Oletteko huomanneet miten röyhkeäksi tämä nykyinen uusvasemmsito on muuttunut?
Ennen vasemmistolla oli asiallinen rooli yhteiskunnassa. Se toi keskusteluun työväestön ääntä ja ja ihan tavallisen duunarin asioita. Rakennettiin yhteistä yhteiskuntaa oikeiston kanssa, tuolloin kok ja sdp saattoivat hyvin olla samassa hallituksessakin. Mutta katsokaapa mistä vasemmisto puhuu nykyisin. Työväestö on unohdettu, kohderyhmä on työelämän ulkopuolella erilaisilla tuilla lonnivat. Käydään jopa propagoimassa miten sosiaalituilla eläminen pitäisi olla enemmän sallittua, tehdään kaikkensa kaataakseen hyvinvointivaltiota. Samaan aikaan ajetaan keskiluokkaista työssäkäyvää väestöä pois yhteiskunnan palveluista, tuilta. Tuolla oikein hehkutetaan valhetta, jonka mukaan keskiluokkainen omakotiasuja ei jatkossa saisi edes työttämyyskorvauksia. Vanhushoivasta haluttaisiin rajata pois asunnonomistavat jne. Ainoa päämäärä lienee tiputtaa työssäkäyvät pois tästä yhteiskunnasta. En tiedä mitä näin lapsekkaasti ajattelevat ajattelevat omasta tulevaisuudestaan, kun kukaan ei maksaisi heille tukia, millä harjoittaa vapautta.
Kommentit (5)
Minä taas olen ihaillut sitä, että Vasemmistoliitto on ainoa puolue, joka on millään lailla tunnustanut pienyrittäjät tässä yhteiskunnassa. Meitä on jopa satoja tuhansia, eikä yhtäkään puoluetta Vasemmistoliiton ohella siis, kiinnosta hevon viddua meidän surkea asema.
Ja niin metsä vastaa... oikeisto se vasta on törkeä ollut viime vuosina.
Näin, ja se on täysin validia, koska työpaikkoja katoaa automatisaation kautta. Oikeisto elää jossain eri planeetalla.
Vierailija kirjoitti:
Näin, ja se on täysin validia, koska työpaikkoja katoaa automatisaation kautta. Oikeisto elää jossain eri planeetalla.
Ei ne kehruujennitkään lopettaneet työntekoa, vaikka luddiitit niin väittivät. Ihmisten pitää opiskella korkeammalle ja löytää uusia työpaikkoja.
https://www.vauva.fi/keskustelu/6309013/tavja-halonen-tassa-tevve-tulin…
Toiki etusivulta, mutta kun PERSUILLA ON NY KIIRE KOKEA ASIOITA!
Kyllä. Koen ettei minulla persvakoduunarina ole enää puolueita mitä kannattaisi äänestää.
(ps ei todellakaan ole vaihtoehto)