Mieheni on musiikkielitisti, ärsyttää
Mieheni on itse siis harrastelijamuusikko, soittaa useassa eri bändissä ja taitaa useita eri instrumentteja + laulaa.
Kuuntelee itse jotain levotonta progressiivista rockia, jazzia ja örinämetallia.
Minä kuuntelen vähän mitä sattuu, tykkään jos biisissä on kivat ja taidokkaasti kirjoitetut lyriikat. Enimmäkseen kuuntelen indie folkia, kevyttä rockia, poppia (en sellaista massajytkytystä) ja muutenkin aika rauhallista ja seesteistä musiikkia. Nyt olen rakastunut mm. sellaisiin bändeihin kuin The Lionheads ja Fort Atlantic
Miehen mielestä kaikki musiikki mistä minä tykkään on aivan kammottavaa paskaa ja kaupallista sontaa. Jos kuuntelen koneella ollessani musiikkia niin että mies on samassa tilassa, alkaa kommentoimaan miten ärsyttävästi laulaja laulaa, miten yksinkertaisesti jotkut rytmikuviot menevät miten laiskasti tuokin soittaa tuota kitaraa.
Jos koitan illanvietossa heittää biisiehdotuksia, mies sanoo heti, että no sulla on niin huono musiikkimaku että tiiän jo valmiiksi etten tykkää.
Ärsyttävää. Itse en voi sietää musiikkia mitä mies kuuntelee, mutta en tuo sitä esille koko ajan! Esimerkiksi autossa kuunnellaan AINA miehen musiikkia.
Kerran olen sanonut, että en ymmärrä mikä tässä biisissä on nyt niin hienoa, jolloin mies totesi että minä olen vain niin musiikkikuuro, etten ymmärrä oikeaa taidetta. :D
tässä on esimerkki siitä millaista musiikkia mies kuuntelee. Ehkä olen sitten juntti, mutta en ole koskaan tykännyt progressiivisesta musiikista. Alkaa jotenkin ahdistaa tuo kaaottisuus.
Kommentit (100)
Huoh.
Sano sille, että kaikki musiikki on kaupallista. Jos hänen suosimilleen artisteille maksettaisiin miljoona keikasta, he tekisivät sen keikan.
Lisäksi, miksi ihmeessä kuluttajan pitäisi pohtia, mikä on muusikon tai artistin motiivi tehdä musiikkia? Eihän sitä voi tietää loppujen lopuksi, jos joku tuntematon esiintyjä on täysin epäaito, vaikkei tekisikään rahaa. Ei sitä voi ulkopuolelta sanoa.
Sano, että sulla on täysin yhtäläinen oikeus kuunnella sitä mikä susta kuulostaa hyvälle, kuin hänelläkin. Hänen ei tarvitse niistä pitää, muttei tarvitse kommentoidakaan. Kommentointi ei tule muuttamaan sitä, mikä sinusta kuulostaa hyvälle.
Vielä voi muistuttaa, ettei kukaan tule käymään haudoillanne enää 10v. kuolemanne jälkeen, joten mitä väliä, mitä musiikkia kuuntelee eläessään. Koko ihmiskunnan historia on vain silmänräpäys maapallon historiassa. Millään mitä me teemme, ei ole merkitystä. Löysää sitä vannetta arvon miesystävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin noi sun linkittämät biisit on ihan hirveää kuraa. Muusikko kun kuuntelee musiikkia niin eritavalla, tekniset virheet soitossa ja laulussa ärsyttävät ihan suunnattomasti.
En ymmärrä miksi pitää kuunnella paskaa kun maailmassa on oikeasti hyvä artisteja ja hyvin tehtyä musiikkia.
Minä kuuntelen mitä haluan, tunge sinä ne teknisyytesi vaikka takamukseesi.
Ns. taidemuusikot ovat ehkä hirvein ihmisryhmä koskaan. Kuunelkaa te niitä hipsteriraitojanne ja psykedeliajytkeitänne ihan rauhassa ja antakaa muiden ihmisten kuunnella rauhassa mitä haluavat.
Muusikkona vain ärsyttää, kun voit tehdä työllä ja tuskalla upean biisin upeiden soittajien kanssa, mutta ketään ei kiinnosta kun massa kuuntelee mieluummin AP:n linkkien kaltaista massapaskaa joka on prosessoitu mahdollisimman lällyksi ja myyväksi.
Heidän sinun mielestäni massapaskansa myy.
Teidän massapaskanne ei myy.
Eikö olekin ihmeellistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh, AP:n musiikkimaun perusteella odotin jo että kohta sieltä tulee kulahtaneiden suomimammojen kestosuosikki huokailubändi Of Monsters and Men tai vikisevä Passenger.
Minä kuuntelen molempia. :) Miltä nyt tuntuu?
Etkö oikeasti tajua millaista kuraa nuo mainitut ovat. Ensimmäisen musiikissa ei ole mitään muuta kuin höttöistä massasäveltä ja ylihelppoja rytmikuvioita. Molemmat laulajat lauvat teknisesti väärin (naislaulaja kiljuu epävireisesti naristen, mieslaulaja sössöttää ja narisee), Passengerin laulaja laulaa puuroisesti ja epävireisesti.
Saatanan naiset.
Elitisti noin rahvaanomaisella musiikkimaulla???????????
Mun mies opiskeli Sibelius Akatemiassa. Ja se oli nuorempana ihan järkyttävän ehdoton ja kaikki, mitä minä kuuntelin oli huonoa tai ainakin siitä löytyi jotain negatiivista sanottavaa.
En minä siitä nyt hirveitä herneitä repinyt ja nykyisin käydään yhdessä jopa keikoilla ja autossa kuunnellaan molempien mielestä hyvää musaa.
Kumpikin siirtynyt siis piirun verran toisiaan kohden.
Ja aika paljon molemmat kuunnellaan luureilla .
En nyt tuota pitäisi kauhean isona ongelmana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh, AP:n musiikkimaun perusteella odotin jo että kohta sieltä tulee kulahtaneiden suomimammojen kestosuosikki huokailubändi Of Monsters and Men tai vikisevä Passenger.
Etkö oikeasti tajua millaista kuraa nuo mainitut ovat. Ensimmäisen musiikissa ei ole mitään muuta kuin höttöistä massasäveltä ja ylihelppoja rytmikuvioita. Molemmat laulajat lauvat teknisesti väärin (naislaulaja kiljuu epävireisesti naristen, mieslaulaja sössöttää ja narisee), Passengerin laulaja laulaa puuroisesti ja epävireisesti.
Saatanan naiset.
Alkeellinen yleistys, saatanan juntti!
ohis
Vierailija kirjoitti:
Elitisti noin rahvaanomaisella musiikkimaulla???????????
AP nyt ei varmaan osannut linkittää oikean skaalan progea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatanan naiset.
Eikö se ole tärkeintä mistä itse kukin tykkää. Sinä et tykkää, ei kukaan pakota sua kuuntelemaan noita artisteja.
Ärsyynnyn musiikkielitismistä, oli se sitten tietyn musan TYRKYTTÄVÄÄ ihannointia tai toisen tyylin alentavaa vähättelyä. Sama kaikkien makuasioiden suhteen.
Itse en pitänyt oikein noista mistään, joten minä taas voisin elitistisesti sanoa, että teillä molemmilla on huono musamaku. Tai sitten vain todeta, että kullakin on erilainen. On vähän vaikea ruveta mittailemaan, kenellä on paras.
Mitäs sitten, jos hyvä musiikkimaku saataisiin määriteltyä? Silloinkaan ne joilla on "huono" musamaku, eivät lopeta sitä huonon musan kuuntelemista eikä heidän tarvitsekaan, koska he saavat mielihyvää juuri siitä ja olisi typerää kuunnella väkisin jotain muuta. On tosiaan turha verrata musamakujen paremmuutta.
Mä niin ymmärrän tilanteen, missä itse edustaa tavista - ja kumppani on pitkälle edennyt harrastaja. Mulla on miehenä viskisnobi, musahifistelijäelististi sekä erittäin tekniikkaelitisti. Just name it joku tietokoneisiin, äänentoistoon, yms. liittyvä juttu - niin alkaa tulla puhetta "disainista", laadusta, ominaisuuksista.
Rasittavaa.
Olen yrittänyt sietää sitä niin, että mieheni on pikkutarkka asioihinperehtyjä, joka puhtaasti tiedonhalusta uppoutuu juttuihinsa. Kai ne ovat harrastuksia. Itsekin olen pitkällä tietotaito-jutuissa omassa harrastuksessani.
Musiikki jos mikä on maku- ja mieltymyskysymys. Musiikki on voimakkaasti tunteisiin vaikuttava tekijä, ja jokainen reagoi musiikkiin omalla tavallaan. Se, joka asettuu toisen yläpuolelle ihmisenä ja asioiden taitajana, ei ole sydämen sivistynyt. Musiikki ja siitä tuleva nautinto kuuluu jokaiselle tavallaan. Ei voi halveksia toisia. Se on väärin.
Olen huomannut että etenkin miehillä ja teini-ikäisillä menee musiikki jotenkin tunteisiin. Otetaan melkein henkilökohtaisena loukkauksena jos joku kuuntelee "väärää" musiikkia.
Olen muuten miettinyt, että te jotka inisette siitä että ihmiset kuuntelevat "massamusiikkia" eivätkä musiikkia mistä te tykkäätte. Onko teidän missionanne saada kaikki kuuntelemaan samaa musiikkia mitä te kuuntelette. Eikös se teidän musiikkimakunne ole sitten massamusiikkia? Vai kitisettekö vain ilman selkeää missiota? Miten te jaksatte?
Linkittäkäähän sitä elitistiprogea nyt tulemaan niin päästään nauttimaan ja arvostelemaan.
Seuraavalla kerralla laitat autossa soimaan vaikka Klamydian tuplakokoelman ja sanot, että sinä haluat tänään kuunnella Klamydiaa. Jos mies tykkää sinusta (eikä ole täysi mulkku), mies antaa sinun välillä kuunnella rauhassa sitä, mistä tykkäät.
GALLUP!
Kumpi kertoo ihmisestä enemmän?
A) Se millainen musiikkimaku hänellä on.
B) Se miten hän suhtautuu muiden ihmisten erilaisiin musiikkimakuihin.
Jos a, paina nuolta ylös!
Jos b, paina nuolta alas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin noi sun linkittämät biisit on ihan hirveää kuraa. Muusikko kun kuuntelee musiikkia niin eritavalla, tekniset virheet soitossa ja laulussa ärsyttävät ihan suunnattomasti.
En ymmärrä miksi pitää kuunnella paskaa kun maailmassa on oikeasti hyvä artisteja ja hyvin tehtyä musiikkia.
Minä kuuntelen mitä haluan, tunge sinä ne teknisyytesi vaikka takamukseesi.
Ns. taidemuusikot ovat ehkä hirvein ihmisryhmä koskaan. Kuunelkaa te niitä hipsteriraitojanne ja psykedeliajytkeitänne ihan rauhassa ja antakaa muiden ihmisten kuunnella rauhassa mitä haluavat.
Muusikkona vain ärsyttää, kun voit tehdä työllä ja tuskalla upean biisin upeiden soittajien kanssa, mutta ketään ei kiinnosta kun massa kuuntelee mieluummin AP:n linkkien kaltaista massapaskaa joka on prosessoitu mahdollisimman lällyksi ja myyväksi.
Muusikon kannattaa opetella että vaikka se kappale oma "lapsi" onkin ja vaivalla tehty ja hyvin soitettu niin jos siinä ei ole jotain tiettyä kipinää joka herättää taviskuuntelijan niin se on lähinnä tavanomainen kappale joka hukkuu massaan.
Itseasiassa, ei se noinkaan mene. Suosittuja ovat ne kappaleet, joiden takana on markkinointirahaa. Toki monissa niistä on joku koukku, joka vetoaa kuulijaan. Mutta siitä huolimatta, paljon hyviä kappaleita jää kuuntelijoiden ulottumattomiin pelkästään sen vuoksi, että radiot, tv yms täytetään niiden samojen levy-yhtiöiden rakennetuilla artisteilla, koska siitä on maksettu milloin mihinkin. Jos näkee cheekin naaman joka paikassa ja cheekin levy-yhtiö on sen maksanu joka radioon, niin kyllä sille kuuntelijoita tulee vaikka riimit onkin luokkaa: jos sä et mua tajuu/sul ei oo tyylitajuu.
Maailma on täynnä hyvää musiikkia, mutta vain hyvin pientä osaa markkinoidaan kuluttajille. Vain hyvin pieni osa erottuu sitä kautta kaikesta tuotannosta. Muu jää pimentoon. Ei kellään ole aikaa saati kiinnostusta alkaa käymään läpi sitä merta, joka on täynnä biisejä.
Monilta levyiltä ne parhaat biisit ei ole niitä sinkkubiisejä. Sinkkubiisi valitaan sen mukaan, mikä on kuuntelijalle helpoten päähän jäävä. Vaikka se alkaisi 10 kuuntelukerran jälkeen ärsyttämään jo.
Nykyään musiikki on kertakäyttöistä. Ei tehdä biisejä, jotka kestäisivät aikaa. Levy-yhtiöt toimivat kvartaalien mukaan. Ei sitä artistia tarvitse olla kahden vuoden päästä enää listoilla, on jo pari muuta tulossa, joissa on uutuudenviehätystä ja joille voidaan tehdä sitten uusi imago.
Rahat vaan äkkiä pois kuluttajilta, jotta heille voidaan myydä uusi biisi, uudelta esittäjältä. Johon kyllästyy nopeasti, jotta saadaan myytyä lisää.
Jossain voi olla maailman paras biisi. Mutta kun se ei ole EMIn, Warnerin, Virginin tms listoilla kiinnitettynä, emme sitä koskaan tule kuulemaan.
Musiikkielitisti on vain Vain elämää -jengin nimitys ihmisille, jotka oikesti pitävät musiikista.
Minun tyttöystävällä on myös aivan paska musiikkimaku, niin kuin suurimmalla osalla naisista. Kuunnellaan jotain casuaalia paskaa josta ei saa mitään irti. Miksi kuunnella mitään jos musiikinkuuntelulla ei ole mitään tarkoitusta? Vähän sama kuin katsoisi telkkarista realitypaskaa ilman mitään kriittisyyttä. Tämäkin yleinen naisten harrastus.
Ap:n ja miehen lempimusat kuulostavat ihan samalta paitsi miehen musiikissa enemmän tilutusta.
Vierailija kirjoitti:
Minun tyttöystävällä on myös aivan paska musiikkimaku, niin kuin suurimmalla osalla naisista. Kuunnellaan jotain casuaalia paskaa josta ei saa mitään irti. Miksi kuunnella mitään jos musiikinkuuntelulla ei ole mitään tarkoitusta? Vähän sama kuin katsoisi telkkarista realitypaskaa ilman mitään kriittisyyttä. Tämäkin yleinen naisten harrastus.
Mitäs sää itse kuuntelet? :)
Uli uli, niin siinä tuppaa käymään jos kohdistaa tuotteensa marginaaliryhmälle. Voisinhan minäkin kehittää vaikka kenkämalliston ihmisille joilla on pahoja epämuodostumia jaloissa ja ulista kun suuret massat eivät olekaan kiinostuneita tuotteistani.