin tehtyä musiikkia.

Minä kuuntelen mitä haluan, tunge sinä ne teknisyytesi vaikka takamukseesi.

Ns. taidemuusikot ovat ehkä hirvein ihmisryhmä koskaan. Kuunelkaa te niitä hipsteriraitojanne ja psykedeliajytkeitänne ihan rauhassa ja antakaa muiden ihmisten kuunnella rauhassa mitä haluavat.

Muusikkona vain ärsyttää, kun voit tehdä työllä ja tuskalla upean biisin upeiden soittajien kanssa, mutta ketään ei kiinnosta kun massa kuuntelee mieluummin AP:n linkkien kaltaista massapaskaa joka on prosessoitu mahdollisimman lällyksi ja myyväksi.

Muusikon kannattaa opetella että vaikka se kappale oma "lapsi" onkin ja vaivalla tehty ja hyvin soitettu niin jos siinä ei ole jotain tiettyä kipinää joka herättää taviskuuntelijan niin se on lähinnä tavanomainen kappale joka hukkuu massaan.

Itseasiassa, ei se noinkaan mene. Suosittuja ovat ne kappaleet, joiden takana on markkinointirahaa. Toki monissa niistä on joku koukku, joka vetoaa kuulijaan. Mutta siitä huolimatta, paljon hyviä kappaleita jää kuuntelijoiden ulottumattomiin pelkästään sen vuoksi, että radiot, tv yms täytetään niiden samojen levy-yhtiöiden rakennetuilla artisteilla, koska siitä on maksettu milloin mihinkin. Jos näkee cheekin naaman joka paikassa ja cheekin levy-yhtiö on sen maksanu joka radioon, niin kyllä sille kuuntelijoita tulee vaikka riimit onkin luokkaa: jos sä et mua tajuu/sul ei oo tyylitajuu.

Maailma on täynnä hyvää musiikkia, mutta vain hyvin pientä osaa markkinoidaan kuluttajille. Vain hyvin pieni osa erottuu sitä kautta kaikesta tuotannosta. Muu jää pimentoon. Ei kellään ole aikaa saati kiinnostusta alkaa käymään läpi sitä merta, joka on täynnä biisejä.

Monilta levyiltä ne parhaat biisit ei ole niitä sinkkubiisejä. Sinkkubiisi valitaan sen mukaan, mikä on kuuntelijalle helpoten päähän jäävä. Vaikka se alkaisi 10 kuuntelukerran jälkeen ärsyttämään jo.

Nykyään musiikki on kertakäyttöistä. Ei tehdä biisejä, jotka kestäisivät aikaa. Levy-yhtiöt toimivat kvartaalien mukaan. Ei sitä artistia tarvitse olla kahden vuoden päästä enää listoilla, on jo pari muuta tulossa, joissa on uutuudenviehätystä ja joille voidaan tehdä sitten uusi imago.

Rahat vaan äkkiä pois kuluttajilta, jotta heille voidaan myydä uusi biisi, uudelta esittäjältä. Johon kyllästyy nopeasti, jotta saadaan myytyä lisää.

Jossain voi olla maailman paras biisi. Mutta kun se ei ole EMIn, Warnerin, Virginin tms listoilla kiinnitettynä, emme sitä koskaan tule kuulemaan.

Tavallaan totta, mutta toisaalta ei. Koska jos ajattelee aikaa mun nuoruudessa, silloin levy-yhtiöiden, radioasemien ja musiikkikriitikoiden valta oli todella huipussaan. Jos he eivät jonkin artistin musiikista pitäneet, sitä ei kuullut kukaan.

Nykyisin on edes mahdollista julkaista musiikkia netissä kenen tahansa kuultavaksi tai jopa omakustanteena.

Munkin nuoruudessa listoilla oli ns. bisnesmiesten luomaa musiikkia, mutta oli myös taiteellisesti kunnianhimoisempaa ja luovempaa musiikkia, koska olihan levy-yhtiöitä, jotka satsasivat enemmän musiikin laatuun.

Myös silloin toisista hyvää musaa oli se kaikkein tylsin kaupallinen jumputus, kun toisten mielestä parasta oli progehevi, jossa yhdistettiin keskiaikaiset luutut sähköskittasooloihin.

"Elitistit" jotka käyttäytyvät kuten ap:n poikaystävä eivät oikeastaan rakasta musiikkia eivätkä koe sitä henkisellä tasolla vaan harrastavat tiettyä musiikkia saadakseen kuvitella olevansa neroja kaiken nippelöintinsä kera eli eräänlaista peniksenjatkeenhakua tuo on.

Vierailija
52/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään saa tuottaa musiikkia ihan niin kuin itse haluaa, on kaikenmaailman omakustanteita ja ahkera ja lahjakas kyllä saa itsensä musiikkipiireihin kovalla työllä, kulttuuriin ja ajan henkeen perehtymällä, että kyllä sitä muutakin kuin massapoppia ihmisten kuuluviin on mahdollista saada.

Pitää ahkerasti markkinoida, markkinoida ja markkinoida sitä omaa musiikkiaan. Jatkuvasti tarjota keikkaa (ilmaiseksi) eri tapahtumajärjestäjille ja baareille. Tunnen monia muusikoita, jotka itkevät sitä miten vaikeaa on päästä pinnalle. Yhdelläkään heillä ei ole mitään hajua markkinoinnista ja kaikki ovat niin patalaiskoja etteivät jaksa/kehtaa/ehdi tarjota musiikkiaan kuin kerran puoleen vuoteen sinne lempibaariin. Pahimpia ovat nämä, jotka soittavat todella, todella marginaalista musiikkia ja harmistuvat kun isot joukot eivät ryntää intopiukeana sinne keikalle josta ei ole kerrottu kenellekään tai missään somekanavalla.

Muusikonkin pitäisi ymmärtää, että hän voi ihan rauhassa tehdä sitä juuri omanlaistaan ja tiukasti marginaaliporukan musiikkia ja hyväksyä sen tosiasian, että ei luultavasti tule koskaan elättämään itseään musiikilla. Tai sitten hän voi perehtyä vähän siihen, millainen musiikki on juuri tällä hetkellä in, miettiä sopisiko se omaan kokoonpanoonsa ja kenties tarjoilla musiikkia, mistä massatkin innostuvat.

Ei siinä ole mitään vaikeaa tai epäreilua. Kaikilla on oikeus kuunnella ja tehdä juuri sellaista musiikkia kuin haluavat, jotkut tekevät musiikkia työkseen ja jotkut intohimon takia. Hyvin harva onnistuu tekemään sitä niin, että molemmat syyt täyttyvät.

Meinaatteko, että pinnalla olevat artistit haluavat 100% ajasta tehdä sellaista musiikkia mitä he tekevät?

Vierailija
53/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään saa tuottaa musiikkia ihan niin kuin itse haluaa, on kaikenmaailman omakustanteita ja ahkera ja lahjakas kyllä saa itsensä musiikkipiireihin kovalla työllä, kulttuuriin ja ajan henkeen perehtymällä, että kyllä sitä muutakin kuin massapoppia ihmisten kuuluviin on mahdollista saada.

Pitää ahkerasti markkinoida, markkinoida ja markkinoida sitä omaa musiikkiaan. Jatkuvasti tarjota keikkaa (ilmaiseksi) eri tapahtumajärjestäjille ja baareille. Tunnen monia muusikoita, jotka itkevät sitä miten vaikeaa on päästä pinnalle. Yhdelläkään heillä ei ole mitään hajua markkinoinnista ja kaikki ovat niin patalaiskoja etteivät jaksa/kehtaa/ehdi tarjota musiikkiaan kuin kerran puoleen vuoteen sinne lempibaariin. Pahimpia ovat nämä, jotka soittavat todella, todella marginaalista musiikkia ja harmistuvat kun isot joukot eivät ryntää intopiukeana sinne keikalle josta ei ole kerrottu kenellekään tai missään somekanavalla.

Muusikonkin pitäisi ymmärtää, että hän voi ihan rauhassa tehdä sitä juuri omanlaistaan ja tiukasti marginaaliporukan musiikkia ja hyväksyä sen tosiasian, että ei luultavasti tule koskaan elättämään itseään musiikilla. Tai sitten hän voi perehtyä vähän siihen, millainen musiikki on juuri tällä hetkellä in, miettiä sopisiko se omaan kokoonpanoonsa ja kenties tarjoilla musiikkia, mistä massatkin innostuvat.

Ei siinä ole mitään vaikeaa tai epäreilua. Kaikilla on oikeus kuunnella ja tehdä juuri sellaista musiikkia kuin haluavat, jotkut tekevät musiikkia työkseen ja jotkut intohimon takia. Hyvin harva onnistuu tekemään sitä niin, että molemmat syyt täyttyvät.

Meinaatteko, että pinnalla olevat artistit haluavat 100% ajasta tehdä sellaista musiikkia mitä he tekevät?

Ja anteeksi kielioppivirheet. Suomi ei ole äidinkieleni vaikka olen sitä jo kauan puhunutkin.

Vierailija
54/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko arvata, et soita itse erinomaisesti mitään soitinta, saati useaa soitinta ?

Tässä on se ero, se että kaikilla on korvat ei tarkoita että  kuuntelee musiikkia samalla tavalla.

Sinä kuulet vain äänensävyjä ja rytmiä

Muusikko AISTII samalla myös ihan kaiken sen miten se ääni muodostetaan, missä kohtaa on soittajan sormet kitaralla, miten rumpalin patteristo on aseteltu, milloin kosketinsoittajan sormet on valkoisilla tai mustilla koskettimilla, miten puhallinsoittaja puhaltaa ilmaa soittimeen, jne jne

Ero on siinä että muusikko AISTII ihan koko tilanteen, kaikkien soittajien kaikki vaiheet mitä tarvitaan ko. äänen muodostamiseen eli  muusikko "näkee" pelkästään kuuntelemalla, miten se musiikko on tehty ja mitä sen eteen on tehty, missä kohtaa on menty alta aidan ja missä kohtaa on oikeasti nähty vaivaa

Vierailija
55/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusikko kirjoitti:

Saanko arvata, et soita itse erinomaisesti mitään soitinta, saati useaa soitinta ?

Tässä on se ero, se että kaikilla on korvat ei tarkoita että  kuuntelee musiikkia samalla tavalla.

Sinä kuulet vain äänensävyjä ja rytmiä

Muusikko AISTII samalla myös ihan kaiken sen miten se ääni muodostetaan, missä kohtaa on soittajan sormet kitaralla, miten rumpalin patteristo on aseteltu, milloin kosketinsoittajan sormet on valkoisilla tai mustilla koskettimilla, miten puhallinsoittaja puhaltaa ilmaa soittimeen, jne jne

Ero on siinä että muusikko AISTII ihan koko tilanteen, kaikkien soittajien kaikki vaiheet mitä tarvitaan ko. äänen muodostamiseen eli  muusikko "näkee" pelkästään kuuntelemalla, miten se musiikko on tehty ja mitä sen eteen on tehty, missä kohtaa on menty alta aidan ja missä kohtaa on oikeasti nähty vaivaa

Ja tämäkö antaa luvan olla k-pää tyttöystävälleen?

Vierailija
56/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen musiikin maisteri ja miehesi naurettava käytös ei liity mitenkään musiikkiin. Hän haluaa vain päteä olemattomia lahjoillaan dissaamalla sua. Musiikkimakunsa ei ole eliittiä nähnytkään. Joo, kyllä mullakin usein raastaa korvia, kun joku esim. laulaa epävireisesti, mutta alanko siitä riehua ja itseäni nostamaan? En. Mun ei tarvi. Ammattilainen myös käyttäytyy ammattimaisesti ja ymmärtää, mitä musiikki on ja sen, että ihmiset ovat erilaisia.

Vierailija
57/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen korjaus OLEMATTOMILLA lahjoillaan.

Vierailija
58/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse musiikin ammattilainen, kouluttautunut lapsuuden kansalaisopisto-tunneilta aina yliopistoon asti. Ja kyllä - minua ärsyttää - tai paremmin sanottuna - harmittaa, 'tämän päivän' musiikki, suurimmilta osin. Aikuiset kuunnelkoot mitä p*skaa hyvänsä, mutta se, että lapset eivät saa - korostan sanaa SAA - kuunnella laadukasta lastenmusiikkia. On säälittävää, kun päiväkoti-ikäiset ilmoittavat 'lempparikseen' Sannin tms. 

Lasten tulisi saada kuunnella ikätasolleen sopivaa musiikkia, sanoitusten osalta erityisesti. Ja oikeilla soittimilla säestettyä sellaista. Tässä maassa on paljon hyvää lastenmusiikkia tekeviä 'porukoita', mutta ei - ei vaivaudu tämän päivän 20-30v vanhempi sitä lapsellensa soittamaan.

Mutta kun jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia... Niin säälittävää, että 'oikean' musiikin (eli itse jotain soitinta soittavan/soittavien) arvostus on laskenut ja vallalla on nämä 'nappuloiden kääntäjät'. Toki tähän ei ole syynä vain kuuntelijat, vaan myös levy-yhtiöt, joissa se varsinainen päätös siitä, mitä ihmisten halutaan kuuntelevan, tehdään. Mutta se, että 'lampaat' seuraavat tätä täysin kritiikittömästi, on mielestäni käsittämätöntä.

Vierailija
59/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hevari voi edes olla 'elitisti'? Juntimpaa musiikkityyliä saa hakea.

Vierailija
60/100 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua. Mulla ja miehellä on todella erilainen musiikkimaku (minä kuuntelen juurikin sitä paljon parjattua metallia ja mies poppia) eikä tulisi mieleenkään kummallakaan ruveta kitisemään toisen musiikkimausta. Kuulokkeet päähän ja sillä selvä.