Mieheni on musiikkielitisti, ärsyttää
Mieheni on itse siis harrastelijamuusikko, soittaa useassa eri bändissä ja taitaa useita eri instrumentteja + laulaa.
Kuuntelee itse jotain levotonta progressiivista rockia, jazzia ja örinämetallia.
Minä kuuntelen vähän mitä sattuu, tykkään jos biisissä on kivat ja taidokkaasti kirjoitetut lyriikat. Enimmäkseen kuuntelen indie folkia, kevyttä rockia, poppia (en sellaista massajytkytystä) ja muutenkin aika rauhallista ja seesteistä musiikkia. Nyt olen rakastunut mm. sellaisiin bändeihin kuin The Lionheads ja Fort Atlantic
Miehen mielestä kaikki musiikki mistä minä tykkään on aivan kammottavaa paskaa ja kaupallista sontaa. Jos kuuntelen koneella ollessani musiikkia niin että mies on samassa tilassa, alkaa kommentoimaan miten ärsyttävästi laulaja laulaa, miten yksinkertaisesti jotkut rytmikuviot menevät miten laiskasti tuokin soittaa tuota kitaraa.
Jos koitan illanvietossa heittää biisiehdotuksia, mies sanoo heti, että no sulla on niin huono musiikkimaku että tiiän jo valmiiksi etten tykkää.
Ärsyttävää. Itse en voi sietää musiikkia mitä mies kuuntelee, mutta en tuo sitä esille koko ajan! Esimerkiksi autossa kuunnellaan AINA miehen musiikkia.
Kerran olen sanonut, että en ymmärrä mikä tässä biisissä on nyt niin hienoa, jolloin mies totesi että minä olen vain niin musiikkikuuro, etten ymmärrä oikeaa taidetta. :D
tässä on esimerkki siitä millaista musiikkia mies kuuntelee. Ehkä olen sitten juntti, mutta en ole koskaan tykännyt progressiivisesta musiikista. Alkaa jotenkin ahdistaa tuo kaaottisuus.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tuon ärsyttävän ihmistyypin. Hevareissa on paljon näitä elitistejä ("Kaikki muu paitsi hevi on paskaa!!!"). Miksi olet sen kanssa jos ärsyttää?
Koska hänessä on niin paljon hyvä puolia, että jaksan "sietää" tätä yhtä ärsyttävää piirrettä hänessä. :D Eikä musiikki ole minulle niin intohimoinen asia, että jaksaisin asiasta sen enempää alkaa tappelemaan.
Minua ei kiinnostaisi mielipiteitäni nöyryyttävä ihminen.
PS Hevi ON paskaa.
minusta hevi ei ole paskaa, ja moni lällyartisti hönkii todella raivostuttavasti, mutta en nyt silti haukkuisi muiden musiikkimakua. Jos joku tykkää hönkimisestä, niin sehän on mahtavaa, koska maailmasta löytyy paljon höngintämusiikkia! Jos ei siitä kukaan tykkäisi, ei nekään muusikot eläisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hevi ON paskaa.
Aito musiikkimies pitää kaikenlaisesta musiikista eikä automaattisesti dissaa mitään musaa. Eli, on elitisti ja siksi väärässä jokaisessa mielipiteessään, vaikka miten perusteleisi. Ei pidä musiikista, pitää enemmänkin oman tietoutensa korostamisesta ja pieneen piiriin kuulumisesta.
Progressio tarkoittaa jonkin edistymistä tai eteenpäin menemistä, musiikin osalta kai olisi tarkoitus edistyä teknisesti? No ei tuo "proge" mitään progressiivista tuossa mielessä ole, vaan nostalgiaa 1970-luvulle :D
Jaksoin kuunnella tuota aloittajan musiikkivideota 30 sekkaa, sen jälkeen meni välilehti kiinni. Joskus 15vee iässä vielä kiinnosti tuollaiset vingutusmusiikit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin noi sun linkittämät biisit on ihan hirveää kuraa. Muusikko kun kuuntelee musiikkia niin eritavalla, tekniset virheet soitossa ja laulussa ärsyttävät ihan suunnattomasti.
En ymmärrä miksi pitää kuunnella paskaa kun maailmassa on oikeasti hyvä artisteja ja hyvin tehtyä musiikkia.
Minä kuuntelen mitä haluan, tunge sinä ne teknisyytesi vaikka takamukseesi.
Ns. taidemuusikot ovat ehkä hirvein ihmisryhmä koskaan. Kuunelkaa te niitä hipsteriraitojanne ja psykedeliajytkeitänne ihan rauhassa ja antakaa muiden ihmisten kuunnella rauhassa mitä haluavat.
Muusikkona vain ärsyttää, kun voit tehdä työllä ja tuskalla upean biisin upeiden soittajien kanssa, mutta ketään ei kiinnosta kun massa kuuntelee mieluummin AP:n linkkien kaltaista massapaskaa joka on prosessoitu mahdollisimman lällyksi ja myyväksi.
Ehkä sä et sit oo niin taitava muusikko mitä luulet olevasi, jos ei ketään sun tekeleet kiinnosta. Tosin vielä rasittavampaa sinussa on tuo luonteesi.
Ymmärrän huoltasi AP.
Mieheni rakastaa jazzia ja afrofunkia, joita itse kykenen kuuntelemaan oikeassa mielentilassa biisin tai pari. Oikeasti vihaan molempia genrejä. Itse tykkään psykedeliasta, klassisesta brittipopista ja tyylilajista riippumatta hyvin tehdyistä korvamadoista.
Pärjään sen kanssa, että kumpikin laittaa soimaan erilaista musiikkia. Siitä en pidä, että mieheni alkaa esittää halveksuvia kommentteja ja "huumoria" kuunnellessamme jotain minun suosikkejani. Vuosien mittaan tilanne on helpottanut, koska vedin parit megaraivarit tuollaisesta käytöksestä. Oletan, että mieheni lievä narsismi on tässä jotenkin osana. Hän kun hätääntyy heti siitä, jos ihailen tai olen vaikuttunut jonkun toisen tekemisistä, elävän tai kuolleen. Nyt kun mietin, mulla on aika ääliö mies joissain asioissa. Ihmisenä muuten ookoo.
AP:n mies kuulostaa juuri samantyyliseltä itsekeskeiseltä runkulta, sori. Moni muusikkomies on.
Minä itse ja tapailumiekkonen tykkäämme Abbasta ja ollaan opeteltu myös muuveja siihen.
En kuuntele, enkä kuunnellut musiikkiesimerkkejä, koska niillä ei tässä ole mitään merkitystä. Miehesi on mulkvisti ja kehoitan aloittajaa miettimään, haluaako olla oikeasti tuollaisen ihmisen kanssa.
Ai sorry, tää olikin vanha. Toivottavasti ap on päässyt tuollaisesta musiikkimulkerosta eroon.
Sama meininki. Mies valittaa, että minun lempimusiikkini on indiekitinää. Hänelle sanon, että niin onkin ja jos minä pidän siitä, minulla on siihen oikeus. Itse kuuntelee sinänsä taidokkaasti tehtyä, taitavien muusikkojen tekemää setärokkia, jota minäkin periaattessa voisin kuunnella, mutten itse valitsisi koskaann. Toinen, mitä kuuntelee, on metallimusiikki, jota en olisi ennen hänen kanssa seurustelua kuunnellut ikimaailmassa vapaaehtoisesti sekuntiakaan. Myöskin kyseessä on harrastelijamuusikko.
Isoin virhe mikä tämmöisten briljeeraajien kanssa seurustelussa voi tehdä, on että lähtee mukaan heidän määräilevään musiikkinatseiluun. Eli juuri tuohon "mies valitsee meillä aina autossa musiikit". Vaihtoehto on joko se, että aina valitaan sellainen mistä molemmat automaattisesti tykkää, tai sitten vuoron perään ja sillä, jonka vuoro ei ole, ei ole oikeutta halveksua toisten mielimusiikkia. Olen mennyt samaan virheeseen, että annan hänen valita mikä musa soi taustalla kun siivotaan. Sitten kerran totesin, että soitan musaa koska se motivoi minua siivoamaan, ja tämä Toto nyt ei motivoi mua, joten joko laitetaan elektronista poppia soimaan tai siivoot itse.
Vähän sama, kuin jos kotona aina syötäisiin yhden lempiruokia ja sen kerran kun sitten se toinen kerran ehdottaisi jotain muuta, niin alkaisi valitus jo sipulin pilkkomisen kohdalla siitä, miten paskaa tämä ruoka on ja että en kyllä ymmärrä miten kukaan koskaan voi syödä tätä.
Olen ymmärtänyt että musiikki on nuoremmalle sukupolvelle lähinnä taustalla, eikä sitä varsinaisesti kuunnella pääasiallisena toimintana. Laatuhan on huonoa yleensä koska sitä streamataan ja musiikki on kompressoitu kuolleeksi (spotify yms.). Tottakai aina on poikkeuksia mutta mietinkin että minkä ikäiset tässä edes keskustelevat...
"Levotonta progressiivista rockia" :D
Vierailija kirjoitti:
Ainoa oikea elitistinen musiikki on moderni taidemusiikki, kaikki muu on yksinkertaisten ihmisten yksinkertaisille ihmisille tekemää musiikkia.
Olen aina ihmetellyt kulttuuri ihmisten näköalaattomuutta. Keksivät typeryyksille monitahoisia selitykisö ja pitävät populaarisuutta yksinkertaisena omaan kapeaan erinomaisuuteensa kääriytyen. Mielikuvituksen ja historian osaamisen puutetta, mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa oikea elitistinen musiikki on moderni taidemusiikki, kaikki muu on yksinkertaisten ihmisten yksinkertaisille ihmisille tekemää musiikkia.
Olen aina ihmetellyt kulttuuri ihmisten näköalaattomuutta. Keksivät typeryyksille monitahoisia selitykisö ja pitävät populaarisuutta yksinkertaisena omaan kapeaan erinomaisuuteensa kääriytyen. Mielikuvituksen ja historian osaamisen puutetta, mielestäni.
Oman ylemmyyden perustelua. Lapsellista narsismia ja eräänlaista identiteettipeliä.
Ehkä eniten ärsyttää entistä tarkemmiksi muuttuvat musiikkigenrerajat. Jos menee jossain piirissä laukomaan "väärän" genren, niin tulee heti dissatuksia. Elitismiä jos mikä ja hyvien asioiden pilaamista akatemisoinnilla.
Vierailija kirjoitti:
Muusikko kirjoitti:
Saanko arvata, et soita itse erinomaisesti mitään soitinta, saati useaa soitinta ?
Tässä on se ero, se että kaikilla on korvat ei tarkoita että kuuntelee musiikkia samalla tavalla.
Sinä kuulet vain äänensävyjä ja rytmiä
Muusikko AISTII samalla myös ihan kaiken sen miten se ääni muodostetaan, missä kohtaa on soittajan sormet kitaralla, miten rumpalin patteristo on aseteltu, milloin kosketinsoittajan sormet on valkoisilla tai mustilla koskettimilla, miten puhallinsoittaja puhaltaa ilmaa soittimeen, jne jne
Ero on siinä että muusikko AISTII ihan koko tilanteen, kaikkien soittajien kaikki vaiheet mitä tarvitaan ko. äänen muodostamiseen eli muusikko "näkee" pelkästään kuuntelemalla, miten se musiikko on tehty ja mitä sen eteen on tehty, missä kohtaa on menty alta aidan ja missä kohtaa on oikeasti nähty vaivaa
Tämä oli perjantain ja varmasti viikon ellei koko vuoden paras kommentti mahtipontisuudessaan ja tahattomassa koomisuudessaan. :D
Niinpä. Että oikein AISTII
Aina kun jumputatte, mies pistää Europen soimaan?
Tämä selittää KAIKEN.